Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jerry311

    nagyúr

    válasz gerg0 #17104 üzenetére

    Hát a döbbenet, hogy átsodródott a szembejövő sávba és mégis a hátulja tört. Na ez döbbenetes. :))

    (Integra TypeR felirat több képen is látható)

  • Vandit.

    addikt

    válasz gerg0 #17104 üzenetére

    Integra az nem civic. :)
    Az ilyen miért nem döglik meg ott helyben. :(

    A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt

  • Ariadne

    őstag

    válasz gerg0 #20079 üzenetére

    Persze mindennapos esetről beszélünk, nem? Tatter/mammer szokott a sávok között cikázni, naná, én is mindennap látom őket. :W Már ne haragudj, de messze nem olyan gyakori eset ez, hogy ilyenre szükség lenne, de mondom, sok kerékpárosnak van biztosítása az ilyen károkra. És ahogy írtam is, aki eddig nem ment az autók között (én pl. nem szoktam, de nem is vagyok "városi harcos"), az ezután sem fog csak azért, mert lehet, szóval hagyjuk az irodalmi túlzásokat. :U

    Egyébként a kárt így is köteles megtéríteni a kerékpáros, és ha a bringás hibájából olyan jelentős sérülés lesz az autódon, akkor valszeg olyan baja esett a bringásnak is, hogy nem tud elszaladni a felelősségrevonás elől...

    Calogero: A piroson átszáguldókra én is szorgalmaznék valami hatásos büntetést, borzasztó nézni, amit egyesek művelnek. De hát megint csak az jön, hogy ez az egész nem azon múlik, hogy bringán vagy autóban ül épp az ember, hanem hogy egyébként normális felfogású és normálisan közlekedő ember-e vagy sem. Aki hülye, az autóban, bringán vagy lovaskocsin is ugyanúgy hülye lesz...

    Ezt az egész felelősségbiztosítás dolgot nem látom megvalósíthatónak (jogász vagyok), mert hiába lenne haszna a dolognak, de a nagy számú és sokszor szinte értéktelen kerékpárok és a könnyű azonosíthatóság hiánya miatt ez irdatlanul költséges lenne globális szinten. :(

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz gerg0 #20083 üzenetére

    Gondold végig alaposabban, mit is akarsz. Ha lelép a helyszínről, akkor teljesen mindegy, volt-e biztosítása vagy sem, sosem tudod azonosítani, ki is volt pontosan. Ami azt jelenti, hogy akkor a biztosításokon túl a kerékpárokat is nyilván kellene tartani valamilyen első pillantásra azonosítható módon, Mari néni tanyabájkjától a top versenyző karbon országúti csodájáig. És ezt mégis hogy, és mennyiért? Szép az elv, csak a megvalósítás hibádzik, nyilván nem véletlen, hogy eddig még nem merült fel komolyan ilyen rendszer létrehozásának az ötlete.

    mod: Ja és akkor persze következő lépésként legyen a gyalogosnak is felelősségbiztosítása, ha gonoszul elédlép váratlanul és felhenteredik a motorháztetőre, megrongálva azt, nem? Meg gyalogosrendszám is kell persze, homlokra tetoválva, ha meg akarna lépni. :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz gerg0 #20085 üzenetére

    "Alvázszám" (=gyártási szám) minden kerékpárvázba bele van ütve, szóval ez kipipálva, törzskártya jó lenne a lopások ellen (Szegeden egy időben volt ilyen, volt hogy kérte is a rendőr a bringa papírját, az üzletben állították ki vásárláskor, benne volt, hogy kié :) ), de azt azért mégiscsak túlzás lenne megszabni, mit hordjon a bringás...

    És arra még mindig nincs válasz, hogy mégis hogy lehetne rendszámot tenni egy bringára, ami olvasható is lenne? A nyeregcső hátulról látszó pár négyzetcentis felületére? :DDD

    Az "autósok fizetnek mindenért" nem jó érv, mert rengeteg "bringás" időnként "autós" is, lásd Calogero pl. itt a helyszínen, sőt hamarosan én is ilyen leszek, mert pár alkalom van évente, amikor tényleg szükség van a benzinfalóra (messzebbi bringás túrákra eljutni :D), most már muszáj lesz. És pusztán azért hárítsunk a bringásokra (és pontosan ez a "bringásokra" akkor azt jelentené, hogy személy szerint mindenkire (kb. fél magyar lakosság), vagy bringa darabszám alapján, vagy mégis hogy? ha van bringád az autó mellett, akkor neked is kellene ;) ) ezeket a költségeket, hogy az autósoknak jobb legyen? Ez így nem igazán kerek... :U

    Hálistennek ennek az egésznek nincs realitás alapja, gyakorlatban szerintem nem megvalósítható. Annak viszont örülnék, ha kötelező lenne a sisak viselése, és keményen büntetnének a sisak és/vagy világítás hiányáért, ilyen téren rengeteg a kamikáze. :(

    Ja a gyalogosbiztosítást -rendszámot viszont a bringások nevében támogatnám, akkor utol lehetne érni a sok szemtelen kerékpárúton csámborgó-kutyasétáltató-andalgó, spontán bringás elé lépő gyalogot. ;] Csak félig vicc, komoly balesetet tudnak okozni a keróúton ugráló gyalogosok...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz gerg0 #20087 üzenetére

    Városon kívül semmi gondom a láthatósági mellénnyel, mert ott nagyobb sebességek és rosszabb fényviszonyok vannak, mint városban általában. Részemről fényvisszaverős neonsárga övtáskával/hátizsákkal neonsárga kabátban közlekedem így télen, de nyáron ha elmegyek túrázni, ne kényszerítsen már senki, hogy hazafelé a városban egy műanyag zacskóba csomagolva tekerjek a speciális lélegző bringásmez és egyéb cuccok helyett... Ez olyan, mintha azt írnád elő, hogy csak neonsárga autóval lehet közlekedni, mert az jobban látszik. Ha _rendesen_ ki van világítva egy normál öltözetű bringás a városban, és nem két gyertyalángnyi fénnyel, az azért elég láthatóságot ad. Főleg az a pár száz spéci fejlámpa, amit sokan használunk, azzal épp azért szoktak szemből jövő vagy az ember előtt menő autósok levillogni, mert vakítja őket... :)

    A KRESZ vizsga számos autóst sem akadályoz meg abban, hogy fittyet hányjon a szabályokra, bringásoknál (mivel megint mondom, ez nem két külön halmaz) ez pont ugyanígy lenne. Akik szabályt sértenek, azoknak a többsége bringásból is ugyanúgy nemtörődömségből teszi, mint autósoknál. Szerintem.

    Az a rendszámtábla teljesen használhatatlan, a montimról (amivel ugye át kell haladnom a városon ahhoz, hogy elérjem a terepet) az első köves résznél letörne, és városi bicón is balesetveszélyes lenne, beleakadna simán a padkába vagy kanyarodáskor leérne az aszfaltra. :(

    Szobabringa, hmm, első lépésnek jó. :) Érdemes lenne kipróbálnod egy kis valódi, vérbeli bringázást, hatalmas élmény, tudok mondani pár szép helyet itt Bpen. ;)

    mod: Na most már abbahagyom az offolást, mielőtt a fejemre koppintanak itt. :D

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • mezis

    nagyúr

    válasz gerg0 #20085 üzenetére

    Én arra emlékszem, hogy bőven az átkosban vagy 50 évvel ezelőtt még kötelező volt egy "Névtábla" a kerépáron (az első kerék tengelycsavarjánál volt), amin a tulaj neve, lakcíme volt.

    [ Szerkesztve ]

    mezis

  • Lauda

    félisten

    válasz gerg0 #24132 üzenetére

    Pedig be fogjak vezetni, olvastam en is rola. Ezzel megint akkorat fog ugrani a rendori korrupcio mint az allat.

    [ Szerkesztve ]

  • _seth_

    veterán

    válasz gerg0 #24217 üzenetére

    Enyém 99,9%-ban a nőket bámulta 0,01%-ban az utat de azt is csak azért, hogy satuzzon, elrántsa a kormányt és megálljon... kiabáljon, hogy "te nem láttad? mit figyeltél te??? te???? hol jár az eszed???" én meg agyaltam, hogy milyen tábla volt de nem volt, mit nem láttam, zebra sem volt meg semmi..... "hát nem láttad azt a két csajt bikiniben????" :D

    Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN

Új hozzászólás Aktív témák