- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Milyen SSD-t vegyek?
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Videós, mozgóképes topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
Aktív témák
-
nagyúr
válasz ponti_ak #6826 üzenetére
Mindkét teló kiváló a maga területén, ám nem igazán egymás konkurensei. A Recon inkább egy CC teló, mint AM, a Relevation pedig pont fordítva. Ez persze leginkább a rugútkülönbségben mutatkozik meg. (Megjegyzem a Crux-ba max. 100 mm-en használnám a Revelationt-t, de akkor meg ugye feleslegesen cipelsz 30 mm rugóutat.)
A becsúszóik anyaga, mérete megegyezik, a lábak szintén, állíthatóságban sincsenek igazán nagy különbségek, és ez igaz a csillapítási rendszerükre is. Én mindkettőt Pop-Lock-kal használtam, mi több, a Relevation-ról le is törtem. Erre mondjuk célszerű figyelni, mert nem nagyon bír ki egy kormánypörit, émeg kicsit odavertem egy kőbányában.
Az igazi diffi (a rugóúttól eltekintve) a solo-air és a dual-air rugózási rendszerek közötti különbség ugye. Namost mivel mindkettő volt nálam 1-1 hónapot, elmondhatom, hogy a dual finomabb mozgást biztosít, és jobban belőhető az adott bringás ízlésének megfelelően a kompresszió, és a totálisan testre szabható lock-out, aminek a flood-gate rendszer a kulcsa. Én nagyon szerettem.Ugyanakkor neked, főleg CC felhasználásra a Cruxba inkább a Recon-t javasolnám, már csak az ár/érték arány miatt is. Egyrészt a 100 mm mindenre elég, passzol a geometriához, és maradhatnak a V-fékek. A Relevation mondjuk egy klasszissal jobb villa, de a járulékos költségek, és az, hogy úgyis 100 mm-en használnád, nem igazán teszik logikus választássá. A helyedben azért esetleg, elvi síkon elgondolkodnék egy Dual-Air-es, FloodGate-s Reba Team-en is PopLock-kal. Ebike-on most akciósan 97k, a Relevation meg 90k lenne.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Kispipe #6895 üzenetére
15-20 ember írogat ebbe a topicba rendszeresen, ebből 3-4 érdekelt a megjelölt szakágakban, szerintem bőven elég ez az egy topic, külön extrém bringás topicra szerintem nem lesz számottevő igény. No offense persze, csak szerintem. Így legalább egy helyen van minden, és valószínűleg DH, FR kérdésekben is korrekt válaszokat tudunk adni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Van egy 555-ösöm pofa és tárcsa nélkül, 160-as fékcsővel, légtelenítve, feltöltve, 10-ért. Pofa 2.7k, 160-as tárcsa 2.3k, szal így együtt 15k-ból jönnél ki. EBike-on fékkar, fékcső, olaj nélkül 19k.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ez egy vicc igazából. Nehéz, nem fog, és rém gagyi. Mondjuk legalább nem vészesen drága, és az is valami.
A német bike értékelése:
Modulation: 1 out of 5 stars
Power: 2 of 5
Fading Resistance: 2 of 5
performance when wet: 3 of 5[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Egyébként a profi DH versenyzők nem nagyon fékeznek, de legalábbis igyekszenek minimalizálni. Steve Peat többszörös DH bajnok pl. Hope Mini-vel nyomja, ami ugye a Hope legkisebb tárcsaféke. Gracia szerint meg csak a b*zik fékeznek. Ő személyes kedvencem a stílusa miatt.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #6969 üzenetére
Igen, többször is, köszönöm szépen! Egyébként túlnyomórészt '94-96-os gépekkel tolják. Ja, Tomac kemény ebben a szerkóban, és ugye alig 10 év alatt elég sok mindent elért bringatervezés és -gyártás terén. Nyami.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A fékerő 70%-át az első fék adja, amikor fékezel a tehetetlenség miatt előrébb helyeződik a súlypontod az első kerék felé, míg a hátsóról elmozdul, ezért csúszik meg könnyebben a hátsó, és ezért jelentkezik a fékerő nagy része az első keréken.
Az első kérdésed nem egészen világos.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Egy jól mozgó teló fékezéskor szépen beül, ezáltal ennyivel később kevésbé fogod érezni, hogy fejbevág a hátsó kerék. Plusz még valszeg nem kopott be a pofa, és az sem kizárható, hogy a V-féked erősebben fogott, mint a mostani MX4-es.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz raczger #7050 üzenetére
Jaja, gondolom erre utaltak a boltban is.
4All: egyébként alapvetően két féle pofa van, a gyantás és a fémes, ami inkább úgy igaz, hogy gyantásabb és fémesebb, meg persze ezek különböző arányú keverékei. A gyantás hamarabb bekopik, jobban fog, esőben meg kevésbé, és hamarabb el is fogy, míg a fémes nehezebben kopik be, esőben is fog, és tovább bírja.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz becuszabi #7054 üzenetére
Lehet ferrodoloztatni a fékpofákat. Motorosboltokban biztos tudnak adni műhely címeket, ahol foglalkoznak iesmivel. Többféle keverék van, így kicsit lutri, hogy passzol-e majd a tárcsádhoz. 1-2 ezres alatt meg lehet úszni 2 pár ferrodoloztatását, ellenben jobban kopik. Egy 7-8 ezres pofa esetében esetleg érdemes lehet iesmin gondolkodni, de ha egyszerűbb 2-3 ropis pofát igénylő fékről van szó, akkor nem kifejezetten éri meg az utánajárást szerintem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ez nem igaz. Szimpla fizika, gondold csak végig. Hozzáteszem paraszti fizika, szal vájtfülű gépészmérnökök most lapozzanak.
Vegyünk egy adott mértékű fékerőt, ami adott sebesség mellett állóra fékezi a kereket. Persze nem feltétlenül kell állóra fékezni, de most vegyük ezt az erőt, mert ez elég komkrét. (Vehetnénk azt az erőt is, amely rossz súlyponti helyzetben fejreállít persze, de az változó ugye a testhelyzettől, útviszonyoktól, stb. függ) Szal, ha blokkol a kerék, akkor ezt a mennyiségű erőt megtermelted, előállítottad, stb., és teljesen mindegy, hogy a lábaddal tapostad a külsőt, esetleg V-féket, kanti féket, vagy tárcsaféket használtál. A kerékre ható fékerő áll egyszer magából a súrlódásból eredő erőből és az erőkarból. A V-féknél van egy viszonylag kicsi súrlódási erő (amikor a kis madzaggal ráhúzzuk a pofákat a felnire) és egy nagyobb erőkar, míg a tárcsánál egy nagyobb súrlódási erő (főleg hidraulikus dugattyúk esetében igen brutális nyomást tudnak előállítani) és egy viszonylag kicsi erőkar. Ezek aránya ugye változó, hiszen egy egyszerűbb tárcsafék lehet gyengébb, mint egy bika V-fék, ésatöbbi, de a lényeg, hogy attól, hogy maga a fék mekkora erőkarral dolgozik, nem következtethetünk arra, hogy fejreállít-e vagy sem. A féktárcsa egy egységet képez az aggyal, ezáltal a küllőkkel, felnikkel, tehát magával a kerékkel. Nem tud elcsavarodni rajta, együtt mozdulnak. Ha tehát a tárcsa megáll, megáll a felni is, innentől kezdve pedig ugye mindegy, hogy a kerék mely pontjára fejtek ki fékező erőt, csak annak nagysága lényeges
Az, hogy a tárcsával nehezebb fejreállni, azért elég vicces. Nem találkoztam még olyan V-fékkel, amit lágyan egy ujjal húzva simán átviszi nózvilibe a 18 kilós bringámat a százegynéhány kilós lovasával a nyeregben. Persze az világos, hogy jobban adagolható.
Ehh, most látom, hogy Kephamos milyen egyszerűen és frappánsan összefoglalta.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Úgy értettem, hogy pusztán az erőkarból nem következtethetünk a fékerőre, mert függ a fék által előállított súrlódási erőtől. A képletből ugye következik, hogy ugyanaz a fék nagyobb erőkarral nyilván jobban fog, de nem ugyanarról a fékről beszéltünk. Tehát attól, hogy a V-fék erőkarja nagyobb, még nem lesz erősebb a fék. Természetesen, ha egy hidraulikus tárcsafék ereje fékezné a felnit, az brutális lenne. Az meg ugye mókás lenne, ha egy V-féket műtenénk rá a tárcsára. Elég harmatos lenne az eredmény.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Magura HS-33. Persze azért nem egy hidrás tárcsafék, de igen brutális ereje van.
Ha akkora lenne a tárcsa, nagyon nagy lenne a súlya, és igazából értelmetlen is lenne akkora fékerő egy bringára, aminek végülis nincs súlya. Ha belegondolsz egy mai faja olajos tárcsafék röhögve elég bárhova, egy ujjal fékezek lefelé a hegyről 40-nél is, és nincs fékerő gondom, pedig nem vagyok egy etióp földműves. Motorokon mondjuk láttam már hasonló kialakítást, de brutálisan meg kellett erősíteni a villát, mert elég rossz ponton hat rá a fékerő - a tengelytől igen távol.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Akinek szüksége van átdobóhoz való SM-AD16-os szűkítő adapterre, szóljon, mert megjött a szép új FD-M970-esem, és mivel 34.9-es a nyeregvázcsövem, nem használom az adaptert. Mindkét betétet használva a 34.9-es bilincs 28.6-os, míg csak az egyiket használva 31.8-as nyeregvázcsőhöz jó.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #7098 üzenetére
Szép lett ez, no! Nekem főleg a pilótafülke jön be.
A szervizes srácot nem értem, pontosan mit értett az alatt, hogy terhelés alatt nem fog váltani. Talán arra gondolt, hogy mivel nem egy mai váltó, talán el van gyengülve a rugó, na de ezt ránézésre megállapítani... Egyébként az akkoriban készült átdobók a mai napig szuperálnak, főleg ezen a szinten (XT, XTR), szal nem tudom miét aggódott. A Sram markolatváltó meg ááááá... Persze, teljesen logikus választás lenne a full Shimano váltáshoz XT helyett Sram. Ez ehh.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Manitou #7109 üzenetére
Téged is látni errefelé?
Az 1994-1996-os években az XT-t a 735-ös és 737-es széria képviselte. A rövidkalitkás FD-M737-nek 22, míg a hosszúkalitkás FD-M735-nek 26 (!) fog a max kapacitása, ami egy 44-32-22-es mai rendszerhez tökéletes nyilván. Klatty. Az, hogy a nagytányér nagyobb, csak annyit jelent, hogy feljebb kell helyezni a bilincset.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Na de tengely (nem gyorszár) nélkül nem mindegy, hogy mennyit mozog? Az nem életszerű, plusz elég könnyű megrepeszteni így a lábat. Látnád, hogy az ultramerev lábú DH40-em mennyit mozog tengely nélkül...
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ha valaki esetleg nem hallott volna róla. BringaExpo 2008.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #7162 üzenetére
Persze.
Bovdenhúzás szerint lehet down pull, top pull, dual pull:
Down pull: alulhúzós, vagyis a bovden alulról csatlakozik a váltóba
Top pull: felülhúzós, vagyis a bovden felülről csatlakozik a váltóba
Dual (multi) pull: alul-felülhúzós, vagyis egy olyan himba van a váltón, amibe az egyik oldaláról alulról, a másikon felülről tud csatlakozni a bovden. A legtöbb mai váltó már ilyen.Az, hogy meiket használod, leginkább attól függ, hogy a vázadon hogyan van kialakítva az első átdobó bovdenvezetése.
Kialakítás szerint lehet down swing, top swing, e-type.
Down swing (másnéves high clamp): a kalitka a váltóbilincs vonala alatt mozog, általánosságban ezt használják
Top swing: a kalitka a váltóbilincs vonala fölött mozog, akkor használják, ha vmi oknál fogva a normál (down swing) váltó nem férne el. (Nekem a Yetin pl. a lengőkartól nem fér el, csak TS-es.)
E-type: monoblokkra szerelhető átdobó, akkor alkalmazzák, ha nincs hova felfogatni a bilincsetEttől eltekintve persze bármelyiket használhatod bárhol természetesen, és ugye ezek keverednek is, tehát alulhúzós TS-es, felülhúzós down swinges, stb. Értelemszerűen e-type-ból csak TS-es van.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #7171 üzenetére
És ennek mi köze a váltóhoz? Van egy adott útja a kalitkának, ami egységes a SIS rendszerek óta. Ez a két végpont közötti útja az átdobónak. Van aztán a kalitkának egy adott hossza, ami meghatározza a maximálisan átváltható fogszámot. Minél rövidebb a kalitka, annál kevesebbet fog tudni átváltani, de ez általánosságban montiknál ma 22 fog. Az, hogy az adott fokozatok között mennyit mozdul a váltó, azt az határozza meg, hogy a váltókar mennyi bovdent húz egy váltásnál. Tehát az, hogy a lánctányérok között mekkora távolság van, csak a váltókarral függ össze, a váltóval nem, amíg a végpontokon belül mozog.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #7214 üzenetére
A püré nyílt patronos csillapítás, elég gány belsővel, mondjuk nem is mai csirke, anno az MCD elődje volt, és szeretett szétmenni. Persze egy vékony olajfilm a becsúszón még nem ok az aggodalomra, ám ha a tekerő körül is jön, az nem az igazi. Pure-nál még fontos, hogy a patron rendesen legyen légtelenítve, különben nem csillapít. Itt találod a szervizmanuált.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #7218 üzenetére
Igen, persze egy leheletfinom olajréteget kell elképzelni, nem tocsogást. Ha porban mész, az olajfilm és a a por helyes kis vonalakat húz a becsúszóra, ez nonrmális jelenség az olajcsillapítású telóknál.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz becuszabi #7325 üzenetére
Feltesszük. Ugyanarról a gépről írtam egy cikket a magazinba, és a különszámba is, csak míg az egyik inkább szakmai jellegű, addig a másik laikusoknak szól, és persze némiképp más stílusban is íródtak.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest