Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Puma K

    veterán

    Korábban olvastam valahol, hogy a GTX970-ben "azért van" 3584+512MB VRAM, mert az Nvidia ezzel akart tesztelni valami olyasmit amit a jövőben akar a kártyáin bevezetni.

    Pl: laptopokba szánt dedikált VGA esetén jelentene-e valamiféle előnyt-hátrányt teljesítmény, fogyasztás/hőtermelés és méret esetén, hogy ha pl egy GPU tudna kommunikálni egy 512-2048MB-os VRAM résszel ami az alacsonyabb erőforrásigénnyel rendelkező programokat tudja kiszolgálni és emellett még pluszban lenne egy nagyobb VRAM rész ami 3072MB-7168MB-al rendelkezik ami alapesetben "inaktív" helyesebben 2D-s órajelen üzemel addig ameddig a driver ki nem osztja hogy az adott nagyobb erőforrásigénnyel rendelkező programnak, hogy abba kezdjen el dolgozni.

    Ha már GDDR5-GDDR5X és akár HBM2 akkor megoldható-e az a felállás, hogy a GPU tudjon egyik-másik vagy akár egy időben mind a két VRAM típussal kommunikálni annak az elérhető maximum sebességén-órajelén?

    Ezek azért jutottak eszembe, mert pl a korábban linkelt 3D Mark eredményeknél lehet látni a 7680MB-os VRAM méretet ami után lehet sejteni valami ilyesmi turpisságot:

    GDDR5 512MB 6000Mhz + GDDR5X 7168MB 8000Mhz
    GDDR5 1536MB 6000Mhz + GDDR5X 6144MB 8000Mhz

    Manapság vannak olyan játékok amik eléggé népszerűek pl a MOBA-MMO stílusú játékok és ezeknek nem feltétlen kell erőmű, viszont van aki ezen felül más játékkal is játszik amiket szeret és azoknak szükséges lehet a nagyobb VRAM: pl BF3-4, GTA Online, COD, stb

    "Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘

Új hozzászólás Aktív témák