Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • TriackFeri

    aktív tag

    válasz Doki-HUN1978 #40273 üzenetére

    Próbáld ki a 29-es montit. Az tuti meg fog győzni (de lehet hogy nem). Nekem van 26-os és 29-es montim is, amint megtehetem a 26-ost lecserélem egy 29-esre.
    A 650b-t azért találták ki, mert valaki kitalálta hogy kell egy köztes megoldás is. Idővel úgy is kiderül melyiket vezették be feleslegesen.

  • superecneB

    őstag

    válasz Doki-HUN1978 #40273 üzenetére

    Ugyan azon az áttételen, ugyan azon fordulatszám mellett a nagyobb kerék külső íve nagyobb kerületi sebességgel rendelkezik. v kerületi = szögsebesség * sugár >> nagyobb sugár azonos szögsebesség = nagyobb kerületi sebesség. Ez csak fizika lényegében nem az én nem más és nem egy marketinges/menedzser dumája. Tény. Viszont a szögsebességgel is lehet játszani az áttételekkel ez nyilván való. Pontosan innen jön a másik része a hsz-ednek amire reagálnék:

    "(#40260) ---Lasali---: Akkor vajon miért van az, hogy a sebességi rekordokat sem nagy kerekű kerékpárokkal tartják?!"
    Gondolom nem gondolod komolyan hogy egy minél kisebb áramvonalas (ilyen [link]) bringába bele fognak rakni egy 29-es kereket és nem inkább kisebben, az áttételekkel játszanak a mérnökök... (remélem) sok ilyen bringában egyébként kb. BMX méretű kereket használnak. Ha nem haragszol meg nem jártam utána ebben a jelenleg rekord tartó bicikliben pontosan mekkora kerék volt, tekintve, hogy jó eséllyel egyedi méret.

    Az érveiden lehet átsiklottam.
    Milyen hátrányairól olvastál és azok előnyei a 26"-osnak, vagy adott esetben ugyan úgy jelentkeznek ott is csak kisebb mértékben?
    Az, hogy a kisebb fordulékonyabb meg ilyesmi szerintem nem nevezhető hátránynak tehát nem az ilyen jellegűre lennék kíváncsi.
    Komolyan érdekel a dolog, arra van ez a topic, hogy az ilyen dolgokat megbeszéljük, nem kioktatni akarlak de elég elfogultnak tűnsz.
    U.i.: 26-os "user" vagyok és az is maradok.

    [ Szerkesztve ]

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #40273 üzenetére

    Ha megengedett én szívesen reagálok az érveidre. :B
    -A tömeg ugyebár nagyobb, mert nagyobb a kerék átmérője, emiatt a kerék is sérülékenyebb.
    Ezzel nincs baj, ha ugyanolyan konstrukció, ugyanazok a használt anyagok, akkor stimmt. A nagyobb átmérő valóban gyengébb, a kisebb kerekek masszívabbak lehetnek. Pipa.
    Viszont nem szükségszerűek ezek, nem elképzelhetetlen, h nem alkalmaznak fejlettebb technológiákat és anyagokat, amivel kompenzálnak.

    -A nagyobb tömeg miatt nehezebben gyorsítható és lassítható.
    Azonos tömeg mellett is, mivel nagyobb az erőkar. Pipa.
    Viszont ha fékezésről van szó, még mindig a 29-est választanám. Épp azért, mert nagyobb fékerő adható át vele a talajnak. Erősebb fék kell rá, hát az nyilvánvaló...

    -Hosszabb teló kell hozzá, emiatt az sérülékenyebb lesz.
    Sérülékenyebb az nem, talán gyengébb. Laborkörülmények közt. Annak a kb 4 centinek nincs olyan jelentősége, amivel az egység sugarú usernek foglalkozni kellene. Az már inkább érdekesebb kérdés, hogy a nagyobb rugózatlan tömeg nagyobbat odaver a telónak (meg úgy az egész járműnek), fokozottabb igénybevételnek van kitéve. Szóval az érvelés jogos, csak mellé lőttél. :)
    Persze ilyen durva felhasználásban sztem mindegy, h qrva nagy, vagy annál csak egy picivel nagyobb erőhatások keletkeznek. :))

    -Kevésbé jól manőverezhető általa a kerékpár.
    Hát tényleg nem egy egzakt kérdés. Erős függvénye a rider képességeinek. ;)
    Jó kezekben könnyen lehet olyan agilis, mint a kis tesó.
    Szvsz a 29-es mindekinek jó lehet, aki kevésbé technikás, vagyis a kezdőknek. Az ilyen bringa jó sok mindent megold az ember helyett. 26-ost meg vinném a fák közé, meg ahol sok a hirtelen irányváltás.

    -Kicsivel jobb tapadás, mivel nagyobb felületen érintkezik a gumi a talajjal
    Pipa.

    -Jobb gördülékenység, a kerék mérete miatt.
    Itt érdemes megjegyezni, h a nagyobb átmérő miatt kisebb a támadási szöge, emiatt pl. kisebb a bringa mozgási irányában felvett hajlítófeszültség mondjuk a becsúszószárakon. Itt arra szeretném felhívni a figyelmet, h a kérdéskör jóval komplexebb, mint sem ilyen egyszerűen pálcát lehessen törni felette. Egy egész sor új helyzetet teremt a 29". Eddig még nem láttam senkitől olyan kérdést, h "jó, jó, de melyik a jobb egy adott pályán?".
    Szerintem én egy nagy sebességű ösvényre, ahol gyors íves kanyarok vannak és sok ugrató, oda a 29-es választanám. Leérkezésnél is előnyösebb a nagyobb kerék.

    -Persze ha korrekt akarok lenni ide írom, hogy a nagyobb tömeg miatt jobban gyorsul lefelé
    Ezt kár volt hozzáfűzni, ezzel elveszted minden hiteledet, még ha amúgy okosság is lehetne a többi része.

    Sztem könnyen belátható, hogy bonyolultabb eldönteni ezt, mintsem el lehessen intézni annyival, hogy "4 vs 2". :P
    Szvsz az fontosabb kérdés, h kinek és mire. Mert létjogosultsága az biztos van.

    szerk: 27-es kerék - ha van rá kereslet, vki pénzt csinál belőle. Kb ennyi.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák