- Túlfeszültség ellen védő elosztó
- Milyen alaplapot vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen monitort vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Gaming notebook topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Apple notebookok
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 22. hét: Assetto Corsa, Dragon Ball Xenoverse 2
gp Extraként a Call of Duty: Modern Warfare III többjátékos és zombi módját valamint a Skull and Bones-t is próbálgathatjuk.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10223 üzenetére
Jó, nem igazán érdekel a téma, csak azt mondom, hogy a limit hivatalosan 40.
kmisi99:
Ha ott a tanpálya is, akkor ok, de persze érdemes lehet rákérdezni (meg hány perces egy tanóra, mennyi az alap óraár, van-e hétvégi felár, és szintén igen fontos, mennyi a pótóra díja).
Én fontosabbnak tartom az oktatót a kocsinál, de ha nincs tuti tipp, vagy sok választási lehetőség, akkor meg lehet nézni. Bizonyára kényelmesebb egy (műszakilag) jobb kocsival tanulni, de én ahogy láttam mostanság tanuló kocsikat, egyik sem ilyen békebeli ótvarság, szóval szerintem olyan hatalmas különbségek nem lehetnek ilyen tekintetben. Legyen szervó, járjon jól a váltó, s kb. ennyi, amit én eddig a kocsival foglalkoztam.Viszont nem tudom, kombin tanulni parkolgatni nem tűnik egyszerű feladatnak. Jó persze, ha ezzel tudsz, akkor mindennel, de ha valakinek új a téma, akkor csak könnyebb ezzel hibázni, mint egy kis kocsival. Persze nem akarlak lebeszélni, de azért számolj vele. Én a közepes méretre szavazok, én pl. Astra G-n tanulok.
jerry311:
Legbiztosabb talán valamelyik irodát felhívni, tudnak konkrét időpontokkal szolgálni (mikor kezdhetsz, mikorra szoktak lenni vizsgaidőpontok, mikor ér rá oktató, stb).[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Bati0501 #10356 üzenetére
Én azt az elvet vallom, hogy úgy kell a forgalomban részt venni (gyalog és kerékpárral szintén), hogy te vagy az egyetlen aki ismeri a szabályokat meg az etikettet, rajtad kívül mindenki idióta.
Ha gyalog vagyok és nekem zöld a zebrán akkor SOHA nem indulok el anélkül, hogy körül ne néznék, hogy jön-e valami hülye aki bunkóságból vagy figyelmetlenségből (pl: elvakítja a nap) el akarna ütni.
Volt már olyan, hogy álltam az út szélén és egy srác nem nézett körül, kilépett mert neki zöld és erre a jeges úton besodródott a zebrára egy autó. A srác szerencsére megúszta azzal, hogy felült a motorháztetőre, de gondolj bele mi van ha nagyobb sebességgel jön és nem tud megállni és a srácot kivasalja.
De bringával is voltam már olyan szituációban, hogy a kereszteződésben nekem volt zöld, de valami bunkó barom majdnem elcsapott. Nagyjából 10 centiméteren múlt, hogy elsodorjon.
Szóval mindig abból kell kiindulni, hogy mások az életedre akarnak törni és inkább te gondolkodj helyettük is.
-
mephi666
nagyúr
válasz Bati0501 #10381 üzenetére
hát para az volt rendesen: hétfőn valami kritikán aluli volt a teljesítményem, görcsöltem egész nap a kedd miatt, aztán szerencsére este voltam olyan fáradt, hogy 10-11körül kidőltem, mert reggel4kor ahogy felébredtem, nem bírtam már visszaaludni az a durva, hogy vizsga előtt tettünk azért egy kört a városban és közben sík nyugodt voltam... aztán fél óra várakozás a közlekedésfelügyelet épülete előtt (ez kb 3 cigi volt), totál kész voltam, de indulás után megint lehiggadtam... túlparáztam nagyon... párhuzamos parkolás előre (amitől mindig féltem, mert a jobb elejét nem érzem a kocsinak igazán a mérete miatt) simán ment 1 korrigálással, saroktolatás, balra hátra elsőre tökéletes volt, viszont szemből nem akart menni, ami elvileg a legegyszerűbb ...2-2 korrigálás kellett hozzá... jó volt, mert olyan útvonalat kaptam, amin jártunk csomószor és tudtam, hol van 30/40-es szakasz, stoptábla vonallal, egyirányú utca, egyenrangú kereszteződés
a vizsgáztató jó fejnek tűnt, de ahogy végeztünk, elmondta az eredményt, kielemezte a hibáimat, adott pár tanácsot, majd le is lépett... oktató is kérdezte, hogy milyennek tűnt: mondtam, hogy nagyon rendesnek... mire: "ő a legkeményebb, akit csak kifoghattunk... nem hiába buktak előttem már 3/3an"
összességében nehéz volt, de főleg amiatt, hogy túlaggódtam... lényegében ha kizárja az ember a kocsiban a +1 embert és figyel a környezetre, a közúti jelzésekre, betartja a szabályokat és bekapcsolódik a forgalomba, akkor nem lehet gond... kiemelte nálam is előtte/utána, hogy fontos, hogy beilleszkedjünk a forgalomba, majd ez meg is valósult
#10382: most intézi a suli a papírokat a közlekedésfelügyelettel (tegnap adtam nekik meghatalmazást), elvileg pár napon belül mehetek érte hozzájuk... az okmányiroda neccesebb, mert szept18-ra volt legközelebbre szabad időpont, tehát szűk 2hét múlva fizetek náluk egy utolsót, fotózkodok és akkor már csak várni kell a jogsira...
mennyi idő is ez? 3-4hét alatt küldik majd postán? olyat hallottam, hogy helyben megcsinálják, de ezt nem akartam elhinni
fura nagyon, hogy az elmúlt 2hónapban heti 1-2-3-4 alkalom volt amikor vezettem és most szabadok a délutánok ...de közben megnyugtató érzés, hogy képes voltam rá és minden elsőre sikerült (a végösszeg pedig kb 180ezer az okmányirodával, alkalmasságival és néhány óra plusszal együtt, amit nem bánok)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
jerry311
nagyúr
válasz Bati0501 #10404 üzenetére
Ha benne van a lábadban, akkor aztán mindegy mi az el fog indulni alapjáraton.
Még akár karburátoros autókkal is meg lehet csinálni, pedig ugye ott aztán nincs alapjárati vezérlés, ami gyakorlatilag "nyomja" helyetted a gázpedált, hogy ne essen az alapjárat a kis programocskájában előírt alá...Ha nincs benne a lábadban, akkor vegyél automatát.
-
dudika10
veterán
válasz Bati0501 #10412 üzenetére
Nagyobb autó kisebb dízel motorral ugyan úgy "igényli" a gázt indulásnál. Hidegen meg aztán van olyan, ami rosszabb mint egy benzines.
Az első 5 percben amikor beülsz egy új autóba és nem érzed se a kuplungot, se a tömegét, akkor benzinessel könnyebb lefulladni, de utána szerintem már teljesen mindegy.
Még azzal sem értek egyet, hogy dízellel nem lehet örömautózni ... szerintem csak megfelelően kell pörgetni a motort.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
dudika10
veterán
válasz Bati0501 #10414 üzenetére
Gyakorlati tapasztalatom nincs sajnos luxus sportautókkal, de alajáraton is nyomatékosabbak jóval mint a személyautók általában (és még könnyebbek is mint egy egyterű). Van egy olyan érzésem, hogy csak direkt lehet őket lefullasztani.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Carlo009
tag
-
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10448 üzenetére
Miert kellenek szulok? Amugy nem lehet masik kirendeltsegnel (irodaban) intezni? Hatha ott hamarabb van idopont. Persze ha az kell, hogy sokaknak jo legyen, az nem egyszeru. Igy ez akkor meg egy honap... De legalabb nem kell tobbet vizsgazni
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10453 üzenetére
Még kicsit odébb Hétfőn lesz a vizsga 14 körül, majd most pénteken még vezetek egy kört, aztán reméljük a legjobbakat. Igen kíváncsi vagyok, hogy fog most menni. Na meg aztán élesben főleg. Remélem nem aggódom túl. Kicsit az a parám, hogy valami apróságot elnézek, amit ha nem is ír fel nagy hibának, utána nehezebb lesz koncentrálni. Na mindegy, sokat agyalni nem kell rajta, majd lesz, ahogy.
Közben nézegetek autók is Bár az még távolabbi téma, de most láttam egyet, ami eléggé megfogott. Kár, hogy nem igazán értek hozzá, nem tudom még, mikre kell figyelni vásárlásnál, főleg a műszaki részét tekintve... Kezdésnek itt egy cikk, ha valaki más is hasonló cipőben járna: [link]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
jerry311
nagyúr
válasz Bati0501 #10460 üzenetére
Itt is vannak hibavonalak minden szarra, de hát a csaj kevesebb hibavonallal megúszta mint én otthon pesten a B kategóriámat, ami elsőre meglett. Pedig nála már akkor is jobban vezettem, amikor levizsgáztam. Szóval mondhatom, hogy otthon szigorúbbak.
Itt kint mondjuk többször is megállítanak, gyakorlatilag leparkoltatnak az út szélére, de nem feltétlenül 2 autó köz. Csak hogy most állj meg. Be kell mutatni egy vészfékezést is. Na meg van önálló vezetés: itt vagyunk a város X pontján (a táblákat követve) jussunk el Y városrészbe. Ennek ellentéte egyébként a többi vezetési rész, amikor nem azt mondják, hogy a következő lehetőségnél jobbra, hanem hogy sorolj át a belső sávba, mert a következő lehetőségnél jobbra fogunk kanyarodni. Meg ilyenek.
-
jerry311
nagyúr
válasz Bati0501 #10462 üzenetére
Nem is vezetnek jól, nem is véletlen, hogy 112 km/h-ban maximálták az autópályás sebességet. 100 mph (160 km/h) = jogsi el és pénzbüntetés és börtön, feltéve, hogy tudok angol szöveget értelmezni.
A jogsi meg 1500 font környékén állt meg neki. Ez másfél havi minimálbér. -
harry
veterán
válasz Bati0501 #10468 üzenetére
Kösz a tippeket!
Jó, akkor nem a seggük van egy vonalban, hanem elhagyom kicsit :-P A két hátra parkolást sikerült egész jól kitanulmányozni videók alapján is, előre meg tényleg az ív a lényeg, meg ne túl korán kezdjek kanyarodni talán.
Persze, beszéltünk mi is róla, hogy mit-hogyan, de nem feltétlenül ragadt meg akkor minden bennem, meg talán ennyire részleteiben nem is mentünk bele, eddig nekem a párhuzamos hátra kicsit varázslásnak tűnt, de így lépésekre bontva már elég logikus.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Carlo009
tag
válasz Bati0501 #10468 üzenetére
Az biztos, hogy padka mellé 2 autó közé tolatva beállni nagyon nehéz. A kormányt nem lehet tudni, hogy mikor kell visszatekerni, ha a kocsi hátulja már ott van. Ha túl korán tekerjük vissza, akkor túl távol lesz a padkától, ha meg túl későn tekerjük vissza, akkor nekimegy a padkának a kerék és mindezek mellett, ügyelni kell az autó bal elejére, mert ez is elmozdul. Akkor ezek szerint, ajtó nyitásnyi távolságra kell megkezdeni a tolatást?
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10485 üzenetére
Igazából annyira nem zavart a jelenléte, hisz tényleg nem szól hozzám, parkolások végén mondta, hogy mehetünk tovább, aztán annyi. Az inkább zavaró, hogy csend van, nincs visszajelzés az oktatótól, nem tudom, hogy kb. jó-e amit csinálok, vagy egyre csak rosszabb lesz. Persze ezen is túl tudom tenni magam, csak azt mondom, hogy nekem ez zavaróbb, mintsem az új utas.
Én amúgy alapvetően sietek kissé, mondta is az oktatóm, hogy ha én elrontom az azért lesz, mert kapkodok, s hát végül is, valóban.A parkolásoknak amúgy egész örülök, azt a kettőt sikerült megcsinálni, végig szépen lassan mozgattam, manőverezgettem, azt nagyjából megtanultam nem-elkapkodni. Meg lényegében ekkor volt az első saját parkolás (választott hely, én néztem a környezetem, állítgattam, stb, gyakorlásnál nem volt ilyen teljesen önállóan).
No mindegy, már túltettem magam rajta, legközelebb legalább lesz már némi tapasztalat ilyen téren is, talán kevésbé fogok sietni. Holnap megyek nézni időpontot, remélem jövőhéten találok még, de ebben azért kételkedek. Előtte megyek még egyszer, aztán reméljük a legjobbakat.
Tesódnak sok szerencsét
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10487 üzenetére
Ej, az nem jó... nekem is némileg parám a többi gyökér, és ezzel sajnos nehéz mit kezdeni.
Ellenben én időpontot csak Okt. 24-re kaptam :-\ Most várhatok egy hónapot, ami elég sok, ami egyrészt eleve nem jó (annyival is később juthatok jogsihoz), másrészt addig egy óra legalább kell, de inkább kettő, ami meg pénz. Csak addig ki ne jöjjek a gyakorlatból.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
jerry311
nagyúr
válasz Bati0501 #10507 üzenetére
Jó, 100 az tényleg nagyon az alja egy joginak...
De nem megoldhatatlan.Nem szükséges a jogsi az élethez. Kb. mindent házhoz szállítanak ha akarod, ingyen vagy minimális díjért cserébe. Akkor amikor kéred, nem úgy mint sok magyar cég: majd a 2 héten belül valamikor ott lesz a szekrény...
Főleg ha úgy laksz/dolgozol mint pl. én: lakás-vasút: 7 perc, vonatozás 11 perc, vasút-iroda: 3 perc.
Tesco a vasútállomás mellett...Én tényleg csak azért akarok autót venni, hogy kedvtelésből vezessek hétvégente. Nem is tervezek nagyobbat egy Mazda MX-5-nél.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Bati0501 #10521 üzenetére
előzés, sávváltás, irányváltoztatás: tükör, holttér... nem sminkeléshez van mindkét oldalon
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz Bati0501 #10523 üzenetére
nem is rád céloztam a parkolást meg ki is felejtettem
pl ilyennel hogy lehetne mondjuk jobbra+hátra biztonságosan beparkolni? vagy bármilyen műveletet véghezvinni, amihez rükvercben kell menni?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
albiosz
őstag
válasz Bati0501 #10580 üzenetére
Jól rémlik. Ahogy a kolléga írta: tábla/lámpa/rendőr esetén természetesen neki sincs elsőbbsége. Ezen kívül:
1. ha jobbra kanyarodik, akkor elsőbbséget ad a mellőle egyenesen haladó járműnek.
2. ha balra kanyarodik, akkor elsőbbséget ad a vele szemből egyenesen haladó vagy jobbra kanyarodó járműnek.[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz Bati0501 #10580 üzenetére
pl ha egyenesen haladsz, szemből viszont érkezik a balra kanyarodó villamos, ami keresztezi az utadat, akkor neked van elsőbbséged...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10575 üzenetére
Úgy tudom, hogy bukó, ha "a meghatározott feladatot harmadik javítás után sem képes a megfelelő módon végrehajtani". Szóval kétszer nyugodtan lehet javítani (bár ezt sem igazán értem, mi számít egynek, ha az orrát beljebb hozom, vagy a hátramenet is, vagy...). De szerintem ez is olyan, hogy meg kellett fogalmazni valahogy, de azért érződik az, ha valaki nem tudja rendesen berakni a kocsit a helyére, vagy csak kicsit kell rajta igazítani.
Kanyarodás közbeni kuplungról pedig azt olvasom, hogy bukó, ha "nem biztonságosan kanyarodik, indokolatlanul benyomja a tengelykapcsoló pedált". Én mondjuk továbbra is fenntartom, hogy jobbra kis ívnél 20 alatt mész, és itt lehet csúsztatni kettesben. Indokolatlan, ha nagy ívben kanyarodsz, és mész 30-40nel, akkor ugye minek. De kétlem, hogy pont ez lenne az, amiért valakit meghúznának - csak úgy a szemem elé került most ez is.
De szerdán megyek vezetni ismét, két hete nem voltam, remélem, nem lett azóta rosszabb... rá két hétre meg vizsga, majd azelőtt elmegyek egyszer megint, és reméljük a legjobbakat.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
14adam
addikt
válasz Bati0501 #10664 üzenetére
sima C-nél még lehet kezdő jogsi. legalábbis ott nem írják. De akkor viszont a C+E tényleg bukás.
Egyik ismerősöm mondta még régebben,hogy ő megcsinálta kismotorra a vizsgát és,hogy amikor megcsinálta a kocsi jogsit akkor neki már nem számított kezdőnek a jogsija.(ebből mi igaz?)
Én meg a kocsi után megcsináltam az A1-et akkor most mi a helyzet? -
Killing
addikt
válasz Bati0501 #10668 üzenetére
Október 8-án voltam az okmányirodában de még mindig nem küldték. Most Kedden voltam bent, aztmondták hogy jövőhét hétfőn vagy kedden jön. Úgyhogy a holnapban reménykedem
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Killing
addikt
válasz Bati0501 #10671 üzenetére
Elegánsan áthidaltam a problémát, az igazolólappal vezettem eddig párszor.
Rendőr ismerősöm mondta hogy ha elkapnak akkor 2 év eltiltás, úgyhogy mindenki saját felelősségre furikázzon az igazolólappal!Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
jerry311
nagyúr
válasz Bati0501 #10671 üzenetére
De még mennyire, hogy bepótolnám. Volt itt a közelben egy gyönyörű MX-5, csak hát azt eladták míg én éppen Bp felé repültem.
Azóta nem láttam olyat, amire szívesen költöttem volna, meg közben felvetődött annak a lehetősége is, hogy költözünk, ahhoz meg kell pénz megint... tavasznál előbb nem lesz újra autóm. -
14adam
addikt
-
Killing
addikt
-
jerry311
nagyúr
válasz Bati0501 #10686 üzenetére
Ja a 2002-es, ha jol emlekszem az evjaratra. Mindegy is az evjarat, a lampai tetsznek, de azok nagyon megfogtak. (nyalcsorgatos smiley) Nyilvan jobbkormanyost, eleg szar ugy elozni, hogy a fel auto atlog mar a masik savba mire latsz valamit.
Hazamenni? Ketlem, hogy valaha szulofoldemen fogok ujra letelepedni.
Innen max nyugatabbra megyek es joval delebbre vagy Del-Azsia/Ausztralia kornyekere.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest