Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz hoffman_ #48914 üzenetére

    Én úgy fogalmaznék, hogy az elmélet és gyakorlat két külön dolog. Elméletileg nem kell, mert a gyárban megcsinálták, gyakorlatilag simán elképzelhető, hogy kell ;)

    beci: általában kis generál néven szokott futni.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz beci #49069 üzenetére

    A karban a két csavarral rögzített fekete Dyno Sport feliratos fedél mögött.

    Burt1793: szerintem is bazári a BR-M785-ös sorozatnál az a krómutánzatú betét, de nem érdekel, mert maga a fék tökéletes, és nem nézegetni, hanem használni szoktam. Ez a sorozat szerintem inkább egyujjas, a kar kialakítása miatt egyetlen ujjal lehet és kényelmes is húzni, kettővel már nem áll úgy kézre.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Cheesy #49470 üzenetére

    Viszont a KTM váza nekem kissé terepesebbnek tűnik.
    Jól látod, a Merida fitneszbringa, azaz országúti váz, országúti alkatrészek (hajtómű, váltás), de egyenes kormány, aszfaltra született. KTM cross bringa, másabb váz, szélesebb félterep-terep gumival könnyebb terepre is kiváló, de aszfalton sem szenvedés hajtani.

    Illetve nem értem a nyeregcsőnél miért kellett megtörni a vázat a hegesztésnél... Nem jobb, ha ey csuklóban találkozik a váz?
    Ez tisztán költségoptimalizálásnak tűnik. A felsőcső esése (sloping) olyan-amilyen, a gyártó arra törekszik ennek a megfelelő belövésével, hogy minél kevesebb vázmérettel/csőmérettel le tudja fedni a teljes skálát. A támvilla szöge is adott, ha ennél laposabbra veszik, akkor a sárvédők felszerelésével lehet probléma. Így vagy egy pontban futnak össze, vagy nem, akár adott váz különböző méreteinél is lehet némi változás. De amúgy ez nem probléma, nem lesz ettől rosszabb egy váz (a csúcs országúti vázak szinte mindegyikénél van ilyen "törés", sőt, sokkal nagyobb).

    95 kg-t minden gyári bringának illene tudnia, 120 kg környékén kezdődnek a súlyosabb problémák, vagy diétás alkatrészek beszerzésekor (például az én kerékszettem 90 kg-t bír csak el).

    Ha kényelemre törekszel vagy mennél terepen is, akkor egy cross, ha a hatékonyságra/könnyebb bringára, akkor fitnesz. Ez a javaslat most csak a kategóriákról szólt, nem erről a két konkrét bringáról, nem néztem meg a felszereltségüket, nem tudom, van-e náluk jobb ár-érték arányú ajánlat.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz csabi94 #49538 üzenetére

    Oké, ismerjük az előéletet, nem tisztem megvédeni, de a rövidebbik táv ilyetén elnevezésével nemcsak Simonnak szóltatok be, hanem az összes ezen a távon indulónak.

    Sokan nem tudnak mezőnyben menni, én sem, nem is megyek bolyozni országútra. Húztam már embert szélárnyékban, azzal nem volt semmi problémám, azonban fordított esetben nekem a kerék a keréken távolság a komfortzónámon túl van, így én nem tapadok másra (vagy a ti szóhasználatotokkal férfias vagyok ezzel, mert csak saját erőt használok fel a tempómhoz). MTB rendezvényen a rajttól 3 km-re rántott már be valaki az árokba azért, mert hiába haladtam egyenesen a környezetemre koncentrálva, ő úgy kacsázott be mellém, hogy az egyik mozdulatával majdnem feldöntött, és a kormányszarvát beakasztotta a fékkar mögé, majd az ellenkormányzásával magával együtt berántott az árokba, ahol mindkét alkarral csalánban landoltam. Mindezt még aszfalton, nem rossz útburkolaton, síkon és nyílegyenes úton. Szóval ahogyan jogos, hogy MTB maraton után a technikai tudással rendelkezők panaszkodnak arra, hogy egyesek milyen bénák lejtőn lefelé (köztük én is, cserébe az ilyen helyeken gyorsan hátranézve helyezkedek), úgy egy országúti esemény kapcsán is egy bolyozni tudónak jogos arra panaszkodni, hogy sokan kacsáztak, és emiatt okoztak problémás szituációkat.

    Mr.Csizmás: valaki korabban irta a wd40-et, lanckenesre. innen uzennem neki, hogy az petroleumszoda gyakorlatilag
    "Jó" az kenésre is, ha hajlandó vagy 15 km-enként megállni, és újrafújni, mert tovább nem tart :DDD

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #49572 üzenetére

    Én is a "gyerek" kört nyomtam tegnap, mégsem érzem degradálónak vagy sértőnek a kijelentést. Inkább viccesnek találtam és nevettem rajta egyet.
    Én is rövidtávot szoktam menni, önmagában a kifejezés bejön, de a beszélgetésfolyamban a körítés és előzmények miatt nem tudtam nem beszólásnak felfogni. MTB-nél amúgy sokan vannak (bár ezt te is tudod), akik nem az erő hiánya miatt mennek rövidtávra, hanem azért, mert szó szerint sprintfutamnak tekintik, ahol lehet menni tartalékolás és frissítés nélkül, mint egy rakéta.

    A gyengébb downhill-eseket meg nem fikázom, pedig tegnap majdnem ráugrattam az egyikre a lefelé menetkor. (szegény meglepődött biztos...)
    Cserébe gyengébb downhilles sem szól be neked azért, mert gyenge vagy lassan mászol, hiszen ő előbb került fel valamiért a hegycsúcsra ;] A szokásos jobbról vagy balról kiáltás helyett egy felülről azért elhangzott? :DDD

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #49582 üzenetére

    Történetesen a hegymenet nem tartozik a gyengéim közé.
    Bocsi, a labda túl magasan pattogott ;) Persze az hozzátartozik, hogy korábbi tapasztalatok alapján nekem azon a távon és azzal a szinttel az angol srác idejénél valamivel gyengébb lett volna a realitás.

    Tavaly volt olyan rendezvény, ahol ketten 4-5 alkalommal előzgettük vissza egymást, minden emelkedőn megelőztem, minden lejtőn visszaelőzött, aztán végén síkon otthagytam.

    Erre azért had meséljem el, hogy volt egy angol srác, aki az elején küldte mint a gép, a következő hegyre meg úgy tolta fel a bringát... (szegény nem tudta mire vállalkozik) Az első hegyre valóban előbb felért -többek között nálam is- aztán a végére adtam neki 25 percet.
    Na igen, a bringázás is, mint a legtöbb sport, nem a puszta erőről szól, hideg fej is kell hozzá. Hasonlóval találkoztam már én is: az Erzsébet-kilátóhoz vezető meredeken pörgetek felfelé kényelmesen ülve, nagy surrogást hallok magam mögül, egy bringás a nyeregből kiállva, a bringát látványosan döntögetve nagy tempóval elmegy mellettem, majd 10 méterrel arrébb leszáll, és nekiáll tolni. Én már lefelé gurultam, amikor még nem ért el a szakasz feléig ...

    Az általad vázolt szituációban igen, de a tolás amúgy nem biztos, hogy rossz dolog: előztem már tekerő embereket meredek emelkedőn a bringát tolva (pozícióban mezőny kétharmada környékéről van szó, tehát nem az élmenőkről, attól messze vagyok nagyon).

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz superecneB #49773 üzenetére

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz superecneB #49783 üzenetére

    Én PC971-et használok immáron második éve, az éves adagomat (~3000 km) éppen kibírja a lánc, így mondhatom, nekem eddig bevált. Esőt-sarat-port-erdőt kap eleget, azt bírja (csodálkoznék is, ha nem bírná), de a téli latyakos napokat nem erőltettem, az szerintem minden láncot kiüt. Brigéciollal nem kezelem, ha nem durván néz ki, akkor csak letörlöm, rosszabb esetben WD40-et kap és újrakenést. Tavaly Rohloff olajat használtam rá, de nagyon gyűjtötte a koszt, idén Motorex Dry a favorizált (esőben is, inkább többször kenem), ha elfogy a mostani flakon, akkor megpróbálkozom a ---Lasali--- által említett zsírspray-vel.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Manitou #49812 üzenetére

    Láncban nem ugyanaz az XTR és a Dura-Ace? Rákerestem, az a CN-7701, szóval tárgytalan ez a sor.

    superecneB: És nem kezd el recsegni a sok portól? Elég letörölni?
    A spray kenés mellett jól kitakarítja a láncot. Ha nagyon poros, akkor jön a WD40-es előkezelés. Lehet, hogy nem a legszebb megoldás, amit alkalmazok, nekem csak annyi a célom, hogy az 1 évet kibírja a lánc a lehető legkevesebb időráfordítással.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #49881 üzenetére

    Ráadásul ilyenkor már Deore láttán is mindenki húzza a száját. Az imént néztem meg, az egyik legolcsóbb német webshopból* 467 euróból jön ki egy SLX csomag (hajtás-váltás-fék), ez mai árfolyamon 140e, szóval a ez már kétszázhatvan kétszázharminc** és még nincs kerék, nyereg, kormány, gumiabroncs, belső, pedál.

    Ha még nincsen valakinek fejlesztési alapja, akkor a nulláról építkezés helyett egy új vagy használt donor a legjobb megoldás (a kritikus helyeken cserélve).

    * a magyar árakat hagyjuk, a fenti számot szorozd meg másféllel, ennyit okoz a magasabb áfa és a sokkalta kisebb piac miatti magasabb beszerzési ár
    ** arról nem volt szó, hogy szerkeszted ;]

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz zack #49884 üzenetére

    Ezt én is így látom. Kell egy jó alap, amit apránként lehet fejleszteni akár XT-re cserélgetve.
    Pont most kerültél ellentmondásba önmagaddal: az általad leszólt Gepida a felszereltsége okán sokkal jobb alap, mint az a 29er Mali. Ez utóbbi ilyenre teljesen alkalmatlan, annyira spórolósra vették a figurát a 29er hype-ra építve. A Gepida esetén van egy stabil és kiegyensúlyzott alap, ebből, ha a Gepida tényleg egyetlen saját cucca nem jött be, akár vázcserével is tovább tudsz lépni simán (a 2012-es Kross Level A7 is jó lehet ilyenre).

    Amúgy biztos, hogy az XT szintet el kell érni, attól lesz egy bringa tényleg jó? Nyújt annyival többet, mint egy SLX? Olyan oldalról is megvizsgáltad, hogy melyiket mennyi üzemben tartani, hiszen egy bringa tele van kopó-fogyó alkatrésszel? Sokan beugranak a használt XT/XTR felszereltségű bringába, mert olcsó, aztán meglepődnek, hogy a pótalkatrész drága, mert új és XT/XTR.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz zack #49890 üzenetére

    Szerintem sem csak hype, de eléggé nagy körülötte már évek óta, még 2-3 év, és az újdonsági felár talán eltűnik. Ha megvan a szükséges testmagasság, a stílusodnak és a túrázási szokásodnak fekszik, akkor telitalálat is lehet (vásárlás előtt mindenképpen ki kell próbálni élesben terepen). Azonban én olyasvalakinek, aki konkrét tapasztalatok nélkül most keresgél bringát, és nem 190 cm feletti, nem ajánlanék 29ert. Olyannak, aki tudja, hogy mit akar, igen.

    Az a Mali azzal a felszereltséggel és súllyal azonban színtiszta hype-nak nevezhető.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz gooool #49961 üzenetére

    Kell SPD kompatibilis cipő is, mert teljesen más a felfogatása a két pedálrendszernek (a Look 3 csavaros, az SPD 2 csavaros).

    Ha kényelmesen szeretnél vásárolni, akkor erősítés nélküli talpú, túracipőbe hajló kinézetű cipőt vegyél, de ezzel romlani fog a hajtáshatékonyság (nyáron nálam ez egy Specialized Tahoe). Ha üvegszálas erősítésű cipőtalppal ellátott cipőt veszel, azzal sokkal hatékonyabb lesz a tekerés, cserébe a járás kényelmetlen, mert a talpa nem hajlik, csak az orránál lévő ív segíti a járást (télen nálam ez egy Northwave Celsius). De még így is jobb lehet, mint Look pedállal, mert legalább nem kizárólag a stoplin kell menned.

    Arról már csak egy konkrét modell gazdája tud nyilatkozni, hogy az aszfalt-beton mennyire viseli meg az adott merevített talpú cipőt. A Northwave-ben rossz volt minden lépés, amint beértem munkahelyre, cseréltem is le, míg a Specializedban elvagyok egész nap cipőcsere nélkül.

    Elvileg a legjobb két cipő lenne, egy sétára kényelmes és egy hatékony, de akkor már egy kisebb vagyonnál tartasz ...

    Update: lassú vagyok

    ludsimon: ebből az Adidas üzletágból jött létre felvásárlással a Mavic ruházati vonala, Adidast már nem lehet kapni. Nekem egy Adidas bringás mezem van, egyszerűen tökéletes, megérte azt az 500 forintnak a sokszorosát is, amibe került :)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Monya78 #49971 üzenetére

    Ha ugyanolyan fogszámú a hátsó kazetta legkisebb tányérja, akkor ugyanolyan pedálfordulatszámot feltételezve ez nálad 44/42 ≈ +5%-ot jelent, ami +1-2 km/h tempót jelentene csak. Ha aszfalton hatékonyabb szeretnél lenni, akkor sokkal többet érsz egy keskeny slick gumi felrakásával. Ha szinte csak aszfalton tekersz, akkor 28-as kerekű cross vagy trekking kell neked, hogy még hatékonyabb legyél. A jó minőségű az út, ahol mész, és lockolható a teleszkóp, akkor azt ilyenkor síkon-aszfalton érdemes lezárni, egész sok energiát el lehet veszíteni a teló hintáztatásával.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz fpeter07 #50000 üzenetére

    A hátsó agynál a szabadonfutó hangjának nincsen köze ahhoz, hogy országútiról van szó vagy MTB-ről. A sok kalapácsos mechanika ad ki magából ilyen hangot, az ilyeneknek a könnyű karbantarthatóság, jól bírják a terhelést, és némelyik típusnál a gyors reteszelés.
    [link]

    Egyébként ha egy ilyen hátsó agy lenne a bringádon, akkor teljesen megváltozna a véleményed: szerintem nem idegesítő, hanem egyenesen megnyugtató, amikor hallod mögüled a duruzsolást :K Ráadásul a tested a hang jelentős részé kiszűri a füledig, az előtted-mögötted-melletted haladó hangosabbnak hallja. Csengő helyett is tökéletes, sokkal gyorsabban reagálnak rá az emberek, mert nem tudják, mi érkezik.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák