- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Hobby elektronika
- Milyen processzort vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen széket vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
gp A sokak által várt folytatás sajnos nem fog idén megjelenni, kicsit tovább kell rá várnunk.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
PROHARDVER!
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
NandorHUN
addikt
válasz AuraSync #53840 üzenetére
Egyik gépem se volt, de amennyi tudásom van ezekről a gépekről... szerintem a D7500 jobb fotózásra, a G90 pedig videora.
Amúgy nagy általánosságban az APSC (NIkon) géppel jobb fotók készülhetnek: nagyobb dinamika, kevesebb zaj, jobb dof.
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
Rapid136
őstag
válasz AuraSync #53840 üzenetére
nincs jobb képminőség...az megfoghatatlan
eleve mondjuk 24 mpixeles (4000x6000) képeket nézegetni HD kijelzőkön (1920-1080)...
normál fényviszonyok közt nem nagyon van különbség, se a mostani, se a 15 évvel ezelőtt 6 mpixeles gépek képe közt
innentől kezdve a megfelelő gép kiválasztása sok más objektiv paraméter alapján történhet
árfekvés, objektivpark, technológia (MILC vagy DSLR), felhasználási terület, további fejlesztés iránya és biztos van még...
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
bigaatis
csendes tag
válasz AuraSync #53843 üzenetére
nekem pont a nikon tűnik kicsit jobbnak, ráadásul ha a raw-ot nézed ott egyre jobban látszik isot emelve.
illetve szerintem nem jót választottál ki a listából sem Panasonic esetébennálam az objektív kínálat győzne egyébként, melyik felel meg jobban a saját igényemnek, melyik elérhetőbb stb
-
Tin_Shield
őstag
válasz AuraSync #53845 üzenetére
Attól függ mit szeretnél makrózni. Növényekre, tárgyakra jó lehet, bogarakra túl rövid, nagyon bele kell mászni a képükbe amit nem szoktak tolerálni
Általános célra is használató temészetesen, bár elégé "senkiföldje" látószöget kapsz ezzel a gyutávval APS-C-n, általános célra túl hosszú, portréra pedig túl rövid.[ Szerkesztve ]
-
bigaatis
csendes tag
-
bigaatis
csendes tag
válasz AuraSync #53855 üzenetére
utazóobinak én egy fix, nagy fényerejű, jó minőségű, viszonylag nagy látószögű objektívet használok, ami ráadásul kicsi és könnyű
várost, tájat, éjszakait, sötét beltereket ezzel jó fotózniha nagyobb látószög kellene, mint amit az obi nyújt, akkor panorámázok
[ Szerkesztve ]
-
NandorHUN
addikt
válasz AuraSync #53855 üzenetére
Nekem utazó obinek anno Sony APSC-re kettő obijektívem volt:
Egy kicsi,de jó 18-135mm es obi nappalra.
Éjszakára meg Sigma 30mm 1.4 , mert oda kell a fényerő.Most FF esetén egy 24-70 -es zoom-ot és egy 50mm-es prime-ot használok.
www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA
-
PuMbA
titán
válasz AuraSync #53868 üzenetére
"Miért kell egy 1 millás géppel készült képet utólag mókolni?"
Mert ha stúdióban tárgyfotózol mondjuk 1 fénnyel, akkor a háttered egyik oldala kicsit világosabb lesz, mint a másik, hiszen az egyik oldalon van a fényforrásod, akkor azt ki tudd javítani Ezer más esetet is el tudok mondani, de nem fogok...
"Akkor mi a tököm kerül rajta 1 millába?"
Az, hogy ha leejted sokszor, akkor sem lesz semmi baja. 2-3 napon belül SOS gariba javítják, hiszen egy profi munkaeszköz és olyan nincs, hogy 15 napig nem tudod használni. Kibírja a nagy port, vizet, -30 fokos hideget. 10-15 évig hibátlanul fog működni. Tud 12 képet csinálni másodpercenként sorozatfotóban és mindegyiken jó lesz a fókusz. Tovább is sorolhatnám, de ezeket te is meg tudod nézni a neten.
"Van egyáltalán olyan gép ami olyan képet tud készíteni bármely környezetben és fényben mint amilyet én látok a valóságban? Mert nekem olyan gép kellene. De gyanítom, hogy nincsen."
Nem, mert egy gép sosem fog úgy működni, mint a szemed
"Nem rég nézegettem videókamerákat és olyat kerestem ami képes 4K 60FPS-t csinálni.
Az első amit találtam 560k. Fel is mentem YT-ra rákeresni, hogy találjak egy sample videót hát komolyan... a telefonommal + egy olcsó gimballal csinálok ilyen videót ember..."Na ez az amit nem hiszek el. A telefonra hogy teszel teleobjektívet? Sehogy. Már megdőlt az elméleted.
[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz AuraSync #53868 üzenetére
Nem kéne hozzászólnom, de erre azért mégis:
"Nem rég nézegettem videókamerákat és olyat kerestem ami képes 4K 60FPS-t csinálni.
Az első amit találtam 560k. Fel is mentem YT-ra rákeresni, hogy találjak egy sample videót hát komolyan... a telefonommal + egy olcsó gimballal csinálok ilyen videót ember."Ott a Pana G9, kintről 300-ért, vagy itthon 350-ért. Az olyan 4K 50/60fps videót csinál neked, hogy lefosod a bokádat. (Töltsd le a nyers fájlomat, és ne a Youtube-on nézegess sample videókat.)
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
PuMbA
titán
válasz AuraSync #53873 üzenetére
"Én leírtam egy véleményt és kész, ti vegyétek csak a drágábbnál drágább gépeket. "
Az ugye tiszta, hogy főként nem mi vesszük a drágábbnál drágább gépeket, hanem a profik, akik ilyen fórumra nem is írnak és nem is olvassák? Szóval hiába írod le a véleményed ide, ők akkor is venni fogják ezeket a gépeket, mert nekik munkaeszköz.
[ Szerkesztve ]
-
rekid
addikt
válasz AuraSync #53873 üzenetére
Ez a mondat volt a legárulkodóbb:
"Én egy 40k-s 1/2.3-as kis szenzoros Sony sz@rral is tudtam olyan képet csinálni mint anno a D7200-al."
Na meg ez:
"tegyük hozzá, hogy manuál módban fotóz tehát tudja mit hogyan állítson be a gépen."
[ Szerkesztve ]
Gyáva népnek nincs hazája!
-
kovsol
titán
válasz AuraSync #53868 üzenetére
"Nekem azt senki ne magyarázza meg, hogy a 2 millás és a 300k-s fényképező gép között annyi minőségbeli különbség van mint amekkora ár különbség."
Igazából minden területen az van, hogy egy bizonyos szint felett már nem arányosan nő az ár a teljesítménnyel. A legfelső szinten, meg már minden apró extra is súlyos összegekbe kerül.
Ez nem csak fotózásra igaz. Nézhetsz laptopot, telefont, autót stb ott is ez a helyzet.May the Force be with you!
-
Neck
veterán
válasz AuraSync #53868 üzenetére
"Én egy 40k-s 1/2.3-as kis szenzoros Sony sz@rral is tudtam olyan képet csinálni mint anno a D7200-al."
Ez teljesen szubjektív, hogy mit tartasz jó képnek. Ha a nagy mélységélességet keresed, és sok fény van, a legtöbb kitobi vagy kompakt is tűrhető képet csinál f8-on. Arra a felhasználásra, ott, elég volt a kis szenzoros kompakt gép is.
Nagyon kis mélységélességű, de a fókuszpontban éles képet viszont jellemzően drága objektívvel lehet csinálni, még ha fix obi, akkor is, pláne ha zoom.
Ilyen esetben, ha megfeszülsz se tudod kikerülni a kitobi / gép cseréjét egy drágább rendszerre.A vázak pedig főleg a szolgáltatásaik miatt kerülnek sokba.
Ha egyetlen képet lősz jó fényviszonyok (értsd: nincs szükség nagy dinamikára, mivel homogén világos fényviszonyok között lövöd) és nem nagyítgatod a fotót, nem is utómunkázol, csk jpg akkor szinte mindegy, milyen vázzal lősz, 60k vs 1 milla is akár, nagy különbség nem lesz mondjuk egy a5000 és egy a9 között, kizárólag a vázat nézve.
Ugyanakkor ha olyan igény merül fel, hogy szükség van 20 képes burst-öt lőni másodpercenként, vagy villámgyors autofókusz rendszer kell, mert amit fotózol, gyorsan történik, esetleg kikerülhetetelen a beépített képstabilizátor, vagy nagyon gyenge fényviszonyok mellett kell elfogadható képet készíteni nagy nyomatra, akkor hiába vagy jó fotós, nem az az eredmény fog jönni, amit szeretnél. Vagy sok fotót kell lőni ahhoz, hogy néhányat megtarts. A fejlesztéshez kénytelen vagy sokat költeni, még akkor is, ha a legtöbb paraméterében nem lesz 20x jobb képed.
Az egy másik kérdés, hogy a legtöbb ember valószínűleg drágább felszerelést vesz ahhoz képest, mint amire szüksége lenne - ugyanakkor a Te logikádat követve mindenki járhatna Ladával, hiszen elvisz A-ból B-be, világít, fűt, kanyarodik, stb, minek ettől jobb? Hiszen a sebességkorlátozások miatt senki nem tud kihasználni egy gyorsabb autót, akkor mégis miért cserél mindenki, és vesz új, gyors, stb autót? Akár Te is?
Hiszen az igényedet jószerivel egy Lada is kiszolgálja... És a Ladától egy Kia vagy egy VW, vagy egy Ford nem 5x gyorsabb, pedig 5x annyiba kerül.... Akkor miért?Na, ugyanez van a fényképezőgépek esetében is. Igény van rá, akkor is, ha "nem éri meg". Mert van, akinek megéri.
"Egyáltalán minek RAW formátum egy 1 milla feletti gépbe?
A RAW azért van, hogy utólag lehessen mókolni a képpel nem?
Miért kell egy 1 millás géppel készült képet utólag mókolni?"
Azért, mert a gép nem arra van kitalálva, hogy minden apró részleten másképp fusson a JPG feldolgozó algoritmus, aszerint, hogy Te épp mit szeretnél, olvasva a gondolataidban. Van egy generál (vagy jó vagy nem) konfekció, ha többet/jobbat szeretnél, van lehetőséged belenyúlni, alakítani úgy, ahogy neked jobban tetszik."A másik nevetséges dolog, hogy sok gép a HDR kép készítés esetén nem tud RAW-ot csinálni csak JPG-t. Ez mi? Nem elég erős benne a feldolgozó vagy mi? 300k-s gépről beszélünk."
Megbocsáss, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy nem vagy teljesen tisztában a RAW, illetve a HDR fogalmával.
RAW HDR-ről nem nagyon van értelme beszélni, a RAW egy bizonyos expo beállítás után a szenzor által kiolvasott nyers adat.
A telefonok, és a vázak egy része is képes arra, hogy több (RAW) fotót lőjön egymás után, majd "megtippelje", hogy az adott részletet a közép, alul, vagy túlexponált fotóból nyerje ki - viszont ezek összeillesztése után 1 JPG a végeredmény. Ugyanez megtehető utómunkában, ha Te szeretnéd ezt kiválasztani.Nem rég nézegettem videókamerákat és olyat kerestem ami képes 4K 60FPS-t csinálni.
Az első amit találtam 560k. Fel is mentem YT-ra rákeresni, hogy találjak egy sample videót hát komolyan... a telefonommal + egy olcsó gimballal csinálok ilyen videót ember...
Egy körömpiszoknyi szenzorból egyszerűbb 4k mennyiségű adatot 60 FPS-el kiolvasni, egy full frame szenzorból nehezebb, és melegszik is.
A telefonoddal meg tudod csinálni a "jó videódat", ISO 100-on, esetleg 200-on. Ahogy emeled az ISO-t, egy olajfestmény / zajtenger az egész. Nagyobb méretű szenzor esetében nem ez lesz a végeredmény, ergo amint több részlet / magasabb érzékenység kell, nem leszel elégedett."A filmes szakmában vagy modell fotózásnál (még az XXX kategóriában is) megértem ha kell egy jobb gép.. de ahhoz, hogy lefényképezzem vele a Balatont meg Lánchidat arra roh...tul elég egy olcsó kompakt is 20x otpi zoom-al."
Ha ennyi az igény, hogy legyen egy felismerhető adathalmaz, arra tökéletesen. Kivéve, ha éjszaka akarod fotózni az éjszakai fényekkel, mert akkor a megfelelő vízbe bedobhatod a telefont meg a kompaktot, akár egymáshoz kötve is. Megint, ahogy mondtam, igények...
Esküvői fotós: Lóg a nyakába két profi gép meg nála van 5 objektív, de nem csinált egy olyan képet sem amire azt lehet mondani, hogy WWWWWOOOOOOOWWWWW.
Nincs igazad. Én hobbiban fotózok, szeretek is, de eszembe se jutott magamtól, hívtam esküvői fotóst, tökéletesen meg vagyok elégedve, szuper fotókat lőtt, és megvan minden pillanat.An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
-
Neck
veterán
válasz AuraSync #53902 üzenetére
A legolcsóbbat tedd rá: semmit. Nekem egyik lencsémen sincs. A modern obik frontlencséje sok mindent bír, én nem szeretem az üveg tudását tovább rontani.
De ízlések és pofonok.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
vihartigris
őstag
válasz AuraSync #53911 üzenetére
Nem a géppel van baj, hanem az objektívvel. Pont úgy viselkedik mint egy szemüveg ha hidegről mész be egy lakásba, vagy egy sörösüveg amit a hűtőből kiveszel.
Tartósan hideg helyről bemész egy meleg, magasabb páratartalmú helyiségbe, akkor ott a hideg felületű lencsén, a pára azonnal lecsapódik.bármi reciproka a semmi
-
vihartigris
őstag
-
PuMbA
titán
válasz AuraSync #53925 üzenetére
Mit akarsz fotózni? Nikon-oknál az "LCD-n keresztüli fókusz" elég pontatlan, szóval a keresőből fotózz. Ez a követéses AF módot kb. senki se használja DSLR-eken, mert béna. Használati útmutatót én is ajánlom elolvasásra, mert biztosan van egyszerűbb és jobb fókuszálási módszer a témádra.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz AuraSync #53934 üzenetére
"Sztem ti sem úgy kezdtétek a szakmát, hogy egyből tudtátok mi merre meddig."
Én pár dolgot megnéztem előtte és úgy kezdtem, hogy az Auto módot kihagytam, mert a lényeg, hogy te tanulj fotózni, ne a gép döntsön helyetted és meglepődj, hogy most miért csinálta ezt a gép. Egyből zár vagy rekesz prioritás mód (ezt 5 perc alatt elolvasod a manuálba, hogy melyik mit csinál), valamint 1 db általad választott fókuszpont szerintem a legjobb kezdésnek. Aztán mehetsz az Area fókusz területekre / követő módba, ha ezt érted.
[ Szerkesztve ]
-
rekid
addikt
válasz AuraSync #53930 üzenetére
Az a baj, hogy tök feleslegesen vagy agresszív..
"Fogalmad nincsen arról, hogy én milyen témát fotózok."
Ahogy látom a kérdéseidből/problémádból tudatosan leginkább semmilyent."De azóta megtaláltam, hogy az OK gomb lenyomásával a fókusz kocka visszahelyezhető a képernyő közepére. Ez a leírásban nincs benne vagy csak én nem találtam meg."
Ha a hiszti helyett elolvastad volna ÉRTŐ olvasással amit linkeltem megláthattad volna:
"
Élességpont-választás
Témakövető AF mód kivételével az OK gombnak az élességpont-választás során történő megnyomásával kiválasztja a középső élességpontot. Témakövető AF módban az OK gomb megnyomásával elindítja a témakövetést. Automatikus AF mező módban a kézi élességpont-választás nem használható.
"
"Sztem ti sem úgy kezdtétek a szakmát, hogy egyből tudtátok mi merre meddig."Mielőtt elvertem volna értelmetlenül egy zsák pénzt elolvastam egy pár könyvet azért, hogy ne érjenek olyan jellegű csalódások mint most téged. A jó hír, hogy most sem késő elkezdened olvasni.
Gyáva népnek nincs hazája!
-
vihartigris
őstag
válasz AuraSync #53936 üzenetére
[érdemes megnézned] aztán menj gyakorolni, az a legjobb a tanulásra
bármi reciproka a semmi
-
PuMbA
titán
válasz AuraSync #53936 üzenetére
Ez a rekesz prioritás mód. Az ISO-t biztosan Auto-ra tudod állítani, hiszen azt még Manuál módban is be tudod Auto-ba. Nézz utána, hogy mi lehet az a High meg Low, mert tuti valami más. Az ISO-nál Auto, illetve 100,200,400,800 stb. csak szám beállítások vannak.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz AuraSync #53955 üzenetére
"Erre miért kell 1 millát költeni, hogy ugyan ezt meg tudjam csinálni?"
1 millát nem kell, használtan 80k körül tudsz venni macro obit. Egyébként mert fizika. Az 1/2.3-as a szenzor, itt pedig bazi nagy a szenzor és máshogy jönnek ki a fókusztávolságok. A P1000-rel készült képeidet ha melléteszed a Nikon és egy macro obi képei mellé, akkor láthatod, hogy sokkal jobb az utóbbi. Ezt kell megfizetned.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz AuraSync #53955 üzenetére
Ha neten rendelted még visszaküldheted. 14 napig elállhatsz.
Vehetsz újra brige gépet , van választék
Olyanok vesznek cserélhető obis gépet akik hajlandók időd szánni a tanulásra és a gyakorlásra. Na meg. a profik
A minőség meg nem összehasonlitható. Ha. Neked elég volt a brige gép minősége akkor az tökéletesen jó számodra és olyan kell neked. -
PuMbA
titán
válasz AuraSync #53959 üzenetére
Na látod Meg ha a falra ki akarnád tenni a P1000 képeit 80cm-es méretbe, akkor lenne meglepetés. A Nikon-nal ezt simán megteheted és nem fog okádékul kinézni a kép. A P1000 csak addig jó, amíg jó fényben fotózol és FullHD felbontásban nézegeted egy kisebb monitoron a képeket, egyébként vége a tudományának.
[ Szerkesztve ]
-
MittuDomain_
őstag
válasz AuraSync #53964 üzenetére
Attól függ.
Én közgyűrűvel használom apsc milcen, de ez egy ff üveg, szóval a bázistáv is beleszól. Hivatalosan asszem 35cm az eleje. A4 lapnyi távolságtól már k jól lehet vele fotózni, a gyakorlatban is tudja, tapasztalat.
De mondjuk nem dugod bele egy gerbera közepébe, ez tény. (De azért nincs messze, mert az érzékelő lesz 35cm-re, a tubus meg kiáll vagy 20at.)Si tacuisses, philosophus mansisses.
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
-
tvamos
nagyúr
válasz AuraSync #53962 üzenetére
Ne haragudj, nem akarok a zsebedben turkalni, de vettel egy tuti gepet, egy jo kitobival. Ilyenkor azert erdemes megallni, es hasznalni egy kicsit, mielott tovabbi nagy befektetesekbe vered magad. Hamar meg fogod latni, hogy ebben a szenzorban mennyivel tobb tartalek van, mint a regi korompiszok szenzorban. Fel tudsz menni magasabb ISO-ra, es a kepek dinamikaja is sokkal jobb. Szamitogepen tudsz egy csomot huzni rajta. Tudsz kepkivagast csinalni, mert elesek a kepek, az obi hosszu vegen is.
Oke, egy hasznalt 50-es, az olcso, es nem buksz nagyot, ha megsem kell. Ez vonatkozik a 35-osre is.
Ha nagyon makrozni akarsz, akkor inkabb vegyel egy kozgyurusort, az a legolcsobb megoldas. En minden keppen olyan kozgyuru sort vennek, ami atvezeti a villany jelet az obibol a vazba.Szep fenyeket a gephez, es sok kitartast a gyakorlashoz!
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Rapid136
őstag
válasz AuraSync #53955 üzenetére
Amiről senki nem beszél az a fizika...
A tárgytávolság/érzékelőméret/gyujtótávolság összefüggéseit nem lehet két percben elmagyarázni. Hogy egy adott képkivágás (azonos tárgytávolságon) más méretű érzékelőnél más gyujtótávolságot igényel és ettől már a mélységélesség meg is változott.
Hogy az objektiv max fényereje miért jó és egyben miért lehet hátrány, miközben az ISO-val való összefüggése hatással van a képminőségre...
Ahogy azt sem hogy egy változtatható gyujtótávolságú objektiv minősége sosem fogja elérni egy fixét azon egyszerű oknál fogva hogy pl a fénytörés hibáit nem lehet olcsón kiküszöbölni (valószinűleg drágán sem...)
és pont ez az egyik nagy előnye a cserélhető objektivnek és érdekesek a leendő témák hogy a fotózás körülményeihez képest tudsz cserélni. Annak nincs értelme hogy vegyél egy cserélhető obis gépet és rátekerd a legnagyobb átfogású zoomot a piacról...
Ezek mind hatással vannak a képre, te most annyit látsz az egészből hogy lefotóztad a repülőt, de a fotózás ennél több, például hogy az emberek észrevegyék mit akarsz megmutatni és ne a százezredik ugyanolyan fotót készitsd el mint az összes turista...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology NAS
- Jack Hunter: Egérragasztó
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Metal topik
- Kupon kunyeráló
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs