- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali médialejátszót?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- SONY LCD és LED TV-k
- Mini-ITX
- Steam Deck
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65755648
törölt tag
GTX 280 a specifikációi alapján (amik már eléggé bizonyosnak tekinthetők) kb 1,6-szor nagyobb fps-eket fog produkálni, mint a 98GTX.
Ezt abból gondolom, hogy az SP-k száma 128-ról 240-re nő, vagyis 87%-al, a frekvenciájuk pedig csökken (kb. 24%-al), és nagyjából ezzel arányosan változik minden egyéb is a GPU-ban, a memória sávszélessége pedig hiába nő a duplájára, hiszen eddig sem az volt a szűk keresztmetszet a teljesítményben. Ráadásul van olyan elem, ami alig javul (pl textúrázók 64-ről 80-ra-amik alacsonyabb frekvencián járnak). Azt meg hogy 50%-al hatékonyabbak lennének az SP-k, nem tudom elhinni. Ahhoz teljesen újra kellett volna tervezni őket, ami nem tűnik logikus lépésnek: ezek a GPU-k most olyanok mint a LEGO elemek, van pár építőkocka és azokból kell minél többet minél jobb kombinációban egymás mellé tenni. És most úgy a legegyszerűbb a teljesítményt növelni, ha növelik az építőkockák számát és optimalizálják a különböző kockák arányát. Szóval nem illik a képbe, hogy az egyik építőelemet újratervezzék és csak úgy piff-paff, semmi nagy szerkezeti változtatás nélkül kapjanak egy pont olyat mint a régi, de ami mégis 50%-al jobb... Tehát max 60-65% a teljesítményjavulás szvsz a GTX280-al a 98GTX-hez képest (főleg ha figyelembe vesszük, hogy játékokban sosem nő meg annyival az fps-ek száma, mint amennyivel a nyers számítási teljesítmény javult!)
Namármost ha igaz, hogy a 4870 1,4-1,5-ször gyorsabb, mint 98GTX, ahogy a tesztekben írják (és ahogy logikusan következik is, ha tényleg 800SP van benne, vagyis több mint 2x annyi mint 3870-ben) akkor gyorsabb lehet a GTX260-nál, miközben olcsóbb lesz annál és közel lesz a GTX280-hoz. 4850 picit lassúbb lehet mint 260, de sokkal-sokkal olcsóbb és valószínű még így is gyorsabb mint 98GTX! Úgyhogy remélem ezzel a sorozattal talpra áll az ATI, és jó kis árversenyt látunk majd!Ha meg mégsem igaz, és az ATI ezt a fordulót is csúnyán elbukja (legalábbis játékokban - amik többsége NV-re lett fejlesztve, különböző okok miatt - és eladásokban) akkor legrosszabb esetben akár monopól helyzetbe is kerülhet az NV. Remélem azt mindenki érti, hogy az végül mihez vezetne...
-
#65755648
törölt tag
Nem értem min vagytok úgy meglepődve... ettől a kártyától nem is lehetett csodákat várni. Ha ATI nem kényszerítette volna NV-t arra, hogy elkészítse a 9800GX2-t, akkor most pezsgőt bontanátok, mert az új kártya nagyon elveri a 98GTX-et. Szvsz 1 chiptől szép teljesítmény, hogy hozza ugyanazt, amit az elődjéből 2 darab, annak ellenére hogy gyakorlatilag arhitekturális váltás nem történt! Az más kérdés hogy annyit is fogyaszt meg fűt, mint 2 darab az elődjéből... Anno persze 88Ultra szépen otthagyta helyenként a 7950GX2-t, de emlékezzetek: ott VOLT arhitekturális váltás, amire több éve készültek! Szvsz 1-2-3 év múlva lesz újabb arhitektúraváltás, akkor majd szépen behozza NV Dx11-et, meg mittomén miket még és növeli a hatékonyságot is (és a marketingesek 1000-rel fogják szajkózni, hogy "úttörő tehnológia mert dx11 és az milyen fontos..." stb.), addig meg kihúzzák valahogy, hiszen hiába fog több chipet eladni az ATI, alacsony árai miatt ő sem fog nagyot szakítani.
-
#65755648
törölt tag
4870 jelentősen kisebb fogyasztású lesz mint 260-as (157W és 182W-már ami a konkrét információkat illeti amik a neten keringenek-HA IGAZ), így nem feltétlenül igaz amit mondasz. Egyébként én a 182w-ot is keveslem, hiszen durván 2x annyi tranzisztor van benne, mint 98GTX-ben, ami nem fogyaszt éppen keveset.
[ Szerkesztve ]
-
#65755648
törölt tag
Azt lehet tudni hogy a hírzárlat feloldásakor lesz-e PH teszt vagy csak később mert még nem jutott el hozzájuk kártya?
-
#65755648
törölt tag
-
#65755648
törölt tag
válasz Petya2900XT #1507 üzenetére
Szvsz elég nagy a PH olvasottsága kocka- illetve gamer-körökben, ha lenne NV terjesztőknek egy csepp sütnivalója, akkor adnának PH-nek jó előre 1-2 példányt...már persze ha nem szégyenletesen gyenge vagy rossz a kártya
-
#65755648
törölt tag
Én is olvatsam ilyet valahol, aztán második olvasatra rájöttem hogy szimpla félreértésről van szó. Csak annyit mondtak hogy az SP teljesítmény 50%-ot fog javulni, vagyis nem azt hogy 50%-al jobb lesz 1 darab uj SP mint mint 1 darab régi SP, hanem azt, hogy a megnövelt SP-szám miatt az új kártya SP teljesítménye ÖSSZESSÉGÉBEN lesz 50%-al jobb (azt nem mondták hogy minél lesz jobb ennyivel...).
Remélem érthetően le tudtam írni. -
#65755648
törölt tag
Egyetértek
A gond az, hogy ezzel a taktikával NV nagy pénzeket akaszt(ott) le, de miattuk szívott és szív még sokáig az ATI, az ATI vásárlói, sőt (és ez a legborzasztóbb) az NV vásárlói is! Mivel NV ahelyett hogy olyan kártyát építene, ami az arhitektúrájából adódóan minél hatékonyabban kihasználhatnak a játékok (pl valódi dx10-el), inkább ráveszik a játékfejlesztőket hogy ők se fejlesszenek, így NV-nek sem kell. Így NV növelheti a nyers erőt, amihez jól ért, csak sajnos a játékok koránt sem tudják ezt az erőt kihasználni (pontosan amiatt, hogy a játékfejlesztők NV miatt nem írhatnak olyan programot, ami optimálisan tudná használni a kártyákat). Ennek köszönhető (többek közt), hogy a konzolok annyival kisebb számítási teljesítmény mellett is hozzák a PC grafikáját.
Ha ATI uralná a játékpiacot akkor szvsz már dx12-nél tartanánk és GTX280-nál kisebb számítási teljesítményű vkarik mellett sokkal szebb grafikájú játékok létezhetnének/magasabb FPS-ek lennének. Hiszen ATI-nak mindig is ez volt az erőssége, az új tehnológiák korai bevezetése és a vkártyák teljesítménykihasználásnak optimalizálása, így valószínű ezzel próbálná megőrizni előnyét (most is ezt próbálja tenni, de ez nem működik, mivel nem ők irányítanak).
Így viszont mindenki pórul jár, kivéve persze NV-t (rövid távon). -
#65755648
törölt tag
válasz #72042496 #1686 üzenetére
Egyáltalán nem állt szándékomban szentté avatni az ATI-t mivel nem az! ATI is csak 1et akar: minél több pénzt keresni. Csak úgy vélem az ATI által választott taktika, amivel megpróbálnak élre kerülni/megpróbálnának ott maradni, ha ott lennének, az jobb lenne a játékosoknak. Nem csak ATi vásárlóknak, hanem NV-seknek is, mert akkor NV is jobban igyekezne implemetálni az új technológiákat.
Egyébként valaki írta, hogy NV hamarabb vezetett be bizonyos PS verziókat. Nos valóban van kivétel is, de szvsz mégis inkább az ATI vállalta magára az új tehnológiák fele való nyitás szerepét, mondhatnék példákat is, de szerintem mindenki tudja mikről beszélek (a legújabb talán az XGP). Ja és GF88 csak azért hozott hamarabb PS4.0-t mert ATI nem tudta a tervezett időben kihozni a HD2900-at, de ugyanaz a generáció volt a 2 kártya, tehát ez valójában egyidőben történt.
-
#65755648
törölt tag
Ja hát ha neked megér +50-60-70k-et a 8800GT SLI-hez képest az, hogy az egy évben általad játszott (tipp) 10-20 játékból 2-6 játék 30FPS helyett 60al menjen(azok ahol SLI rosszul skálázódik), a többi játék meg kb ugyanúgy, akkor lelked rajta, vegyed a 280-ast...
Hát igen, 512Mb tényleg kevés, 2560*1600-ban AxAA és 16xAF mellett már akár 30-50% lassulás is tapasztalható SLI-ban 280-hoz képest...nagyon kell az 1 GB...
-
#65755648
törölt tag
Nem érted a lényeget. A hangsúly az azonos generációan van... Tehnológiai szempontból nézve az a 6 hónap (és nem 7) tehát egyidőben van. Az más dolog, hogy te fél évet kellett volna várj a megvételére, ismétlem, ez a gyártás felfuttatásának nehézségei miatt volt...
Egészen más dolog az ilyen késés, mint az, amikor az NV GENERÁCIÓKON keresztül képtelen beépíteni egy technológiát, amit ATI már rég használ... Na ott van némi késés...
[ Szerkesztve ]
-
#65755648
törölt tag
LOOOOL
Szóval azt mondod fél év késés, ami teljesen független a tehnológia implementációjának szándékától (tehát nem szándékos volt, ők szerettek volna legkevésbé késni) ugyanaz mint 1-2 év (te is elismered, hogy a következő Nv generáció sem lesz dx10.1-es) SZÁNDÉKOS visszafogása a fejlesztéseknek.
A lényeg tehát az, amit a vitát indító első hsz-emben is írtam: ATI akar fejleszteni, NV meg nem. Minden ezt támasztja alá. Még ha ATI gyakrolatilag késett is fél évet PS4-ben, ez akkor is így van. És pont ez a különbség a 2 szóban forgó késés közt. -
#65755648
törölt tag
Mit nem lehet érteni ezen? A tesztelők és a VGA gyártók illetve forgalmazók közt kéz kezet mos... PL hamarabb adnak át egy kártyát egy olyan oldalnak ami biztosan jó véleménnyel lesz róla, mert mivel így az az oldal lesz az első aki ír róla nő az olvasottság ergo nagyobb a bevétel a reklámokból.
És ez jó reklám 1-1 kártyának, sokan bedőlnek az ilyen teszteknek. -
#65755648
törölt tag
válasz janos666 #1976 üzenetére
A Geometriai Shader önmagában kevés a boldogsághoz. Ami valójában az igazán élethű grafikát (fénytörés, tökéletes tükröződések stb.) hozná, az a Global Illumination, ami egyébként használ Geometriai Shadert is. De a real-time rendereléshez (25-30FPS-hez) szükséges lenne még a Cube Map tömbök alkalmazására is és arra hogy ezek egyszerre lehessenek írhatóak és olvashatóak, ugyanabban a renderelési fázisban. Ez utóbbi azonban a Dx10.1 egyik újítása... Úgyhogy jelenleg a Global Illumination minden Geforce-on döcög(ne), míg az ATI-kat nem vágná földhöz. Ez nem a kártyák erején múlik, hanem egyszerűen a technológia támogatásának hiányán. A kár csak az, hogy persze az NV nem engedi a játékfejlesztőknek használni ezt a technikát, így be kell érni még egy darabig a kevésbé élethű grafikával
-
#65755648
törölt tag
Jön majd új driver a Geforce 8 és 9 meg GTX 280 szériákhoz, amivel ezek a kártyák PhysX gyorsítóként is működni fognak. Ez annyit jelent hogy a GPU fogja számolni a fizikát abban a néhány játékban, amelyek támogatják ezt. Ez némi előnyt jelenthet abban az esetben, ha a fizikai számítások túl nagyok voltak a CPU számára (a GPU-k már régóta erősebbek a CPU-knál). Magyarul: kevésbé lesznek CPU-limitesek azok a játékok, amelyek támogatják a PhysX-et (meg a 3Dmark-ok). A gond az, hogy természetesen a VGA-nak továbbra is számolnia kell a grafikát is, erre jönnek rá még a fizikaszámolási műveletek, vagyis minden bizonnyal csökkeni fog a VGA grafikus teljesítménye, még ha ez nem is jelentős mértékű. Egyelőre egy bétának tekinthető driver került ki, érdemes megvárni majd a véglegest és azzal próbálkozni.
Egyébként nemsokára (2-6 hónap) ATI is hasonló támogatást fog nyújtani, ami szintén csak azokban a játékokban fog működni amik támogatják, a neve HAVOK. Annyi előnye van, hogy jelentősen több játék támogatja már, és mivel az Intel is a HAVOK-ot fogja támogatni a saját, Larrabee kódnevű VGA-jával, ezért valószínűleg a továbbiakban is a HAVOK lesz jobban támogatva (ezt csak a tisztánlátás végett írtam le). -
#65755648
törölt tag
Úgy ismered az Intelt mint aki bármiben is veszíteni szokott az nV-vel szemben? nV-nek több pénze van, amivel elérheti az ilyesmit, mint az ATI/AMD-nek, ez igaz. De Intelnek meg még sokkal többpénze van mint az nV-nek. Ezen kívül a következő fél évben mindanki ATI-t fog venni, kivéve persze 1-2 réteget.
MOD
Maximum azt tudom elképzelni, hogy egy ideig mindkét technológiát támogatni fogja pár játék, majd eldől verseny és akkor valamelyik oldal váltani fog. De az is lehet, hogy eltűnik az egész a süllyesztőben, mert olyan nagy előny nem származik belőle, az újabb procik meg talán fel fognak nőni teljesítményben a GPU-khoz és akkor nem lesz semmi értelme az egésznek...
(#2211) DeSanto: Igen ezt is írtam. Vantage meg nem csak ebből a szempontból lett az nV-re fejlesztve.
[ Szerkesztve ]
-
#65755648
törölt tag
Nem csak a 35-45k-es 4850-nek van kitűnő ár/érték aránya, hanem majd a 4870-nek is az lesz 50-60k-ért, sőt lefelé egészen a belépő szintig minden ATI-nak (pl a 4670 ha jól emlékszem 480SP-vel lesz, tehát nem lesz sokkal gyengébb mint 4850, simán hozni fogja a 88GT szintjét, 30k alatti kezdő áron!). És ezek a kártyák hozzák a legnagyobb eladásokat... A csúcson is jön majd a 4870X2, ami valószínűleg szintén jó vétel lesz. ATI-nak tehát a 4870 és 4870X2 közötti rétegben lesz egy nagyobb szakadék, ami ha nem foltoznak be, akkor ott sokat veszíthetnek nV-hez képest, persze feltéve, hogy nV betömi ezeket a réseket, mert jelenleg neki sincs ott kártyája.
De inkább ne itt vitassuk meg az ATI vs. nV-t, nyissunk új topikot, "Ökölharc" címmel
[ Szerkesztve ]
-
#65755648
törölt tag
válasz schwartz #11711 üzenetére
Nekem 28-as TN-em van és tökéletes játékra. Filmre már nem tökéletes, de még bőven jó. Mellesleg a másik opcióm egy 24-es PVA lett volna, ugyanennyiért, de nem bántam meg, hogy emellett döntöttem. A korai TN-ek tényleg nem álltak a helyzet magaslatán, de azóta sokat fejlődtek, talán ha egy pár napra kipróbálnál egy ilyen monitort, neked is megváltozna a véleményed...
Mellesleg napi rendszerességgel használok egy 19"-es S-PVA Acer-t, ami nagyon jó, de sírhatnékom lenne, ha hirtelen ezen kéne mindig filmet nézzek és játsszak, annyival nagyobb élmény a 28-ason csinálni ezeket.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali médialejátszót?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futás, futópályák
- LEGO klub
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs