Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • atesss

    addikt

    Üdv !
    Egy ismerőssel közösen vettünk végre egy "normális" láncolajat (Rofloff), ezért most 4 MTB-ra is raknék belőle - némelyik nagyon rossz állapotban volt már kenés szempontjából.
    Csak az lenne a kérdésem, hogy mivel tisztítsam le előtte a láncot, váltót, fogaskereket - vagyis az egész hajtórendszert ?
    Először ugye száraz ronggyal, de az nem lesz elég amilyen rárakódások vannak rajta szerintem, valamilyen vegyszer is kellene.
    Mit ajánlotok erre a célra ?

    Az egyik monti még nővéremé volt (kb. 13-14 éves lehet, de nem volt sokat használva), de ő már évek óta nem használja, most viszont lehet hogy kölcsönadnám (hosszabb távra) egy ismerősnek.
    Csak pár dolgot ki kell javítanom rajta előtte.
    Elég rozsdás volt a hajtórendszere, ezért beraktam rozsdamaróba némelyik darabot (még valamikor egy éve volt ez). Konkrétabban az első és hátsó racsni ami nagyobb darab.
    (A fékpofa rögzítő alkatrészeknél ez nem érdekes).
    Csak a rozsdamarás után egy szürkés-fehéres bevonat maradt, amit nem tudom mivel lehetne leszedni. Gondolom smirdlivel igen, de az a hátsó racsninál nagyon nehézkes lenne. Nincs valami más ötletetek, pl. másik vegyszer ?
    Vagy hagyjam, mert nem fogja rontani ez a hajtást - aztán majd szép lassan lekopik ?

    3x6-os shimano váltó van rajta, shimano sima (nem markolat) váltókarral. Csak az a probléma hogy pár éve elromlott a váltókar mutatója.
    Ilyen "körbeforgó" fajta, de majd csinálok képet, vagy keresek rajta típust.
    Azóta a mutató szabadon forog, megszünt a kapcsolata a váltóval.
    Mi lehet ennek a hibája, lehet hogy csak kipattant valami, vagy nagyobb az esélye hogy törött és nem nagyon javítható ?

  • atesss

    addikt

    válasz atesss #9832 üzenetére

    A váltókar EZ-FIRE PLUS rendszerű, típusa: SLEF18.
    Itt van kép az elsőről: [link] és a hátsóról: [link]

  • atesss

    addikt

    válasz Vasinger! #9838 üzenetére

    Brigéciol van ugyan itthon, csak kérdés jó-e még.
    Egy literes flakon kb. fele, csak már vagy 6-7 éve áll a garázsban, úgy hogy a kupakja el van törve / repedve. Lehet hogy elpárolgott belőle a hatóanyag. Ugyan nem emlékszem mennyi volt benne anno, de szerintem a mostaninál valószinű hogy jócskán több.
    És zárt flakonban egyáltalán eltartható korlátlanul ? (A cimkén ilyet már nem nagyon tudok elolvasni)
    Anno a szomszédom használta a robogójának a tisztításánál, talán a légszűrőhöz meg a karburátorhoz - aztán végül nálam maradt.

    A foltbenzin milyen ?
    Sebbenzin van itthon, csak az elég drága volt egy kis flakonban is (gyógyszertári).
    Ehhez meg szerintem kelleni fog egy jó adag - főleg 3 vagy 4 bringához.

    És hogyan vigyük fel ?
    A ruhára rá, és úgy törölgessük, vagy ecseteléssel, vagy valami egyéb módszerrel ?
    Utána lemosni nem kellene őket valamivel ?
    (A brigéciol flakonján vízsugaras lemosást írnak, de az a rozsda miatt kétlem hogy jó ötlet.)

    [ Szerkesztve ]

  • atesss

    addikt

    válasz Xantomas #9852 üzenetére

    Köszönöm a részletes leírást. :R
    Akkor először felhasználom ezt a fél flakont, remélem akkor tényleg hat még.

    De az hogy a lánccsapra rakjam az olajat ugye nem azt jelent, hogy oldalról ?
    Bár az egy csepp olaj sem vagyok biztos benne, hogy jól elér a lánc külső és belső oldala felé is - tehát széltében az egészre.
    Az 50 ml olaj kb. hányszori olajozásra kéne hogy elég legyen ?

    És a hajtórendszer többi részét, a fogaskerekeket hogyan tisztítsam vele ?

    Fogaskoszorú (az előbb olvastam, hogy ez a pontos neve a hátsó fogaskerék sornak, ugye jól ?), elől a hajtókar fogaskerekei (ennek mi a pontos neve ?), váltóban lévő kis fogaskerekek, esetleg a váltó (bár ez már nem közvetlenül aa hajtórendszer), és a váltónak a lánccal érintkező része (ami fel és lefele nyomja a láncot, ennek mi a neve ?).

  • atesss

    addikt

    válasz Vikusz77 #9944 üzenetére

    "Annyira fújtam fel amennyire a kis pumpa bírta, de csak kicsit lapult be."
    Hát ez így nehezen számszerűsíthető...
    Pont emiatt inkább egy nyomásmérős pumpát ajánlok (otthonra legalábbis), ami azért csak a komolyabbakon van inkább. Meg persze a minikompresszorokon. Bár azokon fújás közben nem teljesen pontos, mert remeg az egész gép.

    Otthonra az autós minikompresszor tényleg egy kényelmes dolog.
    De azt pl. vedd figyelembe, hogy mindig otthon van az autó, amikor fújni akarnál a szivargyújtójáról ?
    Azaz pl. nem szokta a családban más is használni a kocsit ?

    Én apám kocsijáról szoktam használni, ha nincs otthon akkor pedig egy PC-táp + szivargyújtó aljzat rákötve (Molex aljzaton keresztül). De azért ez így már nem olyan kényelmes, ha ki kell vinni a tápot, meg 230-at is vinni hozzá.

    Nekem az előző, kb. 5 éves darabom elromlott, a kompresszor hengerének karja törött el.
    Szóval nem mondhatni hogy örök életű, de azért annó elég sok mindenre használtam, meg csináltam vele ilyen 15-18 bar-os nyomásokat is (persze nem bringába :P ), szóval szerintem azért végül is jól bírta.
    A mostani kb. 2-3 éves, ennek annyi baja lett, hogy a tömlő elrepedt a kompresszorhoz való csatlakozásnál. De levágtam belőle egy kicsit, és ráraktam egy csőbilincset + körbetekertem szigszalaggal, azóta jó.

    Viszont azt ugye tudod hogy ezek baromi hangosak tudnak lenni működés közben !

  • atesss

    addikt

    válasz Xantomas #9852 üzenetére

    Még nem álltam neki a bringa tisztításnak, elsősorban mivel azóta nyaralni voltam, pár napja jöttem haza.

    Most viszont elkezdtem megnézni pár dolgot ami kellene a tisztításhoz.
    Többek közt azért is, mert hazafelé a bringákkal a kocsi tetején egy jó darabig egy kukoricaszállító teherautó után mentünk, amiről repültek a kukorica héjak.
    A szélvédő tiszta ragadós kukorica-maradék lett, nem győztük nyomni rá az ablakmosót hogy lejöjjön. Csak az nem jutott eszembe akkor, hogy a bringák is fent vannak a tetőn. Utána derült ki, hogy azok is ragadnak (kb. minden ami előre felé néz)...
    Mit szoktatok használni ilyesminek a tisztítására ?
    Én először arra gondoltam, hogy egy (ráadásul a közelben lakó) barátoméknak van magasnyomású mosója. De lehet szivaccsal is lejönne. Magasnyomású mosó tehet valami kárt a bringában ? Vagy milyen részre kéne komolyabban vigyázni hogy ne nagyon kapjon vizet ?

    És utánanéztem annak is, hogy mi is ez a Brigéciol 2000, és más-e mint a sima Brigéciol.
    Itt a leírásuk: [link]
    Komoly különbség van: a "sima" (amit mint kiderült D-3-nak hívnak) szénhidrogén alapú, a 2000 viszont vizes alapú, kb. egy mint egy tisztító / mosó -szer.
    Itt van róla jó pár bringás vélemény: [link]
    Meg még elolvastam pár véleményt a google találatok [link] alapján. Pl. egy : [link]

    Úgy tűnik hogy a Brigéciol D-3 jócskán erősebb, és van aki szerint a lánc-tisztításhoz csak ez használható normálisan.
    Az igaz, hogy nagyobb a környezetterhelése, de mivel nem ipari mennyiségben használom, engem jobban érdekel hogy tisztítson (főleg hogy több éve nem tisztított bringákról van szó).
    Vagy a D-3 pl. a gumi alkatrészeket károsíthatja, tehát a hajtásrendszeren kívül azt másnak a tisztítására ne nagyon használjam ?
    Szerintetek ?

    [ Szerkesztve ]

  • atesss

    addikt

    Üdv !
    Tudtok ajánlani bicikli szerelőállványt, ami tényleg olcsó, de azért még valamelyest használható ?
    Utánanéztem korábbi hsz-ekben, meg google-n rákeresve, és sajnos a 20e körüli már olcsónak számít...
    Nekem meg a 10e feletti az már a fájdalomküszöb felett van.

    Egyrészt a szokásos felnőtt (26" ?) alap, teleszkóp nélküli monitihoz kellene; másrészt az enyémhez, ami viszont egy "auchan gazdaságos" összteleszkópos (persze erősen feltuningolva), vastag, ovális profilú vázzal.

    Tyúkláb szerelőállvány-t találtam olcsón, pl: [link] vagy [link] , de ez nem igazán tűnik használhatónak.
    Aztán ennél a boltnál a többi már mind 25e felett van: [link]
    Kettőt találtam elviselhetően olcsón még: [link] (alján, KERÉKPÁR SZERELŐÁLLVÁNY 4 X LÁBÚ 8.060.-Ft) és neuzer kiszerelésben hasonló: [link] (10e).
    Aztán az is lehet használt lesz belőle, azt még nem nagyon néztem, de elsőre pl. ez [link] 5e-ért nem tűnik annyira rossznak, ha jó állapotban van.

    Vagy lehetne magamnak is csinálni [link].
    Bár erre hirtelen nem is látom hogyan rakom rá felszerelt kerékkel (nagy képek meg nincsenek).
    Csak ez sok idő (max. nyáron lenne rá időm, az állvány meg jó lenne korábban is) + hegesztőt is kellene kölcsön kérnem (bizonytalan hogy tudok-e), vagy vennem (régóta akarok, csak hát nem két fillér).

    A szétszedhetőség nem alapfeltétel, de persze jól jönne a tárolás és az esetleges szállítás miatt is. Csak ez végképp nem fog beleférni az árba szerintem.

  • atesss

    addikt

    válasz venember83 #21527 üzenetére

    Köszi, ez tetszik !
    És itt már nem kell hegesztés sem a rögzítéshez, hanem csak a vízcső toldó és T elosztó elemek.
    A régi vízcső az meg is lenne, csak nem tudom hogy a kb. 3m elég lesz-e hozzá ?
    Tudtam hogy jó lesz az még valamire, ezért elhoztam a régi lakásból (most költöztünk).
    A súlyokat viszont sajnos nem, pedig ehhez az is jó lett volna. 6-7 db ~10kg-os rozsdás súlytárcsa, régen apám a - hátsó kerék meghajtású - ladához használta telente.
    És ezt kint lehet hagyni akár télire is, max. tavasszal kap egy újrafestést.

    A hordozhatóság a súly miatt, illetve a szétszerelhetőség viszont így bukta, de hát nem lehet mindent...
    De még lehet kitalálok valami gyorsan bontható csőrögzítő megoldást.

    [ Szerkesztve ]

  • atesss

    addikt

    válasz ludsimon #21538 üzenetére

    Ilyen DeLorean-t láttam 2-3 napja Bp.-n, csak bringa nélkül.
    Csak mire előkaptam a fényképezőt, már zöld lett neki a lámpa...
    A XI. ker Budaörsi úton ment, én a Rétköz utcai kereszteződésnél láttam.

Aktív témák