Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz Zoli bácsi #9185 üzenetére

    Könnyen lehet olyan tesztet is találni, ahol Olympus esetén említik meg, h "azért láttunk 1-2 porszemet" - előfordul, gyári új kamerák gyakran porosak

    Elektronikus zár: 1/125 (egyes vélemények szerint 1/200, de az előbbi valószínűbb) a mechanikus zár max. sebessége, ezért ennél gyorsabb idők esetén lép életbe, alatta tisztán mechanikus
    A hátránya a felhasználástól függ: ha nem fényképezel nagyon erős fényforrást, nem futsz bele.
    Mindenesetre 1-2 hónapja épp ebben a fórumban kérdezte vki, h mi okozza a megfolyás jelenségét egy ilyen képén...

    Moire: erősen függ a képfeldolgozástól, és persze az érzékelő előtti szűrőtől. A D50-en azért sem tapasztaltad, mert az már erősebb hardveres szűrőt kapott (nyilván a D70 panaszok miatt), és a feldolgozása is sokat változott. D70-en még enyhébb szűrő volt a CCD előtt, ami hajlamosabb volt erre (cserébe viszont vmivel élesebb képet adott), és a kamera JPG gyártása is eléggé kihangsúlyozta ezt (tesztek ezért is húzták le gyakran). RAW-t használva már ott sem volt komoly tényező a moire.

    Színtorzulás: ha a "fekete hajlamos barnulni"-ra gondolunk, az szintén a CCD előtti szűrő következménye, mert túl sok infra-összetevőt enged át, az tud okozni ilyen hatást, bizonyos körülmények (pl. erős napfény) és bizonyos anyagok (különösen műanyag) esetén
    Általában az sem komoly tényező, de külföldi fórumon olvastam, h van, aki infra szűrőt tett az obi elé, amivel teljesen kiküszöbölte ezt.
    A D40x és D60 10 Mp-es érzékelője mindenesetre már mentes ettől

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák