- Hobby elektronika
- E-book olvasók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen egeret válasszak?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
Hirdetés
-
Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Multiversus - Joker is játszható karakter lesz
gp A tervek szerint a hónap végén indul a free-to-play játék végső kiadása.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
dovitt
csendes tag
válasz Agyasima #5399 üzenetére
A 0-ás olaj jobb tulajdonsága csak -30C alatt jön ki, mivel ott már jobban szivattyúzható mint a 10-es. Teljesítményszintje mindkettőnek A3, tehát egyforma. Ezen a motoron nincs turbo, nincs részecskeszürő, ami indokolná a különleges olaj használatát. Nyugodtan használj 10W-t és cseréld gyakrabban.
-
Agyasima
senior tag
A gépkönyv szerint ACEA A3/B3 szabványnak megfelelőt kell beletenni, bele lehet tenni a ACEA B4-et is. Ezek közt van 0W-30 és 5W-30-as is, sok-sok gyártótól. A kérdés az, hogy van-e tényleges, kézzel fogható előnye a nullásnak az ötössel szemben egy ilyen motor esetén.
toledói csöcsparádé | ''Az ég kék volt, a szemed szürke, én zöldet hánytam...'' | Trutymó terror
-
rob210
Topikgazda
válasz Agyasima #5402 üzenetére
Abban az esetben ha olyan helyen jársz ahol -30° alatti a hőmérséklet abban az esetben van.
Hazánkban remélhetőleg erre nem lesz példa.
Szóval nincs értelme.
Az 5W-s viszont jobb mint a 10W-s ezt én is tapasztaltam.
Nyáron 10W40-en télen 5W-30-assal megyek én is.Renault power
-
Ez az autó már úgy szopat, hogy el sem hiszem....
Nyáron mikor első tárcsa/betétet cseréltem, persze, hogy a betét nem volt jó (egyébként forgalmi alapján lett minden rendelve hozzá) illetve a szíjtárcsa sem, abból nem is létezett ehez az autóhoz, csak gyári (nagyon drágán).
Most elviszem, hogy első kerékcsapágy + hátsó fék csere, hát persze, hogy nem ebbe való a kerékcsapágy....
Teljesen mind1, hogy évjárat, tipus, motorszám, alvázszám, bármilyen azonosító alapján rendelünk hozzá alkatrészt, 100%, hogy valamit cserélni kell, mert nem jó....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Arra még nem gondoltál, hogy nem az autó szopat, hanem zsenikhez jársz?
Nekem olyan még nem volt, hogy kód alapján rossz alkatrészt kapjak.
Egyébként meg jobb helyeken kicserélik szó nélkül, bár tudom, ha már szerelnéd be de nincs mit az sovány vigasz.Szóval nézz egy másik kereskedőt szerelőt, ha ez már nem az első eset.
Vagy ami még a rosszabbik eset, hogy a papírjaid nincsenek rendben, de ilyet inkább nem is feltételezek.
Renault power
-
biker
nagyúr
most nem azért, de símán.
ez lehet, hogy renault betegség.itt az én példám: Renault Scenic 1998/12
Gyári gumi méret: 14", ezen 15" kerék van gyárilag, gyári tárcsákkal
biztosítós keresi az alvázszámot szemlekor, szerinte tűzfal, szerelőm szerint tűzfal, könyv szerint tűzfal, mire csomagtartó
vezérműszíj cserekor nem passzolt a gyárilag megadott feszítő
2 helyen mondták azt program alapján, hogy a motor szelepeit korongok hézagolják, mire kiderült, hézagállító csavarokkal
nagy hirtelen ennyit tudok rá mondani, hogy nem ért hozzá, aki rosszat ad neki
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
dovitt
csendes tag
Totál igazad van. Én utoljára kinyomócsapágyat vettem meg előre, persze hogy azt is vissza kellett vinni. Másik volt benne. De nemrég okoskerék cserénél a kerék mögött lévő szimeringet is cserélni akartam, de az még a gépben sem létezett. Méret alapján hidraulika boltban vásároltam meg. Megane 2-nél ezek igazak sajnos.
-
Hát akkor külföldre kell mennem.....(voltam már unix, fridcar, bárdi és mindenho, ugyan az)
Nem a kereskedőkkel van a baj, hanem a rendszerrel amin belül az alkatrészeket rendelik, illetve az autóval, mert egy tipus/évjárat/motorszámon belül is van legalább 2-3 féle lehetőség....
Természetesen cserélik, mert tiszába vannak ezekkel a problémákkal, csak mindíg ezek miatt szokott csúszni +1-2 napot az autójavítás.(valószínűleg mivel ez pont akkor lett gyártva amikor váltottak a faceliftes m2-re így a kasztni az, viszont az alakatrészek vegysen vannak, gondolom ami volt rönóéknál raktáron --> amivel nincsen baj, csak így elég nehéz összehozni egy leg apróbb alkatrészcserét is)
(a papírjai 100%, hogy rendben vannak, illetve ami az előző gazdinál cserélve-javítva volt azokról is mind tudok)
Egyébként most hoztam el és nagyon jó érzés, hogy a csapágyak elől nem morognak/zúgnak kanyarokban.
Mondjuk még ezek az apróbb/olcsóbb dolgok, majd egy turbo/kuplung cserénél nemtom hogy lesz....bár ki kell bontani a benne lévőt és az alapján már lehet tudnak ugyan olyat...(viszont ezekből meg lehet nem bolti újat fogok akarni megvenni...renault fórumon 100-ért mondtak újat, bótba meg valami 2kiló körül vannak asszem turbók)
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
A turbót ha lehet érdemes felújítani.Persze csak ha nem hajtották szét.
Az alkatrészekről no comment
Nekem eddig mindig stímmelt minden.
Odamentem a szerelőhöz megnézte a papírokat megnézte a motort és közölte ezt meg azt rendeljem meg hozzá.
Bementem a bardihoz megkérdeztem van-e (eddig minden volt raktáron el ne kiabáljam) odaadták, beszerelte gogo autóka.
Lehet akkor szerencsém van.
Igaz ez még a 8 szelepes lehet ezért egyszerűbb.
A 16 szelepesnél én is hallottam már extrém verziókról.Renault power
-
Fateroméknak a megane1-el mondjuk nem szokott probléma lenni, de megane2-nél már másoktól is hallottam az általam felvetett problémát...
Turbót egyébként elsősorban valóba felújíttatni kellene majd ha lehet, csak úgy viszonyításképp írtam az árakat. Meg még remélem odébb van picit...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
benvolio
őstag
Hát én a Megane I.-nél is jártam így. Az első féktárcsa nem stimmelt, valamelyik ékszíj sem stimmelt, és szelepfedél tömítés sem stimmelt. Az adott alkatrészmárka katalógusából nézve /én is láttam/ nem volt jó, hiába a kódok. Vagy a katalógusokat állítják rosszul össze, vagy ép a gyárba az összeszerelésnél elfogy az egyik fajta, akkor rakják a másik fajtát. Mert másra nem tudok gondolni.
-
-
gabx76
senior tag
Ma vittem gátlócserére a kocsit (kicsit eresztettek az első lengéscsillapítók), remélem nem futok lyukra az előre megrendelt alkatrészekkel.
Egyelőre nem hívtak a szervízből: Vagy minden OK , vagy még neki sem álltak a gépnek .
szerk.:hejessirás[ Szerkesztve ]
-
sNORh
addikt
hali
ma vettem egy cliot 2006-os 1.2-est, és egyből szembesültem a (régebben sokmindenkitől halottam) féloldali izzókiégős betegségével. szal jobb oldala elöl kigyullad, de van amikor nem, és sistergő hangja is van(xenon), a hátsó viszont egyáltalán nem ég a jobb az is, de még a jobb ablaktörlő lapát sem megy wtf?Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
sNORh
addikt
válasz AMD Power #5416 üzenetére
áh csak összeesküvés elmélet volt a részemről, mit is várhattam kereskedőtől lett véve, egyszerűen ki volt égve a hátsó lámpa, az ablaktörlőn meg meg kellett húzni a csavart. úgyhogy nicns gáz, viszont kinek van itt 2005-6 körüli clioja? kíváncsi lennék mennyit lehet még menni vele ha felvilágít a kis benzintank. Tankoltam bele 5-ért 2 csík volt, és olyan 150 max 200 kmétert mentem vele, és már a a 2 csík elfogyott, és azóta 25km-nél járok. hány liternél világít fel?
oké dobok képet, csak tiszta hó vagyis piszkos is[ Szerkesztve ]
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
sNORh
addikt
nem is hagyom, már rá is tankoltam, csak azért kiváncsi voltam kb mennyit megy még, 30 kilométert mentem most vele a lámpa pigyulladás óta, csak új érted, tudnikell mik a tartalékok
még valami:
elég gyengus az olaj benne, a minimum fölött van 1 centivel, nem tudom most milyen márkájú, és milyen olaj van benne. Mehet rá az 5W30-as olaj? vagy le kell engedni ha nem tudok róla semmit? milyen márkát ajánlotok?[ Szerkesztve ]
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
Josi
aktív tag
Grati a járgányhoz.
Viszont ha 2006-os a járgány időszerű lesz benne egy vezérlés és vizpumpacsere.
plusz olaj, olajszürő, egyéb szűrők, netán fékolaj csere is.
Nem tudom Cliónál mennyi az előirás, de Meganenál 4 év vagy 90e km a vezérléscsere periódusa.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
sNORh
addikt
Köszi skacok, akkor hanyagolom a keverést, + tényleg nem is tudom miféle olaj van benne, így nem is akartam kutyulni.
Az a baj se szervízkönyv, se semmilyen papír nemvolt vele de akkor az ELF 5W30, nyáron meg a 10W40 mehet bele.
amúgy is el akarom majd vinni átnézetni, minden rendben van e.155 km-ert mentem egy 5ks tankolással, 14 liter benzinből, ez elég sok egy kis 1,2-eshez képest nem?
[ Szerkesztve ]
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
benvolio
őstag
Üdv!
Azt hiszem többször is olvastam itt olajjal kapcsolatban, hogy mást használtok nyáron és télen. Miért nem maradhat benne nyáron pl. az 5W30-as? Minek cserélgetni? /tisztában vagyok vele miért jobb ez télen, de mi baj lehet ha benne marad nyárra is?/ -
rob210
Topikgazda
válasz benvolio #5429 üzenetére
A számokat ha tudod mit jelentenek azt is tudod miért szarabb a ..W30 nyárra.
De kifejtem neked, ami télen előny az nyáron hátrán.
Ugyanis hígabb így télen a hidegindítás során jobban ken, nem sűrűsödik úgy be.
De nyáron a plusz negyven fokban a hígabb olaj sokkal szarabbul ken, ezért érdemesebb a W40-et beletenni.Ráadásul más az üzemi hőmérséklete is a két olajnak.
Ha full szintetikus olajat teszel bele az más tészta, mert hogy vannak speckó olajak, de gondolom nem akarsz literenként 7-8.000.-ért olajat tenni bele.
Renault power
-
benvolio
őstag
Én elvagyok a 10W40-el télen-nyáron /Megane I.-'98/, de ha egy fiatal kocsit vennék akkor se cserélgetném, szerintem felesleges. De egyébként ezt olvastam: 5W30-as olajat nyugodtan használhatunk a legtöbb 1991 után gyártott személygépkocsihoz, 5W20-as olajat pedig a legtöbb 2000 után gyártott típushoz, amennyiben normál üzemi körülmények között használjuk.
-
benvolio
őstag
Még az ismerősi körömben sincs olyan aki cserélgetné, pedig 0 évestől 30 évesig van többféle típusú kocsi a "listán", és nem is tudok róla, hogy hiányát éreznék a cserélgetésnek. Én is szeretem megadni a kocsinak ami jár, de ezt már túlzónak tartom.
Persze semmi ellenvetésem nincs. Ha szükségét érzed és bevált... -
rob210
Topikgazda
válasz benvolio #5436 üzenetére
Én azt nem mondtam, hogy cserélgesse bár ki is.
De nekem télen csendesebb szebb a járása az 5W-stől.
Nyáron meg nagyobb igénybevételnél jobban szereti a 10W-st.
Ennyi és ez tapasztalat.
Ezt annó nekem még egy öreg szaki mondta, igaz ő régebbi konstrukciós motorokhoz.
Amikor az első autómat megvettem (skoda favorit ) ott is működött a recept igaz ott 10W/15/W s olajokkal.
Mert abba bűn lett volna 5W-et tenni.Renault power
-
biker
nagyúr
máshol is 450-et akarnak adni a verdáért, és még a hitelekkel is hülyére vesznek.
állítólag ciblizinges kereskedő, az ő ajánlata úgyis jobb lesz, higyjem el, és alig 7ezerrel több mint amit én kalkulálok a ciblizing oldalon
hogy lehet úgy kocsit venni és eladni, hogy nem ba..ak át?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
benvolio
őstag
-
rob210
Topikgazda
Úgy hogy eladod a tiéd egy magánszemélynek addig amíg nincs kocsid kölcsön kérsz egyet ismerőstől, rokontól és veszel egyet.
Különben minden képpen buksz rajta én végigcsináltam tudom.
Eladtam az öreg kocsimat egy magánszemélynek kereken 70.000.- többért mint amennyit a kereskedő adott volna érte.
Ezek után elkértük apósjelölt kocsiját és elmentünk megvenni a kinézett autót amit a mai napig is használunk
Persze nem egy egyszerű feladat és van vele elég sok idegeskedés egy autóváltás során de így volt a legegyszerűbb.Renault power
-
AMD Power
titán
Egy ilyen régebbi Clioba mint az enyém (1993) milyen ékszíj kell?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
DonDragonka
őstag
Sziasztok!
Lenne itt egy probléma. Megköszönném a segítséget.
Van én nékem egy jó és szép 2003-as disel, manuális klímás Thalia-m. Ma reggel kitalálta, hogy akkor Ő most nem fűt pontosabban nemmúkodj a venti, hiába kapcsolgatom a tekerős kapcsolóját 4-0-4 közül bárhová.Amiben segíthetnétek:
1. Mit nézzek meg a biztosítékon kívül még hogy rájöjjek mi a bibi?
2. Hol van ez a fránya ventilátor? Műszer fal alatt vagy kint a pollenszűrő előtt?
3. Ha lehet tudni, hogy hol van akkor azt is elárulná valaki amolyan szamárvezető formában, hogy hogyan kell kivenni?Előre is hálás köszönetem...!!!!!
A döntésképtelenség legnagyobb akadálya, ha túlságosan nagy a tudásbázis...
-
Ebit
addikt
válasz DonDragonka #5443 üzenetére
A pollenszűrő mellett van a ventilátorház/ anyósülés előtt, szélvédőnél lévő fekete takaró lemez/ 2 patent fogja,és egy pattintós rész/, ezt levéve meglátod a szellőző motor egységet, a tetején feliratozv van a gyártó ez lényeges mert többfajta kialakitással szerelik.
A venti egységet néhány csavar fogja, ezek oldása után a hűtő irányába,megdőntve a ventivel együtt kivehető alul beakasztós!, elektromos csatit kell még oldani, és látni fogod, az elektronikai egységet, általában az előtét ellenállás megy tönkre, bontoban 5 k-ért adják, de előtte érdemes ránézni,feszt mérni mert lehet leszakadt vezeték, rossz kontaktus is.
-
DonDragonka
őstag
Egyrészt köszönöm a gyors választ. Másrészt kérdeznék még...
A jelenséget annyiban egészíteném ki, hogy a klímát sem lehet bekapcsolni. (hiába nyomkodom a gombját nem történik semmi, nem világít...)
Létezik, hogy a klímát nem lehet bekapcsolni ha nem működik a ventilátor? Vagy ez a jelenség még inkább az előtét ellenállásra tereli a gyanút?
Amúgy ezt az ellenállást hol találom? Az elektronikai egységnél jól értem?[ Szerkesztve ]
A döntésképtelenség legnagyobb akadálya, ha túlságosan nagy a tudásbázis...
-
biker
nagyúr
válasz DonDragonka #5445 üzenetére
Sztem kapcsoló vagy bizti
A klíma 0 állásban inaktív, ez normálisElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
DonDragonka
őstag
A bizti volt az első amit megnéztem. a venti 30-as biztije ép és makulátlan.
A klímát pedig sem 0-ás sem 1-es 2-es 3-as 4-es állásban nem tudom bekapcsolni... És nem inaktív hanem nem kapcsol be és a bekapcsoló gombon a bekapcsolást visszajelző fény sem gyullad ki...A döntésképtelenség legnagyobb akadálya, ha túlságosan nagy a tudásbázis...
-
biker
nagyúr
válasz DonDragonka #5447 üzenetére
Elsőre is értettem
Ha kapcsoló be ága rossz, akkor minden állásban 0V jön át rajta, vagyis nem megy a klímaElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
rob210
Topikgazda
válasz DonDragonka #5447 üzenetére
Hát én mielőtt az egész elejét szétkapod a kocsinak, biztos kikapnám a kapcsolót és rövidre zárnám a vezetékeket, ha akkor elindul a venti akkor kapcsoló kuka.
Inkább a kapcsoló ami tönkremegy mint a motor vagy a vezetékek.Másrészről, a biztosítékot ennek ellenére kicserélted?
Mert nekem is volt már olyan, hogy épnek tűnt és kb. 4 órás szívás után miután már nem tudtam mit csináljak csak kicseréltem és mégis az volt a rossz.
Igaz nekem az ablaktörlőnél fordult elő nem a ventinél.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest