- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen TV-t vegyek?
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pc360
addikt
Csak pár random megjegyzés...
Első ízben a magasságod és súlyod kellene tudni, muszáj azokhoz igazodni. Pl. 80 kiló fölött, meg amúgy is, ha nem akarsz szart, a minimum az, hogy kazettás legyen a hátsó agy. A 160 ezrekért dobált gépnél a még márkát sem jelző "Alloy Disc" nem biztos, hogy ezt takarja. A 16 és a 17 gondolom, a vázméreteket jelöli. 180 centihez pl. ezek már kicsinek számítanak. De az is lehet, hogy típusszám, így figyelmen kívül hagyható.
Az ideális nyeregmagasság az, ahol még kényelmesen ki tudod magad támasztani megálláskor, viszont a pedál legalsó állásában kicsit van csak hajlítva a térded. Az előre dőléstől ne félj! Egy jó bringán, ami adja magát a gyors tekeréshez, az a póz lesz a nyerő. Ha minden el van találva, akkor ez nem kényelmetlen, ráadásul stabilabb pózt jelent.
A kormányból le lehet vágni akár házilag is, ha sokallnád. Én is vágtam régebben belőlük. Vállszélesség és egyéni preferencia kérdése. Ettől az állítható dőlésszögű kormányszártól és a low-end rugós nyeregcsőtől amúgy tartanám a távolságot.
Visszatérve az árra... Ennyiért ez eléggé belépőszint, se a telótól, se semmitől nem lehet sokmindent várni - ez még inkább csak a "működik" kategória. Ellenben kezdő gépnek, a városba elég lehet. A szokásos: ennyiért használtan kapsz csak felszereltségében is jónak mondható gépet, a Deore-szinttel szerelteket újonnan minimum duplájáért adják manapság (főleg azt, ahol a teleszkóp valóban teleszkóp, és nem egy Suntour).
+ Érdemes hozzászámolni még pár ezret egy normális, nem műanyag pedálra.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"mókusban meg úgyse tolom, mint egy retard."...ne hallgass rá,a bringát csakis defekt esetén toljuk,...vagy ha feleségünkre rájön a sétálás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zebu
addikt
55-nél szerintem ne vegyél nagyobbat. nem tudom mennyire hosszú a karod, lábad, de ahhoz a magassághoz kb jónak kell lennie. Én biztos nem vennék nagyobbat. Volt egyszer nagy vázat, 2 év szenvedés után váltunk meg egymástól. Kisebb váz mindig job, mert stucnival vagy egy másik nyeregcsővel tudsz picit játszani vele ha a határon vagy. De ha nagy akkor az már nehezebb...
Nem tudom a többiek mit gondolnak.
(#94100) 6030D: cask leesett, mert alul szerintem nem feszíti eléggé. vagy nem tudom. Hogyan lehet ezt beállítani? Láttam hogy kicsit mozog fel és le, lehet forgatni, de nem tudom hogyan lehet feszíteni rajta
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
kazettás agy Régen a racsni az agyon egybe leszedhető volt és a lánckerekkel egy egészet alkotott, jelenleg a szabadon futó az agy része, a lánckerekeket csak rá kell rakni, ez a kazettás agy. Belépő szinten néha van még régi ún. menetes, de ma már szerencsére ritka, a kazettás jó 40 éves technológia.
pörgetés ( = gyors tekerés?) Igen
menetes villa A régi colos villák vége menetes, a mai ún. AHEAD sokkal modernebb és jobb megoldás ott nincs menet.
A wikipedia szerint hasznos élettartama 3-5 év A wikipédiát idióták írták A mai alu vázak nem mennek tönkre, korai és szar alu vázak szerettek eltörni, de ez rég nem probléma.
-
K_Gabor
tag
Méret összehasonlításhoz:
Nekem 2015-ös 15-V crossway-em van, most a pontos méreteket nem néztem meg mekkora a difi a két váz között, ha esetleg van, de az enyém is 55-ös és én 187 magas vagyok és kényelmesen elvagyok rajta.
Ahogy már előttem is írták nembiztos, hogy jobb lenne a nagyobb neked.Hirdetéseim: http://hardverapro.hu/tag/k_gabor_3#aprohirdetesei
-
gerii
addikt
Nekem egy Crossway 600-as van 58-as méretben, 191 cm magas vagyok. Az 55-ös kicsi lett volna, viszont neked pont jó lesz. Fent a galérián a sarokban elvileg találsz 100/300/600 példányokat, és össze tudod hasonlítani, még hozzáértés nélkül is látszódik valamennyire a különbség.
190k tényleg kegyetlen egy jobb belépő bicajért, én ezért csaptam hozzá még egy kis zsetont, hogy akkor már legyen tartósabb. Szerintem egy 100-as modellt is nézz meg, az is elhozható 210k körül. -
bunddog
tag
Az a stucni és nyeregcső komoly? Biztos 2017-es?
java merev villa ezt ismeri valaki? mosso-t akarok venni a pm felfogatás miatt de ez jobban néz ki de drágább is, de azt boltok is árulják ezért gondolom megbízható.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Gratula hozzá! Én még azóta se láttam a '16-os példányt, de már használja a user, és elégedett vele.
Azok a fékcsövek elég hülyén állnak. Az elsőn lehet, hogy csak tekerni kellene leszerelt állapotban és a kormány előtt elmenne U alakban. A hátsó meg olyan, mintha rövid lenne. Ha jobbra teljesen elfordítod a kormányt, nem feszül meg?
Karbantartás: láncot olajozni kell, csapágyakat zsírozni. Olajnak utána nézhetsz itt a fórumon is, mindenkinek más jön be, másra esküszik. Szerviz évente elég, de nem árt egy 0 km-es is, mert nem minden boltos "ügyes". A teló becsúszóján meg fog jelenni idővel fekete dzsuva, azt is törölgesd, mert csak koptatja.
Illetve a vázra tegyél átlátszó fóliát, ahol érintkezik a fék és váltó "csövekkel", különben kidörzsöli a fényezést. Papír boltban van A4-es méret, akkorát vágsz, ami kell. Lehet a hajtókarra is, akkor nem dörzsölöd le a cipővel.
Telefon: StravaMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-=RelakS=-
veterán
Nyeregcsővel pl az, hogy teleszkópos
Remélem, elég keményre van húzva, különben hülyét fogsz kapni, ahogy tekerés közben fel-le hintázol rajta.Illetve itt sokan (páran? ) nem kedvelik az állítható kormányfejet. Biztos okkal, nem volt hozzá szerencsém.
Az első fék fékcsövét is elég furán vezették el... ránézésre lobog, mint egy zászló
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
szjoci
őstag
A rugós nyeregcső előbb-utóbb kikotyogósodik és tekerés közben picit jobbra-balra fordul majd alattad.
A stucni ha be van állítva majd megvan húzva rendesen akkor nem lesz vele gond. Itt inkább a fórumtárs a menetes nyakú villára gondolt, ami 2017-ben egy ilyen áru új bicajnál már elég viccesnek hat. Dehát valahol spórolni kell, na.[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
Az ilyen típusú rugós nyeregcső ilyen sajnos, és egyre jobban el fog fordulni. Lehet hogy kicserélik gariba, de a következőnek is ez lesz a sorsa. Ha ragaszkodsz a rugózáshoz, akkor legalább egy Suntour NCX-be kell beruházni. Használ valaki itt a fórumban is ilyet, és nincs panasza rá.
[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
Igaz. Bár én folyamatos követést nem használok többféle okból kifolyólag: akku, adatbiztonság, és amúgy se kell. A GPS be sincs kapcsolva. Ha már egyszer követek, akkor nem igénytelen módon, hanem úgy, hogy utólag lássam, melyik szakaszon mennyivel tepertem, ezért marad a Strava.
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
LustaDick123
tag
A hétvégén bringáztam egyet, végig nyilt terepen mentem, még nagyon fák sem voltak (Duna töltés). Ugyanazon a telefonon elindítottam a következő trackelő alkalmazásokat és a következő eredmények születtek:
- Runtastic Road Bike Pro: 70.89km
- bringa kilométer órája: 72.62km (itt volt csalás, mert ha leszálltam és sétáltam a telefon a zsebemben volt, ami + távolság)
- Strava: 73.5km
- Google Fit: bár érzékelte a Strava trackelést, mégis 77.83km-t mért
- Sony Lifelog (hasonló, mint a Google Fit, automata, érzékelők alapján dolgozik, de nem trackel): 83.7kmAkkor mennyit is mentem a hétvégén?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
3000 km után még láncot sem cserélek (utolsóm,KMC X10L pont 6053km-t tartott),nemhogy hátsó sort,a hajtóműről nem is beszélve,pedig nyomom neki terepen.Attól persze le lehet nyúlva a tiéd (olajazás hiánya,Förstemann lábak stb.) és talán a hátsó sor is odalehet ha nagyon egyik sebességet használod,de,hogy a hajtómű az pöpec annak 99,5%-a.Tehát adódik a kérdés,minek a csere? Ha 2 év alatt mentél 3000 km-t megkockáztatom,hogy még az integrált hajtómű előnyeit sem fogod érezni,nemhogy a sorét,vagy a láncét.Egy vélemény hangzott el!
jjeahh...egy ilyen cikkbe botlottam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
golyani
addikt
Német webshopokat érdemes nézegetni, a Deore hajtómű pl ~25k pénzért megtalálható kint. A HG93-as XT láncot ~4600-ért rendeltem múlt héten, a 9-es XT fogsort meg ~16000-ért.
#138135-re: na én is kb 6k km-t mentem a gyári lánccal ami megnyúlt, megette a magában külön már nem cserélhető lánckereket hátul, és az új lánc meg rakoncátlankodik elől a középső tányéron( úgy tudnám leírni, hogy a lánclap beszorul két fog közé váltáskor és hajtáskor magával viszi, amíg a hátsó váltó ki nem rántja onnan egy kis zaj kíséretében), ergo az is cserés.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
44-esnél nagyobb nagytányérnak nem sok értelmét látom bármire ami nem outi (ott meg nem érdemes 11-el kezdeni a sort), de ezt te tudod. Nem hinném, hogy éreznéd a különbséget a hajtás esetén egy trekkingen, a súly ott úgyse annyira szempont, amúgy meg egy acera szint is baromi merev.
SRAM lánc vagy KMC lánc szerintem a shimanot hanyagold, túlárazott ahhoz képest amit tud.
Sorból érdemes sunracet, olcsóbb és bőven jó.
[link] [link] [link] [link] Roseon ez a pakk kijön 62 euroból + 10 a szállítás emlékeim szerint. Sajnos sunrace sor valamiért nincs rose-on, nem tudom miért.
(#138135) Hasaggymeg olajazás hiánya,Förstemann lábak stb. inkább shimano lánc
(#138136) Hasaggymeg Létezik önlehúzó csavar, négyszögben is. De egyáltalán nem általános, meg túl sok értelme nincs, nem feltétlen egyszerűbb, mint szerszámmal.
(#138139) Massmurderer Pedig vagy így szokták hívni, vagy kazinak.
[ Szerkesztve ]
-
-
ZolkoW
őstag
A 9 sebis gonodlom régebbi széria, főleg, hogy már az Alivio is 10-essel jön.
Emellett szoktak létezni "szérián kívüli" alkatrészek is, ami a számozásból beazonosíthatók, hogy mégi milyen szintűek, de asszem, azokra nem írják rá, hogy Deór-e
(most példát nem tudok, meg okokat sem, de van ilyen)
Ja, nem érdemes túlságosan felborítani az egyensúlyt, tehát gagyi vázhoz XTR-t venni (nem tudom, milyen vázad van, nem azért), de inkább fölfele lógjon ki valami, főleg, ha jó áron hozzá lehet jutni. A trekking meg ugyanúgy bicikli, csak más a felhasználása, azért gondolom egy trekkinges is szeret problémamentesen és halkan-gyorsan váltani, szóval nem kell lesajnálni, hogy arra kár a drága cucc. (költekezz csak! )Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Megérné-e? Nem tudom. Meg kell-e lépni a kettő,esetleg egyre váltást? Igen,muszáj,erre halad az ipar és nekünk követni kell a trendet,másképp lemaradsz,kimaradsz a fejlesztésekből.Érdekes elgondolni azt,hogy jött a 3x6,7,8,9,10,amit mind úgy nyomattak,hogy 18,21,24,27 és 30 sebesség,közben lóf@sz,hisz nemcsak hogy átfedések vannak (ugyanaz,vagy érezhetetlenül különböző áttétel néhány sebességkombinációban) hanem keresztbe sem ajánlják váltani,lecsökkentve így a marketing által bekamuzott pl. 30 sebességet...ööö...24-re.
Mint a telekom,ígért 30 sebesség,garantált 24. Aztán jön a kettes és egyes tányér elől és hirtelen semmi baj a keresztbe váltással sem,hiszen másképp hogyan adják el nyolcsebességesként a méregdrága 1x-es rendszert? Minden esetre a három elől tényleg bőség zavara,kettő szerintem ideális,ha meg nagyon edzett vagy akkor megéri az egyszerűség,könnyedség oltárán feláldozni további néhány sebességet és elhagyni az első átdobót is.Trekkingre nem ajánlom ez utóbbit,szerintem túrázni kell a 2 tányér elől."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
Kiegészítve a korábbiakat a mechanikai és súly tulajdonságokon használati oldalról is vannak előnyei az 1x rendszernek (ami a 2x esetében már nem áll fent). Ha változatos terepen teker az ember, akkor 1x rendszerrel szinte egyáltalán nem kell előre gondolkozni, hogy milyen fokozat lesz szükséges a következő akadályhoz, fel, vagy lefelé kell váltani, mert akár egy mozdulattal is akár 4-5 fokozatot is lehet váltani akár terhelés alatt. Ha elől is kell váltani, akkor azért jó ha előre gondolkozik az ember, hogy vajon a következő szakaszon elől melyik tányér kell, mert ha már ott vagy akkor késő. Így összességében, hogy egy kapcsolón a teljes áttétel spektrum rendelkezésre áll az elég nagy használati szabadságot ad. Egyszerűen mész, tekersz és jól érzed magad. Ja és a narrow-wide lánctányékorral nem kell se láncterelő, semmi, nem esik le, a hátsó mechanika úgy feszíti a láncot, hogy nem csörög a lánc a vázon a legdurvább terepen sem.
A szememben ezek az igazi előnyök MTBs szemmel. Más kategóriában nem tudom mennyi értelme van az 1x-nek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen