- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gaming notebook topik
- Autós kamerák
- 3D nyomtatás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz Kornel #138168 üzenetére
Annyiban kicsit vitatkoznék, hogy a haladás, vagy menetdinamika szempontjából mindegy, hogy rugózott, vagy rugózatlan tömeggel növeled az össztömeget. Ha mondjuk aránytalanul felnagyítjuk, és egy 500 kg-os autónak a kerekeit növeljük meg +40 kg-al, az pontosan annyival fog szarabbul menni, mintha a tetőcsomagtartójára tennél +40 kg-ot. A rugózatlan tömeg növekedése a komfortra, vagyis a rugózás minőségére lesz hatással főleg. De.
Az viszont tény, hogy egy járműnek ha megnöveled a kerekeinek a tömegét, akkor nagyobb nyomaték/erő/több energia kell, hogy megforgassa a nagyobb tömeget, akár egy emelőre feltett autó esetén is, ahol ugye a motor és a kerekek mindentől függetlenül önmagukban vizsgálhatók. Itt nem lenne mindegy, hogy egy 20 kg/db, vagy egy 100 kg/db tömegű kereket kell mozgásba hoznia a motornak (lendület/perdület témakör). Amennyiben viszont a földön haladva a tömeg növekedése elhanyagolható az autó összetömegéhez képest, (márpedig a jellemző +3-5 kg/db kerék az az lesz az 1200 kg-hoz képest) úgy ez a tömegkülönbség minimális hatással lesz a menetdinamikára. Mindazonáltal valamennyire nehezíti a gyorsítást, de ennyivel nehezíti a lassítást is, vagyis hosszabban gurul ki (1-2 centivel vagy méterrel). Ez szerintem logikus. De arányaiban mindkettő elhanyagolhatóan kicsi lesz a teljes tömeg fényében.És megvizsgálva a jármű mozgásegyenletét vízszintes úton, a légellenállás és a gördülési ellenállás lesz a két legjelentősebb összetevő. Azonosnak tekinthető össztömeg esetén tehát, és a légellenállást is azonosnak véve(bár a szélesebb kerék légellenállása nagyobb lesz valamivel) a két autó közül az lesz a kevésbé dinamikus, amelynek a gördülési ellenállása nagyobb. Itt meg meg kéne vizsgálni a gördülési felületet, annak megcsúszó és nem megcsúszó részterületeit, de ebbe most nem mennék bele
mod: Csak esetleg annyit tennék még hozzá, hogy nem véletlen, hogy a sebességre, fogyasztásra gyúró járműmozgások (rekorder járművek, országúti kerékpárok, stb.) a lehető legkeskenyebb, és ezzel párhuzamosan a lehető legkeményebb(-re fújt) megoldást választják...[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gyúrósok ide!
- Xbox tulajok OFF topicja
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest