- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Melyik tápegységet vegyem?
- Plazma TV topic
- E-book olvasók
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- SSD kibeszélő
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Videós, mozgóképes topik
Hirdetés
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jerry311
nagyúr
válasz Carlo009 #8736 üzenetére
Passz, de ebben a topicban vagy valamelyik archívumában vannak árak. Igaz jó régiek, de az arányokat mutatják. Nekem, ha meg lett volna minden elsőre (C. kat.), akkor 130k HUF-ból kijött volna, de lett 160k két bukás miatt. Akkor az egyik vidéki versenyző valami 180k-s árat emlegetett, ha minden megvan elsőre.
-
picur220
veterán
válasz Carlo009 #8988 üzenetére
Rutinvizsga nincs, szerintem a pályára is csak azokat viszik majd ki, akik életükben nem láttak még kocsit, hogy egy kicsit szokják, meg hogy mégis lássák, merre vannak arccal. Úgyis látja az oktató 10 perc után, hogy mit hogy tud a delikvens.
Gyakorlati vizsgán adott várostól függ, hogy mik a feladatok, de az biztos, hogy kötelezően van egy várakozóhelyre beállás-kiállás, és egy egyíves megfordulás. De szerintem minden városban van padka melletti várakozóhelyre való beállási feladat is, de azt te döntöd el, hogy orral, vagy háttal. Általában orral kell beállni, olyan helyet kell keresni, ahová beférsz, legalábbis itt, Szolnokon így tanítják.
-
picur220
veterán
válasz Carlo009 #8990 üzenetére
Az egyíves megfordulás, mint ahogy a neve is mutatja, egyíves, tehát nem tolathatsz vissza, az autónak egy ívben kell megfordulnia.
Oktató/v.biztos vizsgán megszólal, hogy keressünk egy alkalmas helyet az egyíves megforduláshoz, akkor keresel egy helyet az adott útszakaszon, ahol meg tudsz fordulni úgy, hogy nem tolatsz vissza. Nekimész a padkának, szintén megbuktál. Általában kereszteződésben kell megcsinálni, kisebbekben is el szokott férni a kocsi, ha ügyes vagy Csak olyan helyet kell keresned, ahol tuti elférsz, és nem csak szűken, hogy ne legyen necces. Meg ugye ha egy kicsit bemész a kereszteződésben a másik utcába, és annak a végén van egy stop tábla, akkor ott meg kell állni, és a bal irányjelzőt átcsapni jobbra, mert onnan már olyan, mintha jobbra fordulnál ki az utcából. -
Drizzt
nagyúr
válasz Carlo009 #8997 üzenetére
Nem tudom szabály tiltja-e. De 2*2 sávos út ahol van, ott általában forgalom is van. Így megfordulást eleve nem nagyon tudod elkezdeni, csak belső sávból. Onnan meg azért nem nagyon van kocsi, ami kapásból szembe sáv belső ívére rá tudna menni. Szóval nem tudom szabad-e szabály szerint külső sávból kezdeni a megfordulást 2*2 sávos úton, de szerintem inkább valószínű, hogy nem. Legalábbis eléggé nehezen kivitelezhető normális körülmények között.
Itt pl. az szerepel, hogy a belső sávra ráhajthatsz megforduláshoz. Azt nem írja, hogy onnan is kell kezdeni, de azért a valóságban a párhuzamos közlekedésre alkalmas utakon úgyis csak a belső sávból tudsz ráfordulni. Ha külső sávból meginduslz, s a túlsó sávba még nem tudsz befordulni, akkor például az egész belső sávot jó eséllyel elzárnád, míg ha a belsőből kezded, akkor csak egy jóval kisebb részét. Veszélyes.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Killing
addikt
válasz Carlo009 #9011 üzenetére
Azt hiszem ez a régi nem szinkronizált váltós gépekre vonatkozik, ma már ezek kihaltak.
Apropó, te nem kamion sofőr vagy véletlenül?
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
jerry311
nagyúr
válasz Carlo009 #9011 üzenetére
Dupla kuplungolás szinkronizálatlan váltóknál szükséges, gyakorlatilag a sofőrnek kell szinkronba hoznia a váltó fogaskerekeit.
Felfelé váltásnál úgy működik, megfelelő sebességnél kuplung kinyom, gáz el, üresbe tesz.
Kuplung felenged. Így a motor által hajtott fogaskerék lelassul az alapjárati fordulatszámra, ami kb. megegyezik a következő fokozatban szükséges alsó fordulatszámmal. Kuplung kinyom szépen bevált az ember a nagyobb fokozatba. Ha jól csinálja, akkor nem recseg vagy csak kicsit.
Lefelé váltásnál a hajtott fogaskereket viszont gyorsítani kell. Tehát mikor kb. megfelelő sebességre lassult a jármű, akkor kuplung és üres. Gázt adunk a kisebb fokozatnak megfelelő magas fordulatszámra felpörgetve a hajtott oldalt, majd gázelvétel nélkül kuplung kinyom (nyilván amint ki van nyomva a kuplung, már el lehet venni a gázt) és berak a kisebb fokozatba. Kuplung szépen kienged.
Ez az elmélet. A gyakorlathoz meg jó érzék, sok gyakorlás és a gépjármű megfelelő ismerete szükséges.Személyautókban évtizedek óta nem jellemző szinkron mentes előremeneti fokozat. Szinkronizálatlan hátramenet még mindig előfordul, de egy ideje már az sem jellemző, legfeljebb az alsóbb kategóriákban.
-
jerry311
nagyúr
válasz Carlo009 #9016 üzenetére
Felfelé váltáskor nem kell gázfröccs. Ott pont hogy lassítani kell a hajtott fogaskereket, hogy szinkronba kerüljön a kereke felé lévő fogaskerékkel.
Az egy amerikai film, az amcsiknál a személyautók túlnyomó többsége automata váltós. Nem csoda ha nem tudnak rendesen kézi váltós autót vezetni, sokuk azt sem tudja mi az a kuplung. Kuplung nélkül meg kb. lehetetlen recsegés nélkül váltani.Szvsz a dupla kuplungolásnak szinkronizált váltó esetén nincs értelme vagy minimális az olyan helyzetek száma ahol van valami haszna.
[előzmény törölve]
[ Módosította: Barthezz2 ]
-
picur220
veterán
válasz Carlo009 #9008 üzenetére
Nem a sztresszel lesz a gond, hanem a figyelmetlenségeimmel, az oktató szerint kapkodásommal. De holnap reggel 9től még van 2 óra, meg forg.vizsga előtt még kb fél órát megyünk a városban. Tegnap is voltam órán, a 2 óra alatt 2x buktam meg virtuálisan, bár az egyik egy forgalmi helyzet jobb megoldása volt, a rosszabb meg a satufék lett volna, azt meg mégsem akartam... a másik egy kb 3m hosszú záróvonal volt...
Holnap is az lesz a célom, hogy tökéletesen végigmenjek a 2 útvonalon, bár a holnapi lesz a 2 legkönnyebb, városon kívüli útvonal itt, Szolnokon. De akkor is tökéletesen fogok rajta végigmenni! -
Killing
addikt
válasz Carlo009 #9062 üzenetére
Szoktam autóval 30-as övezetben is vezetni, úgy hogy csak A1-em van, de vigyázzatok a jard mindig ott van ahol nem kéne, eddig megúsztam.
Múltkor egy földúton jött velem szembe vagy 5 km-re a falutól egy rendőrautó, de akkor motorral voltam.Úgyhogy most már 2x is meggondolom a furikázást.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Killing
addikt
válasz Carlo009 #9064 üzenetére
A motorozás egy életérzés, ezt az autósok soha nem tudják átérezni. Nem félelemmel ülök rá, hanem tisztelettel. Persze a jó védőfelszerelés alap, nekem is van. Amúgy is 2 motoros van, aki esett és aki esni fog.
Erre a sűrített levegős kuplungolás nélkül működő motorra kérnék egy példát mert én még csak nem is hallottam ilyenről. Csúszókuplungról már igen, de az más tészta.
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
jerry311
nagyúr
válasz Carlo009 #9067 üzenetére
Szerintem ugynevezett quick shifterre gondoltal. Egy motoron tobb aram van, mint suritett levego, ugy inkabb azt hasznaljak.
A motorkerekpar valtok felepitese miatt altalaban csak felfele lehet vele kapcsolgani, lefel ugyanugy kell kuplungolni. Persze vannak bonyolultabb es dragabb megoldasok, amik lefele is valtanak. -
Killing
addikt
válasz Carlo009 #9097 üzenetére
Emellett elbújhat egy 250-es motor, az egyest elváltod 120-nál és még mindig 5 fokozat vár kihúzatásra..
Na ez a sportmotor feeling!Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
picur220
veterán
válasz Carlo009 #9110 üzenetére
Az ABS megakadályozza ugyan a kerekek blokkolását, irányítható lesz a kocsi, csak az a gond, hogy nem lassul, legalábbis annyira biztos nem, amennyire ABS nélkül. Az ABS csak száraz/nedves úton ér valamit, jeges/havas úton nem jó, többet árt, mint használ.
Jégen azért lehet jobb 2.-ban, mert kisebb a nyomaték, és szép lassan el tudsz indulni. Végülis ha érzed a kocsit, akkor 1.-ben is megoldható óvatos kuplunggal, én biztos nem indulnék 2.-ban, meg úgy alapvetően nem állnék meg jégen, ha nem muszáj, mivel bármerre elkezdhet az autó csúszni, és semmi sem fogja meg. -
-
Killing
addikt
válasz Carlo009 #9198 üzenetére
A 11 óra az törvényileg meghatározott óraszám, ez a minimum, autósiskola független. Saját döntésed alapján vehetsz még plusz órákat ha akarsz.
2 óra bőven elég annak aki komolyan gondolja és elbír egy 50-essel, valamit nem fullasztja le minden elindulásnál.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
picur220
veterán
válasz Carlo009 #9255 üzenetére
Az M az segédmotoros kerékpár.
Az M kategóriáról:
Nemzeti kategória. Olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Jogsikérdés:
Az "M" kategóriába tartozó jármű vezethető "M" (moped) és "TR" (trolibusz) nemzeti kategóriára, továbbá bármely nemzetközi kategóriára, alkategóriára, kombinált kategóriára érvényesített vezetői engedéllyel. Nemzetközi kategóriára érvényesített vezetői engedéllyel az "M" kategóriájú járműre vonatkozó vezetési jogosultság az orvosi érvényesség lejártát követően is, de legfeljebb az engedély kiállítását követő tíz évig áll fenn.Fontos még, hogy:
Bármely nemzeti kategória csak belföldön történő járművezetésre jogosít.
[ Szerkesztve ]
-
Killing
addikt
válasz Carlo009 #9257 üzenetére
Időben (mármint életkor) A1-gyel, pénzben meg B125-tel, de az igazi motoros az 16 évesen megcsinálja az A1-et, nem holmi B125-tel szórakozik!
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Telomanikus
senior tag
válasz Carlo009 #9389 üzenetére
A kézifékes indulás jól megy. Egyedül a tolatás "ijeszt" meg, mert csak rálépek a gázra és egyből le is veszem a lábam(persze lessan, meg közbe kuplung, stb,stb...), de nekem gyors és rá kell fékezni folyton(persze nem hirtelen, stb,stb...)...tehát nagy bajom azzal sincs csak még szokni kell.
A lejtőn való indulás gurulás nélkül megy.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Crypto Trade
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Bemutatta első Snapdragon X-re épülő notebookját az ASUS
- Milyen okostelefont vegyek?
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen