- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Autós kamerák
- Milyen notebookot vegyek?
- Gaming notebook topik
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
ph A Copilot+ PC-kkel érkező szolgáltatást rengetegen kritizálták elsősorban biztonsági okokból.
-
Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
it Adatvédelmi panasz érkezett Ausztriában a Google ellen, a vád szerint követik a Chrome böngésző felhasználóit.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Akula
őstag
Az is szuper banda!
Kitelefonálok, időpontot kérek TPMS cserére. De biztos, hogy felfújtam, de biztos, hogy az világít, de biztos, hogy biztos. Jó, akkor ad időpontot 3 hétre rá, mert addig beszerzik, de azért ez nem garanciális, azt ugye tudom, jó, akkor menjek.
Előtte 4 nappal azért csak felhívom őket, hogy minden rendben-e. Igen, ide is van írva, TPMS szett, 4 db. az időpont, a rendszámom, minden jó.
Megyek reggel időpontra, ott áll álmos fejjel és nem érti mit akarok. De kivel egyeztettem, mondom a nevét. Veeeeleeeeem? De ehhez a kocsihoz nincs TPMS, amúgyis hiba volt kitalálni, mert csak a baj van vele, stb. Tehát nincs. Nem is lesz, mert ellátási problémáik vannak.
Ott derült ki az is, hogy ami telefonban 13000 darabja, a katalógusban a helyszínen már inkább 34000, plusz a kerék szerelések 20000 Ft.
Jó, akkor nem kérem, köszönöm, viszlát. Elmentem, rakattam bele Alcar szenzorokat, mind a négyet, megállt 40000-ben. Akkor miről beszélünk?
Ugyanitt az éves szerviz: akku állapotát meg sem nézték, hűtővizet sem mérnek már, csak olajcsere és szűrő volt. Látszik, hogy hol matattak, mert ott nem volt poros a motortér. Ülésen rajta hagyták a fehér nejlont, nemhogy ajándék autómosás és kávé. Áhhh, felejtősek.[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
válasz bajnokpityu #5254 üzenetére
6 éven keresztül miért töltötték fullra?
Gondolom, ha fogyna, akkor legyen honnan fogynia, mert magától nem termelődik több.
Meg itt 3,2 literről beszélünk. 4 liter nem is használódik olyan gyorsan, mint 3,2. Nagyobb hősokkot is kap a kevesebb olaj. Meg azért is, mert a számlán meg az szerepelt.[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
-
csendes tag
válasz bajnokpityu #5256 üzenetére
Hát nem is tudom, azért a gyártó soron maxra töltik, az olajat. Olajcserénél a szervíznek is maxra kell tölteni, én még ettől eltérő esettel nem találkoztam.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Peter668 #5258 üzenetére
Mellékesen megjegyezném, hogy én betöltöttem a gyári mennyiséget a Rio-ba és a maximum felett lett, a nivó-nál szívtam ki belőle 1dl-t, hogy az F betű helyett csak a hozzá tartozó pont-nál legyen.
1700km-t mentem a csere óta, és azt is megtudom erősíteni, hogy ez alatt még kb. 1mm-el feljebb is jött a szint, holott biztos eszi is minimálisan, mert indításkor érzem szagra pár 10 másodpercig.Leközelebb megpróbálom valahol a min és max között a 3/4-e és a full közé belőni, szóval 1-2dl-vel kevesebbet.
-
csendes tag
válasz [CS]Blade2 #5259 üzenetére
Saját tapasztalat KIA Ceed 1.5T, 1mm-t sem nőt a gyár által feltöltött olajszint vásárlás óta, sőt inkább kicsit csökkent, de én nem nézem minden héten. A km futás 9500 km.
Jellemzően vegyes használatban, de min 15 km és 300 km közötti távolságokon.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Peter668 #5260 üzenetére
Ja, én nagyon rövideket megyek, jellemzően 1 és 12,5km közötti távok. A napokban ráadásul víz mellett állva 15-20 perceket kellett járatnom, hogy lejöjjön a jég. Ez is növelheti, bemoshat benzin-t.
Én biztos ami biztos, kiszedtem azt az 1dl-t, mert olvastam, hogy ceed-nél azért volt/van szimmering probléma, így nem akartam az egyik lehetséges gyengébb pontját extrán terhelni,
de nem kopott motornál valszeg tényleg nem okoz az égvilágon semmit, ha 1dl-vel a max. felett van.Nekem többször kell néznem, mert a márkaszervíz 5W30-al töltötte 165.000km-en át, én meg 0W20-assal cseréltem, és benne volt a pakliban, hogy enni fogja.
(Lehet, hogy még jó is volt, hogy évi 40.000km-re az 5W30-ast kapta, lehet, hogy rosszabbul jövök ki, ha 0W20-assal mennek autópályán, 15000-es csereperiódussal, úgy, hogy a sofőr valszeg sosem nézte a szintet.) -
Dare2Live
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #5261 üzenetére
Melyik motor?
Első yarisomnál anno még nem létezett a 0w20 kb 120.000kmig ment bele minden 10w30, 5w40... onnan raktam bele 0w20at semmit se evett belölle. Aztán 2005ben jött a yaris 2, ott már be is került a gépkönyvbe a 0w20.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Dare2Live #5262 üzenetére
Rio YB 1.25 MPI
Megengedhető az 5W30, aszem még hőmérsékletre sem szűkebb a tartomány, de azért az olajos topicban azt mondták, hogy itt az elején figyeljem a szintet a vékonyabbra váltás miatt, meg hát van benne 165.000km.
Motul 8100 Eco-lite 0W20 van benne. Annyi, hogy API SN meg Dexos2, a könyv meg ACEA C3-at ír az EU-ban, de a topic ajánlásával hagytuk a g.ibe az EU-s szabványt,
már eleve részecskeszűrősbe szokták az alacsony hamutartalmú C-st, ebbe meg úgy néz ki, hogy még nincs részecskeszűrő, csak 2 katalizátor meg utána 2 dob.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz vihartigris #5238 üzenetére
Egyszerubb, hogy hol nem? Szinte minden autós média ezt nyomatja, közben szidják a többit, hogy elavult fosch (beleértve a Toyota hybrid hajtását is, amit erősen kétlek, a mai napig csak rosszabb vagy kevésbé tartós és hatékony próbálkozások születtek csak) , a Hyundai és a Kia pedig az új japán.
Ezért kérdeztem, hogy tényleg ennyire jók?
Én kicsit utána nézve csak azt látom, hogy bizony a GDI motorokkal még garancia idő alatt is komoly problémák fordulnak elő, csak úgy mint a hybrid-rendszerrel vagy a DCT-váltóval. Kétlem, hogy olyan kiforrott, megbízható rendszer lenne, mint amit a Toyota közel 30 éve tökéletesít.
Az első generációs Niro állna leginkább közel a pénztárcához, de ott is rá kellene fizetnem cirka 1,2 milliót az NX 300h-ra, mellette elég sok problémát olvasok a hybrid Niroról, pl. elektromos módban, menet közben gázadásra beindulni elfelejtős benzinmotor, holott a műszerfal szerint beindult, olykor-olykor rángatós elektromos-belsőégésű, váltás, daráló hangot kiadó DCT-váltó, - ezeket több helyen is olvastam. Van vkinek első generációs Niro hybrid? A 2-3 évvel újabb évjáraton, Apple Carplay és Android Autón, vmint a némivel alacsonyabb fogyasztáson kívül mivel lennék beljebb?[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
KIA/Hyundai DCTk tudtommal mind szarok. Összes. 100.000kmet nem szoktak kibírni. Garanciáztatni nem lehet/nagyon nehéz őket ráadásul ha javítják is kövnek már gari időn kívül fog tönkremenni és az nagyon masszvan zsebbenyulós buli.
GDIknál van ami jobb, rosszabb. 1.6 GDI/TGDI, a komplett Theta vonal biztosan kerülendő. Nem ritka, hogy már 60.000kmnél és teljesen átlagos, hogy már 100.000kmnél masszív olajfogyasztás van. Kia/Hyundai pedig tényleg mindent elkövet, hogy ne kelljen gariztatni. US perek miatt jól dokumetnált az egész. itt EUban persze nincs semmi.
Hybrid rendszer gondjai dettó téma volt itt is. Gáz. Nem ugrik be melyikekkel van gond vissza kell nézni.
Érdemes elolvasni kia garis feltételeket. A 7év gari egy nagyon masszív átverés.Amúgy toyotanal is vannak gondok 2.0, 2.2 d4d vagy pl első pár év 1krfe-je de összességében messze minőségibb a hozzáállásuk pedig kvázi ellentéte a KIA/Hyundainak. pl ha kiderül egy motorrol, hogy szériahibás rendszeres, hogy kiterjesztik a garit 3ról 8évre. Lexust nem ismerem annyi pénzem nincs.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Ck.
addikt
válasz Dare2Live #5265 üzenetére
Köszi a részletes választ! Miért nehéz a DCT váltók gariztatása? Milyen indokkal bújik ki a gyártó?
Valamint a 7 év garanciában mi a beetetés?Nálunk (de lassan már kb mindenhol Európában, a magyar királyságot leszámítva) a Toyota/Lexus modellekre 10 év/160 ezer km garancia van, valamint a hybrid-rendszer vmennyi elemére és a nagyfeszültségű akkupakkra 15 év, szóval ez elég erős érv, csak hajt a kíváncsiság, hogy pl. a speedzone, carwow és egyéb média miért van annyira oda főleg a Kiáért, de a fentiek alapján Te is óvatosságra intesz, ha jól értem.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
Olvass pls vissza. Emlékeimszerint DCTre mint rengeteg mindenre (bowden, felfüggesztés, izzitógyertya, szilentek, stabilizátor...) csak 2év a gari. És 2évet azért ki szoktak bírni.
Nálam még ez a 2év se ment. Jó félévesen vittem vissza, hogy nem megy a start&stop. Tél van azért nem. Visszavittem nyáron is. Elhajtottak. Nem csak a márkaszervíz a KIA magyarország is!!!
Aztán 1.5évesen rendszeresen nem indult az autó, csak 30sec indítózás után. Kipróbálták most indul nincs itt semmi gond viszlát. Felvettem videora. Erre: Nincs a hibatárolóban semmi úgyhogy nincs hiba.És ez nem egyedi eset, ez a KIA hozzáállása.
szerk: gari feltételek. [link]
@tboy Az nem kérdés, hogy baromi kényelmes.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
kisza25
félisten
válasz bandika0626 #5269 üzenetére
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
vihartigris
őstag
válasz bandika0626 #5269 üzenetére
Szerintem a fotó Békéscsabán a kórház parkolójában készült.
bármi reciproka a semmi
-
fant0mi
addikt
válasz vihartigris #5273 üzenetére
"de mentők?"
-
bandika0626
senior tag
válasz vihartigris #5273 üzenetére
Pontosan.
AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
kisspici81
csendes tag
Üdv.
Kérdésem lenne!
Meg mertünk venni egy Kia Venga 2015.06 havi
1.4 benzines autót 95.000kmrel.
Persze csak utólagosan olvastam utána ennek az 1.4 G4FA motornak,hogy nem igazán irnak jókat róla.
Szervizkönyve megvan,rendszeresen szervizelt,márkakereskedésben Bécsben,viszont például sehol nem látom beikszelve az olajcserét.
Attól függetlenül lehetett benne olajcsere?
Vagy van vmi félnivalóm?06202906981
-
kisza25
félisten
válasz kisspici81 #5281 üzenetére
Szervizeltesd le és onnantól 10 ezrenként/ évente olaj olajszűrő.
Nekem is g4fa van és elmúlt 5ekm-ben semennyi olaj nem hiányzik a betöltött mennyiségből.
Amúgy használva szeretem a motor karakterét[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisspici81 #5281 üzenetére
Minden autó vásárlás után sztem ami kötelező az az összes folyadék és szürő lecserélés: olaj+olajszürő, fékfolyadék, levegőszürő, pollenszürő.
Ezen felűl gyertyákat érdemes megnézni de akkor már inkább cserélni.
Ha osztrák darab akkor még érdemes alulról is megnézni osztrák, német... sózás nagyon csunya dolgokat tud csinálni.G4FAnal én még ránéznék lánca. 2015ös a tied elvileg nem lesz vele gond de kb 20perc megéri.
Ha nagyon alapos akarsz lenni még katalizátorhoz be lehet nézni endoszkoppal.Olajszintet figyeld az első pár ezer km alatt.
Ha ez megvan onnan pedig 10.000kmenként olajcsere, 20.000kmenként légszürőcsere, 3-4évente fékfolyadékcsere, 30-40.000kmenként gyertyacsere.
btw a G4FA, G4FC Kia/Hyundai viszonylatban főleg 2014utániak nem rossz motorok. A DIs gammak, thetak sokkal problémásabbak. Plussz a problémák fő oka a 30.000kmes olajcsere meg a 10W40.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
kisza25
félisten
Dare2Live: ti vátltó olajat szoktatok cseréltetni?
Egyre több helyről hallom, hogy a kézi váltó is problémás a hyundai-kia-nál
Egy pesti taxis mondta nekem több ismerőse hyundaial taxizik és most ahol beraktam az egyik autót eladásra, ott is mondta nekem a szerelő, hogy két fajta hyundai létezik, amelyikben már cseréltek váltott és amiben majd fognak.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz kisza25 #5285 üzenetére
Hondában elő volt írva ott cseréltem mindig szervizkönyv szerint. Opelben nem cseréltem, nincs hivatalos csereperiodus, de még módszer se nagyon rá, mert a C corsán a váltón nincs azt hiszem leeresztő csavar. Motorjaimban meg közös a motor és a váltó olajzás
KIA-nál még nem néztem a könyvet, hogy a DCT váltóra mit ír.
ui.: suzukiban is cseréltem amikor hozzám került
[ Szerkesztve ]
-
Robi_73
őstag
válasz kisza25 #5285 üzenetére
Gyárilag 120e kilométerenként javasolt cserélni a váltóban az olajat, a kezdetben 90e kilométer volt ez az érték. Én 45e kilométerenként cserélem, sok japán márka is ezt a hatótávot javasolja a cserének. Az Opelokban nincs leeresztő csavar, de az alsó váltódekni leszerelésével lelehet engedni az olajat a váltóból. Legrosszabb esetben egy tömítést kell cserélni ami pár száz forint, de a legtöbb esetben a tömítés épségben túléli a beavatkozást. Vagy pedig vákuumos olajleeresztő készülékkel kell kiszívni az olajat a feltöltő nyíláson keresztül.
Robi73
-
[CS]Blade2
addikt
válasz kisza25 #5285 üzenetére
Én is gondolkodom rajta.
A Ford-ban szólt a szerelő 21 év után, hogy elég fekete, lecseréljük-e. A csere után lett egy kis hangja, de egyébként semmi nem változott, jól lehetett váltani. Télen reggel volt, hogy az első váltás nehézkesebb volt, azt hittem, hogy ezen segít a friss, de ez sem változott.
Sokaknál van, hogy a csere után sz*rabb, amit azzal magyaráznak, hogy hamarabb kellett volna. (Ez alapján az élettartalma vége felé már nem érdemes, mert csak rosszabb lesz.)Nekem most van a váltóban 167.000km, 4 éves a kocsi, így az olaj is.
Az biztos, hogy a gyári töltet az jóval jobb, mint aki cserélgeti flakonosból, szóval, ha cseréljük, akkor már rendszeresen érdemes.Nem tudom, hogy érdemes-e, ill. mikor lenne optimális elkezdeni.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #5285 üzenetére
Érdekes mert nem. Illetve persze olvastam de szökőévente van vele gond DCThez képest amivel teli van minden. Arányaiban tippre 10.000 hibás DCT / olajevős G4FGre jut egy darab kézi váltógond.
De sztem itt is az érvényes mint toyotanal. Ha vhol 70k-110.000km közt cserélteted akkor soha nem megy tönkre ha meg nem akkor 200k-800.000kkm közt vhol majd megadja magát.
@Robi73: Sever használat esetén. Aminek mondjuk a taxizás megfelel.
@Tboy: És jogos is mert 2év az előírás de 3-4évente sztem elég és btw MOon jellemzően a soha dívik. Amúgy olajat is lehet 7500km/félévenként severnel (pl full városi használat) az az előírás emlékeim szerint.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz Dare2Live #5289 üzenetére
3-4 év is jobb mint soha az tény, de annyira fillérés a fékfolyadék csere, hogy én az abs kockát nem kockáztatnám emiatt (lásd suzukik...)
olajat én 10 ezrenként cseréltem a sajátjaimban, kivéve az opelben mostanság, mert abba 1 év alatt 2-3-4e km kerül, így azt évente cserélem
ceed 1.5t meg céges, az 12-15 ezrenként lesz cserélve (attól függően hogy az 1 év vagy a 15e km jön hamarabb)
-
-
nagyúr
válasz bandika0626 #5291 üzenetére
aszongyák megeszi a kuplungot és igen drága a csere (vagy megégeti, aztán csúszik)
tény, hogy a DCT váltóra jobban oda kell figyelni mint egy hagyományosra, csak ezeket a dolgokat nem mondják el a szalonban
Pl.
nem tartjuk meg úgy az autót egy emelkedőn hogy nem nyomunk semmilyen pedált és hagyjuk hogy az autó csúsztatott kuplunggal tartsa magát egy helybengyakori racse mód nem tesz jót neki (0-ról padló aztán ami a csövön kifér)
dugóban 2km/h-val kúszás 2 órán keresztül sem tesz jót neki, ilyenkor inkább megáll, megvár amíg lesz elötted 10 méter, előregurul, megáll ...
manuál módra váltva nem jó ha gyorsításnál leváltasz vagy lassításnál felváltasz (összezavarod)
[ Szerkesztve ]
-
bandika0626
senior tag
Volt hozzá szerencsém de nem azért mert 140000nél megette, hanem a kuplungmozgató mechanikáról leesett az anya és beleesett a kuplungházba. Nem ment csak hátra.
Kicseréltették velem 400k-ért oszt semmi baja. Még jó hogy visszaadták a régit.A kézi váltósnak a kuplungját is ugyanígy ki lehet nyirni a városi dugókba.
Meg nem kell csúsznia neki elvégre be lehet kapcsolni, hogy ha megállt akkor autómatikusan rögzíti az autót.
Nekem eddig ezen az amatőr hibán kívül nem volt semmi gond.
De ki az a marha aki gyorsításnál visszakapcsol lassításnál meg fel.
Ja egyébként én úgy vettem észre, hogy hiába kapcsolom manuálba meg rakom sport módba plusz kikapcsolom az ESP-t meg amit visz magával nem lehet eszetlenkedni vele.
[ Szerkesztve ]
AMD RYZEN R7 1700, Cooler Master MasterLiquid 240, MSI X370 SLI PLUS, Corsair 2x4GB DDR4 3600MHz,Asus dual 1060 3G , Gigabyte GTX 1060 3G , Coolermasters GX 450, WD Caviar black sata3 500GB, SSD samsung 830 64GB.
-
Ck.
addikt
Azért annak sem túl egészséges fék nélkül a lejtőn állni percekig.
Egyébként ha ennyire betegágy a DTC és az egész duplakuplungos téma, akkor miért erőltetik ezt a megoldást ennyi sok-sok éven keresztül még mindig? Sőt, számos gyartó, mint pl. a vw csoport mintha lassan már teljesen elhagyná a hagyományos, bolygóműves, hidrodinamikus automata váltókat és áttér a duplakuplungosra. Miért?
[ Szerkesztve ]
-
Akula
őstag
Nem érted, mert magadból indulsz ki. Van púpod? És ekkor már tiltakozol, hogy köszi, nem kell. Gondolkozz az ő fejükkel. Ha csinálnak egy jó kocsit, miből élnek meg utána? Úgy kell élettartamra méretezni, hogy amikor letelik a garanciaidő, pont tönkremenjen, de két hét cúszással szinte minden.
[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!