Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • fasyrt

    őstag

    válasz Pinya007 #1016 üzenetére

    Ha jól értem, akkor mindig 2 fogaskerék közé akar a váltó beváltani? Mert ha igen, akkor szvsz mind2 csavar egy irányba való tekerése jelenti a megoldást.

    Jorus
    Köszi, akkor megnyugodtam, így hagyom őket. Láncvilla-védőt viszont kell vennem egyet. Tegnap sikerült egy olyat csinálnom, hogy jajj. :D
    Aluljáróhoz rámpa volt, és igencsak kellemes tempóra sikerült gyorsulni. Ellenben magában az aluljáróban vmi műkő volt, a gumi csúszott a bringás kúszott, a fal pedig közeledett. Végül sikerült a falat elkerülni, és megtanulni, hogy oda nem szabad beesni ezerrel. Ha hallom hogy a gumi már zajong ott lent, akkor mennyira van határon már a tapadás? :)

    Integra
    csak neked:
    [kép]
    Nekem is nagyon tetszik a fekete felni! ;)

    DeltaPower
    Ha így sem lesz semmi baja, akkor engem nem zavar... csak nem tudtam, hogy ez így most normális-e. :)

    ''All''
    Köszönöm mindenkinek a gratulációt! :)


    Mellesleg meg miért jó a szegecselt, köszörült felni?
    Mi a különbség a 6061, 7005 és Kinesis fantázianevű aluvázak között? Más az ötvözet? Melyik jobb és miért?

  • Jorus

    nagyúr

    válasz Pinya007 #1016 üzenetére

    Ha maga a váltó kanál ferde, akkor el van ferdülve a papucs. Szervizbe beviszed, ki fogják neked húzni szépen.


    Sheldon Brown ezt írja róla:

    Amikor a váltó ''elgörbülésérõl'' beszélek, igazából nem is a váltótestre értem azt. Leggyakrabban nem maga a váltó, hanem a váz saruján lévõ váltótartó szem görbül el. A váltó leginkább kiálló része a paralelogramma, mely általában erõsebb szerkezetû, mint a váz adott része. Ezt könnyedén ellenõrizhetjük, ha a kerékpár mögé állunk. A két görgõnek pontosan függõleges síkban kell elhelyezkedni. Ha már egy kicsit is eltér a függõlegestõl, akkor már valamilyen mértékû deformáció van a saru és a váltótartó szem között. Ebben az esetben a jót-akaró kerékpár-tulajdonos megfogja a váltó görgõit tartó kinyúló részt, és megpróbálja függõleges síkba visszagörbíteni. Mivel ez a váltó leggyengébb része, biztos, hogy kis erõfeszítés árán sikerül függõlegesbe hozni a görgõket. Viszont ezzel egy hibából kettõt csináltunk. Nem csak a váltótartó szem maradt görbe, hanem a láncfeszítõ szerkezetet is elgörbítettük. E helyett vegyük le a váltót, és vagy kérjünk kölcsön a szerelõmûhelybõl egy erre készült célszerszámot, vagy egy nagy méretû állítható villáskulccsal próbáljuk egy mozdulattal egyenesbe hozni a szemet. Tegyük vissza a váltót, és ellenõrizzük a görgõk helyzetét.

    [Szerkesztve]

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Aktív témák