- Vezeték nélküli fülhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kompakt vízhűtés
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Mini-ITX
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- iPad topik
Hirdetés
-
5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
ma A ThermoVue rendszere mellett az éjjellátó képességek is megvannak.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
F1 24 - Íme a végső gépigény
gp Akik a Champions Editiont vásárolták meg azok már játszhatnak a programmal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Vagy még utána is szokás szerint még hónapokig megy majd az ez irányú találgatás.
Mindenesetre az eddigi pletykák alapján ha most tippelnem kéne akkor egy tovább reszelgetett GH2 szenzort mondanék. Ha így lesz akkor viszont nagyon remélem, hogy itt ismét elérhetővé teszik a multi-aspect-et.
No de akárhogy is lesz így bejelentés előtt még tényleg korai akár negatív, akár pozitív értelemben nagyon belelovalnunk magunkat. -
FEDman
addikt
válasz n.andras74 #29773 üzenetére
A beépített kereső miatt többről van itt szó, mint szimpla frissítés és gondolom ezt kicsit érzékeltetni akarták a típus elnevezésben is.
Ettől függetlenül a logikát ilyen téren már rég feladták.
Ha kicsit visszatekintesz az elődökre akkor így néz ki ez a termék vonal: GF1 - GX1 - GX7
Ezek a Pana igényesen megépített rangefinder like vázai. Ehhez képest a GF2/3/5/6 elnevezésben úgy ékelődik ezek közé, hogy közben ezek meg már a butított belépő, azaz teljesen más kategóriás vázai a Panának. Azaz az idióta értelmetlen elnevezés nem újdonság a Panánál. -
FEDman
addikt
Már épp írni akarta, hogy amellett hogy szinte biztosan Pana szenzort fog kapni, azt se zárnám, ki, hogy az egy érdemben tovább fejlesztett GH2 szenzor lesz.
A Fuji-Pana együtt működés bejelentése óta szerintem biztosra vehető, hogy a Pana nem adta fel a szenzorainak a továbbfejlesztését. És bár "csoda" szenzorra még várni kell, de a bejelentésből az is kiderült, hogy az új szenzor alapja egy hagyományos CMOS szenzor lesz, ennek fejlesztésért a Pana a felelős és az organikus részt pedig a Fuji fejleszti.
Ennek megfelelően valószínű a Pana azóta is folyamatosan fejleszti a hagyományos CMOS szenzorait és hát a GH2 lapkája már nem mai darab, simán lehet hogy azóta összedobtak valami még jobbat.
És mivel a GH2 szenzor egyébként sincs ám olyan messze a Sony szenzortól, így simán el tudom képzelni, hogy azóta a Pana összedobott egy minden szempontból versenyképes szenzort.No persze láttunk már olyat, hogy az ilyen kezdeti tesztelők néha a kelleténél kicsit lelkesebbek voltak.
Szóval ez egy jó hír, de azért ezzel mindig úgy vagyok, hogy majd hiszem ha saját szememmel láttam.[ Szerkesztve ]
-
-
FEDman
addikt
Igen, az ilyen hangzatos kijelentéseket érdemes óvatosan kezelni. Legtöbbször kiderül, hogy a kijelentés ugyan igaz volt, csak lecsippentették hír második felét amivel együtt már mindjárt árnyalódik kép.
A leggyakoribb eset:
(FT5)
Az eddig mért legalacsonyabb zajszint minden iso-n... és ami lemaradt ...jpegben vizsgálva a új zajszűrésnek "hála". -
FEDman
addikt
Örülnék én is egy jól használható elektronikus zárnak, de a Pana eddigi megoldásaiból látszik, hogy ez nem egyszerűen szándék kérdése, hanem jelenleg még egyszerűen fizikálisan okoz gondot ennek a kivitelezése. Minél nagyobb a szenzor annál nehezebb megoldani az ehhez szükséges gyors szenzorkiolvasást. Nem véletlen, hogy jelenleg csak az 1" szenzoros Nikon 1-ben van normális e zár. A picit nagyobb szenzoros Panáknál meg már helyzettől függően gondot okoz a rolling shutter effect. APS-C vázakban meg egyáltalán nincs még.
-
FEDman
addikt
Sok fényben biztosan szépen teszi a dolgát a Nikon követő AF-e, de azért én úgy vagyok ezzel, hogy előbb a gyártók oldják meg a gyors penge S-AF-et (legyen gyors, határozott és mindezt nem csak napsütésben), aztán beszélhetünk a C-AF-ről is.
Ez eddig szinte csak a Pana/Oly párosnak sikerült, mindenki más csak kullog ilyen téren mögöttük, beleértve a Nikont is.Persze ehhez hozzá tartozik, hogy engem a követő AF sose izgatott igazán.
-
FEDman
addikt
Már hogyne lenne fontos S-AF mellett a gyorsaság? Egyszeri AF-et nem kizárólag statikus szobrok fotózásakor használom.
Valószínű itt is csak arról van szó hogy nagyon eltérőek az igényeink e téren. Mikor jó AF-ről beszélünk akkor én a S-AF-et, azon belül is a low light AF tartom fontosabbnak, te pedig a követő AF-re helyezel sokkal nagyobb hangsúlyt.
-
FEDman
addikt
Tudom hogy nagyon érzékeny vagy arra ha valaki épp nem dicséri a Nikon-t, de azt hiszem hogy most nagyon elbeszélünk egymás mellett.
Tőlem akár házhoz is jöhetnek a Nikon mérnökei kiselőadást tartani a remek Nikon 1-es követő AF-ről, engem az se érdekelne. Én már a DSLR gépeimen se használtam soha a követő AF-et akkor miért most kezdene ez érdekelni?
Ellenben a gyors határozott S-AF-et én nagyra tudom értékelni. Különös tekintettel low-light szituációkra, mert én sokat fotózok ilyen körülmények között. Ilyen feltételek mellett viszont azt hiszem elég érthető, hogy miért a Panát tartom a legjobbnak.Ez persze nem azt jelenti, hogy nem ismerném el a Nikon erősségeit, pl. a jó fényben ügyes követő AF-et, csak hát mire megyek egy olyan erősséggel amit én soha nem használnék ki?
Főleg úgy hogy a nekem fontos területeken meg közben gyengébben teljesít a Panánál, mint pl a low light AF.De objektívek felől hasonlóan viszonyulok a Nikonhoz. Fix obikat szeretem meg a kis mélységélességet. Na ilyen téren a Nikon a 18,5/1,8-cal és a 32/1,2-vel szintén jó időre elfelejthet engem. Az én szemszögemből mind a kettő kiábrándító, az egyik a mélységélesség, a másik az ára miatt esik ki.
Ezzel szemben neked például remek választás lehet a Nikon 1, mert szereted a túra zoom obikat és a hát az új kompakt Nikon 10-100 nagyon jól sikerült. Ezen felül te jellemzően jó fényben szoktál fotózni a kirándulásaid alatt, azaz velem ellentétben te pont ki tudnád használni a Nikon 1 rendszer igazi erősségeit.
Ebből is látszik, hogy mivel sokfélék vagyunk, sokféle igénnyel így nincs is olyan hogy tökéletes gép illetve rendszer.
Már csak ezért se szeretek a tipikus fórumos kérdésre hogy akkor melyiket vegyem még csak válaszolni se, mert mit tudom én adott embernek épp mire van szüksége.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Akkor kifejtem kicsit bővebben a Pana a mirrorless gépek között kevés fényben bitang jó AF-fel rendelkezik, így már kellően precíz voltam?
Ja és ezzel természetesen nem azt akarom mondani, hogy minden más ilyen téren teljesen használhatatlan. Egyáltalán nem azok. Látod a Fuji felé is folyamatosan kacsingatok, pedig AF-ben a sok javítással együtt is le vannak maradva. Az ügyes Pana AF-et nagyra értékelem, de ez nyilván csak egy tulajdonság a sok közül.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz MrChris #29857 üzenetére
Gondolom nem tipp verseny, de azért megtenném a tétjeimet én is.
Az egyik hagyományos 43-as, a másik m43-as gép, de ez utóbbi se sony szenzoros még.
Azt is megmondom melyik-melyik, mindkét esetben az első a m43-as gép. Azt is megmondom miből gondolom, a file számozás alapján ebbe sokkal több expo lehet már.Amúgy nekem gyanús, hogy beállításbeli eltérések is lehettek. Mindkét esetben az első kevésbé kontrasztos. Méghozzá nagyon úgy tűnik nekem, hogy mindez igazából csak azért van, mert ezeken mintha az árnyékos részek fel lennének húzva.
Emiatt nekem gyanús hogy az első gép auto gradáción lehet, ami Olympus gépeken tud ilyen csúnya dolgokat művelni. Szóval ellenőrizd le ezt a gépet és ha auton volt akkor tedd át normál gradációra és úgy próbáld újra.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz MrChris #29869 üzenetére
Utána néztem az E-510-ben már Pana szenzor volt, szóval ez azért elsősorban nem szenzor kérdése.
Amúgy csak a radáció, a kontraszt is nagyon befolyásolja az összképet. Amiket linkeltél ott az E-510 esetében az árnyékos részek, a feketék nagyon durván le vannak csapva. Ez lehet a dinamikában szerényebb szenzor miatt van, de ettől függetlenül emiatt itt sokkal nagyobb a kontraszt amitől élőbbnek fogod érezni a képet az amúgy kisebb dinamika ellenére is.
Lehúztam a két PEN-es képedet és PS kizárólag a gradáción állítottam egy kicsit. Az árnyékos részeket lecsaptam nagyjából az E-510 szintjére és lehúztam egy kicsit a pirosból is, mert PEN mindkét esetben melegebb WB-t választott.
Ilyen lett:[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz MrChris #29875 üzenetére
Sajnos tényleg előfordul hogy a színvilág márkán belül is kicsit változik a különböző típusoknál. A Panasonic színei is változtak nem keveset a G1 óta, csak jellemzően pozitív irányba történt elmozdulás és így nem nagyon szoktak emiatt panaszkodni.
Egyébként elképesztő szubjektív, hogy kinek milyen színek tetszenek. Sokan imádják az Olympusos színeket, de van akit meg kifejezetten irritál az idealizált meleg élénk színei. Szóval nehéz erről érdemi vitát folytatni. És képeket is feleslegesen állítanám bárhova, hisz itt most nem az a lényeg, hogy az én, hanem hogy a te szemednek legyen kellemes.Én már csak azért se vagyok ilyen téren mérvadó, mert pl. a lejárt szavatosságú filmek eltorzult színeit is szépnek látom.
-
FEDman
addikt
Ha jól látom az expo gomb körül lesz egy + tárcsa.
-
FEDman
addikt
Ha tippelnem kéne akkor azt mondanám erre, hogy hivatalos forrásból "véletlen" kiszivárogtatott képek.
Pár adat a 43rumors-ról:
- 90 degrees tiltable EVF with 2.76 million dots
- 16MP Digital Live MOS sensor
-1920×1080/60p full HD video
- Fastest shutter is 1/8000 second
- Maximum sensitivity is ISO25600
- 22 different Creative controls
- Creative Panorama
- Silent mode
- in body image stabilization
- Focus peaking
- NFC and Wi-Fi
- 80 degrees titltable LCD with 3.0 in. 1.04 million dots
- Magnesium alloy bodyPiszok jó kis váz lesz ez.
Végre itt is 1/8000s
Ami az iso25.600-at illeti az nagyon nem hatott meg. Ez már van a GF6-ban is, amolyan a jól mutat az adatok között alapon.
Jobban érdekelt volna, hogy honnan indul az érzékenység. Az beszédesebb lenne a szenzort illetően.Mindenesetre szerintem már nem kell sokat várni rá. Mikor ennyi minden kiderül egy Pana vázról akkor utána jellemzően pár nap múlva be is jelentik azt.
-
FEDman
addikt
válasz madgie #29916 üzenetére
Több határozott élt el tudtam volna viselni, de amúgy tényleg durván jó váz lesz ez!
És sokan NEX-7-esezik, pedig felépítésre és arányait tekintve sokkal inkább Fujis. Összevetettem a jelenlegi vázakkal és méretre gyakorlatilag azonos lesz a Fuji X-E1/X100-al.
Azaz a NEX-eknél egy nagyon picit magasabb és arányosabb lesz. Én ennek személy szerint örülök, mert cserébe egyrészt magasabb a markolat is, másrészt így a NEX-eken használt idétlen 16:9 képaránnyal megáldott kijelző helyett elfért egy 3:2 is, ami szerintem sokkal jobb.Már csak az időt kéne előretekerni pár évvel, hogy lehessen kapni ötvené!
-
FEDman
addikt
Magával a formatervvel én se vagyok elégedett, lehetett volna sokkal szebb is.
Az ergonómiával viszont szerintem nem lesz semmi gond. Ezt az előretolt expo gomb mániát máig nem értem.
Már sokszor leírtam, alapvetően kétféle markolat létezik, az előre kiálló és a féltégla. Az elsőnél tényleg kell az előretolt expo gomb, a féltégla jellegű vázaknál viszont egyáltalán nem. Ahogy a G3-on is, úgy ezen a GX7-esen is tökéletes helyen lesz az expo gomb. Aki meg ezeken a vázakon úgy érzi rossz helyen van az expo gomb az nagyon nem találta meg rajtuk a megfelelő fogást.
Kicsit máshogy kell ezeket fogni, kb úgy mint egy Nikon F3-ast és akkor minden a helyére kerül.Persze azt megértem ha valaki kiálló markolatot részesíti előnyben, de ez már egy megint másik kérdés.
Madgie
Összevetettem és nem fog jobban kiállni, mint a G3-on. -
FEDman
addikt
válasz Mr.Csizmás #29924 üzenetére
Hát csinálhatunk úgy mintha most a Fujit meg a Sonyt másolná, de igazából a Pana most az L1-hez tért vissza, ami meg előbb volt mind a kettőnél.
Vagy mehetünk visszább is az időben, az L1 formáját meg a még régebbi távmérős vázak ihlették, szóval sok értelme nincs az ilyen hangzatos kijelentéseknek.
-
FEDman
addikt
Összedobtam méretarányosan a G6-al:
Ha most ez így előttem lenne azt hiszem nem sokáig gondolkoznék, hogy melyikért nyúljak.
Ezen felül miközben ezt összedobtam még az is kiderült (már ha lehet hinni a képnek), hogy a GX7-ben nem szélesebb szenzor van. Ebből sok minden következhet. Például hogy most már tuti nem lesz benne multi-aspect, hát ennek olyan nagyon nem örülök.
Másrészről viszont az is biztos, hogy nem a már öregecske GH2 szenzort kapta. Kérdés már csak az hogy akkor mit. Az előzmények és a szenzor mérete alapján azt kell mondanom, hogy minimum a GH3 szenzora lesz, vagy valami teljesen új. -
FEDman
addikt
Ilyen szempontból a GX7 pont olyan lesz, mint a G3. Ránézésre nagynak tűnik a kiálló rész, de valójában pont ugyanolyan fogás lesz majd rajta, mint bármelyik markolat nélküli féltégla váznak és éppen emiatt az expo gomb is jó helyen lesz. És ahogy a G3-on a dudor itt is csupán arra fog szolgálni, hogy mikor jobb kézben lóbálja az ember akkor adjon egy kis biztonság érzést.
Valahogy így néz ki a rendeltetés szerű fogás a G3-on, ilyenkor minden a helyére kerül, az expo gomb is és szerintem a GX7 is pont ilyen lesz.
Ettől függetlenül ha te jobban szereted a kiálló markolatos vázakat azzal nincs semmi gond, csak ez most nem ilyen lesz.
-
FEDman
addikt
A GX7 EVF-e egyébként tényleg már ránézésre is kisebb a korábbi modellekhez képest, azaz a nagyítása borítékolhatóan kisebb lesz. Kérdés csak az mennyivel, hisz az eddigi Panákban kifejezetten nagy kereső volt.
Összedobtam még egy méretarányos ábrát. Ezek alapján a GX7 elmarad attól amit a Panánál ilyen téren megszoktunk, viszont várhatóan nagyításban azért OMD szintjét hozni fogja, ami azért annyira nem rossz.
-
FEDman
addikt
Most kezdem csak megérteni, mit értetek madgievel együtt a vastagabb markolaton.
Készítettem még egy ábrát, remélem még nem unjátok nagyon.
Itt jól látszik, hogy igazából nem vastagabb lett, hanem egyszerűen ugyanaz a markolat beljebb lóg a vázon. És itt most az is jól látszik, hogy ehhez bizony az expo gomb is igazodik, az is beljebb került a vázon. Végeredményben ez azt eredményezi, hogy a GX1/3-hoz nagyon hasonló fogást fogunk kapni, csak váz beljebb lóg majd tenyerünkhöz és ott ad majd egy kellemes alátámasztást. Azaz igazából még jobb, még stabilabb lesz a gép fogása, mint eddig volt.
Ehhez persze az is kellett, amit Parci már régóta hiányolt, hogy a bajonetett is kicsit kitolták szélre.Persze lehet tévedek, de szerintem mikor kijönnek majd az első tesztek akkor jellemzően kifejezetten dicsérni fogják a GX7 fogását.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
A GH3 - GX7 összevetése szerintem teljesen felesleges. Nem egymás konkurenciái. Mindkét váz a mindent bele elven lett összerakva a Panánál. Ha valamiben több, vagy jobb az egyikben az csak azért lehet mert a GX7 az újabb. Ami most esetleg kimaradt a GH3-ból azt majd úgyis megkapja GH5 plusz az akkor esedékes újdonságokat.
Itt most a DSLR rendszerektől teljesen szokatlan módon két teljesen más filozófia mentén épített csúcs váz lesz. A GX7 jellemzően kicsi és közepes méretű obikat használó fotósoknak készült, azoknak akik úgy szeretnének egy mindenes vázat, hogy közben a mirrorless rendszer méret előnyét maradéktalanul ki tudják használni.
A GH3-nál ezzel szemben a méretnél fontosabb szempont volt hogy egy kompromisszummentes munkagép legyen. Egy olyan gép amit lehet nyúzni, egy olyan váz ami nem jön zavarba nagy obikkal és állóképességben is egy magasabb szintet képvisel.
A két eltérő filozófia miatt az épp aktuális top tulajdonságoktól eltekintve van pár állandó különbség is a két vonal között. Úgy mint a GX7 kisebb kompaktabb, ellenben a GH3-nak meg nagyobb (nagyítás) a keresője, komolyabb a markolata, nagyobb az akksija, azaz többet bír egy töltéssel.
Ha folytatják egymással párhuzamosan ezt a két vonalat akkor ezek lesznek azok a tulajdonságok amik alapján szerintem választani fognak a kettő közül és nem az épp aktuális friss újítások. -
FEDman
addikt
Ilyen egy meglepően jól teljesítő kit obi.
-
FEDman
addikt
Sajnos azt kell mondanom az Olympus most elég rendesen mellé lőtt az E-P5-tel.
És nem az a gond amit beletett, mert az mind maga a tökély, a probléma azzal van ami kimaradt..A mai felhozatal mellett: NEX-6/7, X-E1 és most már nemsokára a GX7 kihozni egy 1000 eurós vázat beépített EVF nélkül az maga az öngyilkosság. Állítólag nem is nagyon mennek az eladásai..
No de sebaj, mostanáig az Oly kaszált az OMD-vel, most egy darabig lehet a Pana fog. Aztán majd jöhet megint az Oly, ez fajta egymásra licitálás nekünk csak jó lehet.
Egy szintén méretarányos összevetés:
-
FEDman
addikt
No de mikor is írtam én ilyet?
Se az Olympust, se az E-M5-öt nem írtam én le.
Konkrétan az EP5-öt tartom egy rossz ütemben túl drágán kihozott modellnek. Itt kicsit eltaktikázta magát az Oly. Viszont ahogy írtam is biztos vagyok benne, hogy vissza fog vági az Olympus valami ütőssel, ez csak idő kérdése. Erre írtam hogy ez az oda-vissza harc nekünk csak jó lehet. -
FEDman
addikt
Azt hiszem a komolyabb tanulmányozással én megvárom a holnapot.
Viszont ami szemet szúrt az a kereső nagyítása, amit FF-re vonatkoztatva 0,7x-nek írnak itt!Azaz bár ránézésre kicsinek tűnik, de ezek szerint ez még mindig az FF vázak keresőméretével vetekszik.
Emlékeztetőül:
És mindezt most már 2,76m képpont felbontással.
-
FEDman
addikt
Arra emlékeztek még, hogy a Panasonic a G5-tel bevezetett egy olyan mókás újítást amivel az EVF-et használva a vak LCD továbbra is érintésérzékeny marad így a keresőt használva lehet a hátsó kijelzőn az AF keretet áthelyezni?
Itt van mindez videón, 1:33-tól jön a lényeg.
Remélem, hogy ezt megtartják majd a GX7-esnél is.
A G5-ön ugyanis ehhez még ki kellett hajtani a kijelzőt, máskülönben orral vezérelnénk a gépet ami ugye nem szerencsés. Kihajtott kijelzővel meg, bár ez egy hasznos tulajdonság, de azért kívülről nézve elég mókás lehet ahogy egy G5 tulaj az EVF-be bámulva a vak kijelzőt nyomkodja.Ellenben ha ez megtalálható lesz a GX7-esen is az szuper lenne. Meg is mondom miért, itt ugyanis ehhez nem kell ( no nem mintha itt lehetne ) a kijelzőt kihajtani, mert mivel a kereső a sarkokban van így az orrunk nem ér a kijelzőhöz azaz nem fogjuk azzal véletlen elállítani.
De ami még szebb a GX7-essel várhatóan ezzel majd a szemünket a keresőről nem levéve, bal kezünket az obiról nem levéve, jobb kezünket pedig a markolatról szintén nem levéve elég csak hüvelykujjal oda böknünk a vak kijelzőre és máris áthelyeztük az AF pontot, ez így maga a tökély![ Szerkesztve ]
-
-
FEDman
addikt
Minden jel arra mutat, hogy ugyanaz a Sony szenzor van a GH3-ban, mint az OMD-ben.
A DXO is ugyanazt a teljesítményt mérte mindkettőnél és egyik se szélesebb multi-aspect-et lehetővé tévő szenzor. Mint ahogy a GX7-ben sincs szélesebb szenzor.
Azaz itt is elég egy irányba mutatnak a jelek. -
FEDman
addikt
válasz madgie #30048 üzenetére
Miért? Nekem bejön. Tudom a kijelző is tiltes, de azért déli órákban tűző napon csak jobb az EVF nem?
Vagy ha csak nem akarod, hogy a melletted álló belelásson, hogy épp mit csinálsz.Mondjuk túl nagy jelentőséget én se tulajdonítok neki, tiltes EVF nélkül is ugyanúgy tetszene ez a váz. De ettől függetlenül én egyáltalán nem bánom hogy belekerült.
Kicsit olyan ez mint a rekeszgyűrű az obin. Szeretem ha van, számomra ad egyfajta plusz komfort érzést, de ettől függetlenül nélküle is teljesen jól elvagyok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- EA Sports WRC '23
- Vallás
- TCL LCD és LED TV-k
- Linux kezdőknek
- Biztonsági tanácsot és újabb áttörést ígér az OpenAI
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest