- Gaming notebook topik
- Computex 2024: Mini-ITX alaplapokat vár a Fractal két új háza
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Androidos tablet topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Nyomtató topik
- Milyen széket vegyek?
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
it Adatvédelmi panasz érkezett Ausztriában a Google ellen, a vád szerint követik a Chrome böngésző felhasználóit.
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Peter668 #4281 üzenetére
Palyan jol eszik nekem, 130 tempomattal kb 6.5 körül a valosagban (Bc 6.2). 130-nal 2500-at forog.
Nekem 1.5T de DCT valtos, viszont mhev nélküli mint a kézi váltós modellek.
A varos es a rovidtavok megdobjak nagyon a fogyit es ugy veszem eszre hogy minel tobb a rovidtav annal rosszabbul kalkulalja a teljes fogyasztast a BC.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
vlevi
nagyúr
válasz Peter668 #4759 üzenetére
"a keskenyebb előnyősebb fogyasztás szempontjából."
Természetesen
Ahogy a gumi összetétele sem mindegy.
Minél puhább, annál jobban tapad, de természetesen jobban is kopik, és valamennyire a fogyasztást is növeli.
Nem véletlen pl. a Conti Eco Contact gumi (Michelinnek is van hasonló), ami próbál a kisebb gördülési ellenállás felé elmenni.Nézd meg pl. a BMW i3-at, 19"-os, de csak 155 széles a gumija.
-
kisza25
félisten
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Peter668 #5258 üzenetére
Mellékesen megjegyezném, hogy én betöltöttem a gyári mennyiséget a Rio-ba és a maximum felett lett, a nivó-nál szívtam ki belőle 1dl-t, hogy az F betű helyett csak a hozzá tartozó pont-nál legyen.
1700km-t mentem a csere óta, és azt is megtudom erősíteni, hogy ez alatt még kb. 1mm-el feljebb is jött a szint, holott biztos eszi is minimálisan, mert indításkor érzem szagra pár 10 másodpercig.Leközelebb megpróbálom valahol a min és max között a 3/4-e és a full közé belőni, szóval 1-2dl-vel kevesebbet.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Peter668 #5260 üzenetére
Ja, én nagyon rövideket megyek, jellemzően 1 és 12,5km közötti távok. A napokban ráadásul víz mellett állva 15-20 perceket kellett járatnom, hogy lejöjjön a jég. Ez is növelheti, bemoshat benzin-t.
Én biztos ami biztos, kiszedtem azt az 1dl-t, mert olvastam, hogy ceed-nél azért volt/van szimmering probléma, így nem akartam az egyik lehetséges gyengébb pontját extrán terhelni,
de nem kopott motornál valszeg tényleg nem okoz az égvilágon semmit, ha 1dl-vel a max. felett van.Nekem többször kell néznem, mert a márkaszervíz 5W30-al töltötte 165.000km-en át, én meg 0W20-assal cseréltem, és benne volt a pakliban, hogy enni fogja.
(Lehet, hogy még jó is volt, hogy évi 40.000km-re az 5W30-ast kapta, lehet, hogy rosszabbul jövök ki, ha 0W20-assal mennek autópályán, 15000-es csereperiódussal, úgy, hogy a sofőr valszeg sosem nézte a szintet.) -
Dare2Live
nagyúr
válasz Peter668 #5304 üzenetére
Én is fékfolyadékot írtam és nem olajat.
Nem véletlenül írtam azt, hogy műszakin kötelezővé tenném a vizsgálatát. Botrány ami van ezen a téren is.
A friss folyadék a fékezés és autó mozgás hatására egyrészt elkeveredik, másrészt keveredés nélkül is a friss átveszi a nedvességet az idősből.
Az autós forumok tagjainak egy jelentős része álomvilágban él. Ahol olajcsere 10.000 (nagyon max 15.000)kmenként akkor is ha 30.000kmet írnak elő, fékfolyadék max 2évente, hogy a nemrég felbukkanó váltóolajcseréről ami elő sincs alapon írva ne szóljak.
A valóság viszont az, hogy 29.800kmmel viszik az autót gari miatt kötelező olajcserére. Mert azt mondták márkaszervízben, az van a gépkönyv első oldalán és ő alapos gépkönyv 330oldalát is megnézte és az van benne.
Egy 3-4éves fékfolyadék minimálisan zavaros. Azután kissebb majd egyre nagyobb fekete szörhöz hasonló kukacokat látsz. Amikor már fekete az egész az tippem szerint 8+év. Anno merítésem alapján tippre minden 3-4. 12+éves autónak min 5+éves a fékfolyadéka. De a jóval több se ritka.
Egyik kedvencem az xy márakszervízben ahol vissza akarták tölteni a leengedett hűtőfolyadékot. Mindez úgy hogy ott álltam. Mert így szokták. Az extra ebben még az, hogy csomagban vettem amiben fixen benne volt. Akkor te azt gondolod, hogy ha nem látod 2évente cseréli a márkaszervíz a fékfolyadékot? Ahol motorolajjal szemben vizuálisan tényleg kb megmondhatatlan, hogy új vagy 2éves? Max leszív vele 2dlt a leírt módon és feltölti. Soha nem mondod meg szemre.
Mindez úgy, hogy egy olajcsere+fékfolyadékcserére a legolcsobb vidéki ajánlat olcsó KIAra márakszervízben 135.000Ft.
A nem cserélem márkaszervízben 60.000Ftért helyett a lecserélem így magamnak 1.500Ftért sztem nem egy rossz gondolat de már sajnálom leírtam.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Peter668 #5308 üzenetére
Szerintem sokkal jobb mint a nem cserélik. Erre írtam. Ha szerinted nem hát nem.
Igen pumpálódik ki be. Minden alkalommal amikor lenyomod a féket. Meg az autó se egy statikus dolog. Igen. keveredik. A fékfolyadékban lévő lévő víz %os aránya is esik. Forráspontja emelkedik.
A mennyibe kerül egy 10-12-15-18+éves kocsinál baromira nem csak egy dolog magyarországon. Értem én neked igen.
Mindenki eldönti. És fentartom, hogy sokkal jobb megoldás mint az, hogy 5-8-10+év után se cserélik.
Garanciális kocsi egy teljesen más témakör. Az nem a 10-12-15-18+éves. A jelenlegi szervízárak mellett viszont egyaltalán nem biztos, hogy megéri márkaszervízbe vinni. Főleg, hogy a KIA/Hyundainál saját és olvasott tapasztalatok alapján úgy próbálnak kibújni a garancia alól ahogy tudnak. Viszed évekig fizeted a 100-200K-kat kötelező szervízre aztán amikor valami nem működik akkor elhajtanak. Több barátom már kint vásárol és viszi német márkaszervízbe. Mert érdemben nem drágább mint a magyar márkaszervíz de ha valami gond van szó nélkül megy a gari.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tomics
addikt
válasz Peter668 #5991 üzenetére
Szerintem az normális, EURO6 szabvány átka. Hiába van meg a nyomaték 1800-tól, ez csak benzines, kell neki a fordulat. Szegényebb a keverék, hogy kevés legyen a károsanyag kibocsájtás…
2000 felett már nem kellene rángatni. Igen, idegesítő. Lehet, hogy megy a háztól, csak mit vegyen helyette az ember ami nem alsó kategória, napi használatra…a mai autók nem a megbízhatóságukról híresek. Az elektromos itthon meg gyerekcipőben.sorhat bmw szívem szerint 😁
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
nagyúr
válasz Peter668 #6205 üzenetére
Baszki, ne szivass, azon a linken amit Te linkeltel most, ott van a kombi alatt pl. "Árlista - modellév 2025"
Na ebben ott van, hogy a MY25-ben milyen motorok vannak Lassan lezárul teljesen a MY24-re a rendelés felvétel (ha van még egyáltalán), kiszórják a készletet és utána már csak az újat rendeled.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!