Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Borote

    addikt

    válasz Jorus #71018 üzenetére

    Az egy jogos szempont, hogy az adott energiát elő kell valahol és valamiből állítani - de ez egyrészt nem a városban történik, ahol 1:1-ben fogjuk visszalélegezni a kipufogógázokat, hanem jó eséllyel magasabb hatásfokkal működő erőművekben (már ha fosszilis energiahordozókról beszélünk), ahol a fölös hőenergiát pl központi fűtésben, meleg víz előállításban fel lehet még használni. Az elektromos energia szállítása pedig meglehetősen jó hatásfokkal történik, az akkumulátorok szintén kis veszteséggel dolgoznak.
    Ugyanakkor an energiát előállíthatjuk megújuló energiaforrásokból is (ami bár telepítést tekintve hordoz magával környezetszennyezést, hosszú távon azért elég ökobarát dolgok), illetve fisszió (jövőt tekintve ne adj isten fúzió) során is, ahol ugyan kifejezetten veszélyes hulladék keletkezik, de azt gyakorlatilag visszaáshatjuk a kitermelés helyére, ahol nem sok vizet fog zavarni (talajvíztől, meg úgy általában minden élőlénytől elzárva).
    Az akkumulátor gyártás (és esetleg újrahasznosítás) problémás, de ez sem a város szívében történik, egyszerűbb kontrollálni a környezetszennyezés mértékét.
    Cserébe az elektromos autók esetén ott van még egy fontos szempont, hogy a saját mozgási energiáját képes újrahasznosítani (indukciós fékek), ami nem csak a hatótávot növeli úgy általában, hanem az adott mennyiségű felvett energiával (amit a fentiek szerint meg kellett termelnünk valahogy) megtett távot is növeli.

Új hozzászólás Aktív témák