- 3D nyomtatás
- Kompakt vízhűtés
- LG LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Vezetékes FEJhallgatók
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SirRasor: Garmin Venu SQ és Garmin HRM-Dual összehasonlítása, avagy kell-e a szíj?
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
Aktív témák
-
nagyúr
válasz KaraDani #17802 üzenetére
Sea level: tengerszinti légnyomást állítasz be, és ez alapján viszonyít az aktuális légnyomáshoz, majd ebből kalkulálja az aktuális magasságot.
Act. alt.: ha ismert az adott pont tengerszint feletti magassága (térkép vgy GPS alapján pl.), ezt megadod neki, hozzárendeli az aktuális légnyomást, és a továbbiakban ebből kalkulálja az aktuális magasságot.
Home alt.: a hely magassága, ahonnan rendszerint indulni szoktál tekerni, szintén a fenti módszerrel számol.A kerékméret beállításánál nem a szélessége számít, hanem a mérete. Egy 26-os kerék pl. lehet 1.5-ös slick köpennyel, és 2.8-as sárgumival is szerelve, értelemszerűen a két kerék kerülete jelentősen eltér egymástól, noha mindkettő 26-os. Én általában nem szoktam megtalálni a saját gumim méreteit, ezért mindig kézzel adom meg a megfelelő értéket. A módszer egyszerű, megméred az adott kereket kerületét, és beírod a WS-hez. Ha nincs elég hosszú mérőszalagod, akkor pl. utcakövön, járólapon egy csík fülé helyezed a szelepet, majd előretolod a bringát addig, amíg a szelep ismét az eredeti pozícióba kerül, ezután megméred, hogy mennyi utat tett meg a bringa egy kerékfordulat alatt, az értéket beírod a WS-hez.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Bikeman #17788 üzenetére
Felfelé is illegális bringázni, ugyanis nem sebesség és irányfüggő a tiltás. Erdőben bringázni a törvény értelmében a kijelölt kerékpárútvonalakon lehet, melyeket különböző színű kerékpár piktogramok jelölnek. Egyébként természetesen egyetértünk. Én mindig fékezek lefelé, ha kirándulók bukkannak fel a látómezőmben, bár, ahol mi járunk lefelé, ott nem lehet gyalog lemenni, ergo gyalogosok sincsenek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Bikeman #17812 üzenetére
Azért nincs máshol, mert ez több, mint valószínű, hogy nem hivatalos intézkedés a hatóság, erdőgazdaság részéről. Sok utca végén, ahova egy-egy "pálya" torkollik, a lakók maguk ácsoltak ilyen kerítéseket, hogy a bringások meggondolják, hogy arra menjenek-e.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #17832 üzenetére
Mi FR gépekkel, beszélgetős tempóban olyan 11 óra alatt abszolváltuk, amiben volt 2 kocsmázás/lángosozás. Reggel 6-kor indultunk Csopakról nyugat felé, és este 7 után picivel értünk vissza. Azért mentünk nyugatnak, hogy a végén már csak teljesen sík tájakon kelljen poroszkálni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz KaraDani #17814 üzenetére
Nem tudom pontosan, mire lehetne jól használni, mivel az uphill/downhill szakaszokat a ride time alapján, illetve napi szinten átlagolva gyűjti. A barometrikus magasságmérőket rendszeresen újra kell kalibrálni, normális jelenség a 2-3 méter eltérés a szintben. Azt, hogy lassan reagál, akkor figyeltem meg, amikor gyengült a szenzorban az elem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Van, de az nagyjából egy jobb tárcsafék árát jelenti sajnos, mivel lopás esetén 50k-t fizetnek az új bringa árából, ha jól emlékszem. Felelősségbiztosítást is köthetsz a Kerékpáros Klub-on keresztül, erről bővebben itt olvashatsz.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Itt van egy pl. amiben benne van a kerékpár lopás elleni biztosítás is, ők 20k-t adnak. Egyébként célszerű a gépet lakásban tartani, és akkor bele lehet venni a lakásbiztosításba, és ott a valós értékre lehet biztosítani, de ugye a lakásbiztosításnak olyan feltételei vannak, hogy behatolás érzékelő, riasztó, biztonsági ajtó, biztonsági mittoménmien zár, stb.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
Az egyik ehavi tesztgép egy Charge Plug. Úgy éreztem azonnal tekernem kell vele 2 órát a városban. (Egyelőre SS módban használom, de félidőben megfordítom a kereket, és úgy már fixi.)
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz spartan1 #18310 üzenetére
Ha sznob egysebisre vágysz, amit 3 perc alatt fixivé alakíthatsz (kerék megfordít, fékek ledob), akkor okés, de, ha csak szimplán egy városi egysebisre gondoltál, amit nem kell féltened, akkor jobban jársz, ha építesz magadnak, vagy feltúrsz néhány apróhirdetést. Párszor 10k-ért simán kapsz jóféle SS és fixi gépeket. Egy ien elitnek számító cucc, mint ez a Charge, elég drága. Ezt odakint 500 font körül vesztegetik. Az itteni forgalmazó még nem küldte el a gép adatait, de, ha megjön, megírom, mennyibe fog itthon kerülni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Xantomas #18324 üzenetére
Szimpla SS-ről írtam a párszor 10k-t inkább, mint fixiről, bár ugye leegyszerűsítve agy kérdése. Városi rohangálósnak sokan használnak régebbi cro-mo outiból átalakított SS gépeket. Opcionálisan egyenes kormány, lánckerék, lánc, és annyi. Nem profi futárgép lesz belőle természetesen, de használható koncepció. Két éve én is iet építettem egy régi Atalából és néhány megmaradt alkatrészből. Azóta mondjuk eladtam, de az új tulajnak is mindössze fékpofákat, lánckereket és láncot kellett azóta cserélnie.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz rétisün #18338 üzenetére
A pontos típust este írja meg a forgalmazó, de egy Dura Ace-szel szerelt full karbon Cannondale-ről van szó. Alapból 1M+-ról indult ez a típus kint, itthon valahol 700k körül jelenik meg, tőlünk 490k-ért vihető, két hetes tesztride után.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz rétisün #18450 üzenetére
Kicsit megcsavargatod a láncot a patentszem környékén, majd egy határozott mozdulattal összetolod a két szomszédos szemnél fogva, aztán már csak szét kell húznod a szemet, és annyi. Rá fox érezni másodszorra.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ha esetleg vkit érdekelne egy Sigma 2006 DTS MHR jó áron.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Mondjuk én nem tudom elképzelni, hogy bringázni megyek, és nincs rajtam sisak. Nem egyszer estem már fejre, eszemben sincs sisak nélkül tekerni, de ez mindenkinek a saját döntése kell legyen. Ha vmeik ismerősöm bringát vesz, mindig szólok neki, hogy ne felejtse el a sisakot! De onnantól kezdve az ő sara, ha vmi baja lesz. Aztán persze más kérdés, hogy komoly bringás szintén nem képzelhető el sisak nélkül. A furcsa tekintetű városi wannabe bringások mondjuk külön faj. Múltkor a rakparton kollektíven kezdtek sikoltozni, amikor 10 méter nózvili után huppantam be melléjük a piroshoz.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz concret_hp #19285 üzenetére
Gratula hozzá, jó kis gép!
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz fpeter07 #19307 üzenetére
MTB váltókarok típusai:
- nem pozícionált, thumb shifter
- pozícionált, thumb shifter
- annak idején volt egy olyan kialakítású váltókar, ahol a le- illetve felfelé váltást egymás fölött elhelyezkedő karokkal lehetett elérni, de sehol sem találok róla képet, ha jól emlékszem vmeik Exage szetben volt.
- EZ-Fire
- half-pipe gripshift
- rapidfire
- rapidfire plus
- trigger shifter
- dual control
- doubletap
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Ariadne #19373 üzenetére
Az is butaság. Szálkásítani diétával lehet, a testzsír % csökkenése hozza magával a zsírmentesebb izomzatot. Ha a megszokott tömegnél kisebbel kezdesz edzeni egy adott izomcsoportot, akkor - az ismétlésszámtól függetlenül - az izom visszafejlődik. Tehát az ún. "szálkásító edzésterv"-től nem a zsír-, hanem az izomtömeg fog csökkenni. Ahogy nincs helyi zsírégetés, úgy nincs helyi szálkásítás sem. Tehát nincs olyan, hogy tömegelek lábra, és közben leszálkásítom a karom, pusztán azzal, hogy kis súlyokkal bohóckodom.
Amargo: az izomépítés lényege - leegyszerűsítve - a következő: az edzés során az izomrostokon mikrorepedések keletkeznek (a tévhittel ellentétben a súlyzós edzés során nem az anaerob környezetben felszaporodó tejsav okozza az ún. izomlázat, hanem az izomrostokon keletkezett repedések). Ezt a szervezet érzékeli, és a bevitt proteint a pihenési fázisban beépíti a sérült rostokba, mintegy túlkompenzálja a "sérüléseket". Ettől fejlődik az izomzat. Ha átállsz a kis súlyokkal történő edzésre, akkor az izom nem terhelődik annyira, hogy a nagy erejű összehúzódásoktól repedések keletkezzenek rajta, legfeljebb a magas ismétlésszámtól elfárad. Ha nincsenek a rostokon sérülések, a szervezet nem épít be fehérjét, ha az izmok takarékon dolgoznak csak, akkor visszafejlődnek arra a szintre, ami a kis tömeg mozgatásához megfelelő (ehhez nyilván sok idő kell, csak a példa kedvéért írtam).
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #19479 üzenetére
Oda viszünk, ahova rendelnek, illetve a partnerboltokba.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #19821 üzenetére
Egyrészt merevebb lesz a gép feneke, másrészt a forgáspontok elhelyezkedését nem kell a láncvonalnak alárendelni, mivel így, hogy a hajtásoldali villaszár lejjebb kerül, kényelmesen elfér a lánc. Ha a láncvilla szimmetrikus lenne, és mindkét szár a lánc miatt lejjebb kerülne, egy jóval gyengébb konstrukciót kapnánk.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz runner 125 #19860 üzenetére
G-Boxx-szal.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Ariadne #20122 üzenetére
Drága, ez nem a gép, csak a váz ára.
#20129 fidig: attól még éppenséggel leesne a lánc, hogy csak egy lánctányér van fent, hiszen a hátsó fogaskoszorún való váltáskor változik a láncvonal. Ez ellen láncvezetővel, láncfeszítővel védekeznek az elöl egytányéros gépeken.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #20292 üzenetére
Ugyanakkor ha olyan motyókról írunk, melyek mindenki számára elérhetők, akkor az a kritika ér minket, hogy ezekre minek szót vesztegetni, hát lemegy a sarki boltba, megkérdi az eladót, és annyi, pont ugyanott van. Miért nem olyanokról írunk inkább, amiről még nem is hallott? Az említett tesztben például 12 MTB kereket teszteltünk, melyek 35k-tól indultak, és a legtöbb szett (!) az 50-80k-s kategóriából kerül ki.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Fecogame #20511 üzenetére
Ha én lennék te, mondjuk ezzel kezdeném. Nem sokkal több, mint amit kiszámoltál, normális váz, normális cuccokkal. Esetleg beszerezhetsz egy hosszabb nyeregcsövet az 50 km-es etapokhoz. Jó alap az induláshoz, később kezdheted cserélgetni az alkatrészeket annak megfelelően, hogy mit találsz gyengének, és merre szeretnél tovább lépni.
Dirtre pedig merev villa az igazi - miután megtanultál ugrani.
Sp!t: letisztult bringa, nice one!
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Fecogame #20572 üzenetére
Kezdd el hozzáadni a többi cuccot, mielőtt belevágsz!
- két kerék, ha nagyon gyalázatos, akkor 25k
- hajtómű 10k
- monoblokk 4k
- váltók 6k
- váltókarok 4k
- fékek 6k
- fékkarok 3 k
- fogsor, lánc 6k
- pedál, kormány, stucni, csapágy, markolat, nyeregcső, nyereg, bovdenek, bovdenházak 20kOtt vagy, hogy 135k, és kb a legalja alkatrészekből raktad össze, és a váz sem az a kifejezetten király darab. Ha megnézed, amit linkeltem neked, 125k-ból egy épkézláb felszereltségű gépet kapsz (melyen az alkatrészek jelentős része új), ráadásul ugye az egy Kona Hoss, nem pedig egy Mali, ha már a márka is számít vmit.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz spartan1 #20580 üzenetére
Bocs, ha félreérthető volt, természetesen a felhasználási területhez viszonyítva írtam, hogy legalja, vagyis ugrálás, kezdő DH, dirt témakörben való alkalmazásra, amit ugye a kolléga megcélzott. Ez nem zárja ki azt, hogy mondjuk egy kezdő montin ugyanezek az alkatrészek már alsó-középkategóriát képviselnének, de ugye másra használnak egy kezdő montit, mint egy direkt durvulásra (még, ha csak kezdő durvulásról is van egyelőre szó) épített gépet.
A Tesco-szintű alkatrészeket nem veszem számításba.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Fecogame #20582 üzenetére
Közben Manitou megelőzött, ehh...
Attól eltekintve, hogy számos alkatrészt kihagytál (kormánycsapágy, bovdenek, bovdenházak, stucni, féktárcsák, stb.) Nem tudom, milyen bringád van, de biztos vagy benne, hogy:
- a régi fogsor passzolni fog az új agyhoz? (Kazettás, menetes? 6-os, 7-es, 8-as sor?)
- a régi nyeregcső passzol az új vázhoz?
- a hajtóműveddel sikerül épkézláb láncvonalat fabrikálni az új vázban?
- a hajtóműved passzol a vázhoz? (Nem mindegyik vázra mennek fel SIS hajtóművek a láncvilla miatt)
Stb. Plusz, ha minden igaz, nem magad fogod összerakni, szal fűzésre egy 4k-t, a teljes összeépítésre egy 5-7k-t megint csak felszámíthatsz.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Fecogame #20591 üzenetére
A linkelt Scott-on fényévekkel gyengébb felszerelés van, a rendkívül alap telóról nem is szólva.
Mondjuk, ha a Testbike-ot, mint mértékadó oldalt hozod elgondolásod bizonyításához, és pusztán azért veszel Dirt Jump teleszkópot, mert az a neve, akkor úgy érzem kár minden további szóért.Venember83:
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- 3D nyomtatás
- Formula-1
- Max
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Xiaomi Mi A2 - fejlődött is, meg nem is
- Sorozatok
- Kompakt vízhűtés
- LG LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen