Hirdetés
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
Aktív témák
-
parandroid
nagyúr
-
Dr. Akula
félisten
Nem rossz, de ha cerka helyett energiatakarékos Dothannal kéred, még aksiidőben is jó lesz. Így sztem olyan max 1.5 - 2 óra ha csak a képernyővédő ''dolgozik''. Dothannal kb. 250 körül lehet ilyesmit kapni, ha aksiról is akarod használni, mindenképp érdemes rátolni azt az 50 gurigát.
-
Dr. Akula
félisten
válasz parandroid #3098 üzenetére
A 8000-es Acer is ugyanaz a műanyag.
-
-
Dr. Akula
félisten
válasz parandroid #3107 üzenetére
Az a gyanúm a Ferrari se komolyabb, csak le van fújva pirosra, meg logó és annyi. Ez olyan mint a Vodafone Live-os telefon.
-
mdk01
addikt
válasz Shadowfax #3032 üzenetére
Ha van is szervíz, akkor mi garantálja, hogy nem hónapokig lesz-e ott - pont míg lejár a garija.
Szokott lenni egy olyan sor a szerződésbe,n hogy 30napon belül kötelesek megjavítani különben cseregép jár a 31. napon.
Már csak az a kérdés hogy ez benne van e abba a bizonyos szerződésbe amit a noti mellé adnak. -
karib
addikt
Ilyen szerződési feltétel nem nagyon van, pláne nem ''mezei'' notebookoknál. Sajnos a mai jogszabályi helyzet szerint a szerviz majdhogynem ítéletnapig ülhet a gépeden, legfeljebb perre mehetsz. Sajnos a szabályozás elég vacak, sokat reszeltek rajta és nem lett jó, sok tekintetben szívatja a kereskedőt/szervizt és a vásárlót is.
Persze léteznek spec gar feltételek is, de azokat nem mezítlábas kiskerekben kapod meg
Annyi viszont fix, hogy a szervizben töltött idővel meghosszabbodik a garancia, tehát olyan nem lehet, hogy a szervizben áll a gép és ott fut ki a garból... Szervizbe be, gar ideje pause-ra kerül Persze ezt is imádják elsumákolni...Department of Redundancy Department
-
sssent
senior tag
válasz Shadowfax #3110 üzenetére
Ha már sznobizmus, akkor szerintem sokkal exkluzívabb megjelenést biztosít egy szép fémes burkolat, mint pl. a powerbookoké. A luxustelefonokat is fémmel szeretik burkolni. Ez a ferrari design egy notebookon szerintem inkább égő. Mintha suzuki emblémával fröccsöntött slusszkulcscsal próbálnék villantani úgy, hogy ráakasztok egy ferraris kulcstartót.
-
sssent
senior tag
válasz Shadowfax #3115 üzenetére
Ha valóban rajta van a jótállási jegyen (benne a szerződésben), akkor nem kell perre menni érte, mert úgyis el fogják ismerni, ha a sarkára áll az ember. Egy notebookért nem érdemes pereskedniük. Viszont ami nincs a jótállási jegyen, hááát...
Amúgy a jótállásnál a business class gépeket leszámítva nem nagyon szoktak a törvény által előírtnál többet bevállalni a határidőket illetően. A törvény a határidőkről meg, háááát, ezt mondja:
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4.§ (2)
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. PTK. 306. § (2)
Szóval nesze semmi, fogd meg jól!
[Szerkesztve] -
Shadowfax
addikt
ha a sarkára áll az ember.
Na, épp ez az. A Gyúrós topikból kell kölcsönkérj valakit, hogy érvényesítsd azt, ami téged megillet törvény szerint.
#3114-re: Egyetértek. De hidd el, rengeteg ember van, akinek minden vágya egy ilyen exkluzív (ez a kulcsszó!) piros Ferraris nótbuk.
[Szerkesztve] -
-
Dr. Akula
félisten
Rikvestben cseregép? Egyszer igényelt 1 fazon a szemem előtt, de nem jött össze (Asus notijavítás). A 30 napra csak törekedni kell tv. szerint, azt meg lehet szóban is: ''persze, majd kész lesz...''. Mondjuk amennyit az én notimhoz is hozzá tudtak szólni, meg az igyekezetüket tekintve örülhetsz ha nem jár le a garid menet közben.
-
Dr. Akula
félisten
Naigen, nekem 2 hónap alatt egyszer se írtak hozzá +időt a garihoz, pedig voltam párszor náluk. Csak azért nem reklamáltam, mert kapásból látszott hogy szériahiba, az usanoti is cserélte volna nekem (később ezt meg is tette), a Rikvestnek csak ki kellett volna jelenteni a nyilvánvalót: szar a noti. Na ilyet nem csináltak (cserébe 3 gyár játék dvd-met összekarcolták amit teszteléshez hagytam ott nekik), viszont sokáig tartott, volt hogy hallottam a telefonban mikor egyik kérdi a másikat mit kamuzzanak a notim javításáról, amihez az általuk megadott határidő letelte után se kezdtek neki.
-
EQMontoya
veterán
garancián belül NINCS értékvesztés, tehát ha nem tud újat felajánlani, az eredeti termék vátélárát vásárolhatod le, vagy köteles kifizetni... na most ha a garanciális feltételeket nem tartja be, vagy nem tudja betartani az üzlet, nyugodtan kérheted vissza az eredeti vételárat.
Same rules apply!
-
raszputyin
senior tag
Üdv! Azt kérdezném a sok Roadmap-et és IDF-et látott szakértőktől, hogy vajon a ''Merom'' processzorok híres-neves energiatakarékos funkcióitól mit várhatunk?
Szerintem ugyanis sokan vagyunk, akiknek a két mag jó szolgálatot tehet, de a 64 bit és a virtualizáció mellékes; viszont ha sokat csökken a fogyasztása a rendszernek a Yonah-hoz képest, tényleg megérheti várni. Mit tudtok erről? -
mdk01
addikt
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4.§ (2)
....különben cserekészülék jár.
Nem így folytatódik?
Nincs tapasztalatom a notik szervizelésében, de anno a nokia 6210-nekl(elsők között vettem nagyon drágán) a szerződésbe ez bele volt foglalva....
-15nap utáni szervizelés cserekészülék(kaptam is)
-30napon túl új telcsi, de ha az nincsa akkor dönthetek, hogy vagy visszakérem az árát vagy levásárlom(erre nem került sor)
Na szóval a lényeg, hogy notiknál nem jár cserekészülék?
Persze a Nokia kb. egy IBM szintjén, van gondolom ott már igen, vagy nem?
[Szerkesztve] -
EQMontoya
veterán
válasz raszputyin #3129 üzenetére
hát... szerintem már a Yonah fogasztása se olyan brutális... szal... lehet csökkenteni, de 0 értelmét látom a tdp 25-30W alá történő szoritásának
Same rules apply!
-
Dr. Akula
félisten
válasz raszputyin #3129 üzenetére
Kb. a Vistával egyidőben. Szükség is csak akkor lesz rá.
-
sssent
senior tag
>>...különben cserekészülék jár.
Nem így folytatódik?<<
nem
>>Nincs tapasztalatom a notik szervizelésében, de anno a nokia 6210-nekl(elsők között vettem nagyon drágán) a szerződésbe ez bele volt foglalva....<<
Na itt van elásva az a bizonyos eb. Amit a jótállási jegyen vállalnak, az érvényes a törvény ''helyett'' feltéve, hogy a fogyasztó számára az előnyösebb. Az esetlegesen vállalt határidőknél ez ugyanígy áll.
Ez a törekedni kell rá, ez azt jelenti, hogy indokolnia kell tudni, hogy miért ül hetekig a gépeden (pl ha nem tud alkatrészt beszerezni hozzá). Azonban, ha már hónapokban mérhető a javítási idő, az már kimeríti a PTK jelentős kényelmetlenség okozásáról szóló részét, így lehet panaszkönyvért sikítani. -
karib
addikt
Nem. Korábban volt az, hogy 15 nap, vagy 30 nap, ha adnak cserekészüléket (rögtön az elejétől!).
Ez változott arra, hogy ''törekedni kell'' a 15 napra.
Persze ettől a vevő javára el lehet térni - néhány helyen meg is teszik, nem épp a számtech piacra jellemző, inkább mobiltársaságok, nagy elektronikai üzletek stb (aztán ők leverik a beszállítón).
Az új szabályozás hülye ''törekedős'' megfogalmazással a fogyasztónak tett be, a szerviznek/kereskedőnek meg azzal, hogy élből a termék kijavítását vagy kicserélését (!) kérheted. Persze erről aztán pláne nagy kussban van mindenki Valljuk be, baromság is azonnali cserével szívatni a kereskedőt. Mindenkinek jobb lenne egy határozott, értelmes, és általában betartható határidő...
A jogszabály szövege amúgy így szól:
FIGYELEM: a teljes értelmezéshez több további jogszabályt is figyelembe kell venni!
Lásd még: www.fvf.hu
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igényék intézéséről
A Polgári Törvénykönyv módosításáról és egységes szövegéről szóló 1977. évi IV. törvény hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1978. évi 2. törvényerejű rendelet 22. §-ában foglalt felhatalmazás alapján — az igazságügy-miniszterrel egyetértésben — a következőket rendelem el:
1.§
A fogyasztói szerződés [a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény, a továbbiakban: Ptk. 685. §-ának e) pontja] hibás teljesítése miatt, vagy jogszabályon alapuló jótállás keretében érvényesített kifogás intézése során e rendelet szabályai szerint kell eljárni, azoktól a fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet.
2.§
Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.
3. §
(1) A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
a) a fogyasztó nevét, címét,
b) a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
c) a vásárlás időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
g) a kifogás rendezésének módját.
(2) Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
(3) A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.
(4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
4.§
(1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében — az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
5.§
Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.
6.§
(1) Ha a hiba ténye, jellege, illetve a vásárlást követő hat hónapon túl érvényesített szavatossági igény esetén a hiba keletkezésének időpontja megállapításához különleges szakértelem szükséges, a fogyasztó a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségtől (a továbbiakban: Főfelügyelőség) szakvéleményt kérhet. Erről a lehetőségről a forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni.
(2) Ha a fogyasztó az (1) bekezdés alapján kíván eljárni, a forgalmazó a szakvéleményezés lehetővé tétele érdekében fokozott együttműködésre köteles. Ennek keretében köteles a fogyasztó részére (a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó) álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot adni.
(3) A Főfelügyelőség köteles a szakvéleményt az áru és a vizsgálati díj beérkezésétől számított tizenöt munkanapon belül elkészíteni, és azt a feleknek megküldeni. Indokolt esetben a határidő tíz munkanappal meghosszabbítható.
(4) Ha a szakvéleményhez szükséges vizsgálat az áru roncsolása nélkül nem végezhető el, a vizsgálat elvégzéséhez a Főfelügyelőség a felek előzetes hozzájárulását köteles kérni.
(5) A vizsgálat díjtételeit a Főfelügyelőség közleményben teszi közzé.
(6) Az e §-ban szabályozott eljárás nem érinti a feleknek azt a jogát, hogy a fogyasztói szerződésből eredő igényeiket bírósági eljárás keretében érvényesítsék.
7.§
(1) Ez a rendelet 2003. szeptember 1-jén lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a vásárlók minőségi kifogásainak intézéséről szóló 4/1978. (III. 1.) BkM rendelet, valamint az azt módosító 4/1993. (III. 26.) IKM rendelet, 47/1995. (X. 6.) IKM rendelet, 37/1996. (VI. 28.) IKM rendelet és 54/1999. (X. 6.) GM rendelet.
(3) E rendelet 6. §-a 2004. június 30-án hatályát veszti.
(Ez utóbbi azt jelenti, hogy ma már nem csak az FVF adhat ki szakvéleményt, hanem minden akkreditált bevizsgáló hely.)Department of Redundancy Department
-
sssent
senior tag
válasz Shadowfax #3127 üzenetére
>>Egy dolog, mihez van jogod... a másik, miként tudod érvényesíteni.<<
Na emiatt a hozzáállás miatt verik át lépten-nyomon az embereket. Sokan sajnos egyáltalán nincsenek tisztában a jogaikkal, ezért vagy olyasmiért hisztiznek szegény kereskedőnél, amiért nem kéne, vagy épp ellenkezőleg, nem mernek kiállni a saját igazuk mellett. Pedig ha adott esetben igazad van, akkor szinte mindig célravezető az alábbi protokoll alkalmazása:
1. közlöd a célszeméllyel a tényeket, a jogos követelésedet - célszemély a fenti jellemző hozzáállás tudatában természetesen ellenkezik
2. nyomatékosan, határozottan elismétled a tényeket, hogy lássa, valóban tisztában vagy vele, hogy mit is akarsz - célszemély esetleg még mindig ellenkezik, talán a következetesség, talán a főnöke miatt, hátha mégis megússza.
3. szép nyugodtan kéred a panaszkönyvet - célszemély az esetek nagyrészében ekkor valahogy mégis talál megoldást a problémádra. Ha épp nem, akkor valamelyikőtök nincs tisztában a jogaival/kötelezettségeivel, vagy pont kifogtál egyet a kevés kamikaze kereskedő közül.
Ez a hozzáállás az esetek nagyrészében lendít a problémán. Még 120kilós benga állatnak se kell lenni, és ordítva belsőépítészeti átalakítást kilátásba helyezni, bár kétségkívül időnként ez utóbbi módszer is célravezető lehet.
Ja és a mindig érvényes aranyszabály: mindig, mindenről, ami nem tetszik jegyzőkönyvet kell felvetetni, mert aminek nincs nyoma, az nem történt meg. Telefon/email/deaszontahogy nem jelent semmit, és ezt a jogot szándékosan sértő fél mindig jól tudja. -
sssent
senior tag
No igen, kérhetek kicserélést, ferrarit a piros notebookom helyett, meg sofőrt aki elvisz ebédelni a cég kontójára a sok kellemetlenség miatt, csak épp arról nem szól a fáma, hogy ez mikor jogos. Innentől meg megint nem vagyunk sehol. Hiába, megint egy okos törvény, azaz bocsánat, rendelet.
[Szerkesztve] -
karib
addikt
Így van - látva a szabályozás evolúcióját, látszik, hogy javítani akartak rajta, aztán csak nagyobb zűrzavart csináltak, mint ami volt korábban. Olyan érzésem van, hogy akik az egészet megfogalmazták, életükben nem próbáltak jótállási vagy szavatossági ügyet intézni.
Mindegy, a piac megoldja - egyiket sem tarották be teljesen Részben azért sem, mert teljességgel a szabály szerint eljárni lehetetlen.
Engedelmetekkel a garanciás dolgokat offba teszem, illetve vannak ehhez jobban kapcsolódó cikkek és témák is, konkrét okfejtéseket tereljünk inkább oda.Department of Redundancy Department
-
bydes
csendes tag
Üdv!
Már kértem a segítséget laptop ügyben, csak úgy látom voltak fontosabb dolgok amit tárgyaltatok.
Laptop vásárlás előtt állok és jó volna a hozzáértők segítsége.
Fő szempontjaim: minőség, megbízhatóság, szervízháttér, munkára kell+néha egy kis DVD, nem játékra!
400e Ft körül gondolkodom.
Nem vagyok semmilyen procinak, márkának sem híve, sem ellensége.Tök nyitott vagyok, csak jót akarok venni!
Köszönettel:bydes -
kavicssli
addikt
Acer TM2413LMi CelM-1.5GHz WXP Home
ASUS A6U5040 Notebook AMD Mob Semperon 3000+ ,256 MB,40GB,DVD-RW
Sziasztok. A 2 gep kozul ki melyiket tartja jobbnak. A cel mp3 film office jatek nem nagyon.
Ha tudnatok elonyoket es hatranyokat mondani annak nagyon orulnek. Ezeken pl az UT 1 menne.
Elore is koszonom"Tanulni mindig érdemes, mert egy idő után a tanulásba fektetett munka meghozza a gyümölcsét, s mint tudjuk, a gyümölcsből PÁLINKÁT lehet főzni!"
-
Dr. Akula
félisten
Cserét 3 munkanapon belül kérhetsz, amennyiben igazolod hogy hibás a cucc, és a hiba akadályozza a rendeltetésszerű működést. Tehát egy karcolás nem, de ha a power gombra se történik semmi, az már igen. A legnagyobb gond ezzel hogy bizonyítani kell, ami azt jelenti hogy ha a szakszervíz nem mondja ki hogy szar, akkor vagy a nyakadon rohad, vagy mehetsz a fogyasztóvédelemhez kérni bevizsgálást, ami nem 5 perc, és pénzbe kerül.
Hasznos olvasmány még a 151/2003. kormányrendelet + PTK 306. paragrafus. -
parandroid
nagyúr
válasz EQMontoya #3142 üzenetére
De meddig?
Az én gépem jellemző fogyasztása 9-10W, ez 5,5 óra egy 4400 mAh-s akkuval.
Az alapvető elképzelésed különbözik a miénktől; nekünk a teljesítmény nem mindig számít, viszont fontos, hogy a gép minél kisebb, könnyebb, halkabb és hűvösebb legyen, vaalmint a lehető legtovább üzemeljen akkuról.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
kavicssli
addikt
3145
"Tanulni mindig érdemes, mert egy idő után a tanulásba fektetett munka meghozza a gyümölcsét, s mint tudjuk, a gyümölcsből PÁLINKÁT lehet főzni!"
-
Titoo
tag
Üdv mindenkinek!
Egy haverom Kanadai rokonaitól kap egy notebookot ajándékba, csak ki kéne választania melyiket szeretné, Ebben kérném a segítségeteket. Játszani nagyon nem fog vele, csak minél megbízhatóbb legyen.
Ezekről lenne szó :
[link]
[link]
[link]
Mivel hogy kintről kapja, a garancia terén gondolom nem lenne azért gon d egyikkel sem, de ezügyben is érdekelne a véleményetek.
Előre is kössz a segítséget.
Aktív témák
- Apple MacBook Pro Retina 13" 2020 i5-10.gen 16GB/512GB SSD, Garanciával, üzletből, 27% ÁFÁS
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G7 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP Pavilion 15 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I Nvidia MX150 I Cam I W11 I Garancia!
- HP ENVY 16-h1003nl - ÚJ - 16" IPS notebook - Core i7-13700H, 16GB, RTX 4060 6GB
- Dell Latitude 5590 / i5 8350u / IPS FHD 15,6" / 16GB DDR4 / 256Gb SSD / Win11
- Huawei Matebook 13 / i5 / 8GB / 512GB
- HP EB Folio 1040 G1 - i5-4.Gen I 4GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- HP Zbook Studio G5 (I7H, Quadro) újszerű állapotban
- Új! MacBook Air M2 13.6" 256gb Space Gray Magyar Bill! + Beszámítás
- Eladó jó állapotban levő HP Elitebook 840 G5 notebook dokkolóval, magyar bill!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen