Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • TitiRii

    senior tag

    Fuj asok robis.. :O:P:D
    na de tényleg
    nem értem az embereket, akik robogozásra adgyák a fejüket
    mi veszi rá öket..
    elöször is: kicsi a kereke, életveszély a magyar utakon, (még az ujak 13 colos kereke sem minösül ép nagynak..)
    akkor sokat esznek, aki azt álitya hogy 3 liter alatt fogyazt a robogoja, az egyszerüen hazudik, vagy sose mérte le... én robogot 3-4literes fogyasztás alatt nem igen láttam még kijöni..ne az orával mérjétek, az sokszor csal, menyetek el ténylegesen 100km et és ha 3 liter alatt volt a fogyasztás megeszem a kalapom, vagy ha mégis akkor kb olyna tempoban mentetek hogy gyorsabban futok melletetek... ugyanis hogy müködik egy robogó? meghuzod a gázt, a vario tárcsában a görgök a tehetetlenség miatt elindulnak kifelé(centrifugális erő) és elkezdik össze nyomni a 2 kupos tárcsát, aminek következtében az ékszij egyre magasabra megy , a hátso kuplungnál meg egyre jobban szét, majd a legvégén a röpsulyos kuplung hogy el is tudgyál indulni... igen ám de mindehez a robogok töbnyire szinte folyamatosan max gázal járnak..
    ezen felül nagyon sok benne a rövid életertelmú dolog, teszem azt ékszij vario görgök és röpsulyos kuplung..
    50ccm es gépek között is meg sem tudom számolni hány rendesn olajban futo kuplungos váltos motor van, azon felül hogy ezeknek legalább van futömüvük,és nem 13 as kerekeken gurulnak, és kevesebbet fogyasztanak mivel a motor nem pörög mindig maxon, és még az életartalmuk is hoszsabb, jobban is gyorsulnak,és többet mennek végre. egyedül a csomagtartó ami a robogo elönyére van irva. az összes többi.. max szöke nöknek való, mint az automata kocsik.. se ize se büze.. és mindehez jön a fentebb leirtak pluszba, tehát ép észel nem értem mi szol melletük..
    (most 50 es motort ne a simsont hasonlitsátok hozzá, hanem egy korban hozzá ilőt, ugyna ugy van öninditoja és automata szivatója és rezgő szelepje is, söt sokszor még power szeleppel is birnak a rendes gépek(igazugy már tuti nem fog kevesett enni de menni fog mint a kurv@ élet, már amenyire egy 50 es mehet.)
    mielöt bárki elhordana melegebb éghajlatokra, gondolja át mindezt, és mondgyon nekem egy ép érvet a robogok mellett a csomagtartón kivül
    (kiegészités képp, hogy uj árakat nézve a váltos motorok nem vagy ép hogy drágábbak, hazsnáltba sokszor olcsobbak is, és nagyobb a cél irányú választék, choper, speed vagy cros verziokhoz)

    Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

  • TitiRii

    senior tag

    elöször egy kis pontosítás:
    volt robogom
    egy yamaha jog next zone z
    és örültem hogy megszabadultam tőle, ugyanis szeríntem vagy legalábbis nekem az olcsó fentartásí költségekbe nem fér bele a 3-4 e kmenként szétkopó 8e ft os ékszij, az 5-6e kmenként elkopó 12e ft os röpsulyos kuplung és szintén ugyan enyibe kerülű vario tárcsák és görgök
    az a robi ami megy és valóban legalább 50 et megy és nem maratoni egyenes táv kell neki hogy elérje kizárt hogy 4 liter alatt megusza, de a 4,5 5 inkább jellemzöbb(7 literes volt a tankom amit nem vadálat utcai városi hazsnálat mellett 150 kmenként kerestem fel hogy ne keljen tolni,3000km alatt meg a drága szintetikus 2 t motorolajat is tölteni kellet mert megette
    és akkor pár helyre rakás:
    mutassatok ma egy olyan 50ccm es motort amire kéne jogsi vagy rendszám, vagy több lenne a biztije mint egy robinak
    cserébe mutatok viszont olyan robogót ami ugyan jol megy, söt kifejezetten vadálat kényelmes jo az utartása stb viszont az egyik 180ccm(2t gilera runner, már nem gyártyák ezt a típust, közel 40 LE volt) a másik meg 500(gilera nexus 4t 1 hengeres), mind 2 jogsi köteles (a1 és A) és mind2 re kell rendszám, és egyikre van vagy 7 a biztosítás a méásikra meg kereken 30 éves szinten, a vétel áruk meg mind2 nek milla felett van bőven. namost ezek meg pont ellent mondanak azoknak amik miatt ti a robikat részesítették elönyben
    aki mindezek után a robogót tolerája, az sose ült még más motoron, de legalábbis tuti nem használt rendes váltos motort, vagy kevesebb mint évi 1000km et megy vele, és nem városi forgalomban, vagy megszállot, amivel nincs semmi baj :D
    de végezetül jöjön az én személyes robogos korszakom ami jo nagy baklépés volt.
    fiatal kezdö motoros voltam,minirigák és simsonok után nagy beruházás volt egy haveri körben is divatos robogó beszerzése, kökemény nyári munka összes régi roncs eladása, szülinapi pénzek karácsonyi pénzek össze szedése, de meg lett.
    elöször is rugo ót szinte semmi, gyenge futomű méggyengébb rugozásal, pedig elöl olajos upside down villa volt brembo tárcsa fékel, hátul meg wp gázos telo álitható keménységel, kicsi kerék ,ami mindennek utána ment, kátyk életveszélyes grand kanyonok voltak, szlalomozni meg bpi forgalomban nem épp életbiztosítás, mivel kicsi,halk, se nem látják halják az autosok..mind e mellé hoszab ut során elég fárasztó is tehát másfél évnyi sporolást nekem sehol sem ért meg, és miután alig 10000e km beletétele után széthullott , pedig megvételkor ujitottam fel teljesen kivül belül semenyire sem mondanám olcsó üzemeltetésünek, cserébe viszont nem ment legalább.. mig a simok, vigan mentek 80 at is ez max 60 at, hátszélel szakadékben maratoni távon gyorsítva, pedig volt benen a végén már rezon tuning és folytás kiszedés is
    életem egyik legboldogabb pillanata volt mikor egy balatoni motor kölcsönzös faszi a köv szezon elején olyan szakadt állapotban megvette filérekért, amiböl egy szakadt yamaha dt tudtam venni. ami régebi volt, roszabb álapotban volt több km volt benne, de egy egész szezont ugy mentem el vele hogy kevesebbet fogyasztottam kényelmesebben biztonságosabban és hozzá nem kellet nyulnom, és ugyan anyiért el tudtam adni 2 bukás után is mint amenyiért vetem egy ével késöbb, utána rájöttem hogy már egy 125 is menyivel több mint egy 50 es és nem feltétlen kell arra is jogsi és rendszám
    robogot én max kisbevárolni járo nagymamák és nyáron munkába menő anyukák alatt tartom reálisnak.
    akinek elsö motorja annak meg azt ajánlom hogy szerezen be mellé egy váltos rendes motort is és utána vélekedgyen a robogorol mikor vissza ül rá megint
    és nem fikázni akartam senkit csak épkizláb érveket kérni miért van ma megveszve a társadalom a robogokért a hagyományos váltos motorral szemben, és pl irtam is egy pozitivumot amit én egyedül pozitivnak tartok, mégpedig a csomag tartó
    és hogy utolsó kérdésre is válaszoljak, kinai vagy tajvani motor gyártok
    keeway, cpi,husang? vagy mi ezek közül álítolag a keeway elfogadhatóbb a cpit meg mindenki nagyívben kerülje
    de amenyibe kerülnek anyiért már egy jo állapotó használt runert is kapni akár már pure jet est is (befecskendezéses, ha már anyira oda vagytok értük) és még a motorosok is tudgyák hog robogoban a gilera runernek nem akad párja, de az olcsobb aprila és piagio modelek sem roszak, utána jönnek a japán gépek.

    Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

  • TitiRii

    senior tag

    válasz Janesz #157 üzenetére

    tényleg enyire figyelmetlenül olvasátok el a dolgokat?
    a robogós idöszakom ezelött jó 6 ével volt ha jól számolok. akkoriban a benzin meg még hálistennek a 200 ft tol is messzi volt. akkoriban 1000 ft ért tankoltam tele, de ha 200 ra számolom is a benzin árat akkor is min 5 literesnek kellet lennie a tankjának ,és nem super Z hanem sima next zone Z japán belpiaci motor, 3ky os motorral(fekvő hengeres) de mindegy.
    akkor a szerelésről: elég sokat szedtem szét és javítottam, és sztem az utakon vannak egy páran akik mai napig hálásak nekem mert rendbe tettem a motorjukat, még robikat is.
    a vario az elöl van, 3 alkatrészből áll, 2 kupos tárcsából, amiben a belsö, motorblok felőliben van 3-6 ig terjedő ives ovális pálya amiben keresztben görgök vannak, amik járo motor mellet a centripetális erő hatására kifelé törekednének, de nem tudnak mivel az ives pálya beszükül, a fordulat szám hatására viszont lesz bennük a sulyuk miatt anyi kinetikus energia hogy megemeljék a tárcsát ami ezáltal a kupos felével köeleb kerül a vele szemben álo másik kupos tárcsához, igy az ékalakú ékszíj, nem tud mit tenni kénytelen feljebb kapaszkodni ezáltal nagyob kört leirni, (de mivel nem nyulik jelentösen hátul meg szétfesziti az ugyan csak kupos szerkezetett ami a röpsulyos kuplungon van) ez által változik meg az átételezése, amit fokozat mentesnek hívnak,( a görgök sulyával lehet szabályozni hogy milyen gyorsan történyen meg mindez,) igen ám de ettöl még nem indulunk el, ugyanis a hátso szerkezetben amit megpörget ezáltal egyre gyorsabban ,el kell érni azt a fordulat számot, ahol a kuplung betétek(általában 3 de a jobbakon 5-6) szintén a tehetetlenségi erelyüknél fogva anyira neki nem feszülnek a külsö dobnak(mint egy dobféknél) hogy képesek nem lesznek elforgatni,majd összetapadni vele) ami viszont már a végső átételen keresztül kapcsolatban áll a kerékkel
    remélem elég kimerítő volt a technikai tudásom vázolása...
    (akik meg nem értenek hozzá, legalább látyák menyi kopo dolog van egy robogoban, a kuplung szinte folyamatosan csuszik és nem olajban futos, + az ékszij és a görgök is)

    és akkor a gilera:
    a 180 as 2t gilerát már nem gyártyák, a 4t(wxr?) a 21 loerő, a 2t valóban nem 40 lovas volt, de nem is azt irtam hogy enyi, hanem hogy közel ál hozzá, ha jol emlékszek 35 volt de erre nem tenném a fejem. (mellesleg egy poweres 125 ös gép ha 91 elött készült akkor gyárilag 35-38le, de mint azt mindenki tudgya, a le leghatékonyabb és egyszerübb növelése a ccm növelése igy az a több mint 50ccm + enyit ért.
    Mellesleg nem tudom miért irtátok hogy ne hasonlítgassam össze a robikat a nagy motorokkal, nem tettem, csakis azonos,50 ccm es motorokkal hasonlítottam össze nagyobbakal valóban nem lett volna értelme
    ja, és a yamaha jog robi nem volt leharcolt, szar példány, de szimpla közuti(terep egy méter nem vot benne) normális használat mellet 10e km alatt szinte szará ment(a müanyag kasznit nem is veszme ide, azt a bpi utakra kenem, hogy mindenhol eltörtek a patentfülek vagy melletük a jo kis utak hatására,)
    majd megkeresem a képet rola, milyen állapotban volt.
    addig is aki kételkede hozzá értésemben vagy csak továbra is hazugságnak, lehuzásnak leszolásnak tartaná a véleményeim:
    Bővebben: linkaz nyugodtan vehet pl erre egy pillantást,Bővebben: link vagy megnézheti ezt a videot
    de mindez egy motoros nevü topicban már bemutatásra került...(hamarosan majd fent lesz a teljes anyag csak nem igen volt idöm foglalkozni vele
    továbi kellemes robogozást, továbra is várom az épkézlább érveket mellete, ha valakinek meg szerviz kéne ugyan ugy szivesen segítek, ha tudok
    jóéjszakát

    Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

  • TitiRii

    senior tag

    válasz Robi_73 #243 üzenetére

    sztem egy jó választás
    aprilia elég jo dolgokat szokott össze hozni, és az elsö sm probálkozása kapásbol megnyerte az s1 és s2 kategoriát a tavalyi supermoto kupán
    akkor a kis 50 es sem lehet olyan rosz :)
    főleg hogy aprilián kivül max gilera és a peugeot gyártmég 50 es sm motorokat, máshol nem igen láttam még(persze ez nem jelenti azt hogy nincs is más esetleg

    szerk:mellesleg ha megveszed ,isten hozott a motorosok táborában, és azon belül is az sm rulez ügyeber:) én is ezt nyomom, csak kicsit nagyobb kategoriában:D

    [Szerkesztve]

    Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

  • TitiRii

    senior tag

    válasz Robi_73 #245 üzenetére

    jobban is használhatóak mint a sima endurok, persze mindennek meg van az ára, terepen egy enduro kicsivel fürgöbb, de már murvás vagy földuton is gondba kerülhet egy sm ellen, aszfalton városban meg féljenek a speedek :D
    kanyargos rövid távos(szerpentin hegy menet vagy városi forgalom)
    nekem egy régebbi tuareg vbolt a kezeim között, baj nem volt vele azon a szük 4ekm en amit bele raktam egyetlen egy negativum a magas fogyasztása volt(igaz ment mint a mérgezet egér, a maga 125 ccm poweres 30 loerejével de a fogyasztás közel volt egy ladáéhoz is(krosz pályán ha 9000 alá nem engedtem a fordulatott)

    Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

  • TitiRii

    senior tag

    válasz Topiccsendőr #868 üzenetére

    egy 2 éves robogó mióta 1000 éves?:D
    védögázas lánghegesztő? :S az meg milyen? lángrol és védögázasrol már hallotam
    kitágitott kipufal nyomaték vesztés?!
    nem tudom ezt mond a power szelepes gépeknek, meg a simomnak
    (Bővebben: link
    nem sok 8le simson ronhangál az utcákon
    mellesleg a tuning robogo hengereken is ha megnézed amiben külömbözik a gyáriktolhogy nagyobb/több felömlöi vannak, nagyobb beömlö és kipuf nyilással
    szerintem..
    részemröl maradok továbra is a supermotonál de mivel multkor guru kolega ''1000éves'' robiján én nem találtam a japán motorokra jellemzö oj divatos elektronikus leszabájzot, ezért javasoltam kérdezze meg nálam nagyobb robogo szakiktol hogy ebben a tipusban hol van az a bizonyos fojtás ami szigoruan nem engedi 45-50 fölé a gépet(pedig érezhetöen menne még) a jamaha jogokon és aprilia több modeljén egyszerüen csak a gyujtás elektronika elö van kötve sorosan egy kisebb doboz, azt kihuzva az áramkörböl megszünik a leszabjázás

    [Szerkesztve]

    Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

  • TitiRii

    senior tag

    válasz Topiccsendőr #881 üzenetére

    az amiröl te bezsélsz az már gyujtás tuning
    a tiltás kikötése nem egy bonyolult dolog és bevett szokás

    (pl az én gilera rc 600 omban denso elektronika van és ez is ugy van fojtva hogy elé van kötve egy kisebb kütyü(teljesen sorosan, a csatlakozok is ugy vannak kialakitva hogy a bejövöv kábelt lehuzom a kütyüröl, a kimenöt a gyujtásrol,és akkor a 2 össze dugható a kis mütyür nélkül is, pedig ilyen specko vizhatlan csatik, lényegében valami miatt ha nincs rádugva gyorsabban pörög föl(ezt nem tom megmondani hogy befojásolja, bár sima fix jelados cdi gyujtása van szal gondolom más a gyujtás karakterisztikája igy mert más jeleket kap, meg följebb is pörög 6000rpmtöl,egészen bele a piros mezö közepéig 8000 ig de ez egy ekkora 1 hengeresnél már kinzás, szfaltot lehetne vele törni)

    a tuning simsonrol itt vannak képek, ha érdekel valami kérdezz
    Bővebben: link

    [Szerkesztve]

    Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

  • TitiRii

    senior tag

    válasz simonzé #1017 üzenetére

    50 es gép sose fog neked rendszámot kapni még ha bele gebedsz is, mivel a közuti forgalomban haladásnak vannak bizonyos feltételei, ha kapna rendszámot akkor mehetne akár pályán is ,de mivel ezt a menet teljesítményt nem képes produkálni, ezért 50 esre neked sose fognak adni rendszámot
    amik vannak pl robogok rendszámmal, azok valszeg 125 vagy nagyobb gépek.

    Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

  • TitiRii

    senior tag

    válasz n_gy_k #1116 üzenetére

    hát az ilyen egyhengeres turbos dolgok nem olyan nagy számok
    mivel 1 henger nem ad anyi gázt amienyi elég az erös folyamatos pörgetéshez
    nekem 600 as 1 hengeresem van és haver megcsinálta hogy egy 1.3 as toyota starlet turbot aplikált a vasrára(ugyan olyna mint az enyém)
    és még 6000 ren pörgetve se volt igazán életképes
    hiába a ccm nem volt folyamatos a gázáramlás emiatt csak ''lögdöste'' a turbot
    ok jobban ment tőle jo hangja is lett töle
    de amenyibe került az átalakitás,anyibol egy sokkal tartosabb és többet érö nagyobb henger,és jobb hengerfej is kifutotta volna, ami sokkal érezhetőbb javulást eredményez
    ilyen kicsi 200ccm es kategoriában meg a legkisebb 1.0 dizel charade turbo is nagy
    turbohoz szvsz min 3 henger szükséges.

    Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

Új hozzászólás Aktív témák