Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #20115 üzenetére

    Talán a bringaút követése helyett a Róna utca-Egressy út irány gyorsabb tud lenni. Még az Öv utca felé lehet trükközni a tempós haladás érdekében, de azt elsőre nem lenne túl könnyű memorizálni.

    MarioAna: rosszul.

    #20120: kivéve a Róna utca utáni szakaszt, de ott sajnos nincsen mit tenni alternatíva hiányában. Ezt az útvonalat könnyű memorizálni legalább: a Teleki utcáig bringaút, ott át a vasúti kereszteződésen vesekőrázó macskakövön, rövid ideig bringaút, Róna utca, majd ismét bringaút.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Bagira01 #20121 üzenetére

    [link]
    Idei Schwalbe katalógus, létezik 2.35"-ös szélességben, maximum az ebike.hu-nál szűnt meg. Ettől függetlenül Magyarországon nem biztos, hogy be tudod szerezni, innen szállítási költséggel együtt 56 euróból megvagy (aki már rendelt innen: a korábbi 5 eurós Paypal/bankkártyás sarc megszűnt náluk szerencsére).

    Múltkor írtam még két alternatívát, csak nem vetted észre: [link] [link]

    A Panaracer elvileg rendelhető itt.

    ludsimon: a második verzió sokkal jobb, nem kár az elsőért :)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz raczger #20128 üzenetére

    Közben megnéztem a Mavic oldalán, ha 1.75-öst nem is, de 2.1-3.0 közötti külsőket támogat a felni, szóval a választék hirtelen sokat javult :K

    Mavic tulajdonosoknak ajánlom figyelmébe a következő oldalt technikai leírásokért és szervizinformációkért:

    www.tech-mavic.com
    username: mavic-com
    password: dealer

    Az egészben az a legszebb, hogy a bejelentkezési adatokhoz egy olyan PDF-ből jutottam, amit a Google az elvileg jelszóval védett tartalomban talált :D

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #20149 üzenetére

    A szellőzőnyílások mellett még különbség lehet:
    + jobb rögzítési rendszer
    + fejformára igazíthatóság mértéke
    + bogárvédő háló

    A te sisakodnál engem aggódással töltene el, hogy az in-mold héj, ami elvileg egy anyaggá van összeolvasztva a belső résszel, csak úgy simán levált.

    De az igaz, hogy nem kell 15-25 ezret elkölteni egy sisakra, mindhárom eddigi sisakom ezalatt volt eddig, pedig úgy vásároltam, hogy nem az árat néztem, hanem a kényelmet és látványt.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #20159 üzenetére

    Oké, csak a külső héjnak az a feladata, hogy alapvetően azon elcsússzon a sisak, védje a belső réteget és ne azt darálja le a talaj, mert az az ütésektől véd. Ha nálad esésnél a külső réteg azonnal leválik, akkor az aszfalt pillanatok alatt ledarálja a belsőt, és utána a fejed jön. Én a helyedben nekiállnék sisakot keresgélni.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #20173 üzenetére

    Fél tubus Palmatex ment rá körbe, úgyhogy jól megragasztottam.
    Lehet, hogy pont ez a mennyiség lesz a baj ;] Műanyag a műanyaggal csúnya dolgot tud művelni, ha az egyik a másik számára oldószerként viselkedik. Ha most megnézed, és nem látsz rajta semmiféle színbeli-anyagbeli elváltozást, akkor már valószínűleg nem lesz probléma.

    belaazallat: küldd be ide a képet, ha még nem tetted meg.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Tüzi #20212 üzenetére

    Szerencsére nappal nem kell kukásmellény, csak éjszaka és rossz látási viszonyok esetén. Mivel kis helyen elfér, mindig a hátizsákomban van, éjszaka városban is fel szoktam venni.

    Nálam a hátsó prizma hiányába lehet belekötni, de helyette van narancsos piros reflexszalag a nyeregcsövön, ami hasonló hatású. Vettem egyszer hátsó prizmát, de első felrakáskor széttörött a rögzítése a "jó" minőségű műanyag jóvoltából. Annyi van még, hogy nappal nincsen fent általában a világítás a bringán, cserébe ott van mindig a hátizsákomban közel egy éjszakányi feltöltött akkuval.

    Amúgy - mivel a KÖHéM rendelet előírja a lámpák és prizmák felszerelési magasságát is - a szabályok betű szerinti értelmezésével körülbelül mindenkit megbüntethetnének, mert:
    * a kormányra szerelt lámpa túl magasan van
    * a nyeregcsőre szerelt lámpa túl magasan van
    * fejlámpát eleve nem szabad használni
    * a hátsó lámpa nem villoghat, én városban mindig úgy megyek, hogy a két sornyi LED-ből az egyik világít, a másik villog
    * nem tudod az első és a hátsó lámpát egyszerre kapcsolni

    Ja, és a szó szerinti értelmezés alapján a reflexcsíkos gumi is tiltott hasonlóan a küllőkre húzott fényvisszaverő csíkokhoz, mert azok nem borostyánsárgák és a földtől való távolságuk sem megfelelő :U

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #20214 üzenetére

    teszem azt, megyek keszthelyre, hogy bélával fagyizzunk egyet. odafelé megállít a rendőr, nincs borostyánsárga küllőprizma, bumm 3000 ft.
    Az a szép ebben, hogy terepen például pillanatok alatt el tudod hagyni a küllőprizmát úgy, hogy észre sem veszed, csak a hiányát később ...

    Ez mekkora ötlet :C Amúgy engem sokakkal ellentétben nem zavar a küllőprizma, sőt, hasznosnak is tartom, de a platformpedálról már újonnan letörtem az összeset, mert még tisztán sokkal könnyebb volt, mint 1 hónapos korában, amikor a 2+2 darabból már csak 1 darab van meg (tapasztalat előző pedállal).

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Djuree #20232 üzenetére

    én fel nem veszek sisakot, tuti kiröhögnének benne
    Ha motoros sisakot vennél fel, akkor igen, ezért készítenek kimondottan bringás sisakokat. Ha a haverjaid olyan kemény csávók, hogy kiröhögnének bringás sisakban, az az ő személyes hülyeségük, engem egyáltalán nem érdekelne a helyedben (csak, hogy értsd mennyire nem érdekelne: Kona Kula Supreme vázam van, és nem azért vettem, mert mást nem tudtam volna, és itt eléggé adja magát a beszólás).

    mondjuk az a veszély nem nagyon fenyeget hogy elesek, bicajjal nem szokásom, motorral annál inkább
    Nekem sem, 10 év után sikerült tavaly elesnem, mégis sisakban tekertem le mind a 10 évet. Igen, a másfél kilométerre lévő boltba is sisakkal megyek. Sőt szemüveggel és kesztyűvel, mert azok is védőfelszerelések.

    persze aki főúton bicózik annak nem árthat...
    Vagy városban, vagy terepen, és ezzel minden leírtunk. Ja, a pályaversenyeket nem, de ott UCI előírás, szóval azt is :)

    hát pesten ott más, oda én páncélt is vennék
    Budapest != 2×3 sávos úton bringázással :U A Belvárosban vagy van infrastruktúra, vagy hasonlóan alacsony forgalmúak a mellékutcák, mint egy kisvárosban. A külvárosi részről ne is beszéljünk.

    itt kisvárosban azért nincs túl nagy veszély
    Autó, bamba gyalogos, idióta bringás, kátyú és pillanatnyi figyelmetlenség bárhol van.

    persze esni lehet itt is, de nem szoktam gyorsan menni
    Eddig életemben három esés után kaptam tetanuszt, ebből egyetlen történt tényleg nagy tempónál, a másik kettőt 10 km/h környékén hoztam össze (egy elbambulás és egy másik bringás a takarásból nekem jött).

    de majd lesz verseny, oda lehet be kéne szereznem egyet
    Nemhogy versenyen, de már teljesítménytúrán sem engednek sisak nélkül indulni, teszem hozzá: nagyon helyesen.

    rétisün: nem szabályos, mert nem borostyánsárga (116. § (1) g) ) és a felnitől nem 10-15 centiméterre van (116. § (9) b) ) ;]

    tekeyagd: jól sejtem, hogy egy országútiról van szó?

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Buster17 #20287 üzenetére

    Biztos vagy a fehér nyeregben? Újonnan és vitrinben szépen mutat, de kevés annál kényesebb komponenst lehet találni egy bringára.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #20380 üzenetére

    Told be Garmin Connectbe, és engedélyezd a szintkorrekciót. Ekkor egy eléggé jó felbontású magasság-adatbázis alapján kijavítja a GPS pontatlanságait.

    A barometrikus óra jobb, mint a GPS-ből vett jel, de az is hibázik, ha az időjárás változik. A GPS-szel automatikusan kalibrált barometrikus óra a legjobb, de az is képes hibázni (1 + 2 + 3). Ha a lehető legpontosabb szintet szeretnéd, akkor a puszta közepén tekerjél, és időjárási front ne legyen a közeledben :)

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #20385 üzenetére

    Ez pont nem oldja meg az útközben elkapott front problémáját. Csak azt spórolja meg neked, ha másnap ugyanonnan indulsz, mint ahol előző nap abbahagytad, akkor nem kell az órát újrakalibrálni indulás előtt.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz tzimash #20401 üzenetére

    A konstrukciónak három lényeges pontja van:
    1. zárszerkezet
    2. fémrész anyaga
    3. csapágyazás

    Ha egy klóngyártó harmadik pontra nem fordít elég figyelmet, akkor ez a végeredmény.

    KaraDani: a könnyebben lehet vele lakatolni résszel nem értek egyet, én sokkal többet szívok a Bordóval, mint a mini U-lakattal.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz DemonDani #20405 üzenetére

    Egyféle hossz létezik csak a 6500-as Bordóból :DDD

    Doki-HUN1978: tudom, hogy én bénázom vele, csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy a 85 cm-es hossz (ami U-lakatban 42,5 cm-esnek felelne meg) egyáltalán nem jelenti azt, hogy könnyebb is használni mint egy 15-20 cm-es mini U-lakatot.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz fpeter07 #20417 üzenetére

    Felülsz rá és úgy méred le, ez a legpontosabb megoldás. A táblázatos beírás csak közelítő, 5-10%-ot is simán tévedhet.

    Eddig 48-as nagytányér volt a bringádon, és most 44-es került rá?

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz DonThomasino #20480 üzenetére

    Jobb felső sarok, kereső. Erről és az lánckenésről is többször volt szó hosszasan az elmúlt 1 hétben.

    Sőt, ahogyan nézem, már 1 héttel ezelőtt is kaptál ötleteket lánckenésre egy hozzászólásodra válaszként.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz DonThomasino #20482 üzenetére

    Konkrétan erről is volt szó sok hozzászóláson keresztül.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz KaraDani #20494 üzenetére

    User error? :P
    Mondtam én, hogy nem? :DDD

    De hogy ne legyek teljesen off, folytatom ezt a hozzászólásomat. A Kryptonite Evolution Mini hossza 19 cm, szélessége 14,5 cm, a belső lyuk hossza 13,5 cm, a belső lyuk szélessége 8,5 cm. Mérlegen mérve a zár 892 gramm, a tartó 63 gramm, együtt a kettő 955 gramm.

    Az Abus 1 normál + 1 világító kulcsával ellentétben ehhez 2 normál + 1 világító kulcs jár. Még nem próbáltam, de a mini Abushoz hasonlítva valószínűleg ezzel éppen lehet a jelzőtáblákhoz lakatolni a szélesebb kialakítás miatt. A tartója egy borzalom, nekem nem sikerült beletolni a lakatot, lehet, hogy csak be kell kopnia, de jelen pillanatban el nem tudom képzelni, vázra rögzítve hogyan működhet, mondjuk nem tervezem a használatát (tudom, user error :D). Szállítás közben a zárszerkezetre fordítható védőkupak jó ötlet, de a maga a zár bezárása kényelmetlenebb, mint az Abuson. Összegészében nekem mini Abus jobban bejön, de ez a más zármechanika miatt jó lesz diverzifikálásra.

    :MTC:kandur: ez a Conrad németországi reklámkampányának volt az egyik videója, ahol hasonlóan értelmes értelmetlen megoldásokat építettek az áruházlánc kínálatából. Ja és vótmá, de tényleg eléggé régen.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz venember83 #20504 üzenetére

    [link]
    Egy emelőkosaras autó kell csak az állandóan téged követő szervizcsapatodba, és akkor nem lesz aláparkolási probléma :D

    Szerintem a fórumtárs még nem volt a topik látogatója, amikor ez a klip megjelent valamely hozzászólásban.
    Azért is írtam, hogy tényleg régen, nekem tavaly nyári rémlik. De mivel úgy kezdte, hogy lehet, hogy volt már, ezért muszáj volt ezt a smiley-t előkotorni :))

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz KaraDani #20576 üzenetére

    ennyi :R

    Apropó1: a videóban eléggé nagy fail, hogy a végén a buszsávban bringázik el, ahol szintén tilos tekerni :DDD

    Apropó2: rám, mint városban bringával közlekedőre (aki elinduláskor és megérkezéskor tölt 20-30 métert a járdán, és igen, a Nagykörúton is simán lehet bringázni), a legtöbb veszélyt úton eddig a többi bringás jelentette, nem autó, nem busz, nem kisteherautó, nem taxi :U

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #20579 üzenetére

    Csak ha külön tábla jelzi:

    17. § (1) g/3. „Kerékpárosok által is használható autóbusz forgalmi sáv” (117/c. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az autóbusz forgalmi sávon a kerékpárosok közlekedése is megengedett.

    54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Eagl3 #20583 üzenetére

    Szóval helyettem senki ne döntse el, hogy én épp a járdán vagy az úttesten tekerek.
    Hááát, pedig a KRESZ pont ezt teszi ...

    54. § (2) Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.

    Mielőtt ezzel érvelném: nagy forgalom != kerékpár közlekedésre alkalmatlan

    rossz duma... miért ütnék el bárkit is? Figyelek az emberekre ennyi.
    A gyalogosnál kiszámíthatatlanabb mozgású állatfajta nincsen. Ha az átlagnál kicsit gyorsabban gyalogolnál, már akkor is akadhat necces szituáció.

    ludsimon: az aktuális jogszabályból idéztem

    KaraDani: :C

    hoffman_: persze, tele van idióta szabályozással, a KöHÉM rendelet szintén. De a járdázás és annak előnyeinek megmagyarázása a legkényelmesebb önámítás. Ha valaki nem mer menni a Rákóczi úton ne menjen, én sem megyek, de ne a járdát használja, hanem keressen egy párhuzamos utcát, ahogyan én teszem.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #20595 üzenetére

    Elsőre tömény baromságnak tűnik. Másodikra jogosnak, mert ne a gyorsabb haladás miatt dedikált sávot kapó buszt tartsd fel hosszasan, hanem inkább az autósokat.

    Én úgy oldom meg, hogy igyekszem kerülni az ilyen helyeket, ahol hosszan buszsáv húzódik kívül (például az imént emlegetett Rákóczi utat, ott a Dohány-Wesselényi páros, még a legnagyobb dugó idején, álló kocsisor mellett is tudok 15 km/h környékén tekerni, mert van hely, mozgó kocsisornál a 22-28 km/h simán tartható anélkül, hogy bárkit is akadályoznék). Ott, ahol csak a dugóban beragadás elkerülésére van külön buszsáv rövid útszakaszon (például a Dohány utcában a Rózsák terénél), ott a buszsávot és a forgalmi sávot elválasztó csíkon haladok. Ha jönne a troli, akkor kicsit balra húzódok (de nem jön, mert már rég lehagytam, vagy előtte hagytam ott a megállónál, vagy engedtem ki magam elé, hogy ne kelljen kikerülnie), és az autók is elférnek mellettem.

    Trolit szívesen kiengedek magam elé megállóban, mert kicsit gyorsabb nálam, amikor halad, de a következő megállónál úgyis úgy otthagyom, hogy többet nem ér el. Buszt kevésbé szívesen, de ez csak a BKV járműveinek az állapota miatt van, nincsen kedvem sem a friss dízelfüstöt letüdőzni, sem egy nagy levegővel tekerni sokáig ...

    De ugye álló sort jobbról megelőzhetek?
    Igen, és itt jegyezném meg, hogy nem jogász vagyok :D

    36. § (12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, - előre sorolás céljából - kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha

    a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és

    b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rii #20601 üzenetére

    Igen, a naponta mindig van 2-3 autós, aki figyel a jobbról érkező bringásra, és a lehetőségeihez képest megpróbál a piros lámpához lassan gurulva minél jobban jobbra sorolni, nehogy elférjen mellette a bringás. A rekorder bunkó az volt, akit lassítva és intve kiengedtem magam elé, majd hálából 100 méter múlva a jelzőlámpánál rám húzta a kormányt ...

    Szerencsére a túlnyomó többség segítőkész, rengetegen vannak, akik 20-30 cm-t balra sorolnak sávon belül, amint látják, hogy jön valaki.

    ludsimon: Stefánia + Thököly? Igen, vesztesz 1-2 percet, cserébe sokkal nyugisabb környezetben tekerhetsz. A Thököly onnantól szinte nulla forgalmú a Keleti lezárása miatt, az aszfalt tökéletes). Engem nem a nagy forgalom tud kiütni, hanem a nagy zaj (a kettő egyáltalán nem biztos, hogy együtt jár), de az annyira, hogy egy Lágymányosi-Kerepesi szakaszt a Hungária körút melletti bringaúton teljesítve még órák múlva is rosszul vagyok.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Toomy #20745 üzenetére

    Hallottam már olyat, hogy igen, olyat is, hogy nem. Szerintem igen, de a gyártók úgyis elintézik neked a felhasznált műanyag alkatrészekkel :D Ezek 2-3 év bírnak ki rendszeres használat mellett, a csatok és szíjszorítók törnek-repednek, és pótalkatrészt szinte lehetetlen szerezni hozzájuk. Szerintem 3 évet célozzál meg, mint elvárt időtartam, maximum tovább bírja.

    Pest középső részén jártas emberektől kérdezném: milyen a Pongrác út aszfaltminősége és mekkora rajta a forgalom?

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Toomy #20748 üzenetére

    Ha teljesen jó, nem estél vele, nincsen a szíj kibolyhosodva, a csatok eltörve vagy elrepedve, akkor én nem cserélnék a helyedben. Ha estél vele már, csak a sisak nem sérült annyira, hogy törjön is, akkor persze cserélném.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz tzimash #20881 üzenetére

    Jó sz@r úton mennek most.
    Végig ;] Ez a verseny specialitása.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz mtade #20888 üzenetére

    A láncot kell legsűrűbben cserélni, ha már megnyúlott (beleesik a láncnyúlásmérő nagyobbik oldala is). A fogaskoszorú a következő, ha elkopott, de ezt kizárólag a lánccal együtt szabad csak cserélni. A legritkábban a hajtóművet kell cserélni, de ez magával vonja a fogaskoszorú és a lánc cseréjét is.

    Ha ezek a komponensek nem együtt kopnak össze, akkor csak a szívás lesz velük.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #20942 üzenetére

    Műanyag kerül a bringára? It's a slippery slope ;]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz szki #21047 üzenetére

    Nálam a táskában mindig van 2 teljesen feltöltött 18650 akku az első lámpa miatt, 2 teljesen feltöltött AA Eneloop a hátsó lámpa miatt, és ha hosszabb túra előtt elfelejtem kivenni, akkor 2 teljesen feltöltött 14500 kicsi első lámpa miatt (most, hogy mindig világosban érek haza, vészhelyzet esetére ezt viszem magammal, hiába nem szeretem a fényét). Ezek mellé egy könnyű USB-s töltőt bedobni nem olyan nagy súly, és mivel az itt felsorolt áramforrások állandó használatban vannak, így nem lesz azzal problémám, hogy lemerülnek, vagy ami még rosszabb, kisülnek álló helyzetben.

    rétisün: sok eszköz már azt sem tolerálja, ha az USB szabványban rögzített 5 V és 500 mA helyett 1000 mA-t kapnak töltőáramként.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz rétisün #21053 üzenetére

    "Ezek mellé egy könnyű USB-s töltőt bedobni nem olyan nagy súly" nem nagy súly, csak mondjuk egy balaton-körön, vagy egy velence 10X-en nem nagyon van útközben konnektor
    USB-s töltő alatt azt értettem, hogy akku a bemenet és USB a kimenet :)

    Nem tudom, erről mennyire gyorsan tölt a telefon, elég-e az ebédszünet feltöltésre. Ha nem, akkor az extrém túrákra (10x, Balaton) a pótakku a legjobb megoldás. Ha egész napos a túra, de nem ennyire feszített a menetrend, vagy több napos, akkor ez lehet a jobb megoldás.

    A Garmin különböző típusai specifikáció szerint 14-16 órát bírnak (beépített akkus 14 óra, ceruzaelemes 16 óra), nekem eddig egy 21 órás tracking volt a rekord vele (hazaérkezés után elfelejtettem kikapcsolni, erre talált az előszobában jelet, és nem kapcsolt ki magától addig, amíg le nem merült :D).

    sanzi89: a legtöbb tracking fájlformátum (gpx, kml, tcx) XML formátumú, azt némi odafigyeléssel Notepadben simán lehet szerkeszteni.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz siti #21061 üzenetére

    Ez nem ötlet, hanem nem kevés pénz kérdése. Az egész földre kiterjedő magassági adatbázis kell a megvalósításhoz, az útvonal megjelenítéséhez licencelt webes térképek nem tartalmazzák ezt az infót (vagy ha igen, akkor csapnivaló felbontásban), a bikemap.net például ezért téved rengeteget. Van ingyenesen elérhető és - ha jól emlékszem - szabadon felhasználható szintadatbázis, ez hajós célokra megfelelő felbontású lehet, bringázáshoz biztosan kevés.

    A Garmin a Connect szolgáltatásánál rendelkezik ilyen adatbázissal, ott a szintkorrekció bekapcsolásával relatíve pontos adatokat érhetsz el, de csak utólag. Valószínűleg - nem néztem meg - a Garmin kimondottan hajós GPS-ei is tartalmazhatnak ilyen adatbázist.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Doki-HUN1978 #21073 üzenetére

    Nagyon nem. 44/32/22 és 11-34 esetén 44/34 = 1,29 és 32/11 = 2,91

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Eagl3 #21086 üzenetére

    Akkor az tényleg csere. Én 200 km-nyi kísérletezés után kukáztam az egyik nyergemet. Bár télen végig azt használtam városban, mert a mostanival ellentétben nincsen rajta kivágás és 40 km felett áll csak neki kínozni.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz emre #21134 üzenetére

    Néztél mostanában árakat? Nem tavaly, vagy korábban, hanem idén. Sajnos ennyibe kerülnek az új bringák köszönhetően a forint árfolyamának, és ezek még jónak számítanak ...

    Mindkét linkelt bringa felszereltségre gyengébb a Kellyseknél.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Xantomas #21144 üzenetére

    egyre inkább kezdek afele orientálódni, hogy elmentünk egy nagyon rossz irányba.
    Ööö, én nem az olcsóbb bringák ellen beszéltem, az XCT-XCR és XCT-Recon különbség miatt neveztem a másik bringákat gyengébbnek a Kellysekhez képest. Nekem személy szerint azt az árkülönbséget megérné a rendes rugózás, azt sajnos utólag nem tudod olyan egyszerűen beállítani, mint egy váltót.

    Minap kaptam vissza a régi bringámat, és meglepődtem, hogy az alivio váltókarok, tourney hátsó, alivio első váltóval, tz menetes sorral, lehellentnyivel szuperál gyengébben mint a mostani slx-lx-xt rendszerem.
    Részemről Deore váltókarok, SLX első váltó, XT hátsó váltó (így vettem a használt bringát), és a hátsó váltóval 1 év alatt több nyűgöm volt, mint előtte 9,5 évig a full Alivio váltással. Én egyedül a hajtóműnél erőltetném a magasabb-jobb elvet, de itt is megállnék legfeljebb SLX szinten (de ahhoz még sok ezer kilométert kell megtennem, hogy felmerüljön ez a kérdés). Arra azért kíváncsi lennék, hogy az akkori Alivióhoz képest egy mostani hogyan muzsikál a minőséget nézve, megmaradt az a szint, vagy a költséghatékonyság ide is betette a lábát. Szerintem lehet akármilyen jó bringa alattam, hegynek felfelé mindig te voltál és leszel a gyorsabb, és nem kevéssel, szóval a felszerelés számít, de nagyon nem minden.

    emre: ok. Én sem a Kellysek egyikét vinném a helyében, de nem is a te ajánlataid közül, hanem Kellysek áráért keresnék egy jó állapotú használtat. Sajnos azt veszem észre, hogy a jó felszereltségű, jó állapotú használt bringák ára is elkezdett emelkedni a tavalyiakhoz képest, ami nagyon nem jó.

    DonThomasino: ha a KRESZ-t szeretnéd betartani csak, akkor elég az első kerékre és oda is csak egyetlen darabot feltenni. Mivel a látvány a szimmetriaérzetemet ez zavarta, ezért kettő került fel az első kerékre egymással átellenben, de igazgatni nem igazgattam. A hátsó kerék környékén van más - oldalra is dolgozó - fényvisszaverő, így ott hanyagoltam.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #21152 üzenetére

    Egyébként nagyon jó, hogy leírtad mert egy alsóbb kategóriás váltást, egy viszonylag normális váltókarral jól be lehet állítani, ahogy mondod.
    Ahogyan írtam is az előbb, nekem a sok évnyi Alivio után egy XT váltó kellett ahhoz, hogy megtudjam, milyen is az, amikor baj van a váltással :)

    Kezdésnek egy alap bringa.
    Na ezzel egyetértek :Y Szerintem a linkelt 120 ezres Kellysek egyike az egy nagyon is jó alap, amire a tapasztalatok alapján lehet építeni a jövőben (a tavalyi modelljeikhez képest egész kiegyensúlyozottra sikerült a felszereltséget összehozni). Aztán ha nem használja komolyan, nem bukik rajta olyan sokat, ha használja, érezni fogja, hol kell a plusz, ha kell egyáltalán. Például én 2 éve mit nem adtam volna az össztelóért, most már tudom, hogy nem kell nekem olyan, azzal sem leszek jobb és megyek többet, csak a pénz állna benne. Most a legjobban hiányzó alkatrész a szabadidő és a jó időjárás metszete.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #21154 üzenetére

    Télen is végig bringáztam, tegnap is, ma is, holnap is fogok. Csak a március 10.-i hosszabb túra óta zsinórban már a sokadik hétvége volt a mostani, amikor vagy az időjárás tett keresztbe, vagy más okokból nem értem rá egy hosszabbat bringázni, és hétköznap még esélytelenebb sajnos.

    mintha tél lenne
    Az SPD cipőben legutoljára a tél közepén fáztak a lábujjaim és tegnap reggel :D

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz RootRulez #21361 üzenetére

    15-ös az a skála, nem tízes ...

    sanzi89: [link]
    Kicsit drágább, cserébe gyorsabb a szállítás, és biztosan eredeti.

    #21367: az Abus 15-ig, a Kryptonite 10-ig osztályozza a saját termékeit.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Eagl3 #21378 üzenetére

    Vízszintesen. És nem szemre, hanem vízmértékkel belőve.

    Hátfájás esetén én a kormány/kormányszár pozíciójára gyanakodnék inkább. Szélesebb kormány, emelt típus, hajlítottabb kialakítás, esetleg szarvak a fogásváltáshoz. Másik lehetőség, hogy hátra kellene gyúrnod, ez ülőmunka esetén sem jön rosszul.

    ---Lasali---: sikerült szinte ugyanazt leírnunk :DDD

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Bagira01 #21384 üzenetére

    A Deuter Trans Alpine 25 táskáról csak elismerően tudok nyilatkozni, kivéve az árát :) Nagyon kényelmes használni, nyáron is eléggé szellős marad a hátrészen (az alumíniumkockás kialakítás nagyon jó távtartó), annyira, hogy hiába volt korábbról egy jó laptophátizsákom, ezzel járok munkába is, nem csak túrázni (a laptopot pont megtartja az ivótartály zsebe). Rengeteg zseb, jó minőségű anyagok, térképtartó zseb (ami nálam telefontartó), variálható kiosztás, esőhuzat, egyszerűen látszik, hogy átgondolták.

    Én ivórendszert később vettem bele, a két literes változatra esett a választás. Általában másfeles ásványvizet szoktam beletölteni sok órás bringázásra (és nem töltöm újra), és a kulacsot üresen pattintom fel a vázra (amit útközben szoktam meg- és újratölteni). Menetközben a tartályból iszom, megálláskor a kulacsból.

    Ha az általad linkelthez nem jár automatikusan az ivórendszer (az ára alapján erre tippelek), és szeretnél venni, akkor nem árt tudni, hogy a Source az OEM beszállító, és tőlük akár olcsóbban is hozzá tudsz jutni. Nyáron nagyon sokáig hűvös marad a tartályban az ital (kivéve a cső kilógó részét), télen sokáig meleg (kivéve a cső kilógó részét). Én így utólag téli rendszert vennék inkább, mert ott hőszigetelt a cső.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Bagira01 #21389 üzenetére

    Csak egy képet linkeltél, nem a termék oldalát, ahol lett volna leírás. Most rákerestem direktben a képre, a Hydro sorozat az egyetlen a Deuternél, amihez adják az ivórendszert, és nem opcionális. Azt azért nem árt tudni, hogy az SL szó a terméknévben a női változatot jelzi, és ez sok gyártóval ellentétben nem a színre vonatkozik: a hátrész is némileg rövidebb a normál verziónál.

    Így leárazva jó vétel, szinte az egész hátizsákot megkapod annyiért, amennyibe az ivórendszer kerülne (tavalyelőtt volt hasonló a Decathlon sajátmárkás hátizsákjánál, csak sajnos már tavalyra felment az ára).

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #21393 üzenetére

    Nézte vki akinek van ilyen képes kütyüje?
    Nézted te, hogy mennyibe kerül egy ilyen kütyü? ;]

    #21395: kevered a pedálfordulatszám-mérőt és a wattmérőt.

    Amúgy a Garminom képes lenne kezelni, elég a linkelt SRM bármelyik ANT+ kimenetű wattmérőjét feldobni a bringára, és azonnal rögzíti azt is tracklogba. De azonkívül, hogy semmi szükségem nincsen rá, ennek 2-3000 eurónyi akadálya is van :)

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #21395 üzenetére

    wattszámítás != wattmérés

    Az előbbi valamilyen képlet/képletek alapján becsült valami, az utóbbi pontos, mért érték. Az előbbit tudja egy alap pedálfordulatszám és pulzus mérésére alkalmas óra, mint a ROX9 vagy a Garminom, az utóbbihoz hajtóműbe integrált wattmérő kell, az pedig jelenleg 2-3000 euró.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz superecneB #21430 üzenetére

    Pontosítanék: akkor se legyen teljesen kinyújtva, hanem csak majdnem.

    Melorin: minél hosszabb a kormányszár, annál több rezgést képes elnyelni. Ilyen rövid (vagy még rövidebb) kormányszárat a zúzós műfajokban használnak extrém széles kormánnyal együtt. Így ott merevebb a stucni, kevésbé van kitéve a törés veszélyének, cserébe a 700 mm környéki kormányszélességgel megvan a kell méretű erőkar is.

    ludsimon: látom, nagyon nem érted a mérés és a becslés között a különbséget, úgyhogy hagyjuk a témát. A magasságmérés teljesen másról szólt, ott egy pontosabb és egy pontatlanabb mérési módszerről körül folyt a beszélgetés.

    SOAD19: én úgy állok meg városban, hogy a jobb lábam az SPD-ben marad, a kormányt jobbra fordítom 45 fokkal, a bal talpamra állok, és az egész bringát enyhén balra döntöm. Így leírva eléggé kifacsartnak és bonyolultnak tűnik, de ráülve a bringára adja magát, mert ilyenkor a jobb combbal stabilan meg tudod tartani a kormányt is, mindkét kezed szabadon van, lehet nyújtózni/pakolni/orrot fújni/stb.

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #21439 üzenetére

    Azért kíváncsi lennék rá ha mondjuk egy jó kis leejtőn gurulok lefelé és nem tekerek azt írná ki 400 watt meg ilyenek?
    Látom, még mindig nem érted :P A wattmérő a hajtóműbe van integrálva, ha tekersz, méri a tekerésbe fektetett energiát, ha nem tekersz, nem mér semmit. Nem érdekli sem emelkedő, sem lejtő, sem szél, sem szélárnyék, sem eső, sem az útminőség, egyszerűen csak mér, amikor tekersz.

    Azokon a kilométerórákon, ahol a hajtási teljesítményt más mért paraméterekből állítják elő becsléssel, ott simán előfordulhat ilyesmi anomália, ha az aktuális helyzetre nincsen felkészítve a bűvös képlet, vagy olyan külső tényező befolyásolja alapvetően a teljesítményedet abban a pillanatban, amit az óra nem mér (vagy nem tud mérni).

    attiati: kereső, pont tegnap írtam erről a táskáról. A víztartály zsebébe egy HP 6930p simán belemegy és stabilan tartja(14,1" és 16:10), nagyobb laptopról nem tudok nyilatkozni.

    fpeter07: jó kérdés, a hajtáshatékonyságot biztosan nagymértékben csökkenti. Én begörcsölt talpra tippelnék, mint mellékhatás, de a térdszalagoknak se biztos, hogy jót tesz, hogy másodpercnél sűrűbben teljesen nyújtott állapotba vágod őket. Ha egy úthiba miatti döccenőt teljesen kinyújtott állapotban kapsz el, az pedig határozottan rosszat tehet nekik.

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz ludsimon #21450 üzenetére

    Elbeszélünk egymás mellett szépen..
    Akkor mégis érted ;]

    én a Rox 8.1 / 9.1 wattszámításról beszélek továbbra is
    Ott simán előfordulhat, annyi tényező van, ami a teljesítményt befolyásolja és nem méri az óra. Sőt, hiába mér sok mindent, muszáj egyszerűsíteni, eldobni pár paramétert, és végül a megmaradtakra se könnyű jó közelítő képletet húzni. A Garmin például az Edge 800 egyik szoftverfrissítésében pont ezt a teljesítmény becslésére szolgáló képletet módosította felhasználói visszajelzések alapján (majdnem felezte az elégetett energia mennyiségét ez az update, ami nem kicsi hibának számít, és mindezt úgy sikerült elrontaniuk, hogy a Garminnak már sok éves tapasztalata van ezen a téren).

    DonThomasino: patentszem

    [ Szerkesztve ]

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

  • dqdb

    nagyúr

    válasz Bati0501 #21459 üzenetére

    tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

Aktív témák