Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gus

    aktív tag

    válasz Bull Boss #50815 üzenetére

    Panaszkönyvnem tényleg nem kell lenni.
    Azzal tényleg nem tudsz sokat tenni, hogy a szerviz törekszik-e a 15 napon belüli javításra.
    Viszont,...
    A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
    • a) a fogyasztó nevét, címét,
    • b) a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését,vételárát,
    • c) a vásárlás időpontját,
    • d) a hiba bejelentésének időpontját,
    • e) a hiba leírását,
    • f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
    • g) a kifogás rendezésének módját.
    • Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni!
    • Szavatossági igény rendezésekor előfordul, hogy a vevőcserét kér javítás helyett, vagy fordítva. Ilyen esetben csak egyetlen indoklás lehet szabályos a kereskedő részéről, ha az indokolatlan többletköltségre hivatkozik. Más okból nem lehet megtagadni a fogyasztó kérését. A kifogás rendezésénél a vételár levásároltatása nem jogszabályszerű.
    • A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni!
    • Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót!
    • A jegyzőkönyv formátumára nincs megkötés, csak a tartalmára.

    Ha bármi nem így történt, akkor ne szarozz! Ballagj be a Fogyasztóvédelemhez és majd Ők eljárnak hivatalból.

Új hozzászólás Aktív témák