- Milyen processzort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
- Autóhifi
- Projektor topic
- Házimozi belépő szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
sanzi89
addikt
válasz superecneB #35701 üzenetére
Én csak azt tudom, hogy több, mint 10k-val drágább.
Ennyiért Hollowtech II-es Shimano hajtókart kapsz, mondjuk egy SLX-et.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #35699 üzenetére
Nem túl objektív tanács, de: nálam több tapasztalattal rendelkezők szerint is legjobb vétel jelenleg hajtóművek terén a kb. 25k forintért beszerezhető integrált Deore hajtómű, így nem látom értelmét egy ilyen FSA megvásárlásának.
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #35701 üzenetére
[link]
+ 10 euró a szállítási díj, azaz aktuális árfolyamon 34000 forintért van egy vadonatúj SLX hajtóműved. Fogadd meg vagy venember83 vagy sanzi89 tanácsát. FSA hajtóműve nem sok embernek van errefelé, hogy tapasztalati úton szerzett tanácsot kaphassál, én kettőről tudok, de ők is a bringához kapták, és egyik sem ez a típus.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
superecneB
őstag
Köszi, mindenkinek!
170/175mm között milyen gyakorlati különbségek vannak? Úgyértem tekerés közben jelent valami előnyt/hátrányt ez az 5mm differencia?
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz superecneB #35705 üzenetére
Vegyél ugyanolyat, amilyen volt. A legtöbben nemigen éreznek különbséget, de nehogy a kevesek egyike legyél. Amúgy a hosszabb a magasabbaknak van, a százhetvenes az alacsonyabbaknak, a hosszabbal könnyebb pörgetni, a röviddel inkább nyomatékból kell menni. Elvileg, de nagyrészt mindenki százhetvenötöst használ.
-
sanzi89
addikt
válasz superecneB #35705 üzenetére
Én úgy tudom, hogy általában magasabb embereknek ajánlott a 175mm, de megszokás kérdése is lehet akár. Nagyobb a hajtókarhossz, ezáltal nagyobb lesz a pedál által leírt kör kerülete, tehát a lábad nagyobb köröket fog megtenni. Azt, hogy mennyi a különbség érzetre nem tudom, 190cm magas vagyok, nekem csak 175mm-es hajtókarom volt.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz venember83 #35706 üzenetére
Nekem csak 150-es van, kész szenvedés vele tekerni [link] kb én is így tekerek Nem is biztos hogy tudnék feltenni hosszabb hajtókart, mert lehet hogy kanyarban leérne a pedál.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
salieri.
őstag
válasz superecneB #35699 üzenetére
-
ludsimon
veterán
Egyébként megvan a rejtély mik ezek a hülye reklámok, a fű zöld, az ég kék stb.
RTL2-t hírdetik...undefined
-
ludsimon
veterán
-
venember83
nagyúr
-
ludsimon
veterán
Nagyon megoszlik a vélemény ezen a videón, de én a bringás mellé állok
undefined
-
D.Orion
veterán
Most derült ki, hogy a felettem lakónak egy régi Hercules Ravenna kerékpárja van. Már nem emlékszik rá, hogy mikor vette, de valamikor rendszerváltás előtti gép. A nyereg már sajnos nem gyári, de minden más igen. Nagyon hasonlít erre és az alkatrészek is stimmelnek, a gyári pumpa is megvan, csak ez a példány elég érdekes festésű. Fehér alapon kismillió színű festékpötty van rajta. De azt mondta, hogy ez az eredeti, mert így vette anno a boltban. Első ránézésre a létező összes gyári matrica rajta van, kisebb kopásokkal. Még a felnin(Alesa) is Holnap megnézem alaposabban is, de a váltók(Sachs) illetve a tányérok már eléggé elkoptak.
Érdemes ezt a gépet felújítani? Csak úgy nosztalgia célból?
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz norbee2244 #35718 üzenetére
Keresgélés közben most találtam ezt a fotó albumot!
Aaa nem vagyok kicsit se álmos a tegnapi Vidi meccs miatt.. belinkeltem az előző albumot, csak most az egészet. Mindenesetre érdemes körbenézni benne, rengeteg régi szép gép katalógusa és valós fényképes is megtalálható benne.
[ Szerkesztve ]
-
Tizedes1
aktív tag
Kérnék egy reális beárazást ERRE a fekete ultegrára
És Erre a Siga-ra is
Ez a kettő maradt.... a fekete egyszerűen nagyszerű- színre, formára rettentően bejön...De nem tudom, hogy sort,láncot, tányért mikor kell rajta cserélni...
mert ugye egy árban vannak és az új, az új.....
(bocs. az ultegra sem nagyon használt...hisz épp méretprobléma miatt adja el, most néztemújra a nagy izgalomban.....)
Ráadásul halvány hupilila fngom sincs arról, hogy Ultegra szettes bicajnak milyen márkájú, minőségű váza van.... igaz, a Siga-ról sincs...Felvilágosítanátok egy kicsit?
LE is hordhattok nyugodtan - megint - hogy inkább várjak, vagy mást vegyek....Én speciel 520-560 Eurót adnék (148.000-160.000ft) az ultegráért és
560-580Eurót max (160-165.000ft) a Siga 105-ért[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz amargo #35692 üzenetére
Ezt miért nem másoltad ki?:Mi számít komolyabb emelkedőnek? ...így van amúgy is értelme annak,amit kimásoltál...
Melyik kolléga szánja és mire?Csabi?
Terepre kell Integrának és nem a 100-150e-es kategóriából fog választani,szóval nem értem mi a gondod,amennyiért akar venni bicajt,azon úgy se ilyen váltás lesz + nem is akar már ilyet.Túl van már ez a téma nagyon ragozva... -
norbee2244
senior tag
válasz Tizedes1 #35720 üzenetére
A siga szerintem jó áron van ultegrásra minusz 15-20 ropó. Bár a sigáról nem tudunk érdemiben,hogy melyik fulcrummal szerelték,de gondolom 7-es. Ennek méretproblémához köze nincs..kereskedő.
D.Orion : Szép gépek,de eszeveszett vagyon ám egy ilyen eredeti állapotába hozni. Multkor ebay-en találtam 40-es évekbeli hátsó váltót majdnem 100 rongyért. Durván nézett ki,de mondjuk egy 70-80as évekbeli szett is erősen ennyiért kel el a vázak árairól nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
-
Tizedes1
aktív tag
válasz norbee2244 #35722 üzenetére
Okés, köszi előre is, várom a többiek segítségét is....
Kb úgy gondoltam, hogy 20 rugó diffi van a kettő között, de mivel nem értek hozzá,
inkább rátok bíznám a "megszagértést"
Volt/van még Ez itt, de kicsit túl olcsónak tűnik....s a sárgát is szoknom kéne...
de van az a pénz, amiért még rózsaszínűt is hajtanékVénember 83: és a Siga váz jobb geometriájú lehet?
Vagyis érezhető e a különbség egy jobb váz geometriájában??
Esetleg nem ráz annyira, vagy jobban átmegy a terhelés a hajtásra...?
Hülyeséget nem akarok kérdezni, laikus vagyok....
Holnap jövök a válaszokat megnézni, mert itt már késő van és holnap is lesz nap[ Szerkesztve ]
-
norbee2244
senior tag
válasz Tizedes1 #35724 üzenetére
Szerintem a sigából próbálj meg alkudni csöppet,mert akkor van egy új bringád hiába az ultegra egy fokkal jobb,de 105 ultegra közt nincs valami hatalmas difi ettől függetlenül. Fehérvári a srác ha szólsz elugrok veled ránézni.
A siga alapvetőleg más méret szerintem tehát az nem 58-as az biztos. 55-56 lehet viszont a sigákról jó véleménnyel vagyok nincsenek elszállt áraik egy osztrák cég amúgy és egész kellemes vázakat raknak össze.
Másként érződik az út igazából meg persze rá kell érezni minden geora. Pl egy verseny geos váz nem tuti,hogy kellemes dolog tud lenni ha nincs hozzá szokva a hátad meg egyebek,de ez egész kellemesnek néz ki így ránézésre olyan kényelmes ( huh ezért mennyit leszek még kritizálva )
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Indul még valaki az amatőr kupán vasárnap innen?
undefined
-
D.Orion
veterán
válasz norbee2244 #35722 üzenetére
Sajnos soha nem volt szétszedve még a gép egy alkatrésze se, csak tekerte. Ez jelenthet jót is(nem volt semmi baja), de rosszat is(nem volt gondozva alkalmi kenésen kívül). Holnap felhozom a pincéből és csinálok róla pár képet. De azt az ocsmány nyerget azonnal leveszem róla. Idén is ment még vele pár km-t, de a fékek nem jók és nem tudta megcsinálni. Van egy tavaly készült videója amint az őrült unokatestvére megy mellette kocsival és kamerázza amint éppen 70km felett halad lefele a lejtőn. Közel 60 éves emberről beszélünk. XD Kicsit őrült.
-
albert8
addikt
Üdv!
Mostanában hajtómúvet keresek és kiváncsi lennék mit ajánlanátok.
Ilyenem van most: TruVativ Hussefelt; 170 mm; 22-32 fogMost viszont elkoptak a fogak és kattog néha. Hátsó fogak is eléggé elkoptak sajna igy azt is lehet cserélnem kell majd + láncot is.
Nem használok kis fokozatokat, csak az utolsó 4 - 5-öt igy elgondolkoztam, hogy lehet 1 tányéros is jó lenne, igy kinéztem ezt:[link]
Szerintetek?
Városban és terepen is használnám. Tudtok esetleg jobb lehetőséget?Flickr----https://www.flickr.com/photos/113522384@N02/? -----------------------------------Krumplistészta----https://krumplisteszta.wordpress.com/
-
norbee2244
senior tag
válasz albert8 #35728 üzenetére
Ez sajnos 1 tányérosnak biztosan nem lesz jó,mert lefogja küldeni a láncot. Dh hajtásként lévén 1x1-re vannak tervezve átlagban illetve az én elképzelésem szerint. A 2 tányér viszont még elég jónak tűnik én is kettőt használok montin azt hiszem hasonló elosztásban mint te.
D.Orion: Fék nélkül azért az vadul hangzik . Igen,de ezek másabbak is mint a maiak. Ezeket konkrétan nyalogatni kell,hogy menjenek ha nem nyalod eleget sehogy se jó.
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Mire képes egy jó kozmetikus, fodrász és egy jó fotós.
[link]Bájos lett belőle. Mi mást írhatnék.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
albert8
addikt
válasz norbee2244 #35729 üzenetére
1x1 ez azt jelentené, hogy 1 fok lenne használható?
Van 2 tányéros változat is[link]
Vagy próbáljak beszerezni egy ugyan olyat mint most van?Flickr----https://www.flickr.com/photos/113522384@N02/? -----------------------------------Krumplistészta----https://krumplisteszta.wordpress.com/
-
norbee2244
senior tag
válasz albert8 #35731 üzenetére
Többin szerintem eldobná a láncot,de majd javítanak ha nem így van. A direkt montis váltós kerékpárokra más fajta első hajtás megy. Amit linkelsz az is dh bár az már jó lehet. Ha direkt xc-s és egyéb dolgokat keresel azzal jobban jársz ( súlyban) mint ha dh-sok közt nézelődsz bár ezek biztosan merevebbek meg jobban bírják a terhelést. A régi felé kacsingatás nem egy rossz megközelítés. Ha a régit eladnád egy priváttal megszánhatsz.
-
ludsimon
veterán
Itt van a teljes 2013-as kalendar.
Hol lehet megvenni?
undefined
-
albert8
addikt
válasz norbee2244 #35732 üzenetére
Még nem vagyok a téma nagy ismerője igy kérlek érthetőbben.
Mit jelent az, hogy a többin eldobná a láncot? mi dobná el?
Mit jelent az xc?Flickr----https://www.flickr.com/photos/113522384@N02/? -----------------------------------Krumplistészta----https://krumplisteszta.wordpress.com/
-
norbee2244
senior tag
válasz albert8 #35734 üzenetére
Szerintem nincs akkora oldaltartása a lánckeréknek ( értsd nem arra van tervezve) hogy hátul 9-10 fokozaton(tehát félig meddig keresztbe) megtartsa a láncot és erőt legyen képes továbbítani hanem 1 sebességen hátul elboldoguljon(dh-n átlagban csak egy sebesség van) . Mellé ment és xc helyett cc akart lenni tehát crosscountry -> konkrétan ezzel azt akartam sugallni,hogy inkább az mtb hajtások körében nézelődj mint ami most is volt ( tehát amik váltásra vannak tervezve) . Ha 1 tányérost szeretnél azért most még bőven 50e forint felett kell kiadnod,mert ez a legújabb trend . Remélem segítettem és érthető voltam.
-
ludsimon
veterán
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ludsimon #35737 üzenetére
Se jó erőnlétem, se normális biciklim nincs hozzá, pedig szívesen mennék. Bár Esztergomba a rajtra lehet kimegyek motorral.
Ha jó idő lesz, ide kimegyek, ez helyben van: [link] Szép kényelmes tempóban végigtekerek. Hagyom az ifjakat nyerni. Tavaly a 2. helyezett 2 óra 10 perc alatt ért végig. Az első 1 óra 30 perc
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
norbee2244
senior tag
válasz Szakbarbár #35738 üzenetére
Én kint leszek,de valami rossz előérzetem van tehát jól fog elsülni .. valahogy ezek a dolgok nálam mindig fordítva működnek kivételesen a kerekeim miatt aggódom,mert egy az,hogy tojás van benne kettő a nyolcast sem tudom már belőle kiszedni és persze az útvonal is más lett. Lesz ami lesz meg ami a csövön kifér reményeim szerint. Oda próbálok koncentrálni ,mert erőnléttel nincs baj az egész fejben jön össze / megy el .
-
albert8
addikt
válasz norbee2244 #35736 üzenetére
Természetesen. Gondoltam am,hogy elirtad. Köszi.
Meghallgatok még más véleményt is.Egyébként ami az első hsz-ben van karbantartási útmutató.
Azt szerintetek mennyi idő? és elsőre meg tudnám-e csinálni.
Még sose takaritottam, csak nagyobb alkatrészek levétele volt.Flickr----https://www.flickr.com/photos/113522384@N02/? -----------------------------------Krumplistészta----https://krumplisteszta.wordpress.com/
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Ma szétkaptam a bringát, a hajtást megtakarítottam, a kerekeket beállítottam, most már a hátsó sem mozog picit sem.
És kis olvasni való:
TEGNAPI ÉLMÉNYEIMÜdv, Balázs
-
madmike
őstag
válasz gooool #35742 üzenetére
Szia!
Egy kis pontosítás. Hiába nem tiltja semmi azt, hogy az úton kerékpározz, ha van kerékpárút akkor kötelező azon tekerj.Ha az út mellett, annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki, a kétkerekű kerékpároknak a kerékpárúton vagy a gyalog- és kerékpárúton kell közlekedni. Ha a lakott területen a nem főútvonalként megjelölt út mellett annak vonalvezetését követve kerékpárutat vagy gyalog- és kerékpárutat jelöltek ki és az úton kerékpár nyomot (158/k. ábra) is kijelöltek - ha a közúti jelzésekből más nem következik - a kétkerekű kerékpárok az úttesten is közlekedhetnek.
Ettől függetlenül én is csak akkor megyek a kerékpárúton, ha legalább olyan minőségű mint az autóút.
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
gooool
őstag
válasz madmike #35743 üzenetére
Én is nagyon szívesen mennék ott, de számomra veszélyesebb 30-35 körüli tempónál, mint a főút. Repedezett, felüti a felnit és nagy a forgalom rajta, legtöbbször az emberek egymás mellett haladnak és hiába csengetek...
Ahol tiltva vagyok vagy tudom, hogy jó a kerékpárút ott természetesen nem szegek szabályt.lsebestyen:
Jöhet priviben a gondolatod, akármi is az.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
ludsimon
veterán
-
szki
őstag
válasz gooool #35745 üzenetére
Sajna a KRESZ szerint tényleg a bicikliutat kell ilyenkor is igénybe venni... A rendőrök többnyire elnézőek ilyenkor, és jó esetben figyelmeztetéssel megúszható a dolog. Némelyik autós megnyilvánulása valóban kritikán aluli, de nem lehet általánosítani.
Én gyakran komoly kerülőt csinálok csak azért, hogy ne kelljen kerékpárúton tekernem De csak idehaza kriminális a kerékpárutas közlekedés. A pár kilométerre lévő Szlovéniában, és Ausztriában nagyon élvezem a kerékpárutas közlekedést!
(#35746) ludsimon: Már lerágtuk ezt a csontot. Tévedsz!
Moderáltasd ki ezt a hozzászólásod![ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
válasz ludsimon #35746 üzenetére
Én nagyon sok mindent bevállalok ha egyedül megyek és hajtom a gépet, de édesanyámban ott van a szülői féltés és a sok éves autóvezetési múlt, hogy sosem szeg szabályt.
Holnap a nyár utolsó tekerése, vasárnap vissza a koliba és csak hétvégente bírok majd nyeregbe pattanni.szki:
Nem általánosítottam, hisz írtam, hogy csak egy része ilyen alpári...A kamionosokban viszont többnyire kellemesen csalódok, nagyon előzékenyek.
Én is tudom hol van a környéken nekem megfelelő útszakasz, Szarvas felé mostanában nem is megyek sose szinte.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
Tizedes1
aktív tag
válasz salieri. #35740 üzenetére
Köszönöm a száraz tényeket és a tippet...
Kíváncsi vagyok, hogy miért esett ki rögtön az ultegrás gép?
Épített bicaj, noname váz...esetleg valami sántít a hirdetésben?Korábban linkelted a Daccordit.... az nálam kiesett, mert kicsi a mérete.... és ha jó is lenne,
árban nagyon közel van az új, Siga géphez....és akkor inkább az új...
Annak örülök, hogy a Siga, ha újat akarok, jó választás lesz...
Láttam a másik két bringát is tegnap este a kínálatból, mindkettő jó, a Battaglin jobban tetszik,
de a Gios hegesztése nagyon szépen eldolgozott
Meglátjuk, melyik marad meg a végére..... A Maxi-Bike-nál nem tudom, mennyire alkuképesek az árak.
Az sem elvetendő, hogy a két bringa között ~45.000huf különbség van...
(bár megkerestem rá a pénzt, 200.000 volt a lelki határ,de azért még pluszban kell mindegyik bringára : pedál,cipő,km óra, kulacs stb... )Jól gondolom, hogyha a Battaglin-ban 2-3000km múlva teljes sort kellene cserélni,esetleg köpenyt is, akkor már nem érné meg?
Hálásan köszönöm az Önzetlen segítségeteket, nagyon jól esik
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen