Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ZolkoW

    őstag

    válasz Hasaggymeg #153483 üzenetére

    Én máshogy vélem tudni :) , ti. hogy a karbonvázak sem szélesebbek alapból, ráadásul azoknál mindenféle kiszélesedő idomtalan formát meg tudnak csinálni, nem is véletlen, hogy egy modern karbonvázra legfeljebb konzolos első váltó megy fel, vagy inkább az sem. Úgy emlékszem, olyan nyafogásokat olvastam a vázgyártók részéről, amikor indokolták a pressfit létjogosultságát, hogy nehéz (drágább) a menetes részt úgy előállítani, hogy egytengelyűek legyenek, főleg, hogy egy kisebb üzemben talán még át is kell fordítani a vázat. Genyán fogalmazva a pressfithez elég volt lazább tűrésű megmunkálás, főleg azoknál a fajta csapágyaknál, ahol műanyagház is van, mert az még külön fölvesz (enged) némi pontatlanságot.
    Ez a szélesedés szerintem később jött, csak alkalmazkodtak a már amúgy is létező külső csapágyak méreteihez, ráhúzták a csapágyházat a szélesebben terpeszkedő csapágyakra, de minden maradt a helyén. Így a Q faktor is a régi, viszont még egy fokkal merevebb a váz azon a részen, meg montinál gondolom a még nagyobb gumiférőhely is jött vele, országúton ez talán nem akkora előny :)
    Egyébként érdekes, így belegondolva nálam pl. pont befelé vándoroltak a csapágyak, igaz, az átmérőjük nagyobb lett - 73 mm a csapágyház, és ezen belül vannak a csapágyak.

    Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

Új hozzászólás Aktív témák