Hirdetés
- Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
- Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- Már nincs messze a világ első teljes UCIe IP megoldása
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Intel találgatós topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Milyen videókártyát?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Nikon DSLR topik
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
Hirdetés
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
Aktív témák
-
Prego
senior tag
válasz saguaro #46400 üzenetére
Haver egyes swiftre most készül 175ös gumikat venni, kissé parázik attól hogy vészhelyzetben a 155 nem fogja meg az autót, pedig általában benzintermelő tempóban halad (város 50, pálya 110). De mint mondja, elég egy kis eső és elég hamar blokkolnak a kerekek.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer
-
neduddki
nagyúr
válasz AMD Power #46401 üzenetére
HI!
azert ennyire igenyesek mar ne legyubnk:- )
udv
neduddki
mod: Prego: mijjen gummedli van azon az oton es mijjen allapotban? mert /erzesem szerint/ vesz a msotani sz... hejjet 2 merettel nagyobb sz.... azt meg kennye a hajara:- ( inkabb keressen 155 v. 165ben egy tisztesseges gummedlit, ajanlatom tovabbra is a p4cint, sajna meg is kaccik az aran, de cserebe vizen is tejjesn baba
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
nagyúr
-
a_tesz
Korrektor
válasz Napfénysüti #46405 üzenetére
azért nem kínaiznám le a kormorant, bár tény hogy elég gazdaságos gumimárka, viszont nem sokkal többért van pl uniroyal rainexpert, és nem lesz gondja esőben.
szerk: stilisztika
[ Szerkesztve ]
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
nagyúr
-
Khelben
nagyúr
A szélesebb gumi szuper lesz ám esőben, az első felúszás után sikítva fogja eldobni a kocsit Egy kis tócsa elég lesz, hogy keresztbe álljon a szembejövő Scania előtt.
Nem véletlenül terveztek ám a mérnökök 155ös gumit az autóra, arra van tervezve a futómű, a fék meg minden. Nem hiszem, hogy a haverod jobb autótervezésből, mint a gyáriak, hogy csak így eldöntse, mekkora gumit vesz az autóra. -
a_tesz
Korrektor
válasz Napfénysüti #46407 üzenetére
semmi gond, meg aztán én se vennék olyat
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Lajkó
őstag
Aha! Látom picit felkavartam az álló vizet...
Nem akarok én gagyit venni, és száguldozni sem esőben. Viszont szeretném, ha száraz aszfalton tapadna a kocsi kereke ahogy kell!
Munkatársamnak szintén Suzukin elől-hátul Hankook volt, de egy elcsattant neki az autópályán 110-nél. Hazamentek, és a maradék 3 meg szálszakadásos volt... Nem tudom a pontos típusát korát, stb, de azért elgondolkoztató szitu....Nekem a téli garnitúra BFGoodrich. Nem szeretném sokkal alább adni, viszont beérem használt (80-90%-os) gumikkal is!
Tudnátok a környéken valami jó vételt ajánlani? Vagy egy oldalt, ahol érdemes nézelődni, mert jó áron vannak a gumik, (akár felnivel is).... -
SpeedR
őstag
Ez már nem az a Hankook, ami 10 évvel ezelőtt volt. A koreai autóipar és gumigyártás az utóbbi 10 évben nagyot ugrott, minőségben már ott vannak a legjobbak között. E mellé pedig kellemesen alacsony árcédula tartozik, mert az elismertségük még mindig nem túl nagy.
VR6-Fan
Nem jól tudod. -
Lajkó
őstag
Akkor hogyan tudom a stabilitását, és a fékhatást növelni, ha szélesebb gumiba nem szabad gondolkodni?
Stabilitás vs. nyomtávszélesítő tapasztalatok? -
m3tr0
senior tag
-
nagyúr
Nekem szélesebb van a kocsin mint a gyári: 195 -> 215
Valamivel tuti nagyobb a fogyasztás de cserébe jobban tapad meg talán hamarabb meg is áll. Vizen lehet hogy nem nyerő de ott is ésszel kell menni...
Ennek ellenére gondolkodom rajta hogy jövőre cserélem mondjuk 205-ösre. Hirtelen eszembe jutott még egy hátránya: a nyomvályúk jobban viszik, szóval ezzel nem lehet egy kézzel lazán vezetni (nem mintha így mennék alapból ).Més que un club!
-
SpeedR
őstag
válasz VR6-Fan #46416 üzenetére
Az 1.0 és az 1.3 is 155/70r13-on fut.
(#46417) Lajkó
Ha ilyen igényeid vannak, akkor rosszul választottál autót. A stift hétköznapi közlekedésre való, másra nem való és nem is alkalmas. Ha körrekordokat akarsz vele döntögetni a Kakucs ringen, akkor 7 számjegyű összeget nyugodtan elő lehet készíteni, mert szükség lesz rá.
A 175-ös gumit felrakhatod, de a valamivel rövidebb fékúton kívül nem sok haszna lesz. Nyomtávszélesítő erősen felejtős több okból is.[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Gyári méretem 165 (de a legjobban felszerelt változaton, ugyanezzel a futóművel 185-ös gumik vannak), de 195-ös ContiPremiumContact2 papucsok vannak az autón és hát álom ahogy esőben viselkedik, nagyon durva a vízkiszorítása.
Úgyhogy +1 arra amit írtál
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
VR6-Fan
veterán
asszme pont stift kapcsán már előtt jött ugyan ez a téma hogy érdemes 55 helyet 65 ne adj isten az iszonyúan veszélyes 175-öst felrakni...
SpeedR:hüm akkor ezt benéztem... viszont itt a saját példám, 175/60 r13-tól indulva a 205/50 R15-el bezárva kb pont ugyan az a futóművet szerelték (konkrétan a legpudvásabbra is amire a 13-as volt gyárilag lehetett kérni 85/55 r15-öt...)
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Lajkó
őstag
Ehh! 1000km alatt egyszer mentem vele 100km/h-t! Ez volt eddig a CSÚCS!
Nincsenek nekem semmiféle extra igényeim, csak szeretném, hogy jobban tapadjon az autó, de ne ugorjon meg a fogyasztása. Ennyi!
Felteszem még egyszer a kérdés, hátha tud valaki érdemben segíteni...
Hogyan tudom a stabilitását, és a fékhatást növelni (úgy hogyne menjen a fogyasztás rovására), ha szélesebb gumiba nem szabad gondolkodni?
Meg most már nyomtáizében sem gondolkozunk, mint tudjuk. Bár hogy miért, az nem derült ki. -
lajafix
addikt
na halljuk te milyen mérnöki méretezéseket végeztél eddig, hogy ennyire biztos vagy abban hogy egy "kicsit szélesebb" gumit elbír a futómű és milyen hatásai vannak az adott autó úttartására, viselkedésére? Jobb volna rendes gumit venni arra a Suzira és megnézetni a futóművet meg a féket...
Rock'n Roll
-
SpeedR
őstag
Felrakhatod a 175-ös gumit, ha szeretnéd. (fogyasztás nőni fog)
Futóművet, gátlókat lehet keményíteni. (rossz úton sokkal jobban fog rázni)
Nyomtávszélesítés megviselheti a futóművet, és hogy legális legyen szükség lehet a kerékívek kiszélesítésére is. (a gumi nem lóghat ki a sárvédő síkjából)VR6-Fan
Egy kicsit(?) szerintem is túl van misztifikálva a dolog. 2 centi gumiszélesség növeléstől nem fog sokkal hamarabb tönkremenni a futómű.[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
Szerintem is feltehetsz pl. 175-ös gumit. Futómű tuningnak nincs sok értelme esetedben.
A fékhatást jelentősen növelni pedig (nem viccelek) gyakorlással lehet ABS nélküli kocsiban. Ha hirtelen fékezni kell, akkor a nem satuzáshoz gyakorlat kell. Tegyél néhány próbát, hogy tudsz megállni pl. 80-ról. Hidd el, sokkal rövidebb úton megállsz nem blokkoló, mint blokkoló kerékkel.[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
m3tr0
senior tag
válasz lajafix #46427 üzenetére
Nézd, én nem végeztem mérnöki méréseket.
De azt állítani,hogy "kicsit szélesebb" gumival kifejezetten pont esős úton kerül hátrányba, az elég erősen baromságnak hangzik...
Az én autómon is szélesebb és tényleg csak kicsivel peresebb gumik vannak fent mint a gyári, szerinted melyikkel nagyobb a kanyarstabilitás? Szerinted melyik guminak nagyobb a vízkiszorítása?
-
VR6-Fan
veterán
mert az tényleg brutál csapágy terhelést okoz a tartón (befogott tartó a mechanikai modelje a kerék agynak...), ill a csavarok se szeretik stb stb...
keressél valami 175-ös gumit ami a fogyasztásra van kihegyezve, de szvsz az a 2cm nem lesz számottevő, váltó méret ugye?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
Qru
MODERÁTOR
válasz zoo8800 #46429 üzenetére
Ezzel csak az a baj, hogy ha blokkoló kerékkel mész/csúszol esélyed sincs közben kitérő manővert kezdeni. Pl hirtelen megáll előtted egy fazon, besatuzol és csúszik a kocsi irányíthatatlanul. Eleve veszélyes ha a kocsi nem egyenesben van pl kanyarból jössz ki vagy pl nem egyforma a guminyomás (ennek okán a kerekek tapadása).
Szóval besatuzol szembe nem jön senki éppen. Ha áttudnád terelni a verdát a másik sávba megúszhatod adott esetben a csattanást. Satuzva meg esélyed sincs kontrolálni/ívet váltani és az így nyert (satuzva) méter meg nem biztos, hogy elég.
Persze jön maj a kontra, hogy akkor elveszed a lábad a fékről de ez egy ilyen "stressz helyzetben" nem biztos, hogy egy átlag sofőrnek eszébe jut ez.
Hidd el nem véletlenül találták ki az ABS-t. Aka Jávorszarvas teszt... Vagy megy hugi és a kanyar közepén rájön hogy húú ez túl gyors így nem marad az íven a verda. Besatuzik esélye sincs korrigálni az ívet csak csúszik tovább az adott íven. Ismerős ugyanígy törte galyra Fabiáját... Elszállt az érintő mentén mint a győzelmi zászló.
Mi több nekem a munkámból adódóan elég sokat kell vezetnem, sötétben idegen terepen fáradatn jöttem haza. Tudod a nyomjuk, hogy végre otthon legyünk effekt és bizony megesett egyszer hogy én is így jártam. Ha nincs ABS a céges verdával bizony én is az árokban végeztem volna.Na de azért állítok én is magamnak egy kontrát. Szentendrén jövök le a hegyről, enyhén jeges úton, gurultam kb 30-al szépen motorfékkel 2-esben. Kiskölyök meg kilép elém. Tapasom a féket kerék blokkol azonnal de az ABS beavatkozott. Cseszhettem a 4 csatornás ABS-t, kb azonos sebességel gurultam tovább a gyerkőc felé... Ilyenkor viszont több eséllyel állsz meg ha nincs ABS.
Szerencsére nem csaptam el a kölyköt de nem tudom melyikünk volt jobban besz@rva...Amúgy biztos észrevetted ha ABS-nél satuzol akkor is engedi kicsit blokkolni az elektronika a kereket. És nem azért mert nem tudnának olyan ABS szoftvert írni ami ne tudná ezt kiküszöbölni.
Másik marha jó találmány a vészfék asszisztens szvsz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Khelben
nagyúr
Hha jol remlik, az aquaplaning megelozese arrol szol, hogy ki kell vezetni a gumi alol a vizet. Mi vezeti ki a vizet? A kocsid sulya. Mi lesz, ha szelesebb gumit raksz fel? No a felulet, ugyanolyan suly mellett. Jobban vagy rosszabbul fogja kivezetni a vizet? Ehhez meg mernoki kepzettseg sem kell, csak altalanos iskolas fizika...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tomcsi23 #46435 üzenetére
Minek? Ha nem nyomod le rendesen a pedált nem maximalizálod a fékhatást. Azért van az ABS, hogy ha túl sok akkor ő elveszi amennyire kell. Nagyon ráérősnek kell lened és kitartónak, hogy begyakorold azt a fogáspontot ahol a legoptimálisabb a fékhatás. Meg ugye az sem mindegy, milyen felületen, milyen gumival, milyen keréknyomással mész. Amik azért elég gyakran változnak ugye...
Ha meg nem a saját verdáján gyakorol akkor nem sokat ér amúgy sem. Nincs két egyforma kocsi. A fékük sem ugyanott fog, más a karakterisztikája, a betétek/tárcsák állapota stb. Nálunk a cégnél ugye egy beszerzésből valóak a kocsik és ott is elég nagy különbségek vannak.
Na ettől is hülyét kapok amúgy, hogy most az a divat, hogy az elején harap a fék aztán meg felpuhul és nyúlik mint a rétestészta.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
zoo8800
veterán
A gyakorlás lényege pont az, hogy a pedálerő helyes megválasztásával még épphogy nem blokkoló kerékkel fékezzen... Havas út kivételével mindenhol jobban tapad a még épp nem blokkoló kerék, mint a blokkoló. Autótól függetlenül.
Bárhol lehet gyakorolni, ahol nem zavarja a forgalmat. Keresztbe állni nem fog.
Egyébként, ha a saját kocsiját vezeti, miért gyakorolna másik kocsival? Azt a kocsit kell megszoknia, amit vezet. Nem is értem, mire gondolsz...[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
Qru
MODERÁTOR
válasz zoo8800 #46438 üzenetére
Jah ez az info nálam lemaradt hogy csak a sajátjával gyakorlojon. Bár akkor sem értem, hogy minek izmozzon ha az ABS elvégzi a munkát helyette de ez legyen az én bajom.
Na de amiért valójában ide jöttem:
Mik a tapasztalatok a Fiat Stilo-ról? 1,6 16V 84e km-el, garázsban tartott. Rejtett hiba nincs mert egy nagyon jó barátomé a kocsi csak megválna tőle, ismerem a verda előéletét.
Összességében van vmi ami miatt érdemes elkerülni a Stilo-kat általánosságban?[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz zoo8800 #46440 üzenetére
Van a családban egy Puntó azt nagyon szeretem. Olyan kis kezes élvezet menni vele komolyan. Igazi autó, se szervo, se abs. Pontos visszajelzést ad mindenről.
Igazából akkor kezdtem komolyabban gondolkodni a dolgon én is mikor ma mentem vele egy kört. Anyagminőségileg nem egy nagy etwas de úgy sem a kokpit tetejének tapizása végett venném.
Csak kérdés megbízható-e annyira mint pl Muter első generációs Puntója?mod:
aphra2: Igen kipróbáltam, tetszik szóval akkor nincs vele nagy gáz. Ez jó hír.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MPowerPH
félisten
Náluk van egy Stilo, egy jampizós gyereké. Piszok jól néz ki, sötétes sárga, fekete felni, fekete ablakok. De már kétszer vontatni kellett, mert megállt, avagy nem indult be. Szvsz, az a motor egy nagy rakás sz@r. És még csak 100.000km sincs benne. Az anyagminőséget nem mondom, az fapad. Futóműve nincs, csak alá van rakva valamilyen tákolmány, hogy azért az úton megmaradjon.
Csontis csávónak elég jól megy a bóót, ha telik ilyenre. Meg ahogy nézem ez az upgrade se lesz semmi.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
werszomjas
őstag
Sziasztok.
Citroen C5 Dízel, 2008-tól felfele tehát ez a fajta és nem a régi van valakinek személyes tapasztalat?
Ahogy a népítéleteket olvastam, mintha össze kapta volna magát a citroen és ez a c5 egész jól sikerült.
Illetve melyik a megbízhatóbb jobb erőforrás, az 1,6HDI vagy a 2.0 HDI?
üdv
-
gaborbol
őstag
Na ugy nez ki megszabadultok tolem egy rovid idore, ma vettem egy S80-at.
Alap kivitel alap motor, (2.9L V6, egy bor meg egy klima+csomag van bene)
Kepek nincsenek meg,ma kifizettem talan szombat reggel el tudom hozni, majd akkor dobok fel parat.50-es uriember, gazdagnegyed, elso tulaj, osszes szamla, szervizkonyv, tores es serules mentes.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
-
m3tr0
senior tag
válasz Khelben #46434 üzenetére
Ahhoz képest,hogy általános iskolai fizika...nem sok közöd van hozzá...
Most komolyan szerinted egy keskenyebb vagy szélesebb gumi szorít ki több vizet ugyanazon súlyú autó alól? Hagyjuk már ezt. Bár nem tudom minek állok le veled, még egyszer sem láttam ph!-n ,hogy valaki másnak is igazat adtál volna és visszavonuót fújsz...mind1.
Okos vagy és neked van igazad. Mint mindig. -
dízelracer
senior tag
válasz werszomjas #46444 üzenetére
"mintha össze kapta volna magát a citroen"
Én ezeknek már nem hiszek.
-
t1
addikt
válasz VR6-Fan #46422 üzenetére
Akkor én közellenség vagyok a magam 185/55R14 gumijával Esőben ugyanolyan szar mint a 155/70R13 ezen felesleges vitázni is, de száraz úton 20-25% nagyobb a kanyarsebességem és sokkal jobban lehet kontrollálni mert ott van tapad fekszik és nem fordul a gumi a kerék alá, én szeretem nagyjából 3-4dl eszik így többet. Fékezéskor meg fog és tapad és tapad, nem pedig fog és blokkol és csúszik...
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen