Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz mrszitya #1410 üzenetére

    És mindezt miből fogják üzemeltetni, illetve kivel? A Gripenek hadrafoghatóságát is eléggé odaveri, hogy alig van rá pilóta, és a kiszolgálószemélyzet is eléggé foghijas. Nem vagyok egyébként meggyőződve, hogy ilyen összetételben kell venni helikoptereket. (Első nekifutásnak a tábornoki kar 60-70%-át el kellene hajtani, mert annyi tábornok van ebben az országban, mint a II. vh idején. Aztán az alezredesek és ezredesek között kell egy hasonló mértékű csökkentést végrehajtani. A rendfokozati eloszlásnak egy piramisnak kellene lennie, jelenleg egy homokóra. Pont a közepéről hiányoznak a tisztek, azaz a hadnagyok, főhadnagyok, századosok. De főleg az előbbi kettő.)

    A CZ fegyverei jók. De csak addig lesznek azok, amig el nem kezdik Magyarországon gyártani őket. Gondolj bele, a magyar fegyveripar be tudta bizonyitani, hogy lehet megbizhatatlan AK-t gyártani, és hogy egy olyan egyszerű dolog, mint egy oldalvezetékes Browning II rendszerű pisztoly csöszakálla párszáz lövés után le tud törni. A P9RC-ket úgy kellett összeválogatni működőképes példányokká, mert a gyártási szórás miatt nem lehetett csak úgy a sor végén összepakolni őket. És azokhoz is sikerült folyamatosan elakadó szekrénytárakat gyártani (a HK tárak árának 1,2x-eséért...). Majd akkor gondolod, hogy a sokkal pontosabb megmunkálást és sokkal jobb minőséget igénylő belső szánvezetésű CZ-75 származékokat sikerülni fog? Pláne polimertokkal. Mit ne mondjak, vannak kétségeim. Bár legalább Browning III rendszerűek, a töltényűrblokk csak nem fog tán letörni a csőről.

    [ Szerkesztve ]

  • Gyantusz

    tag

    válasz mrszitya #1410 üzenetére

    Szép kis lista, komolyan. Kimaradt 2018-ból még
    - a 2 db (ex-Air Berlines) A319 és
    - a már szintén 2 db-bá növő Falcon 7X.

    Zord GL-cikk

    Plusz az Écureuil-ek modernizálása (nevezhetnénk akár katonai homologizálásnak is). A H145M+H225M beszerzést nézve, tavaly az Airbus-nak igazi sikeréve volt idehaza.

    Illetve az 5 db nagyjavított Mi-17 (a 6. gyártói hiszti miatt itthon maradt), a 6 db Mi-24P nagyjavítása és minimális korszerűsítése, illetve a 2 db Mi-24V nagyjavítása (plusz 4 db V opció; ha nem lett volna embargó, 2018 év elején ment volna ki az utolsó 4 db is).
    Némi anomália a Zlín Z-143-ak és a Z-242-k körül...

    És igen, az Ikarus(/HM Currus/Volvo (alváz)) katonai buszokat gyárt KO-acélból, az örökkévalóságnak (3-féle modullal). 2018 tavasza: 15 db átadva + az opció (szilveszterre újabb 40 db; 2019-ben további 45 db, összesen 100 db lesz ez év végére).
    Ikarus / Currus / Volvo buszok

    Idén lesz(?) döntés a teherszállítókról (C-295 kontra C-27J; az A319 miatt esélyesen a spanyol lesz a befutó, cseh mintára) és érdemi síkra kezdik terelni a lövészszállító programot is. Lőtérépítések és a "minden járásnak saját tartalékos alakulat" (laktanyával együtt...) is folytatódnak.

    De most komolyan: honnan van erre lóvé???

    Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)

Új hozzászólás Aktív témák