Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz gyulank #28727 üzenetére

    Leegyszerűsítem neked :)
    1. Ha akarsz föld útra menni (akármilyen), akkor az országúti felejtős neked
    2. deicide MTB-vel kiteker velence tókorön 30+-os átlagot. Szóval a trekking / MTB különbségnél felejtsd el a sebesség különbséget, több fog múlni rajtad, mint a biciklin
    3. Ha sziklás, fagyökeres lejtőn vagy emelkedőn akarsz közlekedni (sík kevésbé számít), akkor felejtsd el a trekkinget. Ez esetben el is értünk oda, hogy MTB az ideális neked.
    4. Ha nem akarsz 3. pontban említett helyen, akkor az a kérdés akarsz-e valaha is pakolni nagyobb súlyú csomagot (10+ kg) a biciklire (ez gyakorlatban azt jelenti, hogy max 1-2 napos túrákra mész, és sátort vagy ilyesmit biztos nem viszel magaddal). Ha igen, akkor felejtsd el az MTB. Ez esetben a trekking az ideális neked.
    5. Ha nem akarsz nagyobb súlyú csomagot rakni, akkor az a kérdés, szeretnél-e nagyobb sárban (vizes földúton) is közlekedni. Ha igen, akkor felejtsd el a trekkinget. Ez esetben újfent MTB az ideális.
    6. Ha nem akarsz sárban sem közlekedni, akkor az a kérdés, hogy aszfalton csak azért közlekednél, hogy eljuss a terepig, vagy mennél amúgy is aszfalton? Ha csak az eljutás a lényeg, akkor az MTB jobb választás (MTB-vel és trekkinggel is eljutsz, de ha elég kemény a terep, trekkinggel nem tudsz végigmenni rajta. És akkor mindegy milyen gyorsan értél oda).
    7. Ha nem csak a terepig eljutás a lényeg, vagy nem vagy biztos az előző pontban, akkor nézz körül, hogy a környékeden milyenek az utak, illetve a terep biciklizés lehetőségek. A környéked számít, mert ott fogsz a legtöbbet tekerni. Egyszer fel lehet menni az alpokba trekkinggel is, meg egyszer ki lehet bírni egy Balaton kört MTB-vel is. De ha ahol napi szinten jársz csak sík terep van, meg döngölt földutak, akkor hülyét kapsz majd egy MTBtől, ha pedig folyamatos fel-le, 10+ %-os emelkedők aszfalton is, és sziklák mindenfelé terepen, akkor sokkal jobban jársz egy MTB-vel, legfeljebb raksz rá egy keskenyebb, kevésbé bordázott külsőt.
    8. Ha a fenti pont alapján sem egyértelmű, akkor azt érdemes megvizsgálni, eldönteni, hogy várhatóan hol töltesz majd több időt. Ha akár csak 51% aszfalton, akkor jobban jársz trekkinggel, legfeljebb raksz rá egy kicsit vastagabb bordázottabb külsőt. Ha akár csak 51% terepen, akkor jobban jársz MTB-vel, legfeljebb raksz rá egy kicsit vékonyabb, kevésbé bordázott külsőt. Értelemszerűen minél nagyobb az egyik aránya, annál egyértelműbb a döntés
    9. Ha ez alapján se sikerült dönteni, akkor részemről feladom :)

    Százalékokról két okból nem érdemes beszélni: egyrészt az előbb említett 2. pont miatt, a saját erőnléted, felkészültséged drasztikusan többet befolyásol, mint az alattad lévő bicikli. Másrészt azt, hogy mennyire gyorsan tudsz aszfalton közlekedni, sokkal jobban befolyásolja a biciklire feltett külső, mint az egyéb paraméterek (illetve az egyéb paraméterekből adódó különbségért lásd a 2. pont). De ha nagyon ragaszkodsz a %-hoz, akkor ha a fenti listát nem vesszük figyelembe, akkor azt mondhatom, hogy az elérhető sebesség illetve bejárható utakat 70%-ban a saját erőnléted és ügyességed befolyásolja. 20%-ban a felrakott külső. Maradék 10% pedig hogy milyen biciklid van. És itt jön be a korábban említett hobbi vonal. Hobbi alatt nem azt értem, hogy mennyit akarsz menni, vagy milyen gyakran. Hanem azt, hogy akarsz-e versenyekre járni. Mert ha igen, akkor ez a 10% ég és föld lesz. Ha nem... akkor tényleg csak 10%.

Új hozzászólás Aktív témák