- Milyen SSD-t vegyek?
- Videós, mozgóképes topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Új Philips Evnia monitorok érkeznek a játékosok asztalaira
- 3D nyomtatás
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Computex 2024: új utakra lép a Fractal
- Milyen asztali médialejátszót?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Atlasszal készül a HMD a középkategóriába
ma Alulról építkezik újra a finn márka, a HMD Atlas már 5G modemmel érkezik.
-
Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
it Meghozták azokat az intézkedéseket, amelyektől azt remélik, hogy segítenek megvédeni a kiskorúakat a közösségi médiában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Puma K
veterán
DAF TURBOTWIN X I, X II 1988 - videó
Ezzel a zenével párosítva olyan hangulatot kelt, hogy kiráz a hideg
"Ki ne emlékezne a Peugeot 405 T16-ra, amit Ari Vatanen vezetett az 1988-as Dakar Rally-n?
Szerintem mindenki emlékszik a videóra, amin látható, ahogy Vatanen autóját állva hagyja egy kamion. Ez a kamion volt a DAF Turbo Twin. Később Vatanen élete legfélelmetesebb élményének nevezte, amikor feltűnt mellette a kamion, és amikor szembesült vele, hogy az gyorsabb nála…"
"... építettek egy új kamiont, ekkor született meg a Dakar szörnyetege.
Fogtak két 11,6 literes motort, raktak mindegyikre három-három turbót. Ezt az egészet belepakolták egy csővázas DAF-ba. Ez volt a DAF Turbo Twin X1 (piros volt a far rész), ezt vezette Jan de Rooy. A kamion végsebessége 200 km/óra felett volt. Nulláról 100 km/órára nyolc másodperc alatt gyorsult a 10,5 tonnás versenykamion. Teljesítménye 2*610 Le volt, és közel 5000 Nm-es nyomatéka volt.
Az 1987-es kamion továbbfejlesztett változata lett DAF Turbo Twin X2 (kék volt a farrésze). Ez kevesebb lóerőt adott le és motoronként csak egy turbóval rendelkezett. Theo van de Rijdt vezette ezt a DAF-ot.Sajnos a szörnyeteg meg is bosszulta magát. Az 1988-as Dakar Rally-n Jan de Rooy már az abszolút harmadik helyen állt a DAF Turbo Twin X1-el (Csak a két Peugeot volt előtte), amikor megtörtént a baj. Theo van de Rijdt DAF Turbo Twin X2-vel egy ugratás után rosszul ért földet és felborult. A kamion többször is átfordult. A navigátor, Cees van Loevezijn kirepült a fülkéből és azonnal életét vesztette. A másik két versenyző is súlyos sérüléseket szerzett.
Jan De Rooy a történtek után visszalépett a versenytől. Utána évtizedekig nem indult a Dakaron, 2002-ben vágott neki újra a sivatagi shownak." - forrás: [link]Most néztem ezt a videót.
Mai vagy inkább mostani technikával egy gyári-utcai soros 6 hengeres kamionmotor más vezérléssel és egy darab 50kg-os turbóval 1000 lóerő körül teljesít. A mostani motor esetén sajnos nem említik a köbcentit és nyomatékot.
A videóban lévő korábbi, szintén gyári V8-as motor 16,5 ezer köbcentivel 1400 lóerő körül volt és 5600nm-re korlátozták(!) a nyomatékát hogy ne legyen baj.
Őrület
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen