Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz kugyu21 #14013 üzenetére

    "elhangzott itt a fórumon, hogy a gép jpeg motorja jobb mint ha késöbb szoftveresen fordítom át"
    :Y
    vmit félreérthettél, ilyen biztosan nem hangzott el!
    természetesen pont a fordítottja a helyzet: nincs olyan váz, amire ez igaz lenne, hiszen egy fényképezőgépbe nem kerülhet tetszőlegesen nagy teljesítményű processzor, mégis nagyon gyorsan el kell készülnie - ez pedig másként nem megy, mint az eljárások egyszerűsítésével
    (hogy aztán a többi tényezőről már ne is beszéljünk: van. ami csak otthon végezhető el, állítható be jól, a pontos monitoron. Pl. fehéregyensúly, kontrasztviszonyok, és nem elhanyagolható expótartalék is van a RAW file-okban, míg a JPG-ben minimális)

    vannak vázak, ahol a JPG is teljesen elfogadható eredményt tud adni (Olympusok), de a fentiek miatt még azoknál is célszerű RAW-t használni...

    az "időigény" sem komoly tényező, mert minden RAW feldolgozó programban van kötegelt mód, így hátrébb semmiképpen nem vagy a JPG-ekhez képest
    (de jó megoldás lehet a RAW+JPG beállítás is)

    mindenesetre természetesen rengeteg állítási lehetősége van a kamera JPG motorjának is, már kezdve a különböző profiloktól (állítsd csak be a Standard helyett a Neutral-t, mindjárt nem lesz túltelített semmi...), de azokon belül is tetszés szerintire állítható a színtelítettség, kontraszt, stb.
    (a sárgulás egyébként gyakran túlexpót jelent, és/vagy fehéregyensúly problémát)

    kötegelt mód ugyan létezik pl. Photoshopban is, de JPG-ekkel az a probléma, h ha Auto WB-t használtál, akkor nem minden képhez kell azonos korrekció!
    a RAW-nak itt is óriási előnye van, mert teljesen mindegy milyen fehéregyensúly volt a felvétel idején beállítva, az összes képet kezelheted azonos módon...
    JPG-ben nem csak a tartalék kevesebb mindenféle állításhoz, de sokkal nagyobb szívás az utómunka is

    az utolsó kérdés ugye csak vicc? :F
    pont a jól szabályozható mélységélesség a tükrös gépek fő előnye, és éppen attól szép egy portré, h nem mosódik össze a téma a háttérrel!

    ezt valóban észreveszi egy gyakorlatlan szem is a képeken (ezért hamis az az érv, h "10x15 nyomtatáshoz a kompaktok is ugyanúgy megteszik, nincs látható különbség" - dehogy nincs!), de nem hátrányként!

    ahol pedig erre nincs szükség, minden éles kell legyen a háttérben is (pl. tájképek), ott az általad is említett lerekeszelésen túl, egyébként sem a tele tartományt használod (ahol leképezés miatt sokkal szűkebbnek tűnik a mélységélesség), hanem az obi nagylátó végét, és nem a háttértől távol-, hozzád azonban közel eső témára fókuszálsz

    [ Szerkesztve ]

  • hemaka

    nagyúr

    válasz kugyu21 #14013 üzenetére

    Degeczi fórumtárs már mindent leírt, plusz még az elsőhöz annyit, hogy a D5000-ben pont nagyon gyenge a jpeg motor, ez több teszt(és a szemem is) bizonyította.
    Érdemes inkább a raw+fine_jpeg kombinációt használni.

  • Throme

    veterán

    válasz kugyu21 #14013 üzenetére

    Helló!
    Színekkel és beállítással kapcsolatban, a magyar kézikönyv 106-110 oldalakon találsz infót. Konkrétan: "Képszabályozási beállítások".
    Szerintem ez segítségedre lesz.

    Kezdetben én is "jó kompaktos módjára" a jpg-t preferáltam.
    Itt, a fórumon történt beszélgetések hatására és kíváncsiságból belekóstoltam a RAW világába. Engem a szerkeszthetőség győzött meg, pedig csak a View NX-et használom.
    Egyébként az utómunka az nem vészes. Van hogy jónak találom a RAW képeket és egyből - mindet kijelölve egyszerre - convertálom át jpg-be. Ez tényleg szinte semmi munka (nekem, a sz.gépnek annál több :) ).

Aktív témák