- GoPro Topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Projektor topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- Computex 2024: az Akasa mágneses burkolatot ad, az SSD-t te rakhatod bele
- Videós, mozgóképes topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Yubikey biztonsági kulcs
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
it Sürgős hatósági beavatkozást sürgeti a NOYB, ugyanis június 26-tól a személyes bejegyzéseink, privát képeink és online követési adataink alapján is tréningezné az AI-t a Meta.
-
Computex 2024: MI lázban égnek az MSI noteszgépei is
ph A Stealth, Summit, Prestige, illetőleg Modern szériák kínálata szépen kibővült, és az Intel Core Ultrán felül egyes SKU-k AMD Ryzen AI 300 CPU-kkal jönnek.
Aktív témák
-
nagyúr
válasz tr00p3r #6969 üzenetére
Igen, többször is, köszönöm szépen! Egyébként túlnyomórészt '94-96-os gépekkel tolják. Ja, Tomac kemény ebben a szerkóban, és ugye alig 10 év alatt elég sok mindent elért bringatervezés és -gyártás terén. Nyami.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Ariadne
őstag
válasz tr00p3r #7016 üzenetére
És ezek vonzanak?
link1 link2 link3 Francia Alpok. Mikor fájt a bokám, bringázás helyett ilyeneket nézegettem. Milyen jó is lehet arrafelé lakni!mod: Ha jól sejtem, ez, amikor ilyen singletrack-eken jönnek le, az még nem DH, inkább freeride.Már ha jól sejtem.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Azazello-
senior tag
-
nagyúr
válasz tr00p3r #7098 üzenetére
Szép lett ez, no! Nekem főleg a pilótafülke jön be.
A szervizes srácot nem értem, pontosan mit értett az alatt, hogy terhelés alatt nem fog váltani. Talán arra gondolt, hogy mivel nem egy mai váltó, talán el van gyengülve a rugó, na de ezt ránézésre megállapítani... Egyébként az akkoriban készült átdobók a mai napig szuperálnak, főleg ezen a szinten (XT, XTR), szal nem tudom miét aggódott. A Sram markolatváltó meg ááááá... Persze, teljesen logikus választás lenne a full Shimano váltáshoz XT helyett Sram. Ez ehh.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Ariadne
őstag
válasz tr00p3r #7098 üzenetére
Ó, de szép! Egyrészt piros , másrészt így beépítve olyan könnyed külsejű egészében, légies, elegáns. Teccik. És a 14-es kép nagyon jó beállítás.
Tegyél bele jó sok kilométert egészségben!"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Flow
senior tag
-
nagyúr
válasz tr00p3r #7162 üzenetére
Persze.
Bovdenhúzás szerint lehet down pull, top pull, dual pull:
Down pull: alulhúzós, vagyis a bovden alulról csatlakozik a váltóba
Top pull: felülhúzós, vagyis a bovden felülről csatlakozik a váltóba
Dual (multi) pull: alul-felülhúzós, vagyis egy olyan himba van a váltón, amibe az egyik oldaláról alulról, a másikon felülről tud csatlakozni a bovden. A legtöbb mai váltó már ilyen.Az, hogy meiket használod, leginkább attól függ, hogy a vázadon hogyan van kialakítva az első átdobó bovdenvezetése.
Kialakítás szerint lehet down swing, top swing, e-type.
Down swing (másnéves high clamp): a kalitka a váltóbilincs vonala alatt mozog, általánosságban ezt használják
Top swing: a kalitka a váltóbilincs vonala fölött mozog, akkor használják, ha vmi oknál fogva a normál (down swing) váltó nem férne el. (Nekem a Yetin pl. a lengőkartól nem fér el, csak TS-es.)
E-type: monoblokkra szerelhető átdobó, akkor alkalmazzák, ha nincs hova felfogatni a bilincsetEttől eltekintve persze bármelyiket használhatod bárhol természetesen, és ugye ezek keverednek is, tehát alulhúzós TS-es, felülhúzós down swinges, stb. Értelemszerűen e-type-ból csak TS-es van.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #7171 üzenetére
És ennek mi köze a váltóhoz? Van egy adott útja a kalitkának, ami egységes a SIS rendszerek óta. Ez a két végpont közötti útja az átdobónak. Van aztán a kalitkának egy adott hossza, ami meghatározza a maximálisan átváltható fogszámot. Minél rövidebb a kalitka, annál kevesebbet fog tudni átváltani, de ez általánosságban montiknál ma 22 fog. Az, hogy az adott fokozatok között mennyit mozdul a váltó, azt az határozza meg, hogy a váltókar mennyi bovdent húz egy váltásnál. Tehát az, hogy a lánctányérok között mekkora távolság van, csak a váltókarral függ össze, a váltóval nem, amíg a végpontokon belül mozog.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #7214 üzenetére
A püré nyílt patronos csillapítás, elég gány belsővel, mondjuk nem is mai csirke, anno az MCD elődje volt, és szeretett szétmenni. Persze egy vékony olajfilm a becsúszón még nem ok az aggodalomra, ám ha a tekerő körül is jön, az nem az igazi. Pure-nál még fontos, hogy a patron rendesen legyen légtelenítve, különben nem csillapít. Itt találod a szervizmanuált.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #7218 üzenetére
Igen, persze egy leheletfinom olajréteget kell elképzelni, nem tocsogást. Ha porban mész, az olajfilm és a a por helyes kis vonalakat húz a becsúszóra, ez nonrmális jelenség az olajcsillapítású telóknál.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
becuszabi
aktív tag
válasz tr00p3r #7280 üzenetére
Thx.
...tudom, hogy együtt illik (kell) lecserélni, csak nem lesz meg hétvégéig az új sor és ha hív a vadon szava, akkor menni kell (max. egy-két túráról lenne szó)mod: C verzió, veszek ma valami ócsó, de új sort, aztán ha megjön a cucc (jövő hét), akkor lecserélem ismét (persze akkor már a többi marad)
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz tr00p3r #7287 üzenetére
Ha az új edző-kerékre átrakod a régi sort, akkor is ugrál, pattog? Ha igen, akkor pici difi van a bordástengely-kerékagy méreteiben. Ha nem pattog, akkor az új sor némileg más méretű, bár nem kellene, hogy az legyen (a fogaskerék távolságokon szerintem nem változtattak)
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Pinya007
tag
-
Pinya007
tag
válasz tr00p3r #7294 üzenetére
Értem mi célra szántad a kereket. Ilyen vékony külsőkkel nincs tapasztalatom... Ha tényleg annyit ment a sor akkor nem feltétlenül kellene gondot okoznia, de a kopás függ karbantartástól, tisztítástól is, hiába volt kb. ugyanannyit használva mint többi alkatrész. Ha olyan nehéz a gumit átszerelni és ezzel a sorral nem tudod hasnzálni a rendszert, akkor max görgőzés előtt a fogassort is átszerelheted a görgőzős kerékre.
Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
Pinya007
tag
válasz tr00p3r #7296 üzenetére
Nem néz ki leharcoltnak. Amúgy nem tudom van-e szerszám a kopás mérésére, én nem tudok róla. Némely tányéron a fogak közti távolság az új soron sem teljesen azonos, ahogy én új fogaskoszorúmon is megfigyeltem.
De ha ez is használt nem vagyok biztos benne, hogy megéri megvenni, képek alapján hasonló állapotban van, mint az általad nemrég vásárolt LX.
A lánc és hajtómű szabadtéri használat miatt gyorsabban fog kopni, mint a görgős keréken lévő fogassor. Lehet, hogy egy ideig ez pont jó lesz, de amint ezt a kopottság a két sor között nagyobb lesz, megint ugrálni fog a lánc valószínűleg.Mod: Az jó ötlet, hogy görgős kerékre olcsóbb sort veszel, hozzávaló lánccal együtt. Mert a hajtómű lánctányérjai lassabban kopnak, mint fogaskoszorú! Talán ez lenne az optimális megoldás, a gümiköpenycsere helyett.
[ Szerkesztve ]
Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
becuszabi
aktív tag
válasz tr00p3r #7303 üzenetére
Ha nincs lehetőség a próbára, akkor feleslegesen ne adj ki érte pénzt.
Én a biztonság kedvéért azért mindenféle vásárlás előtt kipróbálnám az új kerék+régi sor+régi lánc verziót, mert ha úgy is ugrál, akkor a vadiúj sort (+láncot) is feleslegesen veszed.Nem tudom, hogy a gyártók a szabványos sarutávolságon (meg persze még jó pár méreten) kívűl mennyire tartják magukat az egységes kialakításhoz...nehogy az legyen, hogy a bordás tengely kintebb/bentebb legyen fél mm-re és a teljesen új cucc ugyanúgy kerregjen.
mod: én problémám megoldódott, most kaptam a mailt, holnapra itt lesz az új sorom
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
emre
veterán
válasz tr00p3r #7398 üzenetére
Én is így vagyok vele.
Azt sem tudtam mit szedjek össze reggel.
Kell tartalék ruha a melóba, mert mire odaérek leizzadok, törülköző stb....
kb 10 perc alatt értem be, de majd meghaltam a végére.
Valahogy még nem tudom beosztani az erőmet, mert nincs isAz időjárás miatt én nem aggódok. A napokban turkáltam magamnak esőnacit+széldzsekit.
Minimális helyen elfér, A legolcsóbb Lidl-is kivitel kb2,5-3k, ez meg 500huf volt.
És nem kell féltenem ha szétkopik a fenekemen.mod: outin használtok kormánytáskát? Milyet célszerű venni?
Van itt kicsi falumban kb 5k-ért gyorszáras csak sokallom az árát. (Hervis)
Más kérdés, hogy az ebikén sem látok olcsóbban.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz tr00p3r #7400 üzenetére
Tavaly dec végétől én is nyomtam.
Sajnos lejárt a kocsim műszakija és nem volt pénzem azonnal megcsinálni.
De 1-2 napot leszámítva nem volt macerás.
A Fővárosi közlekedésről halvány fogalmam sincs, de lehet ha ott laknék lehet rémálmaim lennének.
Itt viszonylag nyugis.
De azért itt is kijönek elém a kereszteződésbe, lezavarnak a padkára, stb.
Szerintem öregszünk, én biztosan.
Régebben még heccből tekertem, amennyit csak bírtam, és jó buli volt mikor elgázoltam a lovaskocsit, vagy az út szélén aludni.
Az utóbbi időben valahogy nyugodtabban elülök otthon. De neki kell állnom, mert egész télen csak a számítógép elött ültem és bagóztam.Viszont nemrég vettem egy új bringát, és a pasi állítólag 45 évesen kezdett triatlonozni.
Ez egy kicsit motiváltabbá tett. Elmondása szerint kb 15-17 óra alatt ér körbe, de akkor is!
Megcsinálja és kész.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz tr00p3r #7404 üzenetére
Annyi idős koromban nem is fáradtam. (37 leszek)
De nem is tekertem sokat, el kell ismernem kocabiciklis vagyok.
Nekem tavaly volt egy vékonybél műtétem, fél év pihi, 20kg felszed
Van hova fejlődnöm....A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
krokk
senior tag
válasz tr00p3r #7427 üzenetére
Tudom hogy távol van Hardytól. Csak írtam, hogy jelenlegi bringám után (Caprine Highlander) átülve rá kb az az érzés volt. A hajlított kormány és a váz rövidsége miatt. Ha a 350est venném akkor mindenképp másik villa. 550est meg nem szeretnék, mivel nincs akkora különbség állítólag az új 2008as alivio és deore között főleg nem első váltóban hogy megérné. Villát meg akkor is cserélném.
Hát igen Meridában ott a hidrós tárcsa. Ami elég kellemes volt próbánál.the funniest thing about this text is that by the time you realize it doesn't say anything it's too late for you to stop reading it
-
becuszabi
aktív tag
válasz tr00p3r #7461 üzenetére
Ha csak a gumigyűrű lötyögött az szerintem nem okozott problémát. Ha a csapágy is laza, az nem egészséges, de ezen a távon és az országúton nem valószínű, hogy bármi baja is lett volna.
Nézd meg, hogy nem ülsz-e hátrébb a nyergen (láb a pedálon, hajtókar 3 óra állásban, a térdnek függőlegesen a pedál tengelye fölött illik lennie), ill., hogy elég magasra volt-e kihúzva a nyeregcső.
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz tr00p3r #7469 üzenetére
Egyébként arról a narancssárga gumigyűrűről beszélünk?
hmmm...annak szerintem nem kellene kijönnie.
Nem volt még ilyen kormánycsapágyhoz dolgom, robbantott rajzot se találtam róla, így látatlanban olyasmit tudok elképzelni, hogy a felső csapágycsésze és a felső zárógyűrű között a kelleténél kisebb a rés, így a forgás közben az összenyomódott gumi(?)tömítés szépen kisodródik onnan."Aki szívből él, az élből szív"
-
Ariadne
őstag
válasz tr00p3r #7495 üzenetére
Ketten mentünk egy lájtosabb útvonalon, meg egy erős emberke ment hegynek fel amerre lehetett.
Kismaros - sárgán Kóspallag - Ló-hegy megkerülése - Kisinóci turistaház - zöldön Királyrét - onnan eltévedés folytán egyórás küzdelem után újra Királyrét - aszfalton le Szokolyára (az biztos legalább ) - onnan Les-völgy - Magyarkút - Verőce. (fejből írtam, remélem stimmel)
42 km volt, de az elején a Csömöle-völgyben az a rengeteg keróemelgetés, meg Királykútnál feltolni a DH pályán, aztán az eltévedés, meg a másik a semmibe vesző piros jelzéssel a Les-völgyben, hát kicsit túlélőtúra feelingű volt, mondhatni kalandos. De jó volt, a széttaposott iszonyú nyomvájús terep miatt technikás is, no meg persze meredek nagyon, szóval összességében élvezetes. De még sokat kell fejlődnöm, hogy nekem való legyen a környék...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen