- A Palit fekete VGA-szörnye nem kér a színes pislákolásból
- Belép a Realtek a PCI Express 5.0-s SSD kontrollerek piacára
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- Computex 2024: szabadon konfigurálható vezérlőpanel a Cooler Mastertől
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nyomtató topik
- Computex 2024: Mini-ITX alaplapokat vár a Fractal két új háza
- ASUS notebook topic
- Házimozi haladó szinten
- Milyen széket vegyek?
- Projektor topic
Hirdetés
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
Belép a Realtek a PCI Express 5.0-s SSD kontrollerek piacára
ph A cég rögtön több modellel is jelentkezik, a csúcskategóriától egészen a belépőszintig bezárólag.
-
Új belépő a Honornál
ma Az X6b ránézésre ugyanaz, mint a tavalyi X6a, de több ponton is erősít az elődmodellhez képest.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
válasz ludsimon #58114 üzenetére
A tolózártűhóz nem kell nyúlni, csak azert kérdeztem, mert ha kirábban el volt állítgatva akkor fúvókazaskor érdemes visszallítani alapra(középre), és úgy belőni a motort. De ha nem állítottad el ne nyúlj hozzá.
Ha elegedett vagy a motorral akkor a levegőcsavarhoz sem kell nyúni. Csak azért említettem, mert azt írtad úgy érzed még mindig sokat kap kicsit. Ezt lehet belőni. Feljebb linkeltél egy grafikont, hogy milyen gázállásanál mi mennyire hat, ha megnézed alul a levegőcsavart ávrázolja, ami végig ugyanakkora hatással van a keverékre.
ez az a grafikon
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Redneck #58127 üzenetére
Ha akarja ő megosztjaja, privátban küldte, én nem tehetem ki saját szakállamra A mutató szerint megfutotta a 80-at, és 60-ig nagyon szépen lendült fel a mutató a 70is simán megvolt, pedig hallatszik, hogy nem igazán optimális fordulaton dolgoziik és 30-ig hallhatóan darál. Engem meglepett hogy ennyire jó lett, ha tökéletesen be lesz lőve, nagyon virgonc kis gép lesz.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #58129 üzenetére
8 az nagyon sok, akkor tenyleg más fúvóka kell bele. Amikor már a jó fúvókánál vagy +- néhány fordulattal be lehet lőni tökéletesre.
Ha sokat mész motorfékkel zárt fojtószeleppel, aaz semmiképp nem jó, néha kell húzni egy kis gázt. De ez független a csavartól.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz body007 #58137 üzenetére
Sajnos szériában nem gyártanak már, a norton volt at utolsó, és versenymotorban is még pár éve próbálkoztak. Most a crighton racing indít egy gépet, amihez a rotron gyárt egy 700-as 2 tárcsás 200 lovas wankelt (a rotron csinálta Bear Grills mont everest átrepüléséhez is a kompresszoros wankeles paramotort) [link]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #58191 üzenetére
Leszedett légdzűrővel ne járj, mert a kerék oda kavarja be a port a karbi környékére, amit a motor beszippant és elkopik. Ha ennyire a légszűrő limitál, vegyél egy tuning légszűrőt, de valami szűrő legyen a gépen.
Kehet hogy a légszűrőszivacs van márannyira eltömődve hogy az okozza a gondot. Próbáld ki hogy kiveszed a szivacsot a légszűrőházból, és úgy teszed vissza a légszűrőház csövét a karbira. Ha úgy jó, akkor nem a doboz ázeresztőképessége limitál, hanem a szivacs. akkor próbald ki egy új szivaccsal, az olcsóbb mint egy sportlégszűrő. Ha úgy sem jó akkor jöhet a sportlégszűrő.
Amíg megjön a 68-as fúvóka, kipróbálhatod, hogy egyel lejjebb teszed a tolózártűt. (tehát a zégert egy rovátkával feljebb)
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
A yamaha csak tervezett egy nagyon szuper kéttárcsás vízhűtéses wankelt, de végül nem ment gyártásba. A suzuki gyártotta a re5-öt, sajnos csak két évig. Fél éve láttamebay-en egyet, ami egy gyűjteményből szarmazott, újszeű állapotban volt, alig pár kilométerrel, az első évből azzal az érdekes hengeres múszerfallal. Ha lett volna szabad másfél millám, már itt állna az udvaron. Soha nem lesz még egy ilyen alkalom.
Gyártott a hercules is wankeles motort egy egytárcsas levegős sachs blokkal, illetve a van veen, egy nagy dög ezrest.
Érdekes módon a világ első vankeles motorját az mz csinálta egy 175-ös 23 lovas blokkal.
Ami még nagyon érdekes, hogy volt wankeles trabant, lada és volga is. A kgb használt wankeles ladákat.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
-
Den
veterán
-
Den
veterán
válasz dzso22 #58209 üzenetére
Csak ha utólag rakták bele a tulajok, ami szerintem maga a blaszfémia Rx7-est csak wankellal gyártották, ahhoz ttervezték a komplett kocsit, mert ezzel a blokkallehetett megvalósítani az első-középmotoros elrendezést.
Rx4-nek Rx5-nek volt olyan évjárata ami egy eredelieg dugattyús kivitel kasztniját használta, az ute nevű pick up-nak is volt dugattyűs verzioja, és tudtommal az eunos cosmo is valami nagy mazda, talán a 808 alapjaira épült.
Az RX amúgy a rotary experimental rövitítése, így minden rx wankeles
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz body007 #58207 üzenetére
Wnkelnél az anyagminőség illetve megmunkáls nagyon fontos, plusz néhány jelenség ismerete, amit a mazda sok kísérletezés árán szűrt ki (chattering, hőtágulási repedések, stb) Ezt nem tudták vagy akarták sokan kikísérletezni akik belevágtak a wankelek gyártásába, és ott voltak gondok az élettartammal.
Rx-ből volt 2,3,4,5,7,8 mindegyik más kaszni, és jelleg. A 7 volt az igazi sportkocsi abból is az utolsó széria, az FD a legütősebb.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz Redneck #58208 üzenetére
Mindegyik jó amiben a 12a, vagy 13b motor valamelyik verziója volt, kivéve a 13b-msp. Ez az rx8 motorja, de néhány módosítással ez is megbízhatóvá tehető, de tény hogy szegényt több tervezési hiba, plusz rosszul megadott gyári olaj típus és egy rossz széria gyújtótrafó is sújtotta. 20b is jó csak ritka és drága.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
Nincs gond a robogó karbikkal. Amik itt a topicban pörögnek karbi problémák, két részee osztható:
- módosított robesz (henger, kipuf, hajtás) behangolása,ahol gyári értékektől el kell térni. Na az tud macerás lenni
- 10+ éves leütótt szarok karbijai, amik már megjártak egy két "mestert" akik belebarmoltak, és szinte lehetetlen eredeti állapotba hozni.Első eset természetes, ez ilyen sport, injektorral legalább ekkora szívás, ha nincs dinamométered.
Második eset, új karbi, töredék áron mint amibe egy injektor rendszer komponense kerül.Injektornál az az előny, hogy még fiatalok, és a barkácsmesterek nem vették kezelésbe, és még nfem használódtak el. De majd tíz év környékén indul a szopóroller, lásd injektoros 2t gépek.
www.simson4t.hu
-
-
Den
veterán
válasz Bogyó bá' #58574 üzenetére
Btw.. Van itt bárkinek is több éves tapasztalata bármilyen olajjal? Úgy értem, mit jelent a több éves tapasztalat? Pl valaki egy konkrét motorban évekig használt egy konkrét olajtípust és nem állt meg vele a motor? Mert ezt amúgy bármilyen előírt olaj tudja, ez nem pozitív tapasztalat. Vagy van valamilyen más szubjektíven érzékelhető tünete a jó olajnak? Mondjuk el tudom képzelni, hogy egy adott olajjal csendesebben jár a motor, és melegen sem zajosodik, ilyet mi is tapasztaltunk, de ehhez nem kell több évig járni az adott olajjal. Vagy hallod, vagy nem.
Mert ezen kívül vannak az objektív, mérésen alapuló tapasztalatok, mondjuk valaki öt éve szétszedte a blokkot, megmért pár fontos adatot, aztán összerakta, mejd egy adott olajjal használta 4 évig, utána szétszedte, és megint megmérte.De akkor még ez csak egy adat, nincs mihez viszonyítani, legalább két motort kéne szétszedni,mérni, összerakni, ketféle olajjal ugyanaddig, ugyanúgy hasznalni, és akkor mérni. De ez akor még csak két olaj egymáshoz viszonyítására elég.
Ha van itt valaki, aki megcsinálta, ossza meg a tapasztalatait, érdekelne, de kétlem..
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz hori-zoli #58601 üzenetére
Az elmélet jó, csak a gyakorlat nem ezt mutatja. Ha te polírozod fel a hengert értelemszerűen a geometria nem fog passzolni a gyűrűkhöz és a dugóhoz, meg úgy általában a gépi megmunkálás után nem teljesen egyforma az illeszkedő felületek alakja, tehát alapból kell a hónolás, meg az olajfilm az eltérő geometriából adódó hézagok kitöltésére. Viszont ez az olajhoz adagolt kerámia a hézagokat tökti fel. Nem csak a hónolás barázdáit, hanem a gyűrű és a henger hézagait is, ugyanúgy mint az olaj teszi, csak itt egy szilárd felület jön létre. Persze ez is elmélet, meg kéne nézni mikroszkóppal, de a tapasztalat (nálunk) nem mutatott kompressziócsökkenést.
(úgy tudom ma már a felömlők' szívócsonkok polírozása sem divat, inkább üveggyöngyszórással érdes felületet hoznak létre a lamináris áramlás miatt)
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz korcsillio #58611 üzenetére
Előbb igazítsd meg a karbit, mert ott simán falsot szívhat, és az okozhatja a gyengeséget.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz korcsillio #58618 üzenetére
Ja, tehát húzod a gázt és csak 5000-nél kezd el gurulni? Ez lehet túl könnyu görgő vagy túl erős kuplungrugó. Ha a blokk gyári, és ez így most zavar, akkor tegyél mindenből gyári paraméterűt.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz z0l1ka #58685 üzenetére
Nagyon sokan viszont arra használják. Megvesznek valamit, elszórskoznak vele, kipróbálják, aztán mikor megunták, vagy rájöttek hogy mégsem kell ez annyira nekik, akkor visszaviszik, a kereskedő meg adja el a használt cuccot ahogy akarja... Egy olyan világban amikor a vevő már akkor fibtorog, ha olyan árut kap amit ott a boltban bontottak ki valakinek aki végül nem vette meg, de amúgy érintetlen, hiányzalan, hibátlan zsír új cucc.
Egy tíz nap után csomagolás nélkül visszavitt cuccot eladni esélytelen.
És itt nem arról van szó, hogy valami szar,hibás, nem olyan mint aminek eladták, mert azt én is visszaviszem, és ha én adtam el hibás cuccot, vagy rosszcikkszámozás miatt nem azt kapta a vevő amit várt, azt én is visszavettem, és ezt normálisan reklamáció keretében rendezni lehetne tiszteségesen.
De itt arról van szó, hogy tíz nap után behozza a vevő a használt cuccot, indokolnia sem kell csak annyit mond, hogy nem kell a cucc add vissza a pénzt az nem fair,
Lásd ludsimon.. Nem arról volt szó, hogy a fúvóka hibás volt, nem működött, nem akkora volt mint amekkorának eladták... Nem, ő vett többféle méretű fúvókát, mert nem tudta pontosan mekkora fog kelleni az új kipufogó mellé, be is építette a 75-öst, ki is próbcálta, majd mikor látta hogy sok és a kisebb fog kelleni, vissza akarta lőcsölni az eladóra. Gyakorlatilag a kereskedő kontójára kísérletezett. Már bocs de mi köze a kereskedőnekahhoz, hogy hogy alakul a tuning, ha amúgy hibátlan alkatrészt adott el?
Én már nagyjából kiszálltam a kereskedelemből, mert az egy elmebaj ebben az országban, de nekem is vannak sztorijaim, mikor mondtam a vevőnek előre, hogy az amit ő akar nem lesz jó neki arra amire akarja, nem olyan gépe van mint hiszi, és a megrendelt alkatrész nem fog illeszkedni a gépéhez. Megkaptam, hogy de márpedig jó lesz, őt azt jobban tudja, hülyeség amit mondok, küldjem azt az alkatreszt. Jó, oké, elküldtem. Ahogy megkapta, jött a telefon, hogy jaj, hát megse jó a cucc, vegyem vissza... cÉs hány ilyen volt istenem...
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #58691 üzenetére
De miért vettef meg a 75Y-öst, ha nekd 72-es kellett? Meg úgy tudom amúgy is akartál 75-öst is...
Az meg, hogy valami van a wrbáruházban, ami a raktárban nincs, sajnos előfordul, pláne ekkora készletnél, ahol külön ember van a webáruhaz karbantartására, és az eladásra. Több nagykerből is vásárlok, van akikkel személyes jóviszonyvan vagyok, tudom, hogy lelkiismeretesek, de meg őket is felhívom telefonon rendelés előtt, vagy mielőtt valakit elküldök alkatrészért, hiába van a webáruházban amit keresek, előfordul, hogy mégsincs, rosszul lett felvive a tetel, stb..
Fúvókából nagyon sok helyen csak 5-ösével növekvő méretet tartanak. Ezért vettem dörzsárkészletet, és fúvókaméőt, mert sosincs köztes méret mikor nagyon kéne...
Btw. Küldtem már vissza robogoalkatresz.eu-nak hengerszettet, mert a gyűrűnél túl nagy volt a szakálhézag, szó nélkül cserélték.
www.simson4t.hu
-
-
Den
veterán
válasz ludsimon #58700 üzenetére
Van egyszer egy fizikailag létező raktár, fizikailag létező alkatrészekkel, és fizikailag letező raktárossal. Meg van egy virtuális áruház virtuális alkatrészekkel, ami egy bithalmaz egy szerver merevlemezén.
A valós raktár valós embere, a valós készlet alapján azt mondja egy alkatrészre, hogy nincs, te viszont a virtuális áruház virtuális készlete alapján erősködsz, hogy de marpedig van, mert a bithalmaz azt mondja és az erősebb mint a valóság... Oké.
Nyilván csak erősen kell hinni benne, hogy ami a számítógép képernyőjén van az a valósag, és akkor egyszer csak materializálódik a virtuális alkAtrész a raktár polcán.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz z0l1ka #58708 üzenetére
Már nem csak netes vásárlásra van elállás. Amúgy neten egyetértek vele, hogy legyen, limitált az infó a döntéshez. De legyen mondjuk 3-5 nap, megjön, kibontod, látod hogy szűk rád a gatya, szorít a cipő, nem fér el a komód ott ahol gondoltad, stb... De két hét? Ezzel az erővel azt is mondhatnák, hogy bármit hazavihetsz tesztelni ingyen, és ha két hét teszt után tetszik megveszed, ha nem akkor visszaviszed... Mert ez kb ezt jelenti.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz runner 125 #58722 üzenetére
Valahol olvastam egy cikket nemrég, de most nem találom.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #58810 üzenetére
Préselt lemezkasztni, rövid, húzott lengőkaros, egyoldalas első felfüggesztés, amennyire lehet burkolt kerekek és hajtáslácn. Régebben váltósak voltak, a markolatot forgatva lehetett váltani, de ma már cvt-sek. Kb ennyi.
Általában szép, harmónikus forma, de volt pár szögletes lámpás modell, ami szerintem nagyob gányul nézett ki.www.simson4t.hu
-
Den
veterán
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz enginev3.0 #58936 üzenetére
A robogók benzincsapján eleve szokott lenni egy tankba nyúló szűrő. Ettől még nem árt rá plusz szűrő, de simán lehet, hogy a tankban gyülemlett össze már valami trutyi, ami el-el zárja a belső szűrőt.Vagy akár víz is lehet a tank alján, ami néha a kifolyóhoz löttyen (a mai benzinekben minimum 5% alkohol van, ami hidrofil, megköti vizet a levegőből, és az a tank aljára süllyedve felgyűlhet). Akárhogy is, én kiszerelném a tankot, abból pedig a csapot, a tankot alaposan át kell mosni és kiszárítani, a belső szűrőt meg ha szükséges, cserélni. A benzint amit leengedtél a tankból, már ne tedd vissza.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
Sokszor szó esett már arról, hogy tuning kipuogó felszerelése után fúvókázni kell a karbit (már ha komoly a kipufogó, nem csak dísz), mert a keverék szegényedésétől túlmelegdzik,megszorul, vagy teljesen tönkre is megy a motor.
Na... Ma meló végén beugrott öcsém egy barátja, nogy vett egy leo vince tt kipufogór, dobjuk már fel a runnerére. Oké, felszereltük, majd mivel már későre járt, hogy gyorsítsuk a fúvókázás menetét, a megszokott "beteszünk egy jó nagyot, aztán jövunk lefelé amíg jó lesz" módszer helyett, az volt a terv, hogy a levegőcsavarral adunk neki még benzint, aztán öcsém megy egy róvid karikát, hogy érzésre mennyire kíván nagyobb fúvókát, hátha így gyorsabban meg lesz a megfelelő méret.
Öcsém elindult, és kb 400 méter után meg is állt a motor. Szerencsére a blokk még nem volt teljesen átmelegedve, így mire leszállt és lenyomta a berúgót már szépen átforgott a főtengely.
Tanulság, tuning kipufogóval, nagyobb fúvóka nélkül még kipróbálni SE!
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
-
Den
veterán
Hát ha leveszed egy kétüteműn a kipufogót, az nagyon nem ugyanaz, mint ha felteszel rá egy jól megtervezett rezonátort
Ez nem 4 ütem, ahol a kipufogó csak elvezeti a kipufogógázokat és annyi. A rezonátor a negatív nyomáshullám kihasználásával javítja a henger töltését, több levegőt, és gyorsabban ránt keresztül a karbin, ami bizony elszegényedik, ha nem adsz neki több benzint. Több, kipufogóval tönkrevágott motort újítottunk már fel, íme az egyik:
Itt is csak egy új kipufogó lett felpattintva, a légszűrőhöz nem nyült senki, és a tulaj legnagyobb bánatára (új hengerszett, főtengely, csapágyak) a karbihoz sem...
Most sem bántotta senki a légszűrőt, a motor a lábán gurult be, mi szedtük le a régi kipufogót, és tettük fel az újat. Egy nagyon alap kipuf volt rajta, amit feltettünk meg egy baromi jó kis darab, amiből a folytást is kiszedtük mielőtt felraktuk, és ez a régi kipufogóhoz képest annyit javított a motor öblítéséh, hogy az előző darabhoz fúvókázott karbi ilyen extrém módon elszegényedett. 400 méter az minket is meglepett, a fenti képeken szereplő motor fél óra alatt sült meg ennyire.
Az hogy valaki feltesz egy új kipufogót és ugyanazzal a beállítással megy évekig, leginkább szerencse, valószínüleg a régi és új kipuf közt nem volt akkora különbség, és/vagy a karbi eleve dúsabbra volt állítva, esetleg valahol limitált a rendszer amitől az új kipufogó nem tud teljesen érvenyesülni.
www.simson4t.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!