Hirdetés

Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #40273 üzenetére

    Ha megengedett én szívesen reagálok az érveidre. :B
    -A tömeg ugyebár nagyobb, mert nagyobb a kerék átmérője, emiatt a kerék is sérülékenyebb.
    Ezzel nincs baj, ha ugyanolyan konstrukció, ugyanazok a használt anyagok, akkor stimmt. A nagyobb átmérő valóban gyengébb, a kisebb kerekek masszívabbak lehetnek. Pipa.
    Viszont nem szükségszerűek ezek, nem elképzelhetetlen, h nem alkalmaznak fejlettebb technológiákat és anyagokat, amivel kompenzálnak.

    -A nagyobb tömeg miatt nehezebben gyorsítható és lassítható.
    Azonos tömeg mellett is, mivel nagyobb az erőkar. Pipa.
    Viszont ha fékezésről van szó, még mindig a 29-est választanám. Épp azért, mert nagyobb fékerő adható át vele a talajnak. Erősebb fék kell rá, hát az nyilvánvaló...

    -Hosszabb teló kell hozzá, emiatt az sérülékenyebb lesz.
    Sérülékenyebb az nem, talán gyengébb. Laborkörülmények közt. Annak a kb 4 centinek nincs olyan jelentősége, amivel az egység sugarú usernek foglalkozni kellene. Az már inkább érdekesebb kérdés, hogy a nagyobb rugózatlan tömeg nagyobbat odaver a telónak (meg úgy az egész járműnek), fokozottabb igénybevételnek van kitéve. Szóval az érvelés jogos, csak mellé lőttél. :)
    Persze ilyen durva felhasználásban sztem mindegy, h qrva nagy, vagy annál csak egy picivel nagyobb erőhatások keletkeznek. :))

    -Kevésbé jól manőverezhető általa a kerékpár.
    Hát tényleg nem egy egzakt kérdés. Erős függvénye a rider képességeinek. ;)
    Jó kezekben könnyen lehet olyan agilis, mint a kis tesó.
    Szvsz a 29-es mindekinek jó lehet, aki kevésbé technikás, vagyis a kezdőknek. Az ilyen bringa jó sok mindent megold az ember helyett. 26-ost meg vinném a fák közé, meg ahol sok a hirtelen irányváltás.

    -Kicsivel jobb tapadás, mivel nagyobb felületen érintkezik a gumi a talajjal
    Pipa.

    -Jobb gördülékenység, a kerék mérete miatt.
    Itt érdemes megjegyezni, h a nagyobb átmérő miatt kisebb a támadási szöge, emiatt pl. kisebb a bringa mozgási irányában felvett hajlítófeszültség mondjuk a becsúszószárakon. Itt arra szeretném felhívni a figyelmet, h a kérdéskör jóval komplexebb, mint sem ilyen egyszerűen pálcát lehessen törni felette. Egy egész sor új helyzetet teremt a 29". Eddig még nem láttam senkitől olyan kérdést, h "jó, jó, de melyik a jobb egy adott pályán?".
    Szerintem én egy nagy sebességű ösvényre, ahol gyors íves kanyarok vannak és sok ugrató, oda a 29-es választanám. Leérkezésnél is előnyösebb a nagyobb kerék.

    -Persze ha korrekt akarok lenni ide írom, hogy a nagyobb tömeg miatt jobban gyorsul lefelé
    Ezt kár volt hozzáfűzni, ezzel elveszted minden hiteledet, még ha amúgy okosság is lehetne a többi része.

    Sztem könnyen belátható, hogy bonyolultabb eldönteni ezt, mintsem el lehessen intézni annyival, hogy "4 vs 2". :P
    Szvsz az fontosabb kérdés, h kinek és mire. Mert létjogosultsága az biztos van.

    szerk: 27-es kerék - ha van rá kereslet, vki pénzt csinál belőle. Kb ennyi.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák