Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • domi007

    őstag

    válasz King Unique #5512 üzenetére

    Köszi a hosszú választ.
    Veszek akkor egy másik dokkolót, remélem találok hardveraprón valami elfogadhatót.

    Üdv.

    "̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik

  • domi007

    őstag

    válasz King Unique #5512 üzenetére

    A teljesség igénye miatt válaszolok mindenre, hátha másnak is hasznos lehet. Közben már vettem amúgy egy AXAGON ADSA-ST-t.

    Ha rákeresel, visszaolvasol, akkor korábban már volt szó itt ilyen problémáról, ahol állítólag a gyári hibás külső ház volt a probléma forrása, amit annak garanciális cseréje megoldott. Viszont ha esetedben a dokkoló rendben működik másik gépen, másik operációs rendszerrel, akkor nyilván nem lehet hibás.

    Így van, mivel működik másik rendszerrel ezért ezt az ágat én kizártam szintén.

    Valamint a Windows 10-zel való inkompatibilitás sem reális, amikor a gyártó weboldalán eleve fel van tüntetve a támogatott operációs rendszerek között, meg az ilyen eszközöknél amúgy is kb. alap a különféle Windows-verziók támogatása.

    Igen, csak nem figyeltél arra amit leírtam. A gyártó közben chipsetet váltott, Prolificről Norelsysre. A Prolifices verziónál nem feltétlenül adott a Windows 10 támogatás. Amúgy persze kellene működnie, hiszen a Prolific maga is Windows 10 kompatibilisként jellemzi az adott chipsetet, de mégsem működött. Tehát hiába linkeled a termék oldalát, ha egyszer a belső tartalom más.

    A topik téma-összefoglalójának gyakran ismételt kérdések fejezetébe vannak az említett problémához kapcsolódó kérdések-válaszok, valamint ez előbb linkelt esetnél javasoltak is kipróbálhatók.

    Az USB kábel lecserlését, illetve a WiFi kikapcsolását azon oknál fogva elvetettem, hogy már fent, legelőször is kizártuk a hardveres hibát, hiszen másik oprendszeren működik a rack. A WiFis történet számomra kifejezetten hihetetlennek hangzik, de nem megyek bele, ha nektek ez bevált, akkor javasoljátok nyugodtan továbbra is.

    Ha már az eszközkezelőben elakad a detektálás, akkor az ottani hibakód alapján célszerű megpróbálni a leírásban javasolt megoldást.

    A hibakódot még régebben ellenőriztem, abból sajnos semmilyen értelmes következtetést nem lehetett levonni. Most sajnos ezt a lépést kihagytam, lehet ha másodjára is végigfutom, akkor többet megtudunk.

    Valamint az OS topikjában említett egyéb módszereket is attól függően, hogy esetedben melyik aktuális, ami a leírtakból nem derült ki.

    Lsd. fentebb, ez jó ötlet lehetett volna.

    "Valószínűleg valami szivatós firmware hibáról van szó, de nem sikerült sehogy sem frissített firmwaret találni hozzá."
    Egyrészt a firmware hibája normál esetben nem igazán reális, illetve nem lenne szabad olyan szinten, hogy egyáltalán ne kezelje az OS a dokkolót/külső házat. Meg egy ilyen eszköz amúgy is PnP (Plug and Play), vagyis csak csatlakoztatni kell és működik. Illetve pont ezért rendszerint manuálisan külön letöltendő és telepítendő speciális drivert sem igényel, max. az első csatlakoztatásnál megtörténik a Windowsban az eszközbeállítás és kész.

    Pedig biztosan erről van szó. Egyszerűen Windows 10 (pontosítok: valószínűleg Windows 8.1) alatt valószínűleg változott az USB eszközök incializálási rutinja. Szimplán a korábbi Windowsok és az egyéb operációs rendszerek megbocsátóbbak az USB protokoll kezelésében, ezért működött eddig egyáltalán az eszköz.
    Másrészt a firmware frissítése bizonyos esetekben valóban megoldás lehet, de arról számtalanszor volt szó itt a topikban, hogy eleve kockázatos művelet és csak saját felelősségre javasolt. Ha az eszköz (dokkoló) gyártója közvetlenül nem biztosít ehhez megfelelő firmware-t, hanem külső forrásból beszerzett firmware-rel történik, akkor meg pláne.

    Így van, ezzel maradéktalanul egyetértek. Főleg, hogy miután megrendeltem az új dokkolót megpróbáltam a maradék firmwareket is ráflashelni, mert miért ne? Azóta sajnos az eszköz immáron csak papírnehezék, ami várható eredmény volt. Mielőtt valaki nekem esne, hogy mekkora pazarlás: úgy, hogy Windows 10-el nem működött számomra már így is papírnehezék volt, eladni nem lehetett volna nagyon kb. senkinek, tehát ezért nem gondolom, hogy rosszul döntöttem.

    "Ezekután bedugtam egy vinyót, bekapcsoltam...és nem látja a vinyót "
    Ez a kijelentés Windows esetében max. akkor helytálló, ha sem eszközkezelőben, sem a lemezkezelőben / tárolóhelyeknél nem jelenik meg az eszköz, jelen esetben a dokkoló, illetve az abban lévő HDD. Ellenkező esetben viszont nyilván helytelen. Illetve az szintén, ha csak a fájlkezelőben történő megjelenés alapján van állítva, ahol eleve csak a meghajtóbetűjellel rendelkező kötetek, lemezek jelennek meg.

    Jogosan feltételezed egy ismeretlenről, hogy ezeket a köröket nem zongorázta végig, de azért mégis zavaró :). A teljesség kedvéért: eszközkezelőben szépen látszott a rack, sőt még fájlkezelőben is megjelent cserélhető D meghajtóként, amit megnyitva kiírta, hogy nincs benne lemez. Amikor beletettem a lemezt ez nem változott. Megnéztem a lemezkezelőben is, ott sem volt lemez.

    További szép napot mindenkinek :R :R

    "̶d̶e̶ ̶a̶ ̶t̶u̶d̶o̶m̶á̶n̶y̶ ̶m̶a̶i̶ ̶á̶l̶l̶á̶s̶a̶ ̶s̶z̶e̶r̶i̶n̶t̶ ̶a̶z̶ ̶i̶p̶a̶r̶i̶ ̶m̶é̶r̶e̶t̶e̶k̶b̶e̶n̶ ̶i̶s̶ ̶h̶a̶s̶z̶n̶á̶l̶h̶a̶t̶ó̶ ̶S̶H̶A̶1̶ ̶c̶o̶l̶l̶i̶s̶i̶o̶n̶t̶ ̶g̶e̶n̶e̶r̶á̶l̶ó̶ ̶e̶s̶z̶k̶ö̶z̶..." - 2017. február 23. óta már létezik

Új hozzászólás Aktív témák