Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    félisten

    válasz .LnB #743 üzenetére

    Csak OFF-ba.

    A régen minden jobb volttal nem értek egyett. Más volt. Mások voltak a játékok fejlesztési lehetőségei (azért nézzünk már meg egy Crysis széria grafikát, és bármilyen FPS játékot előtte...), mások voltak a prioritások, és ne feledjük, hogy elnézőbbek voltunk a hibákkal. Lásd X-Wing esetén, bármennyire is szerettem, az, hogy megkötötték a küldetésekben a kezünkfet hajó/fegyverzet választás terén. A Tie Fighter terén lineáris játékmenet (effektíve nem befolyásolhattuk a történetet, csak extra küldetéseket unlockolhattunk; a "hullámokban" kiküldött hajók ostobasága (ami technológiai korlátok megkerülése volt), stb.). Azok a játékok voltak az alfák és omegák sokunk szemébe, de akkor is tele voltak hibákkal.

    Hiába volt sokaknak etalon a Quake, ugyanúgy valójában egy techdemo, mint a Crysis, mert amúgy történet terén nagy nulla volt. Hiába volt az eredeti Operation Flashpoint és az Armed Assault széria a modern harci szimulációk istene, ha olyan bugos, hogy csak na...

    Az ember érzelmi alapon dönt sokszor, és amit "vergődésnek" nevezel, az messze nem olyan vészes, mint amilyennek elsőre tűnik. "Régen", az "Offline" időkben modok és addonok nélkül tengődtünk, az addonok és modok első virágzása pedig a 90-es években gyűrűzött be, a kismillió Doom, Quake, UnrealTournament és végül Half-life moddal. A 2000-es évek második felében ez visszafejlődött valamennyire, de az utóbbi években ismét erőre kapott - elég megnézni a Skyrim-et e téren (és ekézni azokat a fejlesztőket, akik kizárják az addon/mod fejlesztő közösséget a működésből, lásd még EA).

    El is érkeztünk a másik véglethez, mert mikor volt "régen" olyan játék a piacon, mint a Kerbal Space Program? Indie játék, iszonyú masszív modmaker community-vel, és páratlan játékélménnyel azoknak, akik buknak az ilyesmire. Ebben a szubkultúrában persze az abszolut mindent vivő a Minecraft... No, olyat se nagyon láttunk anno...

    Szóval dunno, nyilván mindenkit megvisel, az, amikor a kedvenc fejlesztőjét abuzálják, de túlságosan is szubjektíven állsz a témához. Igen, én is megsirattam azt, amikor az eredeti Homeworld széria fejlesztőinek többsége otthagyta a Relic-et, a Lucasarts felszámolását, a Troika vagy a Westwood eltűnését...

    De most ezen a Kojima vs. Konami porhintésen azért annyira sírni nem tudok. Én legalábbis. Kojima valószínűleg világklasszis mennyiségű pénzt szórt el, és a Konami nem a két szép szeméért fizeti Kojimát, tehát ha ilyet léptek meg, akkor ott súlyos döntések vannak a háttérben, és lássuk be, Kojima erősen excentrikus, unortodox fejlesztő, márpedig akik több (tíz)milliárd jent fektetnek a játékba, azok ferde szemmel nézik ezt. Kojimát sem féltem, esélyesen marad a játékiparban, és hoz még el nekünk új játékokat... A változást önmagában pedig nem feltétlen kell félni...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák