Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mrszitya #1410 üzenetére

    És mindezt miből fogják üzemeltetni, illetve kivel? A Gripenek hadrafoghatóságát is eléggé odaveri, hogy alig van rá pilóta, és a kiszolgálószemélyzet is eléggé foghijas. Nem vagyok egyébként meggyőződve, hogy ilyen összetételben kell venni helikoptereket. (Első nekifutásnak a tábornoki kar 60-70%-át el kellene hajtani, mert annyi tábornok van ebben az országban, mint a II. vh idején. Aztán az alezredesek és ezredesek között kell egy hasonló mértékű csökkentést végrehajtani. A rendfokozati eloszlásnak egy piramisnak kellene lennie, jelenleg egy homokóra. Pont a közepéről hiányoznak a tisztek, azaz a hadnagyok, főhadnagyok, századosok. De főleg az előbbi kettő.)

    A CZ fegyverei jók. De csak addig lesznek azok, amig el nem kezdik Magyarországon gyártani őket. Gondolj bele, a magyar fegyveripar be tudta bizonyitani, hogy lehet megbizhatatlan AK-t gyártani, és hogy egy olyan egyszerű dolog, mint egy oldalvezetékes Browning II rendszerű pisztoly csöszakálla párszáz lövés után le tud törni. A P9RC-ket úgy kellett összeválogatni működőképes példányokká, mert a gyártási szórás miatt nem lehetett csak úgy a sor végén összepakolni őket. És azokhoz is sikerült folyamatosan elakadó szekrénytárakat gyártani (a HK tárak árának 1,2x-eséért...). Majd akkor gondolod, hogy a sokkal pontosabb megmunkálást és sokkal jobb minőséget igénylő belső szánvezetésű CZ-75 származékokat sikerülni fog? Pláne polimertokkal. Mit ne mondjak, vannak kétségeim. Bár legalább Browning III rendszerűek, a töltényűrblokk csak nem fog tán letörni a csőről.

    [ Szerkesztve ]

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mrszitya #1412 üzenetére

    Érdekesen emlékszel. A honvédelmi költségvetés az "elmútnyócév" során, főleg annak második felében folyamatosan emelkedett. 2006 és 2009 között minden évben a tervezettnél többet kapott a HM. 2009-ben 1,31% volt Ennyi lett volna 2010-ben is, de az előirányzott és a költségvetésben megszavazott 308 milliárd helyett végül csak 279 milliárdot utalt ki a tárcának az év során az orbán kormány. Ezzel 1,05% lett a GDP arányos költségvetés, de az orbán rezsim alatt ez volt a csúcs. Aztán népünk és orbánunk ezt sikeresen levitte a jelenlegi 1% alatti értékre (a mélypont valami 0,69% volt 2013-ban, ez 205 milliárd volt), ezen években a tervezett, költségvetésben rögzitett összeget sem kapta meg a tárca. Ez még arra sem volt elég, hogy a meglevő eszközöket üzemeltesse a MH. Első lépcsős egységeknél a teherautók nagy részében nincs akku, nem tudják őket feltölteni gázolajjal. De ha fel is töltik őket, akkor sem biztos, hogy el is indulnak. A zseniális Rábáknak a legalacsonyabb az üzemkészsége, a gyorseagáló járművek tipikusan Ural-ok még mindig. Kb egy jól működő alakulata van a MH-nek, az viszont kint van Afganisztánban. Az eszközeik egy része azért modern és működőképes, mert az ameriakaiak megsajnálták a magyar alakulatokat, és inkább adtak nekik fegyverzetet, eszközöket, hogy legalább alapszinten el tudják látni a feladataikat. A szarcik mint kiderült kb semmire sem jók. (Offroadosok leülhetnek, az offroadnak semmi köze a valós használathoz. Márpedig ha a szarcikba beült négy katona, már alig birt megmozdulni. És akkor még nem is vittek magukkal kb semmit sem, a jármű meg egy páncélozatlan személyautó volt gyakorlatilag. Teljesen elhibázott beszerzés volt. Afganisztánba legalábbis nem való, egyébként is csak max egy futárjárműnek felel meg.) Úgyhogy jelenleg HMMWV-ket használnak kint a magyar katonák, illetve pár MRAP-t. Ezeket végül részben megvette a MH.

    Jó magyar szokás szerint gondolom a 12 A4-es szét lesz hajtva, az A7-ek meg majd elrohadnak egy raktárban.

    A beszerzés költségei meglepőek egyelőre. Ránézésre rendesen, piaci áron vesszük őket, nem 1,5x-es áron, mint errefelé divat. Persze a lőszerek beszerzésével már lehet majd sunnyogni, de hazai gyártásba nem hiszem, hogy egyiket is képesek lennének megvalósitani.

    Egyébként érdekes, hogy pár hete átadták az első eresztés "itthon gyártott" kézifegyvert, csak éppen nem tudni, hogy hol is készülnek valójában.

  • Gyantusz

    tag

    válasz mrszitya #1410 üzenetére

    Szép kis lista, komolyan. Kimaradt 2018-ból még
    - a 2 db (ex-Air Berlines) A319 és
    - a már szintén 2 db-bá növő Falcon 7X.

    Zord GL-cikk

    Plusz az Écureuil-ek modernizálása (nevezhetnénk akár katonai homologizálásnak is). A H145M+H225M beszerzést nézve, tavaly az Airbus-nak igazi sikeréve volt idehaza.

    Illetve az 5 db nagyjavított Mi-17 (a 6. gyártói hiszti miatt itthon maradt), a 6 db Mi-24P nagyjavítása és minimális korszerűsítése, illetve a 2 db Mi-24V nagyjavítása (plusz 4 db V opció; ha nem lett volna embargó, 2018 év elején ment volna ki az utolsó 4 db is).
    Némi anomália a Zlín Z-143-ak és a Z-242-k körül...

    És igen, az Ikarus(/HM Currus/Volvo (alváz)) katonai buszokat gyárt KO-acélból, az örökkévalóságnak (3-féle modullal). 2018 tavasza: 15 db átadva + az opció (szilveszterre újabb 40 db; 2019-ben további 45 db, összesen 100 db lesz ez év végére).
    Ikarus / Currus / Volvo buszok

    Idén lesz(?) döntés a teherszállítókról (C-295 kontra C-27J; az A319 miatt esélyesen a spanyol lesz a befutó, cseh mintára) és érdemi síkra kezdik terelni a lövészszállító programot is. Lőtérépítések és a "minden járásnak saját tartalékos alakulat" (laktanyával együtt...) is folytatódnak.

    De most komolyan: honnan van erre lóvé???

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

Új hozzászólás Aktív témák