- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Még ebben az üzleti évben leleplezi az új konzolját a Nintendo
- Hűtőcsere
- 3D nyomtatás
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- iPad topik
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SSD kibeszélő
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
MG5 menetpróba
ma Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?
-
The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
gp Nemsokára még egyszerűbb lesz extra tartalmakat gyártani a játékhoz.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz EQMontoya #153099 üzenetére
Azért a Norvégia sztori is feltétellel kezelendő, a kőolajat maguk alól eladták és mivel ugyanazon a bolygón vagyunk igazából tök mindegy ők égették-e volna el a mai napig vagy eladják másnak és mások égetik el, valójában Norvégia is pontosan ugyanolyan szennyező ország, mint bármelyik nyugati. Tökéletes mintaképe az elektromos autóknak nagyban. A városban tiszta, de szénnel van töltve. Norvégia tiszta, de eltüzelte más a kőolaját amit mindenki szagol, ők is.
Persze még így is van előnye, mert Norvégia megmutatta hogyan is lehet a villanyon élni. De most már ez kevés.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz rbalint88 #153094 üzenetére
Kisza leírta, ha kitekert kormánnyal várakozol akkor a másik sávba lök át a hátsó autó. Állóhelyben pedig az ember nem tapossa a féket, így mindenképp gördülni fog a kerék és átvisz a másik sávba. Pláne ha az ütközés erejétől kis idejű eszméletvesztés van vagy csak lecsúszik a láb a pedálról. Bár szerintem a gumi mintázat kialakítása miatt még ha taposod is a féket álló kerékkel enyhén abba az irányba fog ívelni a kocsi mindenképp, csak gyengébben. Ez a veszélyes benne.
Állóhelyben meg azért sem tekerjük, mert morzsolja a gumit és jobban kopik, terheli a kormányművet is, bár őszintén szólva én ezzel a részével nem foglalkozom, azért van a kocsi, hogy használjam. Viszont az első eset az valóban megjegyezendő. Persze nem kizárt, hogy egyenes kerékkel is átlöknek a szembe sávba, ha hátul olyan szögből ütnek meg, de az esélye kisebb.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #153106 üzenetére
A biztonság nem tényező, mert az utólag nem nézik (ennyi erővel pl meghúzhatnák, hogy 3*-os törésteszt alatt nem kapsz műszakit) de a kibocsátás az nagyon is tényező. Eddig nem is izgatot de amikor a saját bőrömön is megtapasztaltam... Le is lett cserélve az Euro4-es dízel.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
-
#89309696
törölt tag
Pedig amúgy nézhetnék a biztonsági fokozatot is. Nem kellene engedni bizonyos szint alatt autót tovább műszakin, csak ugye nálunk a többszázezer Swift országában ez kivitelezhetetlen. Pedig annyira alap dolog lenne. Bekötni is kötelező magamat, bukósisak is kötelező motoron, de a kocsi biztonságtechnikai fejlettsége lehet akármilyen, semmilyen.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #89309696 #153112 üzenetére
Ott kéne kezdeni, hogy a szitávárohadt kasztnis autókat nem kéne átengedni. Volt egy Puntónk, szóltak a műszakin hogy a következőn már nem fog átmenni, így még egy évet kapott nálunk aztán 1 év érvényes műszakival eladtuk. 4 évvel később még mindig rója az utakat...
#nincsbennetarcsi
-
válasz tboldi #153111 üzenetére
Az pont neki volt címezve, de mondom inkább hagyom
[Michelisz Norbert Hungaroring ]Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
#89309696
törölt tag
Jah. Mondjuk én biztonsági szempontból szigorúbb vagyok, más dologban a fokozatosság híve, de ebben nem, mert meghalni csak egyszer tudunk. Az biztos, hogy hullanának, mint a legyek a régi autók valahol 3 vagy 3.5 csillag alatt évjárathoz is kötve, de minden ABS nélküli is, sokkal durvábbak lennének az abroncsra vonatkozó szabályok is, meg a rozsdára, törésre, javításra is. Nem nagyon szeretne a nép, mert vagy egy-, másfél millió autó tűnne el az utakról azonnal, sőt a kocsik fele az országból eltűnne. Ami más szempontból is előnyös lenne. Viszont nagyon sokból rossz. Nem lennék jó vezető. Úgyhogy nem is akarok az lenni.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Nem lenne aki újraválasszon, mert bedőlne a gazdaság, ha a kocsik fele kiesne. Éhnyomor, halál futna végig az országon, az emberek egymást ölnék. Nem tudnának dolgozni, alig termelne bármelyik szektor, üresek lennének a boltok, a pénz értéke megzuhanna, pánik törne ki. Ilyenkor érződik jól, hogy miért is olyan nehéz ezt rendbe tenni. Meg, hogy nem rendbe tenni kellene, hanem nem szabadott volna elhanyagolni eleve. Mert így már igazán jó nem is lesz hosszabb ideig sem, nem lehet semmin változtatni, mert a kőkorszakban ragadtunk le.
Egyébként is teljesen logikus lenne megvédeni az embereket az elavult autótól, hogy ne haljanak meg benne, közben emiatt többszázezer halállal járó összecsapások törnének ki.
Túl sok Walking Dead-et nézek.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz #89309696 #153117 üzenetére
Egyébként még ezeket a laza szabályokat sem képesek betartani. A nagyrészt orkok lakta területeken pl simán járnak rendszám/műszaki nélkül. Ami persze senkit sem érdekel. Szóval előbb a laza szabályoknak kéne érvényt szerezni, aztán lehet(ne) majd szigorítani.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
#89309696
törölt tag
Jah. Mikor a Swiftet (pfejj) vittem téligumit felrakatni, előttem egy csávó rakatott fel két téligumit, de csak előre. A két téligumi is félre volt kopva, mert nincs a futómű se beállítva. Szálszakadt is volt az egyik, lehetett látni a centrírozóban ahogy inog. Mondta a gumis, hogy ez nagyon nem oké, ezt ne tegyük fel. De a pali csak hajszolta, hogy úgy se megy sokat meg blabla. Mivel nem tud mit csinálni a gumis (elzavarhatja, de felrakja más vagy felfeszegeti otthon a felnire...), kénytelen volt feltenni, kisúlyozta neki a szálszakadt gumit és elengedte miközben még 3x kérte, hogy cserélje le majd sürgősen a gumikat (úgyse fogja).
Természetesen olyan emberről volt szó, nagyjából ismerem, akinek szintén nem kell kiflivéget rágcsálnia, egyszerűen csak drágállnak 30-40 ezret kiadni két gumiért (bár használt is jobb lett volna jelen esetben). A fejekből ezt az idióta gondolkozást nem lehet már kivenni, épp ezért nem kellett volna engedni sem, hogy belejusson. De hát más világ volt...
Ez már csak kihalni fog, évtizedek múlva. Ilyenkor döbbenek rá, hogy az én kocsim ezekhez képest olyan, mintha a gyárból jött volna ki, a tietek meg a jövőből. Pedig mindegyikőnk kocsiján vannak hibák, na de nem ilyenek...[ Szerkesztve ]
-
konci79
őstag
"Egyébként is teljesen logikus lenne megvédeni az embereket az elavult autótól, hogy ne haljanak meg benne"
Néhány esetet leszámítva, az emberi f.szság miatt halnak meg emberek, nem azért mert nincs ABS, és a többi 3 betűs dolog. Szerintem.
Feszegetik a határokat, és utána jön a döbbenet, hogy hiába a sok modern cucc a kocsiba, az emberi birkaságot sosem fogja tökéletesen kivédeni egyik sem... -
rbalint88
addikt
válasz konci79 #153120 üzenetére
A veteranok ezzel el lennenek kaszalva teljesen. Szerintem sem az a megoldas, hogy tiltsakbea, hanem a megfelelo muszaki allapotot kell betartatni es a fejekben rendet tenni. Tegnap se ert sokat a merciben a csodafek es a sok harombetus, mert a mama egyszeruen nem nyomta meg. Ma hazafele az M1-en attol kaptam agyfaszt, hogy bujnak be az embereke egymas seggebe 130-140-nel, holott tomott az egesz palya, valaki elnezi egy picit, egybol csattanas van... volt egy angol rendszamos hulyeroman, annak vagy 5x kapcsoltam kodzarot, mire megertette, hogy tartson tavolsagot...
orulok, hogy most masfel hetig nem lesz muszaj autoba ulnom. -
#89309696
törölt tag
válasz konci79 #153120 üzenetére
Én nagy híve vagyok a 3 betűs rendszereknek, mert engem kocaautóst ez véd meg és ez védi meg a többieket is akik mellettem közlekednek más autóval. Persze mindenkit nem fognak ezek se.
rbalint88
A veteránra ott az OT. A régi autósok 90+%-a nem azért ül benne, mert érdekli a veteránozás, hanem mert vagy annyira csóró nem tudja lecserélni (ez egy valós érv) vagy mert egyszerűen agyhülye és nem érti meg saját magával cseszik ki egy régi autóban tespedve, szerintem ez a többség. Én legalábbis errefelé olyan embereket látok indokolatlanul 20 éves autókban akiknek tökre nem kéne és nem esne nehezére. Majd mikor a nem megtervezett utascella rátekeredik akkor lesz ideje átgondolni egy faládában fekve. Bocs, de én félek meghalni, úgyhogy szeretem a csillagokat meg a három betűs dolgokat amik értem vannak. Persze tudom, ezt nem szabad kierőltetni a közösségre is. Nem is akarom, csak írtam.[ Szerkesztve ]
-
konci79
őstag
válasz #89309696 #153122 üzenetére
Nem azt mondom hogy nem kellenek a modernizálások az autókba, hanem csak azt, hogy lehet sokakat ez elbizakodottá tesz, és felelőtlenné.
Az OT meg csak egy szigorított vizsga, nem csak a műszaki dolgokban, hanem főleg az évjáratnak megfelelő alkatrészek, kiegészítők, felnik, stb. legyenek rajta.
Nekem sincs ot, de műszakin is annyit mondanak(2 hónapja volt), hogy sok autó sokkal siralmasabb állapotban van negyedannyi meg még fiatalabb korban, mint az enyém .
Én meg karbantartom, vigyázok rá, nem tökéletes, de alkalmas mindennapi használatra.
Pedig 48 évesen volt még gyári futómű alkatrész benne, amit tavaly cseréltünk -
#89309696
törölt tag
válasz brumi1024 #153124 üzenetére
Ez a helyes, de az a baj, hogy a következő gumis meg rögtön felrakja. Olyan, mint süllyedő hajóban kiskanállal vizet meregetni. Ha egyik gumis sem rakja fel akkor meg megoldja otthon, nem lehetetlen feladat. [link]
Gyakori skandináv módszerrel ezek egész jól kordában tarthatóak lennének és nem rabolná az idejét sem senkinek. -
molnarpeter
nagyúr
válasz Aprósólyom #153087 üzenetére
CTEK topikba nézz be esetleg.
-
Gsx-rr
veterán
Na ez erdekes lesz, az ertelmesebbek meg idoben leszallnak a tulertekelt elektromosauto "vonatrol"
[link] -
molnarpeter
nagyúr
Punto szombat helyett most vizsgáztam (azt hittem, nem lesz meg, erre négyes ), ma pótlásképp a régebbi tüzes Aldi töltőt javítottam meg. Gyakorlatilag nem is kellett más, csak a kimeneti oldalon vezetéket cserélni, illetve új csipeszeket is kapott.
Ha valaki nem szeret forrasztani, ajánlom ezt a forrasztós zsugorcsövet (anyakönyvi nevén Heat Shrink Butt Crimp Terminals Waterproof Solder Seal Tinned Copper Electrical Wire Cable Splice Terminal 26-24 AWG ) [link]. Zseniális találmány, Punto csomagtartó kábel átvezetőben megtört vezetékeket is így tervezem megcsinálni. Egy öngyújtó elég hozzá, vagy profiknak hőlégfúvó, és nem kell pákát elővenni sem.
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #153128 üzenetére
Rendelek is!
Megcsinálnám vele rendesen a bal hátsó indexemet. A JDM hátsó lámpában feljebb van, mint az európaiban, ezért bele kellett toldanom a vezetékbe ~5 centit, de akkor éppen nem volt kéznél forrasztó, úgyhogy csak összesodortam és szorosan beszigszalagoztam. Mondjuk egyszer sem villogott még gyorsabban, szóval tart rendesen így is.
A WagonR-ben meg a rádióantenna jelerősítőjét kellene rendesen bekötni. Azt meg úgy csináltam meg, hogy a fejegységhez kapott kábelen széthúztam a megfelelő sarut, a jelerősítő vezetékét beletuszkoltam, majd újra összedugtam. De ez sem jött még szét.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz tboldi #153129 üzenetére
Ott ahol nem mozog a vezeték nem para a jól megsodort és megszigszalagozott vezeték. Bár évek alatt le tud tekeredni róla, érdemes úgy sodorni, hogy ha letekeredik se érjenek egymáshoz. Ott ahol mozgatva is van a vezeték, ott viszont nem jó, mert hamar szétmegy.
Én meg wagot használtam a rádióhoz. Igaz csak a hangszóró vezetékeket kellett piszkálni, az meg amúgy sem tudna nagy bajt csinálni, de jobb a béke. -
tboldi
nagyúr
válasz #89309696 #153130 üzenetére
Az egész bele van bújtatva gyárilag egy ilyenbe, az operáció után vissza is raktam, úgyhogy valószínűleg nem tekeredne le később sem a szigszalag, de szeretném igényesebben megcsinálni, még ha nem is mozog.
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
válasz molnarpeter #153128 üzenetére
Sima zsugorcső is megfelel. Évekkel ezelőtt vettem sokat, métere valami 100ft volt.
-
tboldi
nagyúr
válasz MunezXBK #153132 üzenetére
Az ETZ-m első féklámpakapcsolóját az tartotta össze. Párszáz forint, nem egy nagy összeg, de 2-3 havonta lehet cserélgetni, mert középen szétválik, és folyton világít a féklámpa. A 3. eset után meguntam, vettem zsugorcsövet, vágtam belőle egy másfél centi hosszú darabot, ráhúztam a kapcsolóra, és miközben kézzel összeszorítottam az egészet, rámelegítettem. Amíg el nem adtam a motort, addig tökéletesen működött így, utána már nem tudom.
tboldi DIY rovatát olvashatták.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz molnarpeter #153128 üzenetére
Nice, koszo, rendelek, nem art, ha van a szertarban.
Vezeteket hol vettel?I humbly and respectfully decline™
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Magnum_ #153134 üzenetére
Hibás PC táp (vékonyabb), selejt háztartási gépek (közepes vastagság), stb. Újrahasznosítás mindenek felett Szét szoktunk szedni mindent nagyjából, és külön leadjuk, ha összegyűlik a mennyiség. Inter metal útba szokott esni pl, vidékhez képest jobb ár. Nem mintha megérné, de néha jól esik, és az ilyen javításoknál jól jön némelyik.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #153133 üzenetére
Még egy bónusz dolog, ha már így felvillanyozódtunk: tegnap vettem az Aldiban egy új multimétert. A régi nem volt túl pontos, csak szakadásvizsgálatra alkalmas, ez viszont jónak tűnik első blikkre.
(#153136) molnarpeter: Az AUX-csatihoz én is a régi PC-házam vezetékeiből és alaplapi csatlakozóiból (bekapcs gomb, LED-ek, stb.) gyártottam kábelt.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MunezXBK #153132 üzenetére
Akad szintén, megtört telefon töltőkábelekhez is használom néha E módszer mellett a legfőbb indok, hogy tetszik a megoldás, alapból sodortam, de mostanában elkezdtem gyűjteni az alternatívákat, többféle wago rendelése után bukkantam erre. Szóval szubjektíven ez az aktuális kedvenc, beütöttem a fejem
Ja és tényleg, különböző járművek bontásából is első osztályú vezetékeket lehet szerezni. Fiathoz próbálok majd vastagabbat használni az átvezetőben, hátha tartósabb lesz. Mondjuk a Golfban is tervezem megnézni az ajtóknál, hogy bírják a vezetékek így 300k után.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Egy kérdés amire nem találtam egyértelmű választ. Tervezek egy kis fék rendszer fejlesztést. Semmi komolyat, csak egy jobb fékpadot és fékfolyadékot elsőre.
Fékpad: EBS Yellow stuff
Sokan használják itt Angliában, itt is gyártják, kevesebb fékpor, nem romlik a hatása extrém melegre sem, versenyeken is használják, hidegben is nagyot harap... Ezt már megrendeltem. Van pontos típushoz való elektromos kézifékkel.
Folyadék: Motul RBF 660
Itt vagyok kicsit elakadva. A folyadék kupakomon DOT 4-van. A neten azt írják valahol hogy DOT 4 Plus, valahol hogy DOT 4 ESP kell nekem.
Erre a motulra azt írják hogy túl teljesíti a DOT 3, DOT 4 és a DOT 5.1 specifikációit is.
Akkor elvileg ez jó nekem? (S80 V8 elektromos kézifék, radaros tempomat, ESP, ABS)
-
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Nagyjából spontán jött az ötlet, holnap összefutunk 1-2 PH Taggal a Savoya Park parkolójában egy rövid évadzáróra, 17:30 körültöl.
Ha van valaki, akinek ideje/kedve/párja engedi, és jönne..nos, az jöjjön. -
-
FeRRaR1
őstag
válasz tboldi #153142 üzenetére
Kevesebb mint a gyárival, de nem annyira kevés mint a Red stuff kerámiással.
Lejjebb görgetve a karakterisztikánál látszik hogy a Red inkább élettartamra meg fékpormentességre van kihegyezve, míg a Yellow halkabb (a kerámiák állt. hangosak) jobban bírja a terhelést, jobban fog hidegen melegen egyaránt. Így számomra ez a megfelelőbb.
De gondolom ezt tudod te is ha használod
Qru
Jogos, elsőre nem találtam ott rendszám alapján azt írja mehet a 660, intenzív használattal 30.000 km / 12 hó visszafogottal 60.000 km / 24 hónap. Akkor nálam az a 10.000 km / 24 hó lesz kb.
molnarpeter
Tárcsa egyenlőre gyári marad. Igazából meglepően jól bírta a Nürburgringes nyúzást is, azt hittem az első kör végére be fog esni a pedál, de több kör után is egész használható maradt.
Lehet azért bírta jól mert kb 1,5 éves a betét + tárcsa, a folyadék meg minden második szerviznél cserélve volt eddig.
Kicsit komolyabb határozottabb pedál érzetet szeretnék, a rozsdamentes kipu után a fék a következő amivel foglalkoznom kell úgy érzem. Illetve egy titánium kerékcsavar szett meg egy 2-3 centis ültető rugó szett van még a listán, és ennyi volt.
No meg be van tervezve a lökösök lefújása, polír + kerámia tavaszra, már minden itt van hozzá.
Kicsit több tapadást hátulra, jobb viselkedést kanyarban + kinézet, kisebb rugózatlan tömeget... Meglátjuk a féket, lehet még benéz egy szett fékcső.
Mindent összevetve akit eddig vittem meg volt lepődve hogy mennyire jó pályán a nem igazán oda illő S80. Vizes pályán meg álom, mert ott az erősebbek se gyorsabbak feltétlenül.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz #89309696 #153122 üzenetére
Emellé még megemlíteném azt a kategóriát is, amikor öregautózni szeretnél, de az OT rendszám lehetősége messze van a lehetőségtől.
Az enyém 26 éves, ABS és SRS van benne. Nem gondolom, hogy más 3 betűs elektronika kellene bele, amitől jobban biztonságban érzem magam. Strukturális merevség az más tészta, e téren biztos jobb egy modernebb autó, bár igaz ennek is tervezett az utascellája. Az más kérdés, hogy 20+ év után hogy viselkedik az autó ilyen téren."...úgyhogy szeretem a csillagokat..."
Azt én is, ezért van az autóm elején -
BigBlackDog
veterán
Hátha valaki tudja; Android Auto + Waze esetén, a fejegységen valahogy ki lehet választani köztes pontot a térképről, vagy csak cím alapján lehet ezt megtenni? A térképen hosszan bökve csak egy piros marker jelenik meg, de nincs felugró ablak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen