- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bluetooth hangszórók
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szaszayanou
aktív tag
Olvasgatom a netet a kónuszos csapágy -> monoblokk váltással kapcsolatban. A négyszögtengelyes és a négyzetkúpos tengelyvégződés ugyanazt takarja, vagy két különböző megoldás?
Still stands Thine ancient sacrifice, An humble and a contrite heart.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szaszayanou #1552 üzenetére
Ugyan azt! Mert kúp alakú a tengely, befele vastagodik, így tudja megtartani a 4 szögtengely a kart, csavarral vagy anyával húzod rá a megfelelő nyomatékkal, utána a csavart akár ki is veheted, nem az tartja.
-
sanzi89
addikt
Nos, a múltkori CST Salvo vs. Schwalbe Silento kérdés még régebben eldőlt, a Schwalbe mellett tettem le a voksomat. Pár tapasztalat az első pár száz km után. A régi Maxxis Ignitor-hoz képest kisebb gördülési ellenállás, kb plusz 1-2 km/h biztos jelent. Az Ignitor 1.95 széles volt, ez elvileg 1.75 széles, azonban ránézésre ebből lényegében semmi nem látszik. Úgy néz ki legközelebb csak 1.5-öset veszek. Reflexcsík nagyon jó, de mégse teljes az öröm. Csak úton használva, semmi dudva megvan az első defekt. Ergo a szememben a Schwalbe Kevlar Guard egy kalap szarral ér fel, lényegében mintha nem is lenne. Csalódás, nem is gyenge...
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
rétisün
veterán
én 5600-os fékváltókarral használom (pontosabban a balos 5601-es, 2 sebességes) de nem biztos, hogy a radonon ilyen van, alighanem 5700-es, az újabb, és az már lehet nem is flight-deck kompatibilis.
a régi 8-as sora is flight-deckes volt, aztán szépen elhagyták az alsóbb kategóriákból. most már csak az ultegra meg a dura-ace flight-deckes.alapból stucnira nem lehet tenni, olyan a konzolja. bár aki nem riad vissza némi barkácstól, megoldható biztos az is.
a konzolból két érzékelő megy a fékváltókarba (azaz utólagos felszerelés újrabandázsolást igényel) onnan kapja a fokozatról az infót. ez alapján számol pedálfordulatot, sebesség+áttátel alapján.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
sanzi89
addikt
válasz fi:zi'k #1562 üzenetére
Már eléggé tükörsimára volt kopva, szóval...
De ez a Schwalbe akkor is csalódás. Nem tudom a CST milyen lehet, de megint egy 4 évig nem akarok külső vásárlással foglalkozni. Tanultam belőle, ennyi. Majd elkopik...
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Teasüti
nagyúr
válasz sanzi89 #1559 üzenetére
Na jó, de mi szúrta ki? Megvan a tettes?
Mert mondjuk azért akad pár olyan dolog is, aminek semmi nem áll ellen.
Ilyen pl. amikor én beleszaladtam egy a betonból kiálló kicsi de szilárd fém tüskébe. Na ez olyan lyukat ütött, hogy keresni se kellett, mert már messziről feketéllett és vagy két másodperc alatt ernyedt el a gumi teljesen.
Meg a király dinnyét szokták még emlegetni mint adu ászt, bár én ezt nem ismerem.[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
hogy lehet kiválasztani a megfelelő nyerget?
Cserélnem kéne, de gondolom akár aprón (akár boltban veszem), nem igazán lehet felszerelni a bicómra és próbálgatni. Így "látatlanba" meg fogalmam sincs, hogy az apróhirdetésekben kínált nyergek közül melyik a jó.
-
attiati
veterán
Nem tudom, hogy volt e már: ideális vázméret és beállítás megtalálása A videó egész jónak tűnik.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Cathfaern #249 üzenetére
Hogy ez ne maradjon így:
Valamit nagyon benéztem beállításkor / meghúzáskor alkottam valamit, de mint utólag kiderült jelentősen előre dőlt a nyereg, ezért csúsztam előre Korrigálás után teljesen jó lett a dolog, így már kényelmes (bár az időjárás miatt a hosszú távú próba még várat magára... ) -
fi:zi'k
nagyúr
Fizik nyereghez fizik táskát használt már vki?
Mennyire tart és tartós?96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
nagyúr
Nahát, mit találtam. Ha volt már, sorry. Áraréna - Kerékpárszerviz
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
zoli03
őstag
Én először azt dönteném el, hogy milyen funkciók kellenek (pulzusmérés (ez mondjuk fontos), pedálfordulat, magasságmérés, stb) és az árkategóriát határoznám meg. Aztán megnéznék pár webshopot, amelyik megtetszik, annak utánaolvasnék Testbikeon vagy a Bikemag pulzusmérős fórumában (így pl. a korábban említett VDO már ki is esik)
Úgy nehéz ajánlani, hogy az elvárt funkciókat nem ismerjük.
Itt írnak a pedálfordulatról is. Szerintem a pulzusmérés sokkal fontosabb lenne (bár azt meg tudod oldani később külön karórával is a kormányra szerelve, és akkor az futáshoz is jó.
Érdemes lehet még használtat is nézni akár, akár jóval olcsóbban meg tudnál venni komoly órákat garanciával.[ Szerkesztve ]
-
Zebu
addikt
Pulzus mérős órám van, csak kormányra még nem szereltem fel eddig. Kellene valami felfogató hozzá.
Lidl-ben vettem, de szépen működikPedálfordulat akkor nem is fontos igazából.
Akkor csak egy mezei megbízható kódolt óra kellene ami bír hideget, meleget és ahőmérsékletet is mutatja.
-
Teasüti
nagyúr
Az én olvasatomban a pulzus mérés és a pedál fordulat mérése kéz a kézben jár egymással.
Gyakorlatilag az előbbit az utóbbi határozza meg. Ha tudatosan edzel, akkor előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz egy cad mérő is szvsz.Ha már itt tartunk, BT pulzusmérőkből csak a Polar Wearlink ajánlott, vagy van esetleg olcsóbb is?
Karórám már van sportoláshoz (közönséges Casio G-Shock), szóval inkább telefonos alkalmazás felé mozdulnék majd idővel.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz Teasüti #1581 üzenetére
Ez egész biztos? Ugyan nem próbáltam, de nagyobb áttétellel, lassan pörgetve nem lehet ugyanannyi a pulzus, mint ugyanazt a sebességet egy közepes áttétellel, nagyobb pedálfordulattal tartani? Mert akkor eltérő pedálfordulat is adhat ugyanolyan pulzust.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Teasüti
nagyúr
BB Atom 6.0?
Garancia valószínűleg ugyanannyi jár erre is.Mondjuk csak azt nem értem ebben az órában, hogy a sebesség szenzort mi a fenéért kell a hátsó kerékre rakni.
(#1583) deicide
Nekem az a cikkből az jön le (meg saját tapasztalatom szerint is), hogy a munkavégzés intenzitása határozza meg a pulzust.
Igaz, hogy magas fordulaton az intenzitás valamelyest csökken, de szerintem még így is nagyobb, mint alacsony fordulaton erőlködve.
Saját tapasztalatom szerint is akkor szokott felfutni a pulzusom és elfogyni a levegőm, ha ülve pörgetve tekerek fel vhol, míg ha kiállok és lassan "kényelmesen" megyek fel ugyanott, akkor a légzésem szinte nyugalmi marad.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz Mr.Csizmás #1584 üzenetére
Mondom, nem vagyok tisztában vele, nem tudom, hogy a könnyebben, gyorsan tekerés pulzusa hogy viszonyul a kisebb pedálfordulatú, több nyomatékot igénylő tekerés pulzusigényéhez. Csak azt próbálom kideríteni, hogy a pulzus korrelál-e a pedálfordulattal eltérő fokozatok esetén is. Az nyilvánvaló, hogy ugyanazon fokozaton tekerve igen.
Teasüti: akkor viszont jó, ha van cad és pulzusmérő is, ha valaki szereti váltogatni a fokozatokat, intenzitást. Bár nem jellemző, úgy néztem, minden bringásnak megvan a saját stílusa, amitől csak ritkán tér el 1-2 fokozatot.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #1585 üzenetére
Blackburn-ből soha semmit. Egyik barátomnak - igaz nem pont ez a típus - van egy hasonló vezeték nélküli fekete órája, ami nyáron a tűző napon egyszerűen kikapcsol. Zsebbe kell tenni vagy valami árnyékos helyre, hogy lehűljön és újra bekapcsoljon. Persze ott meg már nem mér...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #1586 üzenetére
Ha csak az erőkifejtést nézem, akkor a lassú munkavégzést nem is követi szinte a pulzusszám, csak jókora késéssel (ez is általános tapasztalat, nem bringázásból).
Míg ha gyors munkavégzést csinálok, akkor a pulzus is sokkal előbb felfut.(#1588) sanzi89
Ilyen véleményt még nem olvastam. Akkor majd megy vissza garanciába.
TB vélemények szerint is egész jó cuccok az Atom SL órák.[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #1589 üzenetére
eBike elhajtott, mondván, hogy működik. A gyári garancia érvényesítésének meg nem nézett utána, használja így. Tanulság, ne vegyen fekete órát az ember és ha lehet a márkát is kerülöm. Lehet hülyeségnek hangzik, de egy 1000Ft-os kínai szutyok teljesít szolgálatot lassan 5 éve nálam, semmi gondja nincs. Előtte két borsos Cateye mondott csütörtököt. Ez a tízezres csoda se tud többet, csak vezeték nélküli.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
rétisün
veterán
válasz deicide #1586 üzenetére
"minden bringásnak megvan a saját stílusa, amitől csak ritkán tér el 1-2 fokozatot."
ez így van, én is hiába kezdtem kisebb lánckereket használni elől, hátha rá tudom magam szoktatni a pörgetősebb bringázásra (térdemet kéne kímélni) nem nagyon akar(t) összejönni
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
zoli03
őstag
Ez így eléggé nem szavahihető vélemény, hogy miért csak a Polar jó. Ennyi erővel azt is mondhatnám, hogy csak egy adott telefonmárka gyárt használható telefonokat, mert nekem olyan van és kész, a többi nem érdekel. Az nem derült ki, hogy a többi óra miért mérné rosszul a pulzust (valószínűleg azért, mert ugyanúgy méri, mint a Polar).
#1595 fi:zi'k: csak néhány vezeték nélkülivel van gond (az említett VDO X3DW is közöttük van). A vezetékesekre nem nagyon írnak panaszt.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Wow, és tényleg logikus.
Na most mi van akkor, ha a használati útmutató ellenére én mégis az első kerékre rakom fel?
Az útmutató kitér a max szenzor távolságokra és abból olybá tűnik, mintha a cad és speed szenzor távolságaik tervezetten hasonlók lennének. Bár ebben már nem látok rációt, hogy a görgőzésen kívül miért lenne még indokolt hátra rakni.(#1597) zoli03
Pulzus mérők elég hektikus szerkezetek. Az olcsóbbak nem a megbízhatóságukról híresek.
Meg ilyen műsoraik vannak, hogy interferál az átvitelük, nem indul be a mérés, "nem látja a pulzusod" és mindenféle kenceficével kell összeganéznod magad a mérő alatt, meg az izzadás már problémákat okozhat, stb stb.
A minőségibbekkel kevesebb a baj.
Asszem Lasali meg Szki tudna erről bővebben mesélni.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz deicide #1583 üzenetére
Egyáltalán nem biztos Pedálfordulat és pulzus között nincs direkt összefüggés. Gyakorlati tapasztalat kicsit ellentmond ennek, mivel általában ha az ember kipróbálja, hogy na akkor most megtolja a pedálfordulatot, akkor azt látja hogy felmegy a pulzusa is. De ennek az az oka, hogy érzésre nehéz annyival visszavenni a váltót, mint amennyivel felpörgeted (Szóval általában ez a próba úgy néz ki, hogy 80 cad 30km/h, felmegy 90 cadra és akkor felmegy 32-33km/h-ra is. Ilyenkor nyilván nő a pulzus).
Egyébként pulzusmérős órából ha nincs zavaró tényező (vagy digitális) az óra, akkor teljesen mindegy milyet vesz az ember, a pulzusérték ugyanolyan pontos lesz (a mérés elvéből adódóan vagy nem mér az óra, vagy pontosan mér). A szolgáltatásokban lehet különbség, anyagminőségben (mennyire ázik be), illetve nyilván ha valami nagyon kínai a cucc, akkor random lefagyások, értelmetlen adatok is előfordulhatnak. De olyan nincs, hogy mondjuk 140 helyett 145-öt mér
Teasüti:
"Saját tapasztalatom szerint is akkor szokott felfutni a pulzusom és elfogyni a levegőm, ha ülve pörgetve tekerek fel vhol, míg ha kiállok és lassan "kényelmesen" megyek fel ugyanott, akkor a légzésem szinte nyugalmi marad."
Ha ülve tekersz, akkor pusztán saját erőből mész fel, ha kiállva tekersz, akkor a gravitációt is igénybe veszed ahhoz, hogy felérj Nem ugyanaz a kettő, szóval értelmetlen így az összehasonlítás.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz fi:zi'k #1595 üzenetére
VDO X3DW valóban veszti a jelet néha, 2-3 alkalommal Szilváson meg kellett álljak, hogy megigazítsam a jeladót és a mágnest, valamint már kezdte a beázás jeleit mutatni (leragasztott képernyőplexi alá oldalt kezdett behatolni a folyadék). Az 5-6 fokban eltűnő kijelzésen már nem is csodálkoztam. Ja, alapból nem akarja felismerni a pedálfordulatszámmérő-jeladót.
Új hozzászólás Aktív témák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- MotoGP 24 - Íme a launch trailer
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gitáros topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Vezetékes FEJhallgatók
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest