- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- SSD kibeszélő
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen videókártyát?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
Aktív témák
-
Szten Márs
nagyúr
Hát nem tudom, nekem rengeteg helyzetben rengetegszer jött volna jól képstabi ebben a tartományban, illetve most már jön jól, szerencsére nem csak feltételes módban, szóval ezt így kiejelnteni, hogy úgysem lesz haszna, eléggé félrevezető lehet. Abszolút felhasználásfüggő, van aki tényleg nem veszi hasznát, van akinek meg iszonyat fontos.
-
Dare2Live
nagyúr
úgy korrekt ez politikailag, hogy minden obiba nagyon fontos a stabi de a legkevésbé nagyon fontos széleslátóba közepesen nagyon fontos alapzoomba és nagyon nagyon fontos telébe. (külön mise a makro obi stabi szempontjábol.)
monjuk alapzoomba pl nekem mint a mozgó világban fotózonak sokkal fontosabb a 2.8 mint a vr ami nekem ott nemsokat ér.... Ja biztos ki lehet igazodni rajtam.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Flow
senior tag
-
Dare2Live
nagyúr
60K ért mitvársz? 18-135 f4et stabival?
lehet hasonló obit kapni csak pöppet kissebb átfogással: 24-105 és 260K+ért. Egy obis DSLR vásárlóknak nagyon jó vétel az a 18-135.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Degeczi
nagyúr
csak nála!
(mivel nem képviselettől származó. pl az Edigital is külföldön szervizelteti a hibás cuccokat)nincs személyes tapasztalatom, de azt mondják egyébként korrekt
viszont kétségtelenül van rizikó benneszerintem ha pl Ebay beszerzés játszana, akkor lehet érdemes nála (vagy az indexes topikokon föllelhető MadeInHungary-nél, aki ugyanígy dolgozik) is megnézni, mert azért kényelmesebb egy ilyen gar. ügyintézés, mint ha személyesen kellene külföldre visszajuttatni
-
Dare2Live
nagyúr
pedig D80 kit fölöttéb jó beruházás ám....
igen pl fotopest de D80 vásárlás elött is állnak páran akiknek nemkell a kit + had reklámozzam az egyik forumtársunk hirdetését akinél pont 55K a 18-135 [link]
ha pedig zsírújan számlával és garival kell neked 18-135 szivesen mondok neked mégegy módszert amivel megkapod kb 75Kért. Nem nehéz kitalálni...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Hol olvastad, hogy a jpgje elég trágya?
Kezdőknek általában az alapbeállítás nem elég "proli fogó" de ők beállítanak egy vivid, sharpness +1, stauration extendes(vagymi) értéket és máris gyönyörködhetnek. Ha meg vki fotós az hagyja alapon, vagy dolgozik RAWbol.
Tényleg kiváncsi vagyok ezen hozzáértő személy kilétére éppenséggel a D80 JPG feldolgozása az egyik legjobb a kategóriájában.VR meg nagyon-nagyon hasznos dolog de régen nemvolt aztán mégis fotóztak még telékkel is. Nemhogy 18-135ig.
Néha azon filozok veszek egy 18-135öt és az lesza wolkeráund. A 17-50 2.8 nagyon jó de kicsit fog át a 70-300 meg nagyon jó de...
De persze bármilyen jó is lenne eza 10.dolog a listán elötte kell még egy 150-180körüli makroobi, aztán mire az meglesz tuti kint lesza d300 utóda és akkor egy d300 (vagy D400). Najó ez sansztalan inkáb kocsi kéne...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Degeczi
nagyúr
igen, tipikusan minden obinak jót tesz 1-2 blendényi lerekeszelés (sokkal több nem, nagyon szűk rekesznél is romlik a képminőség)
a rekeszértékek itt 1/3 blendénként állíthatóak, f/5.6 után f/8 a következő teljes blendényi (amikor felére esik a beengedett fény, azaz kétszeres záridő kell ezt ellensúlyozni) fokozat
-
Dare2Live
nagyúr
megnéztema azt a tesztet aszongya a végén az összefoglalóban, hogy:
"túlélesített vivid képek"
hát nekem a tapasztalatom nagyon nem ezt mutatja, pont, hogy pl nagyon nem élesít alapon.
a dolog izlések pofonok kérdése de a mezönyben mindenképp a D80 élesítése az egyik legkonzervatívabb.és dpreview is hasonló véleményen van:
-Default sharpness level perhaps still a little conservative
és dcresource is:
-Images on the soft side straight out of the camera (in my opinion)itt érdemes megnézni a tesztképeit ott is jól látszik, hogy vagy pixinfosok néztek be vmit nagyon vagy dpreview, dcresource meg én aki használom, meg....
gyanus nem?don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Te tök hülye vagy? 18-135 öt ne vegyél nincs benne stabi és ugy kamikaze aki ilyet használ a vége fele 5.6al! Ráadásul vignettál is és torzít össze-vissza!
18-135 tökjó obi wókerándnak éles is, ocsó is, az meg, hogy vignettál minimálisan 135(sött 18on is) engem nemérdekel, ha pont ilyet használok majd nagyobb keretet hagyok és vágok vagy RAW->JPg konvertálásnál max ráengedek egy kis autó korrekciót éljen a DXO, Lightroom és tsai...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nemszoktam senkit leidiótázni de kenrocwell az az.
Ettöl függetlenül énis elolvasom amit ír.És ha egy 18-135röl hiányzik a VR akkor egy 200-500, 50-500, hogy használható VR nélkül? Mi az ha 18-135 "kamikaz"? Azok is 5.6nál végződnek hanem 6.3nál...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
dpreview el pl kibékülök.
kenrocwell nem rossz csak akkora idiótaságokat tud nagyhangon leírni, hogy na.
nem véletlen van róla is "chuck norris facts" ld Szten Mars aláirását.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Takyka
csendes tag
Szerintem nyugodtan vedd meg általános célú obinak a 18-135-öt. Én a 18-55 és egy 28-200 után (mellé) vettem, úgyan úgy rágódtam mint te, de végül nem bántam meg... Beltérben használva általában vakuzok, így nincs gond a záridővel. Kültéren pedig emelem az érzékenységet szívbaj nélkül, ha kell. A D40 pedig még zajtalanabbnak tartott mint a D50-em.
A 200 és a 135 mm közötti különbség nekem nem hiányzik, még nem volt fenn a 28-200 mióta megvan 18-135.
Mellesleg ugyan olyan beállításokal használva a 18-135 jóval élesebb mint a 18-55-öm!
Az egyetlen negatívum a 18-55-höz képest számomra, a nagyobb torzítása nagylátószögön, a képszéleknél. (Uborkafejű emberek...) -
Dare2Live
nagyúr
reciprokszabály ökölszabály. Vkinek több kell vkinek kevesebb. Ha megnézel egy régi kamerás könyvet ott le van írva mit, hogy kell cnáln sött gyakorolni: Edzeni ahoz, hogy stabilabb légy.
DSLRnél meg ugye isot tolhatod iso400 de inkább 800ig mindenfajta komoly gond nélkül ergo van 2stop -od egy 2.8 hoz képest de van 2-3 stop előnyöd.
Én ha olyan lesz mint elődje absz nem ajánlom de ha stabi mániás vagy nemsokára lesz Sigmanak egy OSes wókeránd lencséje a Sigma 18-125 OS.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Degeczi
nagyúr
ez rengeteg körülménytől függ
a reciprokszabály csak egy egyszerűen használható viszonyítási alap, amitől hatalmas eltérések lehetnek!nagylátóban jellemzően roppant könnyű jelentősen meghaladni az így kapott értéket, telében viszont inkább célszerű ráhagyni
mindenesetre az ekv. gyújtótávra vonatkozik, így a 135 eleve 200, ezért olyan 1/250-1/300 ami már elég jó eséllyel biztonságos - de ha jó fogást tudsz fölvenni, 1/100-al is szerencséd lehet...
(mivel nem gépek vagyunk, nem minden expót sikerül ugyanúgy megtartani. A tesztekben is ezért szokták úgy megadni, h "10-ből n db lett éles") -
Dare2Live
nagyúr
Segédfény az van de az nem váltja meg a világot, segédrefi ami meg esetleg megválthatná az nincs rajta. jó akuval joval 130fölött villan.
és igen elit Metzek mellett az SB800 az amire azt mondom, hogy k* jó vaku.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Degeczi
nagyúr
rengeteget, nem is szoktam számolni (de mindenképpen több száz kép. Persze normál, szobai, nem nagytermet bevillantva)
de ha valahol, itt igazán nagyon fontos, h önkisülésmentes (Sanyo Eneloop, Varta Ready2use, GP Recyko, Pana nemtommi) akkut használj hozzá!
egy vakut ugyanis otthoni használatban gyakran hetekig, de akár hónapokig is pihentet az ember, és ott egy hagyományos akku magától lemerülne az állásbanvan saját segédfénye, beltérben hasznos is - nade utcán? ott szerintem nem igazán, hiszen a célpont általában messze van, a segédfény pedig csak pár méterre hatásos
-
Dare2Live
nagyúr
hjaj ha majd rájösz, hogy milyen gyorsan megy a hold, meg a csillagok....
jó álványt meg kapsz 25Kbol jellemzően érdemes azt vaku elé rakni.
mintát vetít meg azt jelenti, hogy vetít egy mintát nem csak szimplán fényt és erre AF könnyebebn rátalál.
10m fölött meg nemkel a fokusszal szorakozni azse baj ha nemtalál éles lesz a kép.
De ha vmi elmebeteg obid van amilyen aszem neked és nekem se lesz még jóideig akkor csak a segédrefi meg egy METZ a megoldás ilyen esetekben.DTomi: Tetszik, majd ha SB800tönkremegy lehet bepróbálom. Bár irtózatos batár.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Szten Márs
nagyúr
Az összes DSLR fókusrendszere fáziskülönbségen alapul.
A Multi Cam1000 az egy fantázianév/típusnév ami a D80-ba és D200-ba került AF rendszer neve.
A keresztszenzor olyan AF szenzor, ami horizontálisan és függőlegesen is érzékel. A többi csak vagy függőlegesen vagy vízszintesen. Minden DSLR-ben van ilyen, legalább a középső szenzornál, de minnél több ilyen, annál jobb. -
Szten Márs
nagyúr
Mert a kereszt tipusú szenzorok pontosabbak, érzékenyebbe, szóval jobbak. A D40-ben és a D40x-ben lévő AF renszer mindössze 3 AF pontból áll, ebből a középső kersztszenzor. A D80-ban és a D200-ban szintén csak a középső kerszt-szenzor, ha nem tévedek, viszont már 11 fókuszpontjuk van. A D300 meg ugye 51 fókuszponttal rendelkezik ebből 15 kereszt típusú.
-
drkbl
őstag
Attól a D80 még nem lesz rosszabb, mint amilyen ma. Várd meg az új masinát, és döntsd el, megéri-e a ~40% ártöbbletet.
The Buzz
Apr 19--Current rumors out of Japan have Nikon introducing the D90, D3x, plus lenses, in the second week of June. I'm tightening my D90 (or whatever they decide to call it) prediction date to between May 12th and June 16th. [link] -
Degeczi
nagyúr
mindkettőtől:
- AF-S rendszerű obinál értelemszerűen lényeges, milyen motor van az obiban
- de motor nélkülinél sem mindegy, milyen áttétel van az obiban
- persze utóbbi esetben a váz motorja is számít
- de a vázban lévő AF kiértékelő rendszer sebessége is tényező, még ha AF-S obit is hajt meg -
Degeczi
nagyúr
szerintem vmit félreértettél: a mátrixmérés szinte kizárt, h spottal egyező eredményt adjon bármikor is!
a középre súlyozottal viszont már valóban gyakran egyező eredményt ad
Kenbroki oldalán egész jó leírást találni a mátrixmérésről, különösen az eredeti Nikon prospektus nagyon hasznos
-
Dare2Live
nagyúr
Éppenséggel nem tök ugyanazt de elszurja durván, legalábbis egy Canon Evaluativehez szokott ember kitépi tőle a haját az tuti.
KRtöl hamár linkelték kiemelnék pár dolgot:
"The Matrix meter first tries to guess what you are photographing"és
"For technically fluent photographers the Matrix meter is very predictable and easy to compensate when necessary, but it is far more complex than averaging meters. This complexity is what makes the Matrix meter so good, but also what makes it so difficult to learn and why some photographers still don't trust it."vmint a lámpás szituhoz hasonlorol is van szó:
"If the Matrix meter sees segments that are really bright, say anything above LV 16-1/3, it just ignores them. It knows that they represent bright highlights or direct sunlight, and should not use them to calculate exposure. It instead puts more weight on the other segments."és nagyon meglepne ha D40en a Matrix metering nem úgy viselkedne mint ahogy a Matrix metering viselkedik: pl úgy müködne mint egy Canon féle evaluative.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Degeczi
nagyúr
pedigde: olvasd át azokat újra, nézd meg a képeket - és pláne a linket amit ajánlottam...
spottal sosem ad azonos eredményt a mátrix ilyen extrém helyzetben!a spot azt jelenti, h ami az 1-2%-os mérési terület alatt van, szürkével azonos szintű lesz a képen (az általad hivatkozott hozzászólásokban előfordul olyan tévedés is, miszerint a spottal mért pont lesz helyesen exponálva - szó sincs róla! A spot nem tudja, mi van a mérési pont alatt, azt fixen középszürkének veszi: így sem egy izzólámpa, sem egy fekete macska nincs helyesen kiexponálva megfelelő korrekció nélkül)
egy izzólámpára spottal rámérve mindeképpen nagyon rövid időt eredményez, szürke szintjére tolja le az izzószálat, annyira, h az kivehető lesz majd a képen - ilyen durva alexpót a mátrixmérés sosem fog bevezetni! az már sejti, h itt egy beltéri világításról van szó, és szándékosan elhanyagolja azt, hagyja beégni - hiszen az átlagfotók 99%-ban nem az izzószálnak kell kivehetőnek lennie (különleges képekhez pedig úgyis manuális beállításokat kell használni)
minderre az ajánlott Nikon prospektusban szép példák is láthatóak
-
Degeczi
nagyúr
még a fordított irányban is meggondolandó, mennyit érdemes korrigálni - mert erősen nő a zaj, csökken a dinamika
pl egy 12 bites átalakító 4096 szintet tud megkülönböztetni (ideális, szinte soha el ért esetben - hiszen biztonsági okból aligha tudod a teljes, 0-4096 tartományt pont lefedni, úgy, h még semmi ne is égjen be)
ha 1 FÉ alexpósra sikerült a kép, ezt akarod helyrehozni, az 2-vel szorzást jelent minden értékre - másként mondva máris csak 11 bites, legföljebb 2048 szintet tartalmazó adathalmazzal dolgozol
+2-es korrekcióval már 10 bitre, 1024 fokozatra szűkítetted az eszközöd képességeitaz analóg film kicsit megengedőbb volt, mert ott nem ilyen lineáris volt a leképezés
ezért is érdemes helyesen exponálni amennyire csak lehet
Aktív témák
- SSD kibeszélő
- ZIDOO médialejátszók
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Python programozás
- Napelem
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Torrent meghívó kunyeráló
- Renault, Dacia topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...