Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bteebi

    veterán

    válasz Emericus Max #50 üzenetére

    "Majd ha nem lesz zöld-rendszám, meg ingyen parkolás, meg állami támogatás, akkor meg mégannyira se fog kijönni a matek."

    És erre már (sajnos) nem is kell túl sokat várni. Azok jártak még valamelyest (?) jól, akik ingyen tudták/ják tölteni a Teslájukat, és baromi sokat mentek. Csak ugye ehhez a fícsörhöz meg nagyon drága autót kellett venni, és ha az élettartamra levetíted a költségeket, akkor kijön az, hogy (sajnos) nem jön ki. Biztos nagy flash, hogy egy 40 milliós autóval ingyen parkolhatsz, meg hogy spórolsz évi 2 olajcserét, csak hát ugye ezekért a relatíve piszlicsáré tételekért nagyon magas beker árat kellett fizetni. :U

    De ezzel együtt nincs nagy baj az elektromos autókkal. Ha elsősorban nem anyagi oldalról közelíti meg az ember, akkor egész jók is lehetnek. Nem nagyon olcsók, de az ICE-k is egyre drágábbak, és azért vannak nagyon tetszetős fícsöreik (a lokális zéró emisszió tényleg nem olyan rossz azért), meg ami szerintem sokaknak sajnos a legfontosabb (pedig amúgy ez, mint szempont, baromi gáz): mennek mint állat :DDD. Már amelyik persze.

    "miért is kéne az adófizetők pénzéből finanszírozni, hogy amúgy is tehetősebb polgárok olcsóbban (...) jussanak e-autóhoz, amikor oly sok más társadalmi probléma van (pl. oktatás, egészségügy stb.), amikre inkább kéne közpénz költeni, mint az erőszakos villamosításra."

    Így van. Az erőszakos villamosítást amúgy jó eséllyel leginkább azért nyomatják, mert valószínűleg valahogy a politikusoknak is megéri :U, másrészt meg így lehet kevésbé eltérni a vállalt, a jelenlegi elcseszett életmódunk mellett amúgy vállalhatatlan emissziós céloktól. Fontos dolog a (környezet)tudatosság, de amíg nincs semmilyen szinten szabályozva, hogy egy-egy személy 100-200 ezer km-t is autókázhasson egyedül, akár kifejezetten sokat fogyasztó autókban, miközben havi szinten akár többször is utazik repülővel, és több 100 m2-es házban lakhat (=összességében mennyi energiát cseszhet el), addig pont tök mindegy, hogy közben egy OLED TV fogyasztását meg ~50 W-tal korlátozzák. :U

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • KAMELOT

    titán

    válasz Emericus Max #50 üzenetére

    +1 bteebi
    Az EV/zöld cuccba beléfektetet pénzt viszont akarjàk làtni.
    Töltő, àram stb minden dràga lesz ha esetleg elterjedne.
    Ki a franc fog óràkat elcseszni, hogy tölthessen? Senki.
    Aztán még ott van az elektromos hàlózat. Nehogy túl legyen terhelve a sok toltő végett.
    Aksikkal majd mi lesz 10 év múlva?

    #51: "mennek mint az àllat" véletlenül elromlik valami, nincs fék aztán megölsz egy komplett csalàdot. Ez itt a baj.
    Kocsiban van rendes kézifék! Bàrmikor megàllsz.
    Több a hàtràny, mint az előny!

    [ Szerkesztve ]

    V1200 - 18CORE - SUPRIMX

  • BandiT85

    aktív tag

    válasz Emericus Max #50 üzenetére

    Azért ennyire ne reklámozd a "tudásodat", igenis vannak, akinek jobb egy villanyautó, mint egy belsőégésű. Azért mert más az üzemanyag, mert neked nem tetszik, meg nem értesz hozzá, azért még nem rossz ám. :U

    Én pélául előző, szintén céges 8 éves plug-inből ültem át egy új Model 3-ba, ami kb annyiba került a cégnek, mint amennyi lett volna az előző autónak az értékvesztése, ha megtartjuk.
    Szóval, ha már új autót vesz a cég, ahol nem mellesleg elég sok napelem van a tetőn, nyilván elektromosat. Lássuk a szempontjaimat:

    1, ugyanannyiba kerül, mint egy hagyományos ilyen kategóriájú (sőt)
    2, az esetek 90%-ában igyen töltök (cégnél, vagy otthon)
    3, az esetek nagy többségében rövid távokra megyek, nincs hideg motor, fagyoskodás, kerregés a kocsiban, nem szagolom a büdös kipufogógázt
    4, azonnali ~300 ló, rögtön, mindig, mindenkor (elérhető leggyengébb Tesla)
    5, ha Pestre kell menni (megyeszékhelyről, kb 200km), megforulok 5 ezer forintból, ez bármilyen beslőégésűvel 15-20e simán. Ez a töltés 15 percig tart Superchargeren.
    6. Nem kell szervizbe hordani. Soha. (max ha elromlik). Nem kell 10e kilométerenként 150-200e forintot otthagyni egy "olajcsereszervízre", nem kell odamenni, otthagyni stb.
    7. bárhonnét tudok fűtést-hűtést indítani, 2 perc alatt meleg-hideg van, amit akarok. Meg tudom nézni, ha basztatja valaki, rögzíti a külső kamera által felvett eseményeket

    Ezeket a dolgokat még hosszasan lehetne sorolni.

    Hátrányok:
    Voltunk vele nyaralni, kb 1100km-re, tovább tartott kb másfél órával, mint hagyományossal. Húha.

    De ugye Magyországon mindenki attasé, aki legalább napi 2000km-t megy hugyozás és tankolás nélkül. Na rajtuk nem lehet segíteni.

    Az meg hogy ezt szinte csak cégek tudják megtenni Magyarországon arról nem a villanyautó tehet, ne is haragudj. Máshol (is) kellene keresni az okokat, de most viktorozni nem akarok. Na de hogyha egy cég se vesz új ilyen vagy olyan autót, akkor miből lesz a használt? Vagy kelett volna a cégnek venni valamit 3 millióért, a többit egyből átutalni a Lölö-nek? Végül úgyis az övé lesz nem? Na de majd ők megoldják az átlag magyar fizetésből élők problémáját
    Várom...

  • Sirus86

    tag

    LOGOUT blog

    válasz Emericus Max #50 üzenetére

    Es nem csak a Magyar, de a Nemet autopark is oregszik,de erosen.(Nemetben elek). Egyszeruen az embereknek nem jon ki a matek egy uj autora mar. Az ovis - es barati korben csak egy embernek van EV-je (Renault Megane). Csakis azert, mert csak o tud a napelem altal "ingyen" tankolni. Amugy meg kb 40cent , (kb 160Ft) az otthoni aram /kWh es 15 euro korul van a rendelkezesi allasi dij. Igy nem eri meg a dolog. En is szeretnem az oreg szivo benzines autoimat modernizalas cellal lecserelni, de egyszeruen nem jon ki a matek-csomagaarto-hatotav igenyem vegett. 200.000.- km van 5 ev alatt a kocsikban es szervizeles meg nem volt 10.000.- euro osszesen, uj gumikkal egyutt (19 es 15 eves auto) . Ebbol meg mindig nem vettem uj autot, de meg benzinest sem. (tankolas nem szamolva)

    És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

Új hozzászólás Aktív témák