- SSD kibeszélő
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Melyik tápegységet vegyem?
- Újabb lépést tesz a lineális tévézés felé az Amazon
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
-
PC-re tart a God of War Ragnarök?
gp Az egyik legismertebb szivárogtató szerint Kratos legutóbbi kalandja lesz a következő nagy PlayStation cím, ami PC-re látogat.
-
Képeken a Honor 200 Pro
ma Az egykori anyacég, a Huawei fotós csúcsszériájára hasonlít a hátlapi dizájn.
-
Hamarosan érkezik a Philips legolcsóbb OLED tévéje
ph A belépő szintet képviselő OLED759 a Titan OS nevű rendszert használja.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Engem erre CSAK akkor kérj, ha kifejezetten valami kotla szart akarsz (írtad, hogy az üzemképesség NEM feltétel, tehát lehet, hogy Te magad szeretnéd felújítani?), amire aztán locsolnod kell a pénzt, mire motor lesz belőle. Nekem ugyanis teljesen tökmindegy, hogy sutyerák kereskedő árulja (még) rendszám nélkül, vagy menő szalon, évek óta rendezett magyar papírokkal, meggyőző szöveggel, én akkor is rábaszok. Pont. Ez már csak így megy. Mint kcsa írta volt (
amikor még nem volt vérig sértődve egy felfújt félreértés miatt): a szopóroller vidám jármű. Sírvaröhögős fajta.[ Szerkesztve ]
-
üszök
őstag
válasz DigitXT #4352 üzenetére
Jöhetnek szemetek nyugodtan. Tudni kell mazsolázni.
Nem én szeretném felújítani,hanem akivel megakarom vetetni. Nem fog ott gondot okozni.Az enyémben még ha emlékszel,lógott a blokk mikor vettem.3k-ból lett megcsinálva.
[ Szerkesztve ]
"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
DigitXT
félisten
Tessék, mindjárt a legelső milyen lehet ha 135K-ért már rendszámot is kap?
-
csongi
Topikgazda
az itali duzzogós anutáját, csak szivárog z olaj. Nah mindegy ezt a szezont már kibírja így is. Télen szétkapom és megcsinálom. És mehet a piacra ha valakit érdekel.....
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4356 üzenetére
A műanyagon semmi. Ellenben van egy csomó fém alkatrésze a robogóknak is,
és nem csak a motorblokkban, hanem mondjuk a váztól kezdve, a futóművön át,
akár a kipufogóig, vagy sztenderig. (Tudom, hogy egy chopper az sokkal inkább
meg tud rohadni - te nyertél -, ugye fém az egész, de ha "leszámítod" a robogók
burkolatát: azért az alapjuk fém.) Tekintsünk el a Choinori műanyag vezérlésétől.
Mondjuk aki fosik, az azért kaphat hozzá "okosba" fém vezérműtengelyt.Ui: ha a kérdés arra vonatkozik, hogy ezek korróziója miért felületi: nos a felülete
kezd el megrohadni mondjuk a kipufogónak is, ha jól tudom. (Bár pont picit rossz
példa, mert az belülről is elkezdhet szétmenni, lásd LeoVince 4Road 4 év után...)
De gondolom ezt nem kell "magyaráznom" egy gépészmérnöknek, sőt valószínű,
hogy én sokkal kevésbé vagyok képbe a korrózió témát illetően, ezesetben bocs! -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #4358 üzenetére
Csak az jutott eszembe, hogy mondjuk a hirdetés alapján vásárló egyszeri júzer (tehát aki nem szerelő, és nem is szerelővel megy megvenni a gépet), egy robogón nem is fogja látni azt a rozsdát (kivétel kipufogó, sztender mert az ugye látszik), hanem majd csak akkor szembesül a dologgal, amikor egyszer bármi okból le kell csupaszítania a gépet.
Egyébként a gyári festésnek ha rendesen megcsinálták (mivel még egy kisebb borulásnál sem igen sérül a műanyag burkolatok jóvoltából) egy tizenegykét éves gépen nem kéne túl sok korróziós nyomot mutatnia....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4359 üzenetére
Egy szó: olasz. Szóval a rendesen megcsinálták sem biztos. Meg aztán ott kapja
az ívet rendesen. Sós levegő, blabla. Én nem tudom, hogy pontosan hogy működik
ez, de pl. a Madison lengővillájáról a gyári szürke festés cafatokba' pergett le.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #4315 üzenetére
Nos, semmi extra: egyáltalán NEM rohadékok, nagyon kedvesek, csak nem túl felhasználóbarátok, vagy éppen modernek. Értsd: egy tök üres A4-es lapon kell arról nyilatkoznom, hogy kérem a bónuszom áthelyezését erről a rendszámról arra a rendszámra, mintha ez nem lenne magától értetődő, vagy ha már nem az, hát ne lehetne erre az esetre valami formanyomtatványuk, sablonuk. De nincs. Amit kiküldtek persze, az valóban nem "igazolás" a B04-ről, csak tájékoztatás, de majd küldenek másikat! (WTF: passz.) A visszajáró zsetont is postán küldik vissza: nem mintha baromi sok lenne az a 2K, de...
Szóval most már sínen vannak a dolgok, mint József Attila: sokmindent már nem kell csinálnom, és jövőre (remélem) jóval olcsóbb lesz a Madison biztosítása az ideinél (7,7K). Már csak meg kell tartani addig a vasat... Szerk: meg nem balesetezni vele. Azt meg nem mondom, hogy már most jóváírnak-e valamit, és ha igen, akkor miért nem, elvileg fogok kapni valami "mínuszos számlát", tehát igen, de majd elválik.
Ja és a bónuszt "felhasználni" 2 éven belül lehet: most akkor "felhasználtam".
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz -Mosquito- #4360 üzenetére
Hogy a ragya verje ki Kicseréltem, saját tengelyre, de csak szivárog a rohadék. Az a jó benne hogy csak éppen kell a fél oldalát lebontani, tokától bokáig.Leszedem a télen és megmutatja mit baxtam el, könnyen lehet a szimeringet nem sikerült normálisan beütni. Az lenne a kisebbik a baj az csak 200Ft. A tömszelence míg nem rohad el a rugó addig, szerelhető többször is.
-
DigitXT
félisten
Valami készül...
Szerk: miután ez anno nem jött össze végül, sajnos. (Technikai okokból.)
Szerk: nem, egyáltalán nem vakítanak a kék számok, csak a kamerának.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4368 üzenetére
Hát ez az, hogy nálam lesz! Nem pénz, á... 5-6K-ból már ki is jön?
Mondjuk ilyenkor elgondolkodok, hogy nekem van-e erre nagyobb
szükségem úgy 8 évente egyszer (mint 46-os kulcsra a Majához!),
vagy a szerelőnek, aki állítólag vállal Malaguti Madison javítást.Költői. Lendkerék leszedőm is lesz - már érzem a vasanyag illatát!
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4370 üzenetére
Nem az a baj, hanem hogy még a láncot sem rendeltem meg,
mivel van rá sansz, hogy lánckerék is kell: 10K vs. 100K ugye.
Elkövettem azt a hibát, hogy elárultam: nem sürgős!
Az esés után nagy kedvem nem volt motorozni, meg minden,
ill. hülyéskedtem is, hogy az októberi műszakira legyen kész.
(Persze vis maior, ha nincs szerszám, vagy alkatrész: várok.) -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #4371 üzenetére
Hát... Az nagy hiba. Én már sosem mondom, mert egy monitoromat is fél éve javítják...
Reméljük, hogy csak a lánc elég lesz... Bár a sündisznó okát még nem tudjuk... Mondjuk a 100k-t még mindig nem értem, hogy miért, de annyi... Lehúzás.
Jobb lenne azért, ha azt a gumit még jó időben be tudnád koptatni.www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #4375 üzenetére
A PH! tömörítés odavág, de jobban megnézve határozottan L-alakban
le vannak kopva a fogak... Nem kicsit! Azt nézem, hogy ez "csak" 20K.Mentségemre legyen szólva, élőben még nem láttam, csak e-mailben
kaptam egy képet a helyzetről. Igen, XXI. század van itt is, juhé! Most
az, hogy így sokkal lassabb megbeszélni a továbbiakat, más kérdés...
De legalább az írás megmarad, linkek s képek áttolhatók pikk-pakk. -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #4376 üzenetére
Ezek a fránya önindító szabadonfutók...
Az még a jobb hír, hogy ha ez a felelős, mert ahogy írtad "csak" 20k nem 100. Viszont kérdés, hogy miért darálódott így le. Beszéltük, hogy hidegen néha van egy kis csörgése a motornak, de közel sem volt olyan fémes, mint amikor Maján a szabadonfutó csapágya szétment. Lehet, hogy akkor a láncot hallottuk...
www.dongosofor.hu
-
TommyGun
őstag
Annyit írtok nem győzöm olvasni az infókat
Javaslom nevezzük át a topikot DigitTX_baráti_blog-ra[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
DigitXT
félisten
válasz TommyGun #4382 üzenetére
Na, ezért szoktam én OFF-ban írni. Ha egyben lenne a gép,
hidd el, hogy kevesebbet írnék, inkább motoroznék egy jót.ON (?): ez a fogaskerék sem olcsó darab, ha cserés lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #4383 üzenetére
A sündisznó "forrása" ezek szerint meg is van (tehát valószínűleg nem a vezérmű-lánckerekekből származik, bár ha a lánc megnyúlik, akkor vele együtt a lánckerekek is el szoktak kopni rendesen), viszont itt valami ordenáré nagy disznóság van: üzemszerű állapotban ott, ahol hiányzik az anyag a fogaskerekedből (fejszalag), ott nem is történik kapcsolódás, mert nem kicsi fejhézagnak kellene lennie. Lásd a kiemelt példa a te képedből véve egy hibátlan fogaskerék kapcsolatról:
Tényleg, a Madison önindítója szabadonfutós megoldású, vagy "bendixes" (becsúszó fogaskerekes)?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én is így tudtam, hogy csak autóknál szokásos a bendix.
Lyesszus, akkor viszont hogy nézhet ki a másik kerék, ha ekkora pusztítást tudott végezni rajta?!
(Vagy azt már valaki cserélte valamikor)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4387 üzenetére
Kisrobogónál is van Bendix, pl. ugye Tactban... Ez viszont szabadonfutós!
Most még konkrétan nem tudom, hogy mi hogyan kapcsolódik (pontosan),
és hogy nézhet ki a másik oldal. De hogy sz*r van a palacsintában az tuti.Btw. pont a Te szakmai véleményedre (is) vártam: köszönöm szépen.
Pont nem kellett volna OFF-ba rakni, csak azért, mert nincs robogód, attól
még a gépészetben otthonosan mozogsz: ez nagy segítség a laikusoknak.Írtad még anno, hogy letöltötted a ~400 oldalas Malaguti szervizmanuált.
Jó, ennek már másfél éve minimum, amikor még nem volt meg a chopper...
De abban vannak hasznos ábrák, amiből lehet, pikk-pakk levágod, mi merre
hány méter. (Oké, nem nekem kell megérteni. Hanem a szerelőnek tudnia!)
Az, hogy én IS megértem, max. annyiban segít, hogy nem húznak le, és jó
motorom lesz megint pár(tíz)ezer kilométerre, ha ez a hiba ki lesz javítva. -
csongi
Topikgazda
Az a manuál jó lenne nekem is
-
DigitXT
félisten
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #4388 üzenetére
Előtúrtam a manualt, sajnos robbantott ábrát nem találtam arról a részről, csak fényképeket. De ha minden igaz, akkor nagyon jól látod a helyzetet, [link] ugyanis pont éppen ez (a szabadonfutó) kapcsolódik a nagy fogaskerék sérült részéhez. Ha szét van borítva a gép, akkor ezt kéne kézbe fogni, és megnézni rendesen: hogyan volt képes azt a pusztítást véghez vinni a nagy keréken? (kopott kapcsolódó fogak, vagy az egész billeg a tengelyén?) Vagy esetleg egyszer valamikor beállt az egész, aztán költségtakarékossági okokból csak a linkelt szabadonfutót cserélték, a nagy kereket meg nem? (Tehát most "jó" a szabadonfutó, és csak a nagy kerék van szétcseszve? Ezeket viszont nem lehet távdiagnosztizálni, hanem szétszedés után kézbe kell venni őket a szerelőnek. Addig is látatlanba ne rendelj semmit sem!
275.oldal:
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #4383 üzenetére
Ez sem olcsó... Viszont ami még eszembe jutott, hogy ezeken látható sérülések vannak. Szerintetek érdemes lehet kicsit utána járni, hogy egy jó állapotú bontott mennyibe fáj? Lehet, hogy egy komplett motorblokkot megúsznál pár 10k-ból, és akkor sok tartalék alkatrész is lenne. Vezérlésből újat ez Számomra is tiszta. De ha egy fogaskerék nincs elkopva/meghajolva, akkor mi baja lehet?
Ha már a motorblokkot kiszedték, akkor nem áll sokból megvétel előtt ránézni ezekre, nem?
www.dongosofor.hu
-
csongi
Topikgazda
válasz huszi.gyb #4392 üzenetére
Digit: Koszonom!
Egyebkent igazad van, ez a fogas kerek ha van bontottanbakkor cserelheto, csak ilyen kopas melett az egesz garniturat kellen. Egy beallt bontott blokk lehet olcsobb es ha szerelo lehet teriteni, akkor lehet megeri megvenni es a kettobol osszefuzni egyet.
-
AndrewTdi
addikt
megvan az új fórumon. Bár nem értem miért néztek hülyének amikor megkérdeztem mikor gurulunk egy kört csoportosan...
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #4394 üzenetére
Ha találsz bontott blokkot, szólj. (Nem nagyon fogsz szvsz, de egy próbát megér.) Meg előtte személyesen is szemrevételezem, hogy mégis mi a stájsz van az én blokkommal/fogaskerekeivel. Amúgy kicsit nehézkesen megy a megértés nekem, mert az a "3 rétegű" fogaskerék hajtja elvileg a nagyot (a hátul lévő nagyobb fogaival, ami a szervizes képeken egyáltalán nem látszik, viszont a shopban lévő képen (lásd lejjebb, vagy korábban) oldalról igen. Nevezzük akkor ezt közlőfogaskeréknek. Viszont a nagy (nevezzük indító fogaskeréknek) van megkopva durván (a kicsit meg még nem láttam képről sem)... Éééés a 311. oldalon mutatja be a szabadonfutót, ahogy az a lendkerékhez kapcsolódik, és hogyan kell összerakni.
Magyarán, ha és amennyiben jól értem, az indító fogaskerék többet nem foroghat egyáltalán, amint a motor beindult, és az indítózást abbahagytam (ergo a közlőfogaskerék sem, ami hozzá fixen kapcsolódik), kivéve, ha a szabadonfutó beszart (csörgés?): ez történhetett valamikor korábban, ami "megviselte" az indító fogaskereket? Esetleg megfordítva: ha a motor nem akart átfordulni akármilyen okból, a közlőfogaskeréknek meg mégis sikerült... De az éktelen recsegéssel járna, nem? Meg aztán nem nagyon akarna egy ilyen után többet beindulni a motor, ha nem tudnak összekapaszkodni a fogak, márpedig indítási gondom nem volt. (Már olyan, hogy a főtengely ne forogna...) Esetleg nem oda való típusra lett cserélve, és ezért koptak ilyen sajátosan "össze"? Megjegyzem: a linkelt 20K-s fogaskerék is Majesty-hez van írva, aztán a Madisonnál szerepel. Lehet, hogy néhány alkatrész kompatibilis: szokták keverni a blokkot a Burgmannal, Majestyvel, de ha jól tudom, egyik sem 1:1-ben.
Majánál valami ilyesmi volt. Itt ugye a ricni alapján egyértelmű, mi forgatja a főtengelyt, és vica versa, viszont a lendkerék nem azon az oldalon volt, az nem zavart be az értelmezésbe.
Amúgy ángliusék starter clutch néven is hivatkoznak a cumóra... (Ezt csak úgy megemlítem, mint kereső szó jó lehet.)
Összefoglalom (az árak csak tájékoztató jellegűek, nem tudok onnan rendelni):
Indító fogaskerék (60333400): 78,5€
Közlőfogaskerék (61614800): 110€
Szabadonfutó külső (60123300): 58€
Szabadonfutó belső (61614900): 91,5€
Lendkerék (nem kell új, csak a link-je.)--- OFF --- OFF --- OFF ---
VICC KATEGÓRIA:
Komplett zsír új varió (még nem kell), de 110€
Csak a variátorház görgők stb. nélkül (!): 220€
Erre nem találok szavakat. Tudjátok milyen macera szétszedni?
Olyan, mint a komplett felni féktárcsával olcsóbb, mint a féktárcsa.VICC KATEGÓRIA 2.0:
Komplett kuplungszerkezet: 122€
Csak a kuplung belső része: 146,5€
És ehhez még arany áron meg lehet venni a többi alkatrészét!
Nem értem ezt az árazást! De most már tényleg nem... -
Bogyó bá'
nagyúr
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #4397 üzenetére
Köszi. Az zavart össze, hogy a szabadonfutó a Majánál ugye ricnis, itt meg a lendkerékre van csavarozva, és a lendkerék van a főtengelyen fixen. Magyarán a szerelő, ha akarná (az általa küldött fotón látszik, hogy a közlőfogaskereket már eltávolította), most simán megpörgethetné kézzel az indító fogaskereket. Továbbá amikor leszedte a lendkereket látnia kellett a szabadonfutó esetleges elváltozásait is. De ezekről nem írt! (Ergo, lehet, hogy nincs azzal nagy baj.) Csak a csörgés marad, mint gyanú, meg ugye a szemmel látható L-alakú fejszalag-kopás... és a sündisznó az olajleeresztőn.
Mondjuk arra sem írt, hogy most mit látott, amikor leengedte az olajat. Simán kiugranék személyesen ellenőrizni az "előrehaladást" (ami persze áll a szerszámra várakozás miatt), de legalább felmérni a helyzetet, de motor nélkül... Na majd holnap. BKV rulez alapon. (Főleg, ha valami csoda folytán megérkezne ma a böszme dugókulcs.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Szelyepszályszimelying... Aki nem ismerné: videó!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ennek a 38. oldalán van robbantott ábra a főtengelyre húzott kacatokról.
Új hozzászólás Aktív témák
- SSD kibeszélő
- Autós topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Xbox Series X|S
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Politika
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs