Hirdetés
-
Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
gp Szeptembertől a többjátékos mód már nem lesz elérhető.
-
Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
it A Tesla egyik részvényese perelte be Elon Muskot, 7,5 milliárd dolláros bennfentes kereskedelemmel vádolja őt.
-
Computex 2024: az Acer Predator monitorok OLED lázban égnek
ph A cég harmadik negyedévben debütáló újdonságainál az 1440p és a 240 Hz jelenti az abszolút minimumot.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Nekem most ezt tetszik, épp ma láttam, mert kiemelt hirdetés lett.
Az a vicc, hogy tudom, hogy hol készült a kép, tehát még az is lehet,
hogy ismerem a tulajt, csak még nem tudok róla (mondjuk kollégám).
Na majd holnap megkérdezem róla, már késő van érdeklődni.Szerk: a link lemaradt. Amúgy ilyenekkel szemezek: Burgman, Majesty, X9.
"Kisebbet" a csomagtartó limitált mivolta miatt nem nagyon vennék, pl. alap,
hogy beleférjen a zárt bukóm. Mondjuk a 4T 50-es robiba is majdnem befért,
csak kellett volna még 5-10 centi magasság/mélység az ülés alatt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Ha jól tudom, okmányirodába segédmotorkerékpár miatt nem kell menned*,
a biztosítást biztosítónál kell megkötni, szerintem azonnal intézik. De majd
a többiek kijavítanak, ha nem jól mondom: nem vettem még smkp-t.*: az adásvételi szerződés az egyetlen papír, nincs forgalmi engedély/átírás.
-
DigitXT
félisten
Különböző kategóriák vannak. Google a barátod. De pl. itt is írnak róluk.
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7508 üzenetére
Hát valamit már kellene, az nem járja, hogy órákat sz*pok a BKV-n.
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7508 üzenetére
Tessék, máris "alkudtam 35K"-t. Így már megéri?
Tetszik, hogy piros, szeretem a piros mocikat. -
DigitXT
félisten
válasz Gergello #7629 üzenetére
Hát ez az. (Azt hiszem erre az "apróságra" már én is panaszkodtam.)
És valóban. Azóta mondjuk nálam semmi fejlemény. Mármint jelölteken kívül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7636 üzenetére
Viszont szezonon kívülre meg minek vegyek motort.
(Amúgy igazad van: valószínűleg idén marad a bérlés.) -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7641 üzenetére
A 4T 50-esem egy hónapra 15K-ba fájt: szerintem vállalható.
Nagyobbak persze többért vannak, de majd kipróbálom. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7648 üzenetére
Csakhogy nekem marhára nem kellett 60-ért fasza Jog:
arra kellett a gép, hogy el tudjak menni az "oktatásra".
Meg is csináltam a jogsit, ennyi. Most azért nem fogok
venni egy olyan motort, amit utána nem használnék.Most mondhatod, hogy utána eladhatom: szerinted azon
nincs bukta? Ezen felül a sz*rakodás az adásvétellel?
Mindegy, ezen kár vitázni: nekem rendben volt így. Nem
azt mondtam, hogy mindenkinek így kell csinálnia.Most nyilván nem bérelném ugyanazt megint, hiszen nem
azért csináltam a jogsit. De ha most vennék motort, az tuti
lenne 350-400K-ba. Ehhez képest továbbra is vállalhatónak
tartom, hogy ennek az összegnek a töredékéért kipróbálok
egy nagyobb robogót. Különben most Barátnőm vett autót,
azért sem annyira vagyok rákattanva a motorozásra. (Bár
hétfőtől ismét meló, szóval jó lenne valami a BKV ellen...)Szerk#7652: ha nem mondod észre sem veszem a rangváltást.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7663 üzenetére
Nekem nem. (A miheztartás végett a rendszám nélküli 50-esnél nagyobb gépek sem.)
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #7687 üzenetére
Nem mindenhol: simán lehet* 60-nal robogózni. Persze nem a fekvőrendőrön kell ennyivel átugratni: azért azokat nem csak úgy kibaszkodják az út közepére, valami jele van, hogy számíthatsz rá (tipikusan tábla, s az adott környéken max. 30, de a fekvőrendőr a kialakításától függöen még akkor is kilőhet: le kell rendesen lassítani). Ez nem a kerékméreten múlik.
Max. nem szabad, ha smkp. De mivel simán vannak tökugyanolyan kerekekkel szerelt nagyobb motorú robik is, szvsz nem ez kell eldöntse.
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #7690 üzenetére
Que?
-
DigitXT
félisten
Ennél mit jelenthet, hogy kisebb sérülésekkel?
Nézzem meg, és megtudom, vagy meg se nézzem?
(Viszonylag jó árban van, ezért félő, hogy egy roncs.) -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #7693 üzenetére
Én is épp ezt kérdezem. Mi legyen a tulajdonos
dolga, és mit kell "kifilozofálnia"? (Ez vmi új szó?) -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #7695 üzenetére
Legyen, persze. Csak te ezzel példálózva írtad, hogy nem szabad kis
kerekű robogóval 60-nal menni... Jah: nem a fekvőrendőrön át... Hogy
is mondják? Hülyeség ellen nincs orvosság? Szóval sajnálatos dolog,
s valóban: ő dolga. De akkor miért példálózol vele: az egész nem jön
össze azzal, amit én írtam, miszerint nem mindenhol sz*rok az utak
annyira: miért ne lehetne 60 fölött menni egy robogóval? És az egész
hogy jön össze azzal, hogy te mersz-e 70-et menni az MZ-vel? -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7697 üzenetére
Ebből melyik illhet rá? (Tudom, hogy élőben meg kell nézni,
csak mivel még tök nulla a tapasztalatom motorvásárlás terén,
úgy érzem, hogy sajnos át tudnának dobni a palánkon nagyon
könnyen... Nem tud valaki hozzáértőt, aki megnézné velem?)Szerk: bal oldaláról nincs is kép. Az a része biztos hiányzik.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7703 üzenetére
Mit ajánlasz?
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #7705 üzenetére
Burgmanok: se rendszám, se 6-7 éves - ebben az árkategóriában.
Majesty: dettó. Amin van rendszám, min. 8-9 éves.
Lehet, hogy rossz oldalon keresgélek?
Szerk: arról nem is beszélve, hogy alapból nem
magyarországi, ami csak külföldi papíros.Esetleg még ez szimpi, bár erről sem lehet
látatlanban túl sokat tudni. Amúgy ha Mo-i,
akkor nem lehetett előtte totálkáros? Meg a
magyar utakat általánosságban ismerve, ill.
párosítva pl. egy "nem túl motorbarát" tulajjal,
simán lehet rosszabb, mint egy import, nem?
Persze ez csak találgatás, gondolom, hogy
az élelmes magyarok csak olyanokat hoznak
be, amit kint bagóért megkapnak, itthon meg
pofoznak rajta kettőt, és eladják dupla áron...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #7708 üzenetére
De azért nem kell 60-nal átesni a fekvőrendőrön.
Ahol meg éppen jó az út, lehet húzni neki... -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #7710 üzenetére
Khm: a kollega csak annyit írt, hogy neki néha kevés a 60 városban.
Ezt megerősíthetem, mert ahol legálban lehet menni 60-nal, ott az
autósok 65-70-nel tolják, és az a robogósnak balesetveszélyes.Nyilván nem beláthatatlan kanyarban kell menni 60-nal... (Meg nem
a fekvőrendőrön, stb.) De van, ahol épp nem olyan rossz az út, mint
azt sugallod (ti. "mindenhol sz*r"), illetve még ismerheted is az adott
szakaszt. Szerinted ha egy böszme kátyúba belerongyolsz nagy
kerékkel, mi lesz? Ugyanúgy lehet belőle perec. Vagy sárfelhordás.
Vagy murva szóródott az útra a kanyarban... Számtalan dolog van,
ami egy motoros, robogós életét megnehezítheti, de ez mind nem
függ össze azzal, amiből az egész kiindult, meg nem jó példa rá a
haver, aki 60-nal rongyolt át a fekvőrendőrön, és összetörte magát.Én elhiszem, hogy nálatok az ÖSSZES út olyan ratyi, hogy te ott
nem mersz menni 70-et sem a nagykerekű MZ-vel, de valaki most
emiatt mondja azt, hogy pl. egy frissen aszfaltozott, tökegyenes út
mondjuk 70-es táblával megjelölt szakaszán (és ennek megfelelően
szabályszerűen, A jogsival, és mondjuk 125-180-250-es robogóval)
nem mehet 60-at se??? Érted? Elbeszélünk egymás mellett. -
DigitXT
félisten
válasz Csabee. #7715 üzenetére
Mit gondolunk "a városi közlekedésről"? Csak így?
A BKV elég gány, autóval dugulhatsz, motorozni veszélyes.
(De kellő odafigyeléssel, és rutinnal a leggyorsabb, legjobb.)Ami viszont tuti: a speed motort nem városi közlekedésre
találták ki. Mondjuk egy 125-ös "speed motor" azért nem
ugyanaz, mint mondjuk egy 1000-es GSXR, de tény, hogy
utóbbin jobbára csak szerencsétlenkedni lehet a városban.A speed motornak a lényege éppen a "speed", nem az,
hogy hogyan néz ki... Állítólag egy adrenalinbomba, ha
nagy tempót mész vele (ráhasalva természetesen), de
azt városban sosem fogsz: így nem tudod kihasználni.
Persze, egy 125-ös ki lehet használni, de az mondjuk
elég mókás kategória: úgy néz ki, mintha vmi vadállat
lenne, aztán amikor a hangját meghallod...Jogsid milyen van? Robogó előnye: kevesebb karbantartást
igényel (nem kell pl. a lánccal sz*rakodni), automata váltós
(nem kell veszélyes körülmények között megtanulni váltani).
Segédmotorkerékpárt vezethetsz B jogsival: azaz 50 ccm-ig.
Ha 125-ben gondolkodsz, ahhoz valamilyen A jogsi kelleni fog.Egy smkp éves "díja" a kötelező biztosítás, párezer Ft csak.
Fogyasztás: rajtad is múlik, de minimum 2-3 L/100 km... A
nagyobb robik többet kérnek, pláne, ha húzod nekik (cserébe
viszont mennek is rendesen). Egyelőre részemről ennyi. -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #7718 üzenetére
Ez igaz.
-
DigitXT
félisten
válasz Csabee. #7726 üzenetére
Lehet csinálni rögtön korlátlant. Én is azt csináltam nemrég, mert
nem akarom, hogy a jogsim szabja meg, milyen motort vehetek.
Viszont attól, hogy elvileg vehetnék 1000-es motort is (jogsi van rá),
természetesen nem fogok azt venni. Sőt, nekem a tanuló motorom,
egy Kawasaki ER5 (500-as, 50LE) is egy kicsit sok volt. És nehéz.
(Praktikussága miatt ezért én 250-es maxirobogókat nézegetek...)Robogóba az nem tetszik hogy csúnyák
Barátnőm sem rajong értük: nekem bejönnek (bizonyos típusok).
Viszont azért nem fogok olyan motort venni, ami nem kényelmes,
nem praktikus, nincs csomagtere, stb., stb., mert az jól néz ki. -
DigitXT
félisten
válasz Csabee. #7729 üzenetére
Nem kell új elsősegély, csak a KRESZ. A B-s jogsim nekem is megvolt
már vagy 9 éve, jövőre járt volna le az orvosi alkalmassági: egy füst alatt
azt is elintéztem, így az új jogsim A+B-re 2019-ig érvényes... Viszont
ne lepődj meg, hogy a tanfolyam lényegében autós, és csak néha tér ki
a motoros "extrákra": ennek az oka az, hogy a KRESZ vizsga nagyrészt
ugyanolyan, mint az autós volt, tehát egyben lehet tartani az oktatást.
Elvileg nem kötelező bejárni erre a részre, ha mindent tudsz...! Tartanak
egy külön kiegészítő alkalmat is motorosoknak, amikor a motorosokra
vonatkozó extra dolgokat mondja el. Persze ezt lehet, hogy más suli
másképp csinálja, csak én épp a linkelt suliba jártam. Én becsülettel
végigültem a KRESZ tanfolyamot, mert azért már elég régen csináltam
a B jogsim: néhány dolog változott azóta (azért nem veszélyesen sok).
(Amúgy meg jó fej volt az oktató, tehát már csak azért is megérte ott
lenni, nem beszélve arról, hogy minek "lógjam el", ha fizettem is érte.)Ha még soha nem motoroztál, akkor nyilván nem fognak felültetni elsőre
egy 50 LE Kawasakira. (Veszélyes lenne rád, és a motorra nézve is.)
Ilyenkor elvileg kisebb motoron lehet először "próbálkozni". De ezt majd
úgyis megbeszéled az oktatóval, ha odáig jutsz, előtte KRESZ-vizsgázni
kell. (Azt nem tudom, hogy tanfolyam nélkül lehet-e, de szerintem nem.)Amúgy a korlátlanra (nagy A, megjegyzés nélkül) való vizsgázás feltétele,
hogy az adott motor legalább 50 LE-s legyen: nyilván nem véletlen, hogy
az alsó határt lőtték be... Nekem volt már váltós-motoros tapasztalatom,
50-es, és 125-ös endurókkal terepezgettem anno, tehát a váltó kezelése
pl. nem okozott gondot: erre külön rá is kérdezett az oktató, mivel akkor
megtehette azt, hogy odaadott egy 250-es Hondát, aztán menjek néhány
karikát (egy parkolóban). Szóval olyan túl sokat nem tanítottak, ez elsőre
egy kicsit zavart is, de aztán rájöttem, hogy sokat itt nem is várhatok, ez
csak a "papír" része lesz a dolognak. Ahol rendesen motorozni tanítanak,
az más, fizetős tanfolyam. Persze lehet, hogy csak azért érzem így, mert
az oktató feltette, hogy már tudok motorozni, és mivel az alapokkal nem
is igen volt gondom (egyszer mondjuk eldőltem...), ezért nem nagyon
magyarázott semmit. Legtöbbet a forgalmi oktatáson beszélt, ott is csak
szabályok betartásáról, meg arról, hogy épp mit b*sztunk el a kollegával.Még annyit, hogy hatóságilag elő van írva a kötelező öltözék (biztonsági
megfontolásokból), tehát attól még, hogy motorod nincs, valamilyen ruhát
be kell szerezned. (Elvileg bukót tudnak adni, de ha van saját, attól jobb.)
Én direkt azért béreltem egy kis robogót, hogy full felszerelésben (sisak,
kabát, csizma, kesztyű, hosszúnadrág - igen, 30 fokban is) el tudjak oda
menni. (Autóm nem lévén, BKV-n kicsit gáz lett volna a cuccokat cipelni.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #7535 üzenetére
Azóta már csak 450. Ár alat.
(Én viszont vettem mást...)Szerk: mondjuk ezt épp lehet, hogy
csak a hirdetések felülete b*ssza
el, mert nem fér ki hosszú szöveg.
De azért viccesen néz ki.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #8039 üzenetére
Kivéve egy 125-ös köszörű.
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #8060 üzenetére
Én spec. felöltöztem arra is... (Jó, mondjuk térdvédőt nem mindig veszek fel.)
Viszont ha az ember egykerekezni akar védőfelszerelés nélkül. Nem jó ötlet.Amúgy egyszer levettem a kabátot, mert meleg volt: le is nyúztam a könyököm
amikor elfeküdtem egy sáros részen, pedig tempó nem volt... Vagy az oktató a
Safety Hungary-n: csak bukó volt rajta, meg kesztyű*, amúgy ujjatlan póló, erre
eldobta a robogót. Persze nem nagyon vette fel a(z újabb) sebet, ill. azt mondta,
nem is motoros, aki nem esik. De azért ha lett volna rajta valami... Na mindegy.*: viszont a nadrágjában volt beépített protektor, de legalábbis megerősített volt:
a lábát így nem nagyon nyúzta le, pedig egy picit biztos csúszott az aszfalton.Egyébként az autóst, aki elüt, érdekelni fogja, hogy 50-es, vagy 500-as a robid?
-
DigitXT
félisten
Hát, ha raksz rá egy traktorkereket, és meg is tudja forgatni, akkor naná...
Amúgy természetesen arányosan lesz lassabb gyorsabb, ha más a kerülete.
(Feltéve persze, hogy a más tényező nem korlátozza le a végsebességet. De
egy biztos: a km óra nem fog erről tudomást venni, tehát nehéz lesz mérni...) -
DigitXT
félisten
Ma kifogyott a benzinem. Mindezt a Szabadság híd alatt...
De legalább így nem kellett olyan messzire tolni, csak a Kálvinig.
(Gondoltam reggel, hogy tankolni kéne, mert necces lesz, de végül
kihagytam, mert siettem munkába: még jó, hogy odafelé kibírta, a
haza útból alig telt el 1,5 km, és vége volt...) Kicsit sokallom amúgy
a fogyit, 485-nél töltöttem tele, 627-nél állt meg, a tank 6L-es. (Ma
sikerült 6,11-et beletolnom, de ott már majdnem kifolyt a nyíláson.)
Csak 142 km jött össze 6L-ből? 4,2L/100 km, nem sok egy 125-ös
robogótól? Annyira durván nem is hajtom szerintem... (Jó, mondjuk
volt egy olyan hegymenet, amikor a bicikliző Barátnőmet kísértem:
ott gondolom nem túl jó km/L érték jön ki lassan felfelé dohogva...)
Volt már 3,8 is amúgy: úgy még kibírta volna a hazautat...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #8217 üzenetére
Az jó fogyi, annyit eszik az 500-asom is.
Hát ez az, ahhoz képest, hogy 125, sok.Amúgy 2t- től az full korrekt.
4T: így gondolom más a leányzó fekvése...KubanitoS: és mekkora hozzá a tank?
Btw. szó se róla, jelezte a "kicsike", hogy
készül kiszáradni, csak nem vettem (elég)
komolyan. Na majd mostantól. (Hehe.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #8220 üzenetére
Pilóta 90 kg fölött (főleg beöltözve), moci 133 + benya + csomag, ha van.
Nagyon nem húzom (na jó, néha azért nyelezem), de kizárólag városi
használat, az meg nem szokott jót tenni a fogyinak (indulsz, megállsz,
ezt így félpercenként váltogatva). Mondjuk azt a részét szoktam igazán
élvezni, amikor lehet kellemes 50-60-70-es tempót tartani. Az már-már
olyan, mintha motoroznál is, és nem csak közlekednél a városban...
Olyankor biztos alacsonyabb lenne a fogyi: el kéne menni hosszútávú
tesztre, mert ez biza keményen városi érték. Pláne Bp-en dugózva. -
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #8225 üzenetére
Én még nem túl régóta motorozok a városban*, így sokszor nem
vállalok be olyan szitukat, amelyek egy rutinos motorosnak nem
okoznak gondot. Pl. a rakparton lassan haladó kocsisor, és a
szemben szintén haladó (!!!) kocsisor közé eddig csak nagyon
ritkán mentem be... (Mások meg úgy húznak el ugyanott, hogy
csak nézek.) Szerintem nem "életbiztosítás" a dolog, de majd
belejövök. Egy-egy necces helyzet már így is volt, szóval néha
inkább beállok az autók közé: nem mindig kerülgetem őket...Azért gondolom a lámpáknál Te is megállsz: arra már igaz,
hogy indulsz, megállsz. De nyilván akármit csinálsz, akkor
sem összehasonlítható az egyenletes tempóval haladással,
mondjuk hosszú távon, sík terepen kis gázzal... (Én Budán
lakom, így itt még domborzati kérdések is bejátszanak.)
Azért az a 4.8 durva, bár ha folyton nyélen megy, érthető.*: meg úgy általában sem. A motoros topikban írtam, hogy
régebben motoroztam 50-es + 125-ös endurokkal terepen,
a jogsimat viszont csak most csináltam meg. Bp-n meg
anno bérelt, most pedig már saját motorral járok munkába. -
DigitXT
félisten
Még sosem motoroztam ködben: gondoltam kipróbálom.
A kezem lefagyásán kívül buli volt, s némileg meglepett,
hogy milyen hamar fölé értem. A Normafánál jóval
melegebb volt, mint lent a ködben... Bár ez logikus: ott
szerintem egész nap jó idő volt. Pedig nem nagy hegy.Amúgy munkából jöttem hazafelé (viszonylag korán),
tehát nem önmagában a köd miatt mentem motorozni,
csak gondoltam ha már benne vagyok, akkor fel-fel.Szerk: a kép nem a Normafánál készült, de nem rossz.
Ez a Normafás. Élőben persze sokkal jobb volt.
Szerk2: elmosódott kép a gépsárkányról odafent...[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #8976 üzenetére
Élőben mégjobb volt.
rég jártál erre
Úgy általában a fórumon is. (Mostanában inkább csak olvasgattam, nem írtam...)Szerk: egyébként a maszk nekem is inkább csak a nyakam védelmére szolgál (pára és atomtámadás ellen nem igazán véd). Amúgy meg ha bemész valahova, le kell venni, és kész: sisakban sem lehet bemenni mondjuk a bankba pénzt felvenni. Vagy mondjuk a benzinkútnál is furcsán néznének, szerintem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs