- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
Hirdetés
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Akciófigyelő: kedvezményekkel indít az Ulefone Armor tablet/telefon páros
ma Az Armor Pad 3 Pro és az Armor 26 Ultra árából sokat enged a gyártó.
-
Megjelenési dátumot kapott a PO'ed: Definitive Edition
gp Az új kiadás kevesebb mint egy hét múlva már elérhető lesz.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Hiába, 1 centi az 1 centi...
Szerk: egyébként a szélesebb, de ugyanannyira "peres" gumi
kerülete is nagyobb: nőni fog a végsebessége a ketyerének.
Már ha ki tudja pörgetni: olyan, mint a végáttétel módosítás.runner 125: ha neked 130-as a gyári méret, akkor az rendben
van, hogy a szélesebb nem fér el normálisan. De ha 140-es?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #26979 üzenetére
Nem akarok semmire kilyukadni... Max. a gumi, ha beleér a sárvédőbe.
Azt írtad, hogy jó hátra a 130-as is, nem néz ki virslinek, SŐT, a 140-es
el se fér A RUNNEREN. Nade ennek mi köze az Aeroxhoz, ha annak a
gyári mérete hátul 140/60? Feleslegesen riogatod Critont ezzel. Jah,
szélességben elfér nálad a 140-es, de mint írtam, a kerülete nagyobb,
és valóban: más váltómérettel lehetne próbálkozni (ha vki nagyon akar).De ha valahova 140/60-as kell, akkor oda a 130/60-ast "nem érdemes"
rárakni. Nem azért, mert virslinek néz ki, hanem mert kisebb kerületű:
csalni fog az óra és csökken a végsebesség. Nem sokat, de akkor is.De ezeket nyilván tudod te is, csak akkor nem értem, miért kavarod be
a Runneredet, ahol ez a 140-es méret már egy fölfelé eltérést jelentene.
Amúgy az "egzakt" váltóméreted a 140/55 lenne... Ott 2 mm az eltérés
(lefelé), míg a 140/60 R13-as kerék 12 mm-rel nagyobb: innen a gond...
Ha elférne, akkor persze sok vizet nem zavarna nálad sem. Mondjuk
én (ezekben az esetekben) csakis a gyári méretre szavazok, nem sok
értelmét látom a csereberének: szerintem ezen kár lenne spórolni.
Biztos volt valami oka, hogy hátra a gyárinál keskenyebb gumi került...SzlobiG: +1
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #26985 üzenetére
Az óra nem fog csalni, mivel első kerékről mér.
LOL, és tényleg. (Valószínűleg nagyon az autók jártak
a fejemben, ahol az összes kerék egyforma, és ha azt
nézed, akkor mindenképpen csalni fog az óra, ha más
kerületű a kerék...) Más kérdés, hogy gyárilag is csal,
és lehet, hogy épp egy ilyennel korrigálod pontosra.egyértelmű, h a gyári által előírt méretet kell feltenni
Criton: már meg ne haragudj, de egy manualt nem tudnál
(végre) beszerezni? Nem fórumokból kell megtudni a gyári
méretet, hanem megnézni a motor leírásában, és kész.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #26990 üzenetére
És a Not Found - Error 404 előtt, vagy után?
Találtam neked egy ilyen alkatrészes cuccost.
(Bár 2005-ös, de legalább ismerkedhetsz vele:
még tegnap a "tükrös" kérdés miatt kerestem,
de mivel nincs benne a menet mérete, ezért a
konkrét kérdésre válaszul nem linkelhettem.
Viszont azt sem értem, hogy miért kérdés: van
rajta tükör nem? Tekerd le, és mérd meg... Már
ha a Google nem dobta ki a választ azonnal.) -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27000 üzenetére
Az a baj, ha már töredezett a gumi, akkor hiába van még akár jó profilmélysége,
a tapadásából biztosan veszített, mert ridegebbé vált az anyaga az évek során...Nővérem Ignisén most cseréltünk gumit: töredezett is volt, meg kopott is, mint a
fene (műszakin csak azért nem szóltak érte, mert télen volt esedékes, és a zsír
új téligumi-garnitúra volt fent), s hát ebből következőleg csúszott - veszélyes volt.
A téli is ugyanolyan f*s volt a csere előtt! Sima tök száraz úton is megcsúszott,
pl. Budakeszi felől bejőve Budapest felé, a hegyről le. Nem is túl erős fékezésre.
Az az igazság, hogy ott 4 kerék van, így egy csúszás nem jár "instant" eséssel,
de azért veszélyes tud lenni. 2 keréken, a sz*r gumi az konkrétan életveszélyes.
Robogóra nem is annyira drága, hogy pont azon kelljen spórolni... Autóra húzós,
de gondolom sportmotorra is... Ill. autónál igen erősen méretfüggő: szívja a fogát
a paraszt, hogy mennyibe lesz egy garnitúra gumi mondjuk Cayenne-re/X5-re.Lényeg a lényeg, hogy a gumi/fék legyen csak rendben: nem véletlen azt nézik
a műszakin. Azt lesz*arják, ha csúszik a kuplung, gyengén indul meg a géped.
Az neked baj, nem nekik. De ha nem tudsz megállni, az már mindenkinek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27009 üzenetére
Én csak most láttam a videót, hát tényleg borzalmas az a hátsó!
Töredezett, mindjárt esik is szét, és profil se sok maradt rajta.Jah, sok pénzt visz egy új gumi, de ha perec van (a kopott miatt),
az idomok javítása is drága, és attól már csak rosszabb lehet, pl.
személyi sérülés/kényszerszabadság/munkából való kiesés, stb.
Főleg, hogy írod, hogy csúszkál össze-vissza, dönteni sem lehet:
gyakorlatilag motorozhatatlan, balesetveszélyes. Ég és föld lesz,
amikor lecseréled, szvsz nem fogod megbánni a rászánt pénzt. -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27014 üzenetére
Hát ha túl keményre van fújva, az is ronthatja a tapadást...
Megvételkor ennyire nem volt rossz,
Mondjuk azok a repedések már a vételkor is rajta kellettek,
hogy legyenek, ami elég komoly "alkualap" (lehetett volna),
hiszen rögtön azzal kell(ett volna) kezdened, hogy új gumi
KELL rá, mert ami rajta van az rögtön kuka. De rá se ránts:
ugyanígy jártam én is, azt néztem, hogy "új" moci, de hogy
milyen"jó", azt már nem nagyon. (Utólag persze drágább,
mert kifizetetted a teljes vételárat, aztán még ráköltöttél.)Amúgy az új gumival is vigyázni kell, mert egész más lesz
a motor viselkedése. Illetve az első pár kilométeren még az
is csúszhat, mert valami védőréteg van rajta, ami lekopik...De utána sokkal jobb, tehát mindenképpen megéri cserélni,
még a perec előtt. Szvsz az nem vicces, ha nincs tapadás:
se leírva, se megtapasztalva; nem driftgépek ezek, vagy mi.
(Meg aztán ott sem a tapadás "hiánya" a cél, sőt, hanem a
nagyon kontrollált csúszás. Kivéve arabéknál, de az más...)Ui: 10 éves? Szóval öreg is, kopott is, és repedezett is: zsír.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27016 üzenetére
Ja, hogy még a gyári gumi van rajta...? Akkor simán lehet,
hogy annyira sz*r, hogy a gyári nyomáson már korcsolya:
szoktak (nagymotorosok) alacsonyabb nyomással menni,
hogy jobb legyen a tapadás. Lehet, hogy nálad az segített
korábban. (Gyárilag biztos nem volt így lekopva/repedezve:
szvsz ebben az állapotában a gyári értékhez ragaszkodni
már halottnak a csók...) Úgy kell fújni, ahogy még elmegy,
de leginkább sehogy, mert le kell cserélni mielőbb...Criton: annyit kell bele fújni, amit a gyártója előír... Nem
feltétlen a motor gépkönyve a mérvadó, mert lehet, hogy
egész más karakterisztikájú gumi. Mondjuk robogónál a
felhasználási körülmények általában elég egyformák: az
nem valószínű, hogy valaki elmegy egy 50-es géppel jól
megrakva túrázni, vagy felszalad vele a pályára csapatni. -
DigitXT
félisten
Tönkrement a fesszab, és túlfeszt küld a generátorod az izzókra...
Szerk: hirtelen azt sem tudom, milyen géped van, a Majesty-n így
néz ki, és szerintem simán cserélhető, imigyen: kábel lehúz, cucc
kivesz, új cucc berak, kábel rádug. (Csak kell belőle egy új sajna.)Valójában a hűtőborda látszik csak belőle, nyilván mert melegszik.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az meg az index relé lesz, vagy persze lehet, hogy kiégett az az izzó is.
Én amúgy a KOSO hőmérőmmel sz*pok most - nem ad jelet. Kicsit hülyén
néztek rám a mélygarázsban, hogy kint van az ülés és multiméterrel túrom
a gép belét, de hát meg kellett róla győződnöm, hogy nem a kábel rossz...
Lehet, hogy nem volt túl jó ötlet a gyári visszajelző helyére tenni, de éppen
belement és tömít is, szóval ha még mindig működne, nem kéne trükközni.
De nem tudom. Lehet, hogy megszakadt benne valami, mikor "erőltettem".
Eddig ~80 fok környékén tért magához: ki is mértem, hogy az ~1,5K Ohm,
de hazafelé már nem volt semmi, csak a "szakadás" néma csendje.Azon gondolkodom, hogy veszek egy adaptert, és berakom a körbe, a gyári
"forrásjelző", meg megy vissza a helyére. Ettől persze lehet sz*r a szenzor,
de legalább hozzáférhetőbb (?) helyen lesz, könnyebb lesz cserélni (ha kell),
és nem erőltetem beszereléskor, ha új lesz. Már ha attól lett "baja" (egyszer
kicsúszott a kezemből a csavarkulcs, így egy picit megnyomódott, de ennyi:
utána vígan működött az első pár úton, aztán jöttek a "kontaktos" bajok).Szerk: mennyi szokott lenni egy robogónak a normál üzemi hőmérséklete?
Emlékeim szerint ilyen 85 körül szokott a Maja ketyegni, ha jó volt a mérő.
A maximumot leállításkor érte el (megszűnt a menetszél, gondolom azért),
és az sem volt több 90+ fokoknál... Elvileg 100 fölé mehetne nyomás alatt,
de nem tudom, hogy mennyi szokott lenni. Gondolom 100 azért már necc!
Csak lehet, hogy ez a 85 meg picit alacsony? Rossz volt a mérő, vagy ez
az igazság és nincs azzal semmi gond: megfelelő hűtővíz hőmérséklet?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ingadozik is, mivel a generátor fordulatszámától függ a töltőfesz:
azért kell oda a fesszab, hogy vágjon, ha túlfeszelne a generátor
mikor pörgeted a motort. (De láttad is, hogy mi történik nélküle.)Más: nem akarok átmenni Critonba, de nem tudjátok véletlenül,
hogy a Majesty-n a hűtővízkör csövének mekkora az átmérője?
Tudom, vegyek tolómérőt, és... De mondok jobbat: leginkább a
belső átmérőjére lennék kíváncsi... Azt meg kívülről nehéz lesz
megmérni... Hirtelen nem találtam rá semmit: hátha...
(Tudom, engedjem le a vizet, vegyem le a csövet, úgy mérjem.) -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #27038 üzenetére
De a villaszárat remélem szépen megpucoltad a túrázás után!
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #27041 üzenetére
Látom megsértődtél, pedig én olyan jót röhögtem az egészen.
Ha megbántottalak, akkor bocs. Én sose sírtam, hogy milyen
szar a villád, csak az maradt meg, hogy folyton pucolgatod.Miattam elő ne vedd a fényképezőgépet: van a cégnél NRG. És
minden, ami szem szájnak ingere. (Motowell is. Tényleg van.)
De a 650-es Executive Burgman mindent visz: még a SW600-at
is üti. De nem csak robi van, hanem CB1300, meg "supermoto",
meg ilyenek... Fényképezhetnék, de minek: használati tárgyak.
Az egyik legfurcsább, az egy ilyen Sachs Madass. Bejönnek a
projektoros lámpái, persze nem kinézetre, csak technikailag.
Azokba kéne xenont rakni, és akkor nem vakulna senki.Szerk: bocs, a slágert kihagytam: Aerox is van. (És volt egy
180-as Runner 4Road dobbal, de azt már 1 éve nem láttam...)SymbianOS: Madasst, vagy Burgonyát? Utóbbi tényleg állat.
(Mondjuk akkora, mint egy fél autó, szóval nem az a sorok közt
csalinkázós fajta, de nagyon ott van a szeren: úgy egyben van.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Denyiro #27059 üzenetére
2T-knél viszonylag sokat számít a kipuff,
csak jól össze kell hangolni a gépet...mélyebb, markánsabb hangja legyen a motornak
Vegyél nagyobbat + 4T-t... Egy 50-es 2T
soha nem lesz mély, és markáns hangú.Szerk: vagy ha valami csoda folytán mégis,
akkor sem fog ÚGY menni, mint ahogy azt
sugallja magáról... Nincs is rosszabb, mint
egy üvöltő motor, ami amúgy alig gyorsul...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jaktib #27127 üzenetére
Hát szerintem ilyenkor nemigen van rá mérlegelési lehetőség, hogy "csak
kicsit" sérültél: jönnie kellett volna rendőrnek is. Akár a mentős is hívhatta
volna hivatalból, hiszen közlekedési balesethez riasztották. Mindenesetre
nagy szerencse, hogy tényleg (főleg) csak a bringa bánta a dolgot. Mindig
azt mondom, hogy új biciklit/motor/autót lehet venni, de egészséget...?Szerintem az autós azért volt olyan segítőkész, nehogy rendőrt hívj, mert
ezért csúnyán elmeszelték volna, pl. büntetőpont a jogsiba, miegyemás... -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27171 üzenetére
Ezért szoktam mondani, hogy NEM motorozni megy az ember a városba,
hanem közlekedni - mert ott van dolga. Nincs nézelődés meg élvezkedés,
neadjisten lapon fordulás, kerekezés (van aki csinálja, de egészségtelen:
értelmes motoros tudja, hol lehet ilyet csinálni, másból hamar donor lesz),
hanem van a ritmus, amit fel kell venni, és haladni kell... Picit gyorsabban,
mint az átlag autósok, és akkor nincs gond. Persze vagy alkalmas erre a
gép, vagy nem: ezért nem szoktuk javasolni az 50 4T-t a városba, mert az
nagyon kevés a dinamikus induláshoz / haladáshoz, emiatt veszélyesebb.Hiába nem fog "ledobni", mert gyenge: letolnak vele az útról és kész a baj.
50 2T-vel már lehet tekerni, főleg ha tuningos darab, ráadásul kicsi/könnyű,
de azért én pl. inkább a nagyobb motorok (125+) híve vagyok. Függetlenül
attól, hogy a rutinos pizzafutár bármikor odaver sűrűbb forgalomban.Én itt nőttem fel (Buda, zöldövezet), így nem szokatlan a nyüzsgés sem,
s itt is tanultam vezetni (Dél-Pest, mikor autós jogsit csináltam 2000-ben,
ill. Dél-Buda, amikor a motorost 2009-ben), tehát ami másnak idegen, az
nekem kb. alap. Körút mellett? Nem csodálom...! Oda soha nem mennék
lakni: most költöztünk (egyik hegyről a másikra), itt még kakas is van...Nem tudom ki tart, valamelyik szomszéd.Igen, tücskök is hangoskodnak,
meg ha nagyon fúj a szél, akkor az is, de amúgy a város zaja ide nem jön
fel. Tervezem, hogy veszek egy komolyabb távcsövet, mert pazar a kilátás.
Kár, hogy a szomszéd domb kitakarja a "még érdekesebb részeket": csak
a Szabadság szobor magasodik fölé, de azért nem panaszkodhatom.
De ha szeretném leolvasni a repcsik lajstromjelét Ferihegyen, és az autók
rendszámát a Lágymányosi hídon, ahhoz még kevés a 10x-es nagyítás.#27173: persze, sokkal nyugisabb, de azért a főúton ott is tolják... De jóval
kisebb a stresszfaktor, hiszen nem három sávból akarnak folyton kivasalni.
Engem amúgy nem szokott zavarni: tolom neki/lehagyom őket. Csak az
az autós nem tud elütni, aki már mögötted van és távolodik. (Veszélyes pl.
valakinek a holtterében menni, hiszen simán rádhúzhatja, mert nem lát.)Kisebb motorral (ahol nincs nyomaték, erő), szvsz a lendület segíthet. Még
a Maja is ez a kategória: sokszor sokkal egyszerűbb lendületből megoldani
valamit, mint "izomból". Mert olyankor előfordul, hogy a "birka" is megtalálja
a gázpedált, akkor meg más sajnos kevés a 180 ccm is: 500-600 elkéne. -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27184 üzenetére
Szokás kérdése. Én mindig szoktam hangsúlyozni, hogy Budán lakom,
bár én is szoktam Budapestet csak úgy lazán rövidíteni, hogy Pest...
Egész más azért a két oldal. Mind zöldövezetileg, mind forgalomügyileg.
Persze dugó az van Budán is, nem is kicsi: sokan jönnek be a falvakból.
Kiköltöztek a városból, mert itt ugye nyüzsi van, meg szmog és minden,
csak ezzel, hogy reggel bejönnek, este meg kimennek, elég tevékenyen
hozzájárulnak ehhez. De hát ez van - a munkahely nem megy ki utánuk.Igen, itt pörgősebb a vezetés ritmusa, sokan nem szeretik. Van aki nem
is érti: azt általában ledudálják meg kielőzik... (Ritkán elnézőek sajnos.)Viszont egybe gondolj bele: ha választanod kéne, hogy a) és b), akkor?
a) 1 órát utazol a munkahelyre minden reggel, csak oda, menetrendileg
halál bizonytalanul (csoda esetén 45-50 perc, de normál esetben 80-90
is lehet!), összezárva sok-sok(sok), és elég "sokszínű" embertársaddal,
néha fel se férsz a villamosra + garantáltan játszhatsz szardíniásat, stb.b) az egészet maximum 20 perc alatt megúszhatod (oda is, vissza is),
akkor indulva és érkezve, amikor akarsz. Ráadásul motorozhatsz, ami
külön élmény (most az, hogy jó vagy rossz, az a többiektől is függhet),
egyedül vagy, nem köhög a képedbe senki, a csövik sem kéregetnek...Sajnos nyilvánvalóan olcsóbb a tömegközlekedés, de a kényelem miatt
nagyon sokan autóznak, ami persze a dugók miatt aztán mégsem lesz
annyira kényelmes, de hát ez van: "két keréken" nemigen tud megfogni
a dugó, szóval egy (korrekt) robogóval nagyon dinamikusan lehet eljutni
A-ból B-be a városon belül. Ha tudod fizetni a robogás költségeit, azzal
rengeteg időt spórolhatsz meg, amiről ugye tudjuk, hogy "az idő pénz".Én 3 éve robogózom Budapesten... 1-2 barom mindig van (nem minden
nap, de azért akad: néha naponta több is) aki miatt lehetett volna bármi.
De. Oda kell figyelni, ki kell védeni más hülyeségét is, ill. az embernek
a saját forró fejére is rá kell szólni, hogy óvatosabban. Simán vállalható
a dolog. Én is azt kérdeztem anno egy motoros sráctól, hogy nem
veszélyes a városban motorozni? Nagyjából ugyanezeket mondta el.
Csak neki már egy picit több tapasztalata volt benne... De így megy ez.
Ha valamit sokat csinálsz, akkor megszokod. Van akinek mondjuk egy
szűk helyre beállni kocsival nagy para, aki meg naponta odaáll? Annak
"kisujjból" megy a dolog, esetleg már nem érti, hogy másnak miért gáz. -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #27186 üzenetére
Ha már úgyis Pest meg a melóba járás (motorozás) a téma, akkor
íme egy tavaszi agymenésem, még a Test Drive Unlimited alapján:
Pest Drive Unlimited. (Ma már nem ezen az útvonalon járok, így
alapból nem kell nagyon hajtani egy "jó időhöz". Ez ~12 perc volt,
ami innen nagyon laza tempóval megvan... Jó, pl. a Hegyalja úton
lefelé fel sem tűnik egy 70 km/h, de az autósok sem lassúak ott!) -
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #27188 üzenetére
Vmi kínai kulcstartókamera: 720p-s, de itt a poén kedvéért
el lett torzítva a képe, meg persze lekicsinyítve kb. a felére.
Az a jó benne, hogy nem félti az ember... Egy tépőzárral
felragasztom a Maja orrába, a lámpa magasság-állítójához,
és hadd szóljon... Most vettem elő (ismét) a költözés után,
nem volt rendesen feltöltve, elvesztette a felvételt. Menthető
volt mondjuk részlegesen, de nem számít, nem volt "extra".Ez a baj amúgy: ha megy a kamera, az ember óhatatlanul
is szeretné azt, hogy "látványosabb" legyen az eredmény,
pl. olyan manővert is bevállal, amit amúgy nem csinálna.Viszont ha bakizik a pilóta, utána tanulságos visszanézni!
Pont a kamerázós napomon volt hazafelé egy ilyen bakim:
Lágymányosi híd, pesti felhajtó. Nyilas zölddel indulok, de
rám vannak eresztve a soroksáriról aparasztok(vagy ők a
pirosba csúsznak be nem tudom). Nézem, hogy beférek-e
a furgon elé, de előttem közben megállnak: én nem látom,
a kamera látja... Hátsó kerék csikorog, első fék fog, éppen
megállok. (Egyrészt ez egy forgalomszervezési faszság,
másrészt én nem figyeltem oda, ahova kellett volna...)Egy gondolat erejéig a fentiek kapcsán rátérve runner 125
sajnálatos balesetére, és az abból levont konzekvenciára
(miszerint térdvédő nélkül soha többet): egyrészről jogos!
De másrészről nem lett volna jobb "az egészet" elkerülni?
Igen: a figyelem ellankadt, elég volt egy pillanat hozzá.Nem kell ehhez város, nem kell ehhez Budapest, meg az
itteni "pörgés". Csak a figyelem számít a közlekedésben
(s a motorozásban). Ha valaki elmegy pl. "nézelődni", az
más dolog, de vélhetőleg NEM forgalmas utakon csinálja,
úgy kisebb a kockázat is. Amint más is van az úton, már
sokkal neccesebb a dolog: a motorozás veszélyes üzem. -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27212 üzenetére
Pontosan: robogózni kényelmes, gyors, és relatíve olcsó.
Hidegben sajnos nem olyan jó: egyrészt jól fel kell öltözni,
másrészt eljön az a pont, hogy inkább leteszi az ember a
gépet, mert egészségtelen tud lenni a lefagyás/elcsúszás.
Nagyon elszánt fanatikusnak kell lenni, hogy valaki hóban
is nyomja: egy kollégám ilyen, de mondjuk nem messziről
jár, és még így is gyorsabb vele, mint a tömegközlekedés.Szóval télre sajnos marad a BMW. Izé BMV: busz, metró,
villamos. Sajnos autót fenntartani jóval drágább. (Minimum
egy havi 50K, és akkor még nem számoltam a parkolást.) -
DigitXT
félisten
válasz Criton #27232 üzenetére
meg sem mozdult...na meg valami szép égett illat lett
Üdvözlöm a kuplungpofáidat: már-már olyan, amit csinálsz
szegény motorral, mintha behúzott fékkel akarnál indulni...Megállsz egy kemény emelkedőn, majd azt várod, hogy a
motor simán el fog veled rajta indulni? Elárulom, hogy egy
manuális váltós kismotornál nagyon megszívatnád magad,
ha ilyen helyzetbe keverednél: nincs benne elég erő, tehát
nehéz a kuplungot jól csúsztatni. Elvileg a robogón a varió
és a röpsúlykuplung megoldja a kérdést, de látjuk, hogy a
dolog kétesélyes, főleg, ha már elmelegedett a ketyere.Nem értem miért gyilkolod: nem erőgép, nem arra van.
Sőt, látok futárokat, hogy a jobb rajt érdekében, egy picit
meg is lökik magukat lábbal: nem szégyen az...az égett szag most mitől lehet?
Szerinted? Vagy a kuplungodat égetted, vagy a szíjadat.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Na, reggel megborítottam szegény Maját. A változatosság
kedvéért most a bal oldalára. De nem ez volt a baj, hanem
az ok: rajta felejtettem a hátsó keréken a láncot, feltekerte,
letörte a hátsó sárvédőt. De még ez sem lenne akkora baj,
viszont sajnos a lánc lelökte a komplett légszűrőházat...Leszedtem, megragasztottam a letört füleit, visszaraktam,
jöttem dolgozni (menet közben nem éreztem semmi furát):
sajnos itt a garázsban látom, hogy nem sok minden tartja
a már megint, mert a fülek természetesen elengedtek...Vadászhatok valami bontott motorból alkatrészt. Francba.
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #27259 üzenetére
lényeg, hogy nem lett "komolyabb" baj
Hát ja -> ezt inkább a moci sz*pta be, mint én.
Egy kicsit fáj a bal könyököm, mert azzal sikerült
tompítani az érkezést, de nagyjából ennyi... Ha
a kabát rajtam lett volna ugye, akkor ez se lenne,
de nem érdekel. Akkor se veszem fel 25+ fokban.
Hülye voltam/siettem volna, erre ez lett belőle.Bőr szinte egyáltalán nem jött le sehol, mert "álló"
volt a dolog, csak már túlságosan be volt döntve, a
lábam meg (gondolom: nem emlékszem) csúszott.Az a vicces, hogy tök hasonlóan borítottam meg a
tanulómotort anno, csak ott az üreset fogtam ki.
A lényeg, hogy a döntés már elindult, csak a moci
nem, ami ezt kompenzálta volna, szóval: megaLOL.
Mondjuk az oktató annyira nem örült neki - én sem.légszűrő házat nem lesz nehéz találni.
Esetleg egy műanyagos megekecseli.
Kicsit konkrétabban? (Közben találtam egy-két
bontott motor hirdetést -> fel is hívogatom őket...)
Csak dolgozni is kéne, hogy a fene essen bele... -
DigitXT
félisten
válasz Criton #27244 üzenetére
de ennyitől remélem egyik sem lesz megint cserés
Egy alkalomtól nem nagyon valószínű - de azért hanyagold
a gép direktbe szívatását az ilyen hülye tesztekkel. Amikor
valami csúszik, az baromira melegszik. Legyen az kuplung,
vagy szíj, mindegy. Felforralod az egész hajtásláncodat, és
hiába fúrtak szellőzőnyílásokat, az csak menet közben hűt:
ha álló helyzetben direktbe szívatod a gépedet, nem csoda,
ha éget szagot érzel utána. Használd a motort, ne teszteld.
(Ja, és igen: +1 annak, hogy alakíts vissza mindent gyárira,
ha nem sikerült a "tuningos" alkatrészekkel belőni.)Én is gondolkodom, hogy kell-e nekem ez a Multivar 2000?
Csak áll a dobozában bontatlanul - egyelőre szerelőig nem
jutottam el vele. Azért ki fogom próbálni, aztán ha nem jön
be, akkor eladom... Ugyanígy gondolkodom, hogy kell-e a
xenon? Igaz, kevesebbet látok, meg kevésbé látnak, de pl.
nem kell azon gondolkodnom, hogy a rendőr kiszúrja-e.
(Igazából nem bele való: H4 bi-xenon szett, slim trafókkal.)Projektoros kéne, hogy ne legyen sok szórt fénye, de azt
egyrészt nem találok, másrészt a rendőrnek is "feltűnőbb",
mert üvölt róla, hogy nem gyári... Mondjuk 2 év alatt, amíg
a xenon bent volt, nem volt vele semmi gond, nem villogtak,
meg semmi. (Mondjuk most ez a 45W-os emelt fényű nem
tűnik rossznak - persze éjszaka még nem próbáltam ki.)Viszont kell egy légszűrőház izibe, mert így letörve gáz.
#27255: ez most melyik szerelő, amelyik nem ér rá? Gergő
gondolom dolgozik (vagy persze lehet, hogy nyaral).
#27266: jah, hogy Gergőnél még nem voltál vele? Akkor oké.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #27265 üzenetére
Meg is rendeltem a légszűrőházat. 4K-ba fog fájni: azt még kibírom.
Hát tényleg bosszantó ilyen hülye balesetet szenvedni. De hát ez van.SymbianOS: meglepődnél, ha azt mondanám, hogy a Maján is el lehet
melegíteni* a hajtásláncot agresszív vezetéssel, és túlterheléssel?
Amikor pl. kimentem a pályára végsebességet tesztelni, "kapta az ívet"
rendesen. Na utána egy ideig másképp reagált az indulásra: kb. jobban
csúszott a kuplung (vagy a szíj). Lényeg, hogy ha gyilkolod, melegszik!*Szerk: pedig ennek van hűtése is a variónál... Mondjuk valszeg ennek
is köszönhető, hogy nagyon ritkán találkoztam ilyesmi jelenséggel, bár
teszem hozzá, hogy az autópályás 120-szal száguldozás azért "ritka".
Konkrétan tesztelni voltam ugye: gyakorlatban 100 fölött nem megyek,
már ott érezni, hogy nem szereti. (Menni megy, de nem szereti, na.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27271 üzenetére
Pedig ez van. Normál használat mellett persze semmi baj vele - de ha
agyonhajtod, akkor nem kell csodálkozni. Minden csúszó alkatrészen
van némi "erőveszteség", és minden csúszó alkatrész melegszik is...Annyi a különbség, hogy a 180-as gépet már nem mindig nyelezed.
(Ahogy megyünk "felfelé", annál többet tudnak, így annál kevésbé kell
a 100%-ot kihajtani belőlük. Van, amiből (városban) már nem is lehet.)Ezt még bőven LEHET nyelezni, de gondolom egy 500-as géppel már
csínján kellene bánni, mert az meg tud lódulni piszkosul... Neadjisten
kib*ssza a seggét a kanyarban, és már csúszol is... Szóval ésszel.Winne: nincs rá írva az oldalfalára? A linkelt képen azt látom pl., hogy
MADE IN BRAZIL, de lehetne rajta olyasmi is, hogy Inflate to xy PSI.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz barack1997 #27316 üzenetére
Mégis ki a faxom ez a csávó, hogy ennyire odáig vagytok, meg vissza?
Ha meg tényleg egy többszörösen kitiltott emberke, akkor biztos, hogy
jó ötlet volt vele üzletelni? Ezt mondjuk csak úgy halkan jegyzem meg,
mert egyrészt ami volt, elmúlt, másrészt tilthatják olyanért, amitől még
amúgy lehet rendes ember. (De lehet persze nem rendes is, fax tudja.) -
DigitXT
félisten
válasz Criton #27319 üzenetére
Gondolom van tőle adásvételi szerződésed, szóval
innentől a fórumon akárhogy hívhatja magát.Az a szerelő a 11-ben nem csak volt: van is. Az
Infoparktól kb. 5 perc oda kiugrani. Bár célszerű a
dolgot megbeszélni, hátha nem ér rá, nincs ott, stb.
Szerk: meg mondjuk alkatrészboltja sincs, szvsz.
Ha be kell szereznie cuccokat, az neki is plusz idő.De áruld már el, hogy mi a francért hordod a motort
állandóan szerelőhöz? Hány helyen voltál már vele?
Egyikük sem tudott bele gyári cuccokat pakolni?(Komolyan azért viszed el szerelőhöz, mert sikerült
a garázsfeljáródon megpörkölnöd a hajtást?? Szvsz
ha majd gyári lesz minden, akkor is meg tudod vele
ezt csinálni. De akkor sem lesz ajánlott. Esetleg
fojtást nem rakatsz bele? A békesség kedvéért?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #27321 üzenetére
Azt hittem, hogy EGÜ-ék is szerviz. Vagy ők ilyen távgyógyítok?
harang nincs megégve / elszíneződve ?
Ha eddig nem volt, az égett szag után gyaníthatóan már olyan.hangolni nem hangolt össze semmit sem az fix.
Vazze... Jól megy a géped, jó a végsebessége, és van benne erő,
erre képes vagy rámondani, hogy az előző szerelőd nem hangolta
össze? Azért, mert nagyritkán, amikor "elmelegíted", nehezebben
indul?! Az a baj, hogy ha nem lenne behangolva, akkor mindig tök
szarul menne, ehhez képest dicsekedtél, hogy mekkora a tempó:
ezek nem jönnek össze, na! Amúgy gyorsan eljutottak odáig ezek
az EGÜ-ék, hogy új dugó kell bele. Ez azért egy kicsit meredek...Amúgy nem kell őket hibáztatni, ha csak így chat-en (?) írogatod
le nekik a problémád, nem nehéz félreérteni / félrediagnosztizálni.Viszont (én) csak akkor adnék a szavukra, ha odatoltam a gépet,
és személyesen átnézték, hogy mit látnak rajta, valamint szóban
tisztáztuk, hogy pontosan mi a hibajelenség, és milyen gyakori...---
A másik meg a fogyi: azt írod, hogy 2-3 litert tudtál tankolni. Hát
ez így kib*szott pontos mérés. Ott van a számlán 2 tizedesre.
(A másik meg, hogy tudni kéne hozzá, hogy mekkora a tankod.)Meg mondjuk az sem árt, ha mindig csurig rakod, mert a pisztoly
már sokkal hamarabb elkattan (kúttól is függ, mennyire), azzal az
ég világon semmire nem mész, mint teletank: csak ha kézzel teli.
Olyan picik ezek a tankok, hogy itt nem lehet litereket tévedni. -
DigitXT
félisten
válasz Criton #27324 üzenetére
Miről is beszélünk? Érdekes, most már azt írod, hogy 3 liter, s ebből
kijön a nagy fogyid. De itt még 2-3 litert írtál, ami azért nem mindegy.
Hadd ne számoljam ki, hogy mekkora a különbség, ha 2, vagy ha 3...
A másik meg a távolságmérés: 40 km-t mentem kb. max. Ez is lófing
infó, mert hadd ne számoljam ki, hogy mi van, ha 30 a 40, vagy ha 50.Na csak a miheztartás végett:
30 km, 3 liter -> 10.0l/100 km
40 km, 3 liter -> 7.5l/100 km
30 km, 2 liter -> 6.6l/100 km
50 km, 3 liter -> 6.0l/100 km
40 km, 2 liter -> 5.0l/100 km
50 km, 2 liter -> 4.0l/100 kmNagyjából annyira adtál meg pontos infót, hogy 10L-4L-ig bármi lehet.
Persze ha a 4L is sok a géptől, akkor utána kell nézni, hogy miért annyi.
(Viszont kíváncsi vagyok, milyen elvárásaid vannak egy tuningolt, hajtott
50-es gép fogyasztásával kapcsolatban, mert lehet, hogy irreálisak...)Emelkedőn 60ról visszaesik 30ra, valamint sok benzint zabál...
ez eddig nem volt!!!
Tudod ki tudja követni a hibaleírásaidat? Szerintem senki. Miért ilyen a
stílus? Mert már a tököm tele van ezzel a hülyeséggel: eddig nem volt?
Folyamatosan az a bajod, hogy nem megy elég jól fel a dombon a gép.
Ja, hogy most az az újítás, hogy befullad, mert "félre lett karburálva"?
Csókolom, akkor tessék elvinni a szerelőhöz, nem fórumon szájat tépni.Szerintem lökd be az árokba, locsold le benzinnel, s gyújtsd fel: videót
a YouTube-ra, köszönjük! AndrewTdi: "ugyanazt a pár csontot rágja..."
Hát jah, csak nem mindenki, hanem aki hozzászól. Most szálltam ki...Utolsó megjegyzés: ha más(!!!) Aeroxok annyival faszábbak voltak, akkor
miért ezt a "romhalmazt" vetted meg? Olcsó volt? Újíttasd fel, aztán kész:
egyrészről tutira rendben lesz (másrészről már nem lehet olcsónak hívni).
Viszont egyre erősödik a gyanúm, hogy itt olyan helyzet lesz, mint amit a
számítástechnikában PICNIC-nek rövidítenek. Röviden szólva: User Error.
Ha meg "típushiba" és 10-15 perc után előjön, akkor a más Aeroxon lehet,
hogy csak cselesen 7-8 percig engedett ülni a tulaja, nehogy észrevedd.Csatlakozom fesii-hez: lehet megsértődni! Csodálkozom, hogy runner 125
hova tűnt mostanság, de belegondolva kezdem érteni, hogy miért nem ír.... -
DigitXT
félisten
válasz Criton #27331 üzenetére
Azért az durva, hogy írsz össze-vissza, a végén meg a fejünkhöz
vágod, hogy mi olvassuk félre. Ha most karbis gondod van, akkor
az hogyan függ össze a túlmelegedéssel? Reggel még jó a karbi?Nem akartam már többet írni neked - és örültem is, hogy te is azt
írod, hogy picit hanyagolod a témát (bár előre sajnálom a motoros
topik lakóit, amikor jönnek majd a gondok a nagymotoroddal),
de vedd már észre magad, kérlek: DigitXT kezd személyeskedésbe
átmenni*, és te soha, és különbenis? Sajnos veled van tele a fórum,
meg az állandó hibaleírásaiddal, legyen az valós vagy vélt hiba, vagy
akár az irreális elvárások (?) következménye. Pl. induljon el a motor
extrém emelkedőn - hopp elégett valami, ugye nem rontottam el?Elnézésedet kérem, hogy EZT én nem tudtam anélkül "feldolgozni",
hogy ne célozzak arra, hogy nem biztos, hogy csak a motorral van
gond, hanem a hozzáállással. Te is és SymbianOS is totál kezdők
vagytok a robogózásban, de az elvárásaitok azok magasan vannak.
Szerintem amúgy ő már (ilyen tekintetben) előbb jár, mint te: lehet,
hogy azért mert volt motoros tapasztalata korábbról, nem tudom...Remélhetőleg eljuttok a problémáitokkal korrekt szerelőkhöz, akik
helyreteszik azokat, és utána öröm lesz a motorozás: nem folyton
a szenvedés azon, hogy jajj, most mi romlott el, mi melegszik stb.Persze, ehhez az is kell(ett volna), hogy ne egy műszakilag "kotla"
motort vegyetek meg, hiszen az sajnos nem jó kezdés. De a saját
példám** is mutatja, hogy egy aranykezű szerelő közbenjárására a
"kotla" motorból is lehet megbízható, korrekt igáslovat összehozni.**: a Maja is sz*r volt az elején. Nem kicsit, nagyon... Azóta benne
van lassan 10000 km, és mindig megbízható, pöcc-röff masina.
Mondjuk tuning alkatrészt nem kapott (eddig!), most fogja a variót:
ha bármi gondom lesz miatta, akkor b*szom ki belőle, és kész.
(Ja bocs, a kipu is tuning alkatrész, de 4T-nél annyit nem számít,
hogy bármit hozott volna, de legalább nem rontott. Max. olajfogyi.)*: nah, közben kiszerkesztetted, akkor most én is inkább töröljem?
Most már marad, ha már beírtam. Ez a véleményem az egészről.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #27336 üzenetére
Nem neked volt gondod a relével? Vmi zárlat-félére tudok gondolni.
Amúgy francia autóknál szokott kontakt-hibás lenni az elektronika,
de azt nem tudják überelni, amikor a Dacia 1310-en a helyzetjelző
kezdett villogni az indexlámpa helyett... Nem volt félrekötve semmi!
Szerk: lehúztam a kábeleket, visszadugtam, és megjavult. Talán a
lökhárítón húzott át a delej, vagy mi (az még jó öreg fémből volt).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jaktib #27339 üzenetére
Szerintem nem magas az az elvárás azért, hogy működjön egy robogó.
Nem az a magas, hogy működjön, hanem az magas, hogy hogyan:
folyton erején felül, (elvárt) 101% teljesítménnyel, ~2 literes fogyival.Te kipróbáltad: ő is kipróbálta. De ő nem állt meg egy próbánál...
Addig nyüstölte (túlmelegedve), amíg csak megcsúszott a hajtás...
Na, AZ nem motorikus gond, hiszen a motor pörgött, hanem hajtás,
s annak totál felesleges gyilkolása, égett szaggal, miegymással.
Te is eljutottál idáig? Ugyanakkora emelkedőn nézted? Testsúlyod?Ezt a gyertyacsere dolgot én sem értem... Nekem tavasszal pici
akadások voltak: mondom, na most kéne megpucolni (km alapján),
de mivel 2K volt a zsír új gyertya, mondom nem szarakodok: csere.
Ezt nyilván egy szerelő is meg tudja játszani, ha látja, hogy nem jó
a gyertya, vagy egyáltalán a gyanúja felmerül, hogy valami "tuning".De mindegy, engem már nem érdekel a téma. Többször leírtam,
hogy csak egy lelkes amatőr vagyok (ezért sem mentem senkivel
motort nézni, mert úgysem értenék hozzá jobban náluk "szemre"),
de mostanában egyre kevésbé lelkes. Le kéne szoknom a PH!-ról.Majd akkor jövök legközelebb, ha kérdezek... Bocs a kirohanásért.
Amúgy én is b*szott sok pénzt elvertem már a Majára (2 év alatt).
Esetleg ha valakit érdekel a H4 bi-xenon szettem, akkor PÜ."Búcsúzóul": mindenki szemezgessen kedvére ezen cikkek közül.
(Kinek nem inge...) Súrlódási veszteségek a hajtásláncban.
Kuplung alapismeretek. Varió alapismeretek. Gyertya alapismeretek.
Irányjelző relé probléma lehet - ha egybeépítették a fesszabbal.Végül egy ismerős cikk, amiért gratulálni lehet egy fórumtársunknak!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27342 üzenetére
Cserélj gumit, ho-ho-hó... Criton: lehet fos az Aerox is.
600x le lett írva, hogy nem kellett volna megvenni. Pont.
Annyi a különbség, hogy az nem mint márka, hanem mint
a konkrét példány. A Motowellnél meg belenyúltál a "jóba".Egyébként fenntartom a jogot arra, hogy túlzásokat írjak,
ha esetleg úgy jobban meg lehet ragadni a mondandómat.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #27444 üzenetére
10800 Ft volt a műszaki vizsgám - az előzetes átvizsgálással együtt
az Autóklub egyik vizsgaállomásán... Ha a Mozaik utcába viszem,
és csak a hatósági vizsgadíjat pengetem, az megáll 5K-n belül. Hm?
(Én is olvastam, hogy most fogják majd felemelni 11K-ra, de úgy néz
ki, ez elmaradt. Mindenesetre a <5K elég messzi van a 20K-tól, na.)Egyébként hihetetlen, hogy a 2 évente 20K-t sokallod. Ennél sokkal
több zseton elmegy a motorozásra. Pl. kell tankolni is, hogy csak a
legalapvetőbb költséget mondjam. És vicc, vagy sem, a magyarhoni
benzinárak mellett 20K-ból nem sokat tudsz menni, főleg, ha tuning
50-es géped van, ami beveri 100-on az 5-6+ litert. Ahhoz képest egy
125-ös csettegő, ha elketyeg 3-ból és megy ugyanúgy tényleg vicc?Szerk: most olvasom, hogy runner 125 is írta: persze, ha kiállítási
tárgyként tartod otthon egy forgózsámolyon, akkor tök bosszantó,
hogy kell rá költeni a vizsgadíj ügyileg. Ha használod, akkor nudli.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27461 üzenetére
Sebességindex: max. ennyivel szabad a megadott gumival menni.
P=150 km/h
L=120 km/hMivel a Roxod nem valószínű, hogy valaha is átlépi a valós 100-at,
nagyjából mindegy, hogy melyiket veszed. Gondolom a P drágább.A terhelési index mindkét megadott guminál egyforma: 57=230 kg
Ennyivel szabad megterhelni max. az adott gumit. Mivel az Aerox
nem nehéz motor és te sem vagy (gondolom) 100+, így ezen sem
kell sokat agyalni, hiszen kerekenként kibírna a cucc 230-at. -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27545 üzenetére
Úthiba is megdobhatott. Viszont a
helyedben azokon a (szarrákopott)
gumikon nem kísérteném a sorsot.Szerk: olvasom, hogy full sík aszfalt.
Azért az elég ritka itt Budapesten.
(De lehet, hogy csak a széllökés volt
para: ha megcsúszott volna ~75-nél,
komolyabb lett volna a vége. Szvsz.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
De most óra szerint, vagy a valóságban? Mert
azért nem mindegy ám 10-15% csalásnál...Mit jelent az, hogy "pattogós"? Gondolkodom,
hogy nem kéne szerelőhöz vinni a gépet csak
a varió felrakásához - végülis csak egy csavar.
(Mondjuk ha a kontrasztrugót is kell cserélni,
akkor lehetnek komplikációk a kuplunggal.)g@bo: kistestű, levegős 50-es 250K-ért?
Szerintem nem ezt a kategóriát kéne nézned.#27608: akkor az ritka pontos óra, hogy 3-4-et
csal 110-nél. Na kíváncsi leszek, mit tud majd
a Maja a multivarral. (Bár alapból sem olyan
sportos gép, mint a Runner - de azért elmegy.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #27616 üzenetére
"hulladékot" csináltak belőle
Biztos vagy benne, hogy a szervizben köszörülgettek neked?
Eleve a probléma (állításod szerint) már a vásárláskor előjött,
sőt, mindenféle "kínai tuning alkatrészekkel" volt tele a gép...
(Gondolom nem a javítás közben pakolták vele tele, nemde?)Szvsz ezekről minimum tudnia kellett volna az előző tulajnak.
(Kivéve persze, ha sosem vitte normális szervizbe a motorját,
és sosem szedte szét, hogy mégis mi van belehegesztve.)Persze ez attól is függ, hogy mennyi ideig volt nála, és milyen
állapotban volt eközben... Ha ment rendesen, végülis nem volt
oka, hogy szétszedje... De azért karbantartani kell a dolgokat,
mert ha nem tudja, hogy mi-merre-hány méter, akkor könnyen
úgy járhat, mint én, hogy egyszer csak elszakad a szíj - hopp.
A szervizben b*sztak kicserélni, elvégre kívülről nem látszott...Azért pár év után elég sok minden cserés lehet: akkor legalább
már képben van az ember, hogy milyen alkatrészeket* használ.
Szerk: vásárlásnál sem véletlen szokták javasolni, hogy az alap
dolgokat érdemes azonnal újra cserélni. Függetlenül az eladó
állításától, mert nem lehetsz benne biztos. Tapasztalat... Aztán
ha törik meg szakad, nagyobb gáz, mint "tiszta lappal" kezdeni.*: jó esetben gyári... Vagy ha "tuning", akkor azért nem árt, ha
értelmesen összeválogatott, meg mondjuk "némileg behangolt".[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nálam is köszörült volt.
Akkor erről tudtál... Nofene... Viszont érthetetlen, hogy ha ez
(is) a hiba oka, akkor ezt hogy nem vette eddig senki észre?normálisan ment
Na ez az - csakhogy Critonnak emlékeim szerint már a vételkor
volt vele ilyen megtorpanásos baja. Tehát tuti nem volt tökéletes.
Lehet, hogy más a testsúlyotok, és hozzá kellett volna állítani.a szervízes ész nélkül belebaxott nrki minden féle rugókat
Igazából ez furcsa, mert miért tenné? Ha kiderül, hogy csak elk*rta,
akkor nem lesz a vevő jó véleménnyel róluk, és a csalódott vásároló
a legrosszabb reklám egy cégnek: kerülniük kellene az ilyesmiket...Persze, hogy csak rosszabb lett.
Az kellemetlen! De nem mentesít az alól, hogy előtte is rossz volt:
lehet, hogy érdemes lett volna még az adás-vétel előtt egy korrekt
állapotfelmérést végezni rajta. Mert az, hogy most egyáltalán erről
tudunk beszélgetni, csak annak köszönhető, hogy a fórumon fent
vagytok. 2 vadidegen utólag nem nagyon szokott összejárni, hogy
megbeszélje, hogy mit kellett kapcsiból javítani az elboltolt gépen.
Max. akkor, ha bizonyíthatóan volt az eladó számára ismert/rejtett
hiba, mert akkor még neki kell annak javítási költségét állnia.Criton: nem olvastam félre. Te nem érted. Számomra a hulladék
részbe beletartozik a varió köszörülése is, és ha az a problémád
(egyik) oka, akkor azt biztos nem a szervizben csinálták. Szóval
a dolog kicsit összetettebb, minthogy a szervizre kenhesd...
Neked mit vettek ki kalapáccsal? (Rugókon kívül mit b*sztak el?)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen