Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz RootRulez #21272 üzenetére

    Teleszkópnak minden állítóját kipróbálni, és egyben megnézni hogy változik-e az állított tulajdonság. Aztán behúzott fékkel előre hátra mozgatni, és közben a becsúszót a szimeringhez fogni, kotyog-e. Oldalról átvizslatni nem-e ugrottak vele egy csőröst és a fejcsőhöz képest hátrafele áll a teló láb. Ha tárcsa fékes, felülről belenézni, hogy a tárcsa oldal nem-e csavarodott hátra.
    Drágább teleszkópnál megnézni nem-e szívta szét a nap a szimeringet, repedezett-e a gumi, alul a nyomórúd imbuszai mennyire vannak szétszakítva.
    Fékhidat körbe törölgetni a becsúszók mentén, nem-e repedt.
    Megnyomkodni, mozog-e, köpi-e az olajat vagy a dzsuvát, esetleg felfordítani, folyik-e belőle a rozsdás víz, rotyog, recseg, kattog-e.
    Aztán folyamatosan ráterhelni, akadozva indul-e meg.

    Kereket.. felnit megnézni, mennyire kopott a fékfelület, jobb előre tudni hogy azon a felnin van-e gyárilag kopás jelző luk, vagy csík, hogy az eltűnt-e, de lehet érezni, ha a felni nem vastagodik meg a fékfelületnél egy picit akkor valószínűleg nagyon el van fékezve. Nincsenek-e durva sávok fékezve a felnibe elkopott fékpofa miatt.
    Aztán nincs-e felütve, padkázva.
    Továbbá.. összes küllőt kettesével kicsit össze fogni, nincs -e közt nagyon laza vagy nagyon túl húzott.
    Küllő anyák közt nincs-e olyan aminek a feje el van nyalva.

    Aztán ki kell venni a kereket, és megnézni a tengelyt, megtekergetni kézzel, hogy darálva fut-e vagy lötyög, vagy esetleg meg meg akad ami görbe tengelyre adhat okot.

    Vázat sem árt megnézni, hátsó kerékre állítva hanyatt dönteni és megnézni az alsó cső - homlokcső hegesztést, letörölgetve, nincs-e megrepedve.

    Váltók forgáspontjait lehet kicsit megcsavargatni, mennyire van szétkopva, mennyire lötyögnek. Váltókart úgy lehet, hogy behúzod vele a bowdent közbe pörgetet a hajtóművet hogy oda rakja a láncot, aztán álló helyzetbe vissza gangolod, ilyenkor fel lazul a bowden, megfogod a bowdent ahol kilóg és újra behúzod a karral, és akkor érzed hogy húzza-e normálisan a bowdent, be akadnak-e a sebességek, a racsnyi mechanikája mennyire van szét kopva. Rugói töröttek-e. Ha szép a hangja akkor jó.
    Nah meg azt sem árt megnézni hogy a váltókar karjai mennyire kotyognak fel le.

    Kormány csapágy ugyan az mint a teló, behúzott fék előre hátra tornáztat, teló nyak meg váz közt a kéz, tapintani hogy kottyan-e.

    Hajtókart több állásba a vázhoz képest megfogni, meghúzni megtolni a váznak oldalirányában, kottyan-e a csapágy. Hajtómű tányérokat megnézni jól, van-e bennük 8 as.
    Aztán a láncot a lánctányéron elhúzni középütt egy ponton, ha nagyon el lehet húzni mondjuk 1 centire, akkor valszeg halott a lánc. Lánckerekeket ellenőrizni, nem-e cápa fogasak, vagy nagyon U betű alakúak a fokat közti részek.

    Hát ilyenek..
    Aki ért hozzá, az is belefut simán olyanba, amiről szétszedéskor kiderül hogy szívás..

Aktív témák