Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz hoffman_ #39442 üzenetére

    Én is gondolkodtam már ezen eleget, de én annyi szemetet látok mindenből.. ugyan ezt a kérdést fel lehetne tenni számítástechnikai alkatrészekre is, ami a másik hobbim, de akármi másra is..
    Szerintem a legtöbb dolog akkor romlik el, mikor a márketingesek/közgazdászok beleszólnak a mérnökök, anyag beszállítók munkájába, és elkezdenek olcsósítani. (telefonomat (nokia n8) is ezért kellet alaplap cseréztetni, anno írtak róla egy cikket is, hogy mennyi memória hibásat vittek vissza Oroszországban, itt a forumba is számtalan hibás szerintem, amelyik lefagy meg nem indul újra.. az 95% hogy selejt..)
    Easton-nak meg szerintem egyszerűen nincs tapasztalata ebbe a témában, azért a shimano, aki a gyártók gyártója a biciklik terén, még ők nyilatkozták pár éve, mikor már a campa rég gyártott karbon karokat, hogy ők félnek a karbontól, ilyen felhasználást illetően. Karbon egy érdekes anyag, karbon szál, kompozit test, esetleg egy alu mag amire rá rakod ezeket, plusz a gyanta ami össze ragasztja, stb, ezeken nagyon sok függ, plusz hogy milyen szövése van, meg hogyan rakod egymásra a rétegeket. Bizonyos dolgokra nagyon jó, másra meg nagyon rossz, vagy nagyon nehezen lehet vele megoldani. Ilyen fém-karbon kötés ami annál a karnál van, az ott nagyon problémás tud lenni... (van képem integrált campa chorus -ról, amiből kifordult a pedál menet :DDD valszeg hibásan voltak ragasztva a rétegek, hasonlít a fához kicsit szerintem.. tudod szál irányban erős, de amúgy meg nem tart semmit) én a tengelyre gyártottam volna egy alu konzolt, és arra ragasztottam volna fel a karbon kart.
    Szóval ez már túl tesz azon hogy az ügyes okos tanult mérnök a képleteivel meg a könyvekbe leírt anyagismereteivel, programjaival számolgat.
    Az meg hogy miért nem tesztelték ki, azt meg nem értem.. én ha gyártanék ilyet, tuti előtte oda adnám egy teszternek, valami súlyos, izmos sprinternek, hogy hajtson vele pár ezret má..

    De van aki ezt meg túlzásba viszi, az a syntace szerintem.. dehát ők németek. :D
    Pl ők előírják hogy ha teszel fel kormányszarvat, akkor kell egy betétet nyomnod a kormányba, és ebből létezik 3 vagy 4 féle falvastagságú, és meg van adva melyik kormányhoz melyik kell. :DDD
    De náluk is volt anyaghiba. De legalább azt is színvonalasan kezelték: [link]

    Kíváncsi lennék ez mit bír:
    Clavicula MTB carbon fiber crank
    Azt hiszem ez a legkönnyebb széria hajtómű, közel 300 ezer ft árral..
    Vagy amire még inkább, hogy ez mit bír:
    AX Lightness Laufradsatz 28" Ultra Road 24 Extralite 780g
    A két kerék 780 gramm..
    Vagy 995 grammos MTB kerék szett?

    Nehezen tudom elhinni hogy ezek ne hulljanak szét nagyon hamar.. és 700 ezret kérnek egy ilyen kerékért.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák