Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Balinov #24120 üzenetére

    hát a szemcsés kép sokmindentől lehet,lehet a net miatt is, de a feltöltési sebesség nem aznos a jó minőségű vonallal.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Balinov #24122 üzenetére

    ki kéne próbálni LAN-on a kamerát, ha ott jó, akkor a hálózattal van gond, azellen nem tudom, lehet e valamit tenni, valahol korrumpálódnak a csomagok, és nem tudom, hogy a skype ill az msn alkalmaz e valami hibajavítást( szerintem nem ), az ilyen real time cuccoknál az időzítés kritikusabb, mint a minőség( ezért gyakran UDP-t használnak TCP helyett, ami abszolúte nem garantál semmit ), szal ez sajna ilyen, ha a hálózat zajos.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz helkis #24150 üzenetére

    nem nem, most pont felment a gázai balhé miatt.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Dorien #24180 üzenetére

    igen abből kéne a venti, de csak az a ház a hátam közepére se. Nem tud valaki megpattintani nekem egyet?

  • VinoRosso

    veterán

    válasz MR_Joe #24233 üzenetére

    Mizezmiez már megin. :N Annyi szeszelés olvasok mostanában errefele, hogy lassan már át lehet keresztelni a topicot " Győr és környéke iszok-vedelek-szeszelek"-re :D

  • VinoRosso

    veterán

    válasz DelArco #24238 üzenetére

    nézz körül az aprókban, jobbat nem tok hirtlen.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Balinov #24324 üzenetére

    Mbyte? Nem Mbit? Azért durva lenne 2,5Mbyte-al töltenél lefele, kb 20Megás neted van akkor? G-s szabvány elméletileg 54Mbit/s re képes, de ez sokmindentől függ, ennek kb a fele vagy egy kicsit több a reális.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Balinov #24348 üzenetére

    ahh... brutál ! odakint ez általános, vagy neked valami spéci dologra kell? egy kis arányjavítás ;] ?

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Flow #24352 üzenetére

    Hát voltak/vannak/lesznek itt durvább dolgok is. Csak azok nem kerülnek be a hírekbe. De tény, hogy nem mindennapi dolog.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Flow #24354 üzenetére

    Hát honnét tudod, hogy miért lőtték fejbe? Nem lehet tudni..mór meg aranykéz utca, dunaszerdahely, ragyás tóni stb...ezek mind benne vannak a hírekben, de ami ezeknél súlyosabb, azokat be sem teszik, mert nem engedik, hogy kiderüljön. pl itt az a francia csaj, aki eltűnt, azt sem lehet tudni miért tűnt el, de pl régi valós kémtörténeteket lehet olvasgatni, amiben hasonló módon likvidálják az ügynököket, hogy egyik pillanatról a másikra "felszívódik" persze nem állítom hogy az volt, csak egy példa akart lenni arra, hogy a valóság az legtöbbször más képet mutat, mint amit a hírekben lát/olvas az ember)

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Flow #24382 üzenetére

    jajj nem így értem. Az nyilván biztos, hogy kiket lőttek fejbe és hogyan, én az indítékról beszéltem. Pl elég furcsa, hogy mangáznak 3 millát ketten(!!), és ezért brutális módon, leszámolás szerűen szinte kivégzik az őket lefülelő áldozatot. Pont meló közben, pont egy szekus, akinek tudnia kell, hogy mekkora balfaszság ez így, mert nyilván tudott a kamerákról, tudnia kellett a szerverről, nyilván látta amikor a vérben tocsogott, hogy nyomot hagy a lábnyoma a padlón, na meg az egyik képen tokostul ki volt szakadva az ajtó( vajon miért, hisz megbeszélt találkozóra mentek el, nem kellett betörni, hogy bejussanak? ), aztán meg kézenlövi magát, amit szintén tudnia kell egy örzővédősnek, hogy meg tudják állapítani lőpornyomokból, meg a lövés irányából ( legalább akkor lövette volna meg magát a cinkosával ) szóval ezekre értem, hogy ezt nem mondják el a tévében, hogy miért így volt, csak elmondják, hogy ez történt, aztán meg vannak olyan részletek, amik homályosak, és ott lehet bármi. Nem mondom, hogy így volt vagy úgy volt, de nem kell ( szabad ) készpénznek venni azt amit leadnak a hírekben, a történelem számos példával szolgál a közelmúltig bezárólag, hogy az információ, ami az emberekhez eljut, nagyon sokszor nincs összhangban a valósággal. Ebből szoktak születni a különféle összeesküvés elméletek, de ez csak egy példa megint, mert nem ezekre gondlok, hanem olyan infokra amikr valamiért nem jutnak el az embrekhez, és ezek között vannak a legsötéttebb titkok, valakinek a titkai, aki féltve őrzi őket, és ezek nagyrésze valószínűleg soha nem jut el az emberekhez. Pl ottvan az a Fritzl is, már nem emlékszem, hogy hogyan bukott le, de ha belegondolsz abba, hogy mit művelt, és hogy éveken keresztül titokban tudta tartani, volt munkahelye, bejárt dolgozott rendesen, eljárt nyaralni, vagyis élte a hétköznapi ember életét, akkor már talán leesik, hogy mire gondoltam Ki tudja, hogy hány ilyen van, hogy aki éppen mondjuk a főnököd egy munkahelyen, az mit művel akkor, amikor nem látja senki. És azt hozzátenném, hogy ezek a fritzl félék csak az alja az egésznek, mert ehhez nem fűzödik komolyabb érdek, csak egy-két emberé, akiknek semmi hatalom nincs a kezében. Abba nehéz belegondolni, mikor az eféle emberek mint a fritzl, nagyobb hatalomhoz jutnak, és esetleg szervezkednek is egymással, no azok mit művelhetnek, és 100% hogy van ilyen, csak senki nem tud róla...

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Füleske #24385 üzenetére

    na hát igen mondjuk ez is érdekes. Ami talán a legjobb példa az a Chernobili 4es blokk katasztrófája. Ez kitudódott, mivel elég nehéz lett volna eltitkolni a sugárzás miatt, de ameddig lehetett, addig félretájékoztatták az egész világot, és máig nem tisztázott, hogy hányan haltak meg közvetlenül vagy közvetve ennek következtében. Egyes források szerint 16-an, más 50 000-et, megint más 500 000 -et említ ( ami azért nem mindegy ). Na meg hogy anno miért tusolták el, az is elég kérdéses, mert az egy dolog, hogy el akartálk kerülni a pánikot, de az akkoridiktatórikus körülmények közt szerintem ez kezelhető lett volna, hallottam olyat, hogy sokkal nagyobb volt ott a gond, mert amikor felrobbant a blokk, megolvasztotta maga alatt a vasbetont, és mivel minél gyorsabban el kellett fedni a kiáramló radioaktiv gázok útját, ólommal próbálták eloltani a tűzet. A gond az volt, hogy ez megolvadt, és megkérgesedett, és megnyomta az alatt lévő radiaktív izző magmát mégjobban lefelé, és az erőmű alatt meg víz volt( mivel folyóhoz közel vannak általában az erőművek ). Ez azért para, mert a magmában két három elég veszélyes anyag volt, jó pár tonna dúsított(kritikus tömeghez közeli) urán és plutónium, valamit cézium, ami vízzel érintkezve elég nagyot tud pukkanni. Állítólag a ruszkik attól féltek, hogy ha elér a magma a vízig, akkor berobbantja az egész hóbelebancot, és akkora atomrobbanást idéz elő, ami elsöpörte volna Kijevet és Minszket is. Ja és a cucc még mindig ott van, és ott is lesz még jó pár ezer évig, mert ezeknek az anyagoknak elég hosszú felezési idejük van. Anno csináltak alá egy beton alapot a fent említett okok miatt, de aztán ki tudja hogy az mennyire szigetelhet ott. Mellesleg a környék egy mocsaras lápos terület, közel a folyó, és az is kérdéses, hogy a radioaktiv cuccból mennyi szivárog bele a talajba onnét meg a folyóba, ami több ukrán nagyváros vízellátását( köztük Kijevét is ) adja...ja az elvtársakról jut eszembe gázvita...vajon ennek a hátterében is valójában mi állhat a jó ég tudja? :(

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Füleske #24389 üzenetére

    vagy nekik sincs már annyi...arra gondolok, hogy vajon miért ment annyira a hype, hogy kitűzzenek egy tengeralattjáróval orosz zászlót az északi sarkkör jege alatt? Oroszország rohadt nagy ország, nagyobb mint maga Európa, és bizony a tél ott szokott a legkeményebb lenni...

    Amúgy én úgy hallottam, hogy a válság egyetlen tőzsdének tett jót, és ez vajon melyik? Hát persze, hogy az orosz...

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Füleske #24397 üzenetére

    Én ebben nem vagyok olyan bitzos. Lehet persze, de vannak jelek, amik arra engednek következtetni, hogy nincs, pl hogy elég nagy erőfeszítéseket tesznek új mezők felkutatására illetve megszerzésére, hogy nagy fegyverkezésbe kezdtek, illetve a kimerülő tartalékok miatt lehet a közelkeleti háború is(perzsa öböl beliekre- Irak, Kuvait- gondolok). A világ energia igénye iszonyatosan megnőtt az utóbbi másfél évtizedben, leginkább Kína, India, és Oroszország az enegia szivattyú, de ide sorolható ez EU és az USA is, bár ők már előtte is nagy fogyasztók voltak. Amennyit ők elfüstöltek mostanság, az elég tetemes mennyiség ahhoz, hogy feltételezni lehessen, nincs már sok hátra.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Füleske #24400 üzenetére

    Na igen a Makó is...azt tudtad, hogy ezt a mezőt már elég régóta ismerik? csak azért nem foglalkoztak idáig vele, mert egy ún. szivacsos kőzetréteg tartlamazza a földgázt, és nagyon drága tehnológiával lehet csak kitermelni, ezidáig ez nem érte meg. Most meg "valamiért" erre is ráraboltak...

    Na igen a pénzügyi válság is aktuális, de amikor megindították pl az iraki háborút akkor nem volt válság, viszont az olaj ára jelentőset esett utána...

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Füleske #24402 üzenetére

    na ja, de tudod mikor szokott háború lenni egy erőforrásért? Akkor amikor már tudják, hogy nem lesz belőle elég...és az első háború 90-ben volt! Azóta csaknem 20 év telt el...

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Dorien #24434 üzenetére

    háhá most jól megszívták Büdipesten. Kiváncsi vagyok kutyaszar riadót mikor fognak elrendelni? :D

  • VinoRosso

    veterán

    válasz knifemaster #24477 üzenetére

    Ha már pizza ott van( vagy volt mér egy éve enm tudom megvan e még) a Lulu mellett egy pizzéria, ilyen lemenős, egész jó pizájuk van és ott sütik előtted ilyen látványcucc, le lehet ülni rendesen mint egy étterembe, jobb mint egy átlag pizzéria, de nem az a gyertyafényes vacsora fíling. Meg ott van a nagy imrén a nimród, ha még megvan, de igazából belváros, ahol normális éttermek vannak, kevésbé normális áron.

    mod: jut eszembe minek ide étterem, ott a pláza melleti sarkon a Kis szöglet, tipikus késdobáló, ahol lehet meccset nézni, utána meg jókat verekedni az eredményen ;]

    [ Szerkesztve ]

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Supr@ #24494 üzenetére

    Te hallod hogyan hívják a tagot? Mert engem is egy Miskolc/Debreceni csicska pattintott meg még júliusban, aztán feljelentettem, de azóta már üzérkedett a PH-n valahogy, mert mást is lesápolt, aztán írtak, nekem, hogy ugyan mi van már az ügyemmel, mert nekik százezrekkel lóg. Közben fülöcsípték a tagot, beismerő vallomást tett, és igérte visszafizeti a dellát, aztán az ígéretből nem lett semmi( gondolom nem tudott már semmit se mangázni ), úgyhogy megy ellene az eljárás. Egyetlen előnye a dolognak, hogy találkoztam egy csini rendőrnénivel, csak kár, hogy a mobilját nem adta meg...

    btw...érdekes ez a RI/OS bug, volt egy privim a taggal, és amit linkeltél a sajátod volt, de az én privátaim jöttek be. Biztos valami "saját privátok" referencia ráhúzva az eljárásra, csak azt felejtették el, h a nekem saját, meg a neked saját az más :D

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Dryman #24486 üzenetére

    védőital persze még mit nem, ha fizetnek én is sziesen kiülök forraltborozni a baross útra!

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Supr@ #24515 üzenetére

    Az egy olog hogy hogyan hívják, az ilyen embereknek általában többféle nevük is van. Egy telszámot tudnál tobni priviben? Amúgy szerintem jelentsd fel a többi emberrel karöltve, és akkor egyből fülön fogják csípni. Postán csak küldeményazonosító alapján tudnak keresni, ezt a feladó szelvényen találja meg az, aki félreteszi, de szerintem fel sem adta, így nem is lehet nála szelvény.

    (#24519) Buga_Laci : Hogyne érné meg. Már egy ideje bizniszelek a cuccokkal szvsz CSAK használt cuccot érdemes venni, persze meg kell nézni mindig, hogy kitől. Pl a kolléga vett tőlem ősszel egy 4850-et, ami garanciából jött vissza, az a fajta boltban legocsóbb 42 volt, én 35k-ért adtam el neki, gépben nem volt a kártya, antisztatikus zacsit se bontottam meg, csak a dobozt, hogy megnézzem mielőtt eladom, nem e féltéglát raktak bele. Tehát zsír új, bontatlan 7kval olcsóbban, és akkor még a postát/futárdíjat hozzá se adtam. Nyáron egy 6750-et vett tőlem 20k-ért, igaz arra nem volt gari, de ezek a procik nem szokták elhányni magukat, újonnan az akkor 28-30k volt, ez megint 7kval oclsóbb. De említhetném a boxos(mellesleg Jazzos garos) 2180-asát is, amit beszámítottam a 6750-be, és ha jól emlékszem Te vetted meg 8kért :U , azóta se kapni ennyiért még használtan se. De említhetnék sok mást is, olyan alkatrészeket amiket egyetalán be sem tudnának szerezni a boltosok,amik jók, olcsók, és alig használtak, 20-30-40%al olcsóbban meg lehet venni őket. A vízhűtéses rendszerm amit most készülök összerakni( már minden alkatrész megvan hozzá, csa időm nem volt még összedobni) cakli pakli olyan 50-60kba lesz. Ez így elsőre lehet, hogy soknak tűnik, de a táp kivételével minden(még a ram is) vízzel lesz hűtve, és teljesen hangtalan lesz, új ára ennek kb a 3x-osa lenne az már 100k spórolás...és mint tudjuk a mozgó alkatrészt nem tartalmazó fém cuccok nem igazán szoktak meghíbásodni, romlani, illetve ezek ( blokkok, radi, csatlakozók) idővel is igen jól tartják az értéküket. Új cuccot venni teljesen szívás, mert gyakorlatilag ugyanazt megkapo használtan jóval olcsóbban, csak mondjuk nem 24 hanem csak 20 hó garancia van rá. Megveszed az újat, és egy forinttal nem fog többet érni a 4 hónap gar miatt, mert senkit nem érdekel, hogy ennyivel több rajta a gar, így már is buktál a cuccon jó pár ezrest, rögtön a megvétel pillanatában, és akkor még nem számoltam bwle azt, hogy ha valami tényleg újat veszel, annak igen rohamosan szokott csökkenni az értéke, lásd most GTX295, megvették egy csomóan, hogy hú de jó, feltolta az nv keresletét, és erre az ati árat csökkentett( bukott akinek 4870/X2-je volt ), viszont mivel az nv kereslete eléggé megugrott ahhoz, hogy árban is versenyre tudjon kelni az atival, ezért ők is árcsökkentéssel reagáltak, és a GTX295 ára már is esett 10k-t, annak ellnére, hogy a forint a béka segge alatt van. Kb 2 hete lehet hozzájutni, igaz magyarban csa keveseknek van, mert a boltosok még nem tudnak hozni, mert a nagykerekben sok a beragadt 65nm-es GT200 készlet, és azokat előbb ki kell valahogy söpörni. Ráadásul ezen ők is buknak, mert a 65nm-esek árai még jobban fognak zuhanni emiatt. Nem véletlenül vettem én se decemberben 8400GS-t Helkistől ;) Vagyis a konklúzió, hogy minél újabb egy cucc, annél kevésbé éri meg pénzt áldozni rá. ( persze kivételes szituk lehetnek, én is vettem anno 8800GTX-et, meg 9800GX2-t használtam egy hónapig és mindegyiken kerestem 5k-t )

    (#24522) Balinov: A kolléga belőlem is próbált bohócot csinálni, de mikor felsejlett benne, hogy esetleg miattam fog bezárni a bazár, meg egy esetleges rendőrségi/bírósági eljárás során ő állna a fax rosszabbik végén, olyan lett mint a kisangyal. Lepattintani csak azt lehet, aki hagyja magát. Verni kell az asztalt, meg fenyegetőzni, hogy megeteszed a szükséges lépéseket, és ha nem áll kötélnek, akkor meg is kell tenni. Sajnos ebben az országban 40 évig azt sujkolták az emberek fejébe, hogy ha valaki feljük helyezi magát, attól szarjanak be, illetve nehogy valamit tegyenek ellene. Egy ilyen környezetbe szocializálódott embernek eszébe sem jut kiállni az igazáért, inkább hallgat mint egy mamlasz. Nem szabad kussolni soha, a tettek mezejére kell lépni mindig mihamarabb, minden esetben, mert akkor soha nem fog megváltozni ez a helyzet, és mindig rá fog telepedni ez az attitűd erre a helyre. Máshol ilyen dolog elképzelhetetlen, ki így ki úgy oldja meg, keletebbre szimplán beverik az arcát, úgy, hogy még egyszer nem jut eszébe ilyet tenni, nyugatabbra meg olyan bírságot szabnak ki rá, hogy még nyugdíjas korában is azt fogja fizetni. Bár nekem az utóbbi szimpatikus, de azt kell hogy mondjam, mivel Közép-Európa kelet és nyugat határán van, ezért mind a kettőt alkalmazni kellene. Ehelyett nem alkalmaznak semmit, lehet hogy a két attitűd úgy interferál ezen a helyen, hogy pont kioltját egymást. Amúgy meg hiába veszel boltban ez, nem garancia semmire, a boltosok közt vannak úgyanúgy olyanok, akik átvernek, nem akarnak garanciázni, meg vannak normálisak is. Éppen olyan, mint a használt piac, csak drágább.

    Helkis: "szám nélküli hívást nem veszek fel.. vagy ha igen akkor nem tartom igazi érdeklődönek"

    No akkor én most beszoptam, mert nekem nincs számkijelzésem, és nem is tudom visszaállítani, mert elromlott a telón a joystick. :D

    [ Szerkesztve ]

  • VinoRosso

    veterán

    válasz helkis #24528 üzenetére

    no ezt nem tudtam, akkor csak annyit kell elé írnom, hogy *31# ?

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Supr@ #24552 üzenetére

    Jó ára van, de szerintem ne vegyél p5k-t, hacsak nem szénné akarod moddolni, és nem sajnálod a lóvét rá, vagy egy 2140-essel akarsz benne szüttyögni, mig meg nem öregszel.Inkább akkor már giga ds3, bár újat ennyiért nem fogsz kapni az is biztos. Esetleg abit IP35 ha találsz. Ezek a jó low profile lapok. Pár k-val drágább egyébként csak a p5k pro, ami már 8 fázisú. Ez sokat jelent, ha procit akarsz tuningolni.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Coyot #24556 üzenetére

    az nem de a proci már lehet degradálódott kicsikét a "kvázi" diracimpulzusoktól amit az instabil fesszabályozás miatt kap. főleg ha a llc be van kapcsolva, ha meg nincs droppol akkorát mint a huzat. grafit moddal = llc szintén felejtős. Főleg quad mellé kell a 8 fázis. P5K pro-ban vagy E-ben ellenben elég jól megy, és nem is melegszik annyira. Amúgy a fetek asszem ilyen 140°C-nál riasztanak a lapnak, szal 100°C még nem para. Bár én annyira nem örülnék annak se.

    P5K pörkölni volt jó csak annó( mikor még 550-600as fsb soknak számított), LN2 rá aztán hadd szóljon a móka :C

  • VinoRosso

    veterán

    válasz knifemaster #24560 üzenetére

    cak nagoyn röviden mert sietek. A CPU mag feszültség szabályozásáért egy pwm -en ( = impulzus szélesség moduláción ) alapuló áramkör felel, ami a deszkán csücsül, és laptól függ, hogy ez milyen minőségű. Ez az áramkör nagyjából egy kondiból, egy tekercsből meg egy fetből ál, ez egy szabályozási kör, vagy egy fázis. Minél több van ebből, annál pontosabban lehet sazbályozni, a procinak adható feszültséget. A fázisok száma mellett még függ ez a szabályozó alkatrészek minőségétől is, ezért van, hogy kevesebb fázis többet ér, jobfajta giga lapokon pl 6 van, de ez többet ér egy két nyolcfázisú lapnál.

    A szabályozásra azért van szükség, mert a feszültségszint nem egyenletes, tipikus négyszögjel csak elméletileg létezik, mindig van némi perturbáció a jelben, van zaj, és ezért kell szabályozni, hogy minél jobban megközelítse a kívánt értéket a vcore. Az hogy a szabályozás mennyire siekres, függ a terhelsétől is, nagyobb terhelsé esetén( amikor nagyobb áramot vesz fel egy proci ) nehezebb stabilizálni a feszültséget, hirtelen terhelés növekedésre a feszültségszint megugorhat, vagy csökkenésre leeshet nagyon. Na és ezért szar, ha gyengék a lapon a PWM-ek, mert egy olyan procival, ami meg van húzva, és van benne egykét mag is még pluszzba, esetenként bajok lehetnek alacsony nivójú szabályozókkal, ezek a kilegngések túl nagyok, túlléphetik a tervezési specifikáció mértékét( pár tizedmásodpercre vagy századmásodpercre kaphat a proci akár 2-3V-ot is ami nem tesz neki túl jót, szépen lassan kinyírja, ha sok ilyen van). Ezért a deszkákba terhelés megugrásának kezelsére bevezetik a vdrop jelenséget, vagyis csökkentik terhelés alatt a feszültséget, amit a proci kap, hogy belül maradjon a tervezési specifikáción. Ez viszont a tuningnak megint csak nem tesz jót, mert a frekikhez potnosan be kell lőni a feszültséget, egy kicsivel magasabb már túl nagy fogyasztást, esetenként károsodást jelenthet stb stb stb de ezt már csak annak fontos aki komolyabb szintet tuningol.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Supr@ #24555 üzenetére

    nf4 óta nem foglalkozom nforce-al, A64-hez király volt, de intelhez csak intel volt idáig. 680i-től meg szrintem túlságosan is jó az 500 feletti fsb, ha jól tom ezek olyan 470 körül elhalnak. De lehet a wolfal valamiért igen jól meg, volt ilyen egy két 965ös lapnál is, ezek normál prociokkal max 500 körül mennek, wolffal meg nem ritka hogy 600ig húzható( igaz ritka amelyik stabil is ). A tápellátásnál meg mint említettem fontos az is hogy jó minőségű alkatrészekből legyen a PWM, sokan azért tesznek fel több fázist egy deszkára, mert gyengébb cuccokból csinálják az áramkört( Asus, Giga ) másko egm inkább a minőségre törekszenek igy ott az átlag 4-6 fázis ( DFI, Biostar, Foxconn ). Abit a kettő közt van a digit pwm-ével.MSI-t meg ne vegyél :D . Ha nem lesz tuning bőven elég a p5k, még sok is, netezni meg fimelzni hasonlókra vegyél valami low profile 945ös deszkát egy 2140-eseel, ha nagyon drágán veszed akkor 20kból megvan az egész cakkpakk, ha ügyes vagy akkor még a ram is megvan hozzá ennyiből :D Azt hittem neked kell, de így még sok is a P5K :D

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Balinov #24564 üzenetére

    Igen és ennek a következményi a fontosak, kevesebbet fogyaszt a rendszer, kevésbé melegszik a cpu, magasabb órajelet/fsb-t megy, kevesebb fesz kell a tuninghoz tehát mindetn egybevéve jobb.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Dryman #24592 üzenetére

    Hú kicsit kevered a gyártókat. Egyrészt nem az Asusnak, , hanem a Gigának van 12 fázisú lapja(dq6 széria), ez vitrualizált, 3x4 fáisú, így valóban vakítás, ennek ellenére hatékonyan működik, nem nevezném gagyinak. Ennél egy jobb van az Ánusz P5Q3, az 16 valós fázissal rendelkezik, csak a procinak! Emellett van 2 fázis az északi hídnak, kettő a ramnak, és egy a déli hídnak. A dr MOS az meg MSI találmány, semmi köze az előzőekhez. Asusnál EPU, Gigánál DES van. Egyik szóban forgó high end deszkát sem kiníai szarokkal szerelik, hanem japán gyártmányú szilárdelektrolitos kondikkal, illetve vasmagos tekercsekkel. Tudom, hogy mindegyik ferdeszemű, de azért mégsem ugyanaz :) Minden más DFI, Biostar, Foxconn, Evga stb... ennél kevesebb fázist alkalmaz, de nem feltétlen rossz. Abintak pl az öszes lapja japcsi kondikkal van szerelve. Unokatesómank még mindig megvan a régi konfigom, amit jópár éve adtam el neki, és jó szolgálatot tett nálam is( meg volt rántva rendesen ;] ), és hibátlanul működik a deszka( Abit AV8 ) . A többi gyártónál csak a tuningdeszkákon vannak normális alkatrészek, bár a szóban forgó p5k-e belépő szintű p35ös deszkája az Ánusznak, de már erre is jobbfajta polimer kondik kerültek( igaz ezek nem japcsik ) viszont a többi az télleg kula rajt.A szakmai rész amúgy teljesen rendben van

    Helkis: Tapsztalat szerint is nem csak az számít, hogy hány fázis van egy deszkán. Giga p35ds4-en hiába van 6, droppol az is rendesen, aztán meg meg lehet nézni a p35DFITR2 lapokat, 4 fázis, és mégis ütnek mint a buszkerék.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Dryman #24609 üzenetére

    Javarészt nekem már jó ideje szinte minden Asus a gépemben ami csak lehet. Ezt nem azért írom le, mert villogni akarok, hogy Asus fan vagyok, hanem pont ellenkezőleg, nehogy valaki elfogultsággal vádoljon, ugyanis kezdetektől fogva mindig is utáltam az asus-t. Az, hogy mégis az van, azért van, mert el kell ismernem, hogy ár/teljesítményben ők a legjobbak, és én nem akarok saját magammal kib@szni csak azért, mert nem szertem őket. Pl mostani lapom P5Q, ez alapból 8 fázisú, + két külön fázis a ramoknak,+ kettő NB + 1 SB fázis, minőségi alkatrészekből, és ez a legbutább lap ebben a szériában, ennél csak jobb van,+ emellett ez még a legolcsóbb P45-ös deszka is , tehát nem csak tudásban, hanem árban és minőségben is jobb az összes többinél. Az már más kérdés, hogy ugyanez a deszke más hűtőbordákkal a P5Q pro, és drágább egy kicsivel, mert tettek bele egy másik BIOS-t, ami több funkciót engedélyez a tuninghoz, ami egy gennyedék dolog, mert pl most úgy néz ki, hogy a deszkám hivatalosan az 1200-as ramokat támogatja, de felette egy Mhz-el sem akar már stabilan menni egyetlen ram sem, és valszeg egy dolgot kéne csak állítanom BIOSban, amit természetesen csak a proban tudnék...vicc. Leginkább az abit deszkákat kedveltem, legjobb az AW9D max és az IP35 Pro volt. Az utóbbit sajnos eladtam, mert küszködött a quaddal, azt hittem kevés neki a 4 fázis, aztán meg miután eladtam, khoztak egy BIOS-t, ami orvosolta a quad tuning problémákat, és extrém alacsony fesszel huzogatták benne a 4magvasokat. EWgyébként jól mondja a Helkis, hogy azért legtöbb deszkában elkél a 8 vagy annál magasabb fázis, mivel a 150W-ot bőven meghaladja 4 mag tuninggal. Nekem anno volt egy egész jó 500-as chifi tápom, és mikor vettem egy quadot, el kellett adjam, mert kevés volt neki a 12V-os ágon a 18A ! Igaz akkor már 3,8Ghznál jártam vele, de a HX620-al utána sikerült megpöckölni 4,1Ghzig :DD Szóval mindennek megvan a miértje. A legtöbb high end mobot mind extrém tuningra tervezik, LN2-vel meg nem ritka, hogy egy quadot felhúznak 5Ghzig, ilyenkor kap kb 1,8-1,9V valós feszt, na most akkor képzeld el, ha nálam 3,8Ghznél 1,52V-tal volt 200W felett a a CPU fogyasztása, akkor azzal mennyi lehet...

    Helkis: Ne beszélj zöldségeket, mikro Giga fan. Hogy lenne már 2x6 fázisú? Akkor mi a bubánat az a Quad Triple Phase ?

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Flow #24625 üzenetére

    nekem elég valahol Bp is. Ha esetleg vki arra jár szóljon.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Füleske #24637 üzenetére

    hát aki tuninőrült, annka nem az a lényeg, h kihasználja a gépét e vagy se. Egyszerűen annyi a lényeg, hogy gyorsabb legyen és kész. Aki mondjuk megvesz egy bömöst, és belepumpál több száz lovat, az sem azért teszi, mert a jófajta magyar utakon 2-300-al lehet vele száguldozni...

  • VinoRosso

    veterán

    válasz #35685120 #24638 üzenetére

    akkor minek a 8400 neked? Tévedsz ha azt hiszed, hogy arra tervezték, hogy gyári paraméterekkel fusson. Bőven elég lenne neked egy e6300-as, azt simán felhúzod 3,2Ghzig még gyári hűtővel is alapfesz körül, ez meg már kihajtja a 4850-edet 22-es nativba, ahol meg nem hajtja ki, ott mindiegy, hogy 100 fps vagy 150. emellé simán vehettél volna egy 965ös asrock lapot, meg 4G 1066os kingmax ramot, és csodásan vinne minden játékot az is. A maradék pénzt meg hozzácsapod a HDD-khez, és veszel még egy vinyót raidbe, és még a vista is bazi gyors lesz. Ha ilyenekere használod a géped felesleges tunigcuccokat vásárolnod. Másnál 4Ghz felett járnak az E8400-ak, a 90% a PH-n ilyen, szinte vétek az a procit alapon járatni.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Dorien #24659 üzenetére

    hát azért olyan minimális ráfizetés nem lehet egy 8400 esetében, mert 2x annyiba kerül még használtan is, mint egy új 5200-as.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz #35685120 #24665 üzenetére

    Az biztos, hogy olyan olcsón nem vehetted még nyáron se, mint amilyen olcsón egy jobb teljesítméyű gépet össze lehetne rakni gyengébb de enyhén meghúzott alkatrészekből, már csak a raid miatt is mindennapi használatra sokkal jobb lenne, A másik meg, hogymég valszeg arra is maradna pénz, hgoy vegyél egy jól szellőző házat 14es be és kifújó ventikkel, meg egy olcsó passzív bordát a procira és akkor még hangtalan is maradna a gép. Bár ha refhűtéses a 4850-ed akkor nem biztos:D

    A tuningos dolgot még mindig nem érted...de pl ott van a Forma 1. Mennek körbe egy beton pályán, minden futamon hazavágnak egy több száz millás motrot, ha nem az egész autót, mert gyakori az ütközés is, aztán még a kero is sokba kerül, és semmi haszna nem származik belőle sem a konstruktőröknek, sőt még a pilóták egy részének sem, mert vannak páran, akik fizetnek súlyos összegeket, hogy beülhesssenek egyetalán a volán mögé, gondolok itt pl a Baumgartnerre...mennyi is volt hogy odaülhetett pár futamra? Másél milliárd? Mire mentünk vele? Ennek ellenére elég sokan szurkoltak neki...Az, hogy ilyen van, az a verseny miatt van, nem azért, mert a Schumacher F1-el megy le a tescoba kenyérért. Ugyanez a helyzet a tuningnál is, ott is olyan dolgokat művelnek, amit értelmetlen a hétköznapi számítógép használathoz hasonlítani, mert senki sem töltögeti otton az LN2-őt a potjába, miközbe cszik, meg nem is lehetne mert a legjobb alkatrészek is max 1 órát bírnak -70°C körnéykén. sőt itt is előfordul nagyon sokszor, hogy fognak egy-egy alkatrészt, és felállítanak fele egy rekordot, aztán megy a kukába, mert lehasználódik. Miért? Nézd meg még a legputribb autóbersenyt is, ahol ótvar ladákkal mennek, nem hinnéd de 1,5 milla egy olyan szar, és ott is egy verseny egy motor, és sokan a saját pénzükből finanszírozzák az egészet. Ezt lehet nem érteni, viszont rohadt sok embert érdekel, és fog is egyre többet.

    (#24668) Jazzos : Én egy szóval se mondtam, hogy az Asus gagyi, sőt még majdnem azzal is megvádoltak, hogy Asus fan vagyok, mert annyit dicsértem, meg írtam, hogy nekem is az van. Én a P5K-ról mondtam, hogy kula, mert amire jó lenne, arra annyira nem jó, ugyanis tuninglapnak van beállítva, de annak túl buta és silány, nem való másra csak hogy elfüstölje az ember. Azért írtam Supr@-nak hogy ne vegyen olyat, mert azt hittem tuningolni akar( mivel szokása ), de miután írta, hogy faterjának kell, még azt is írtam, hogy a P5K is túl jó akkor még neki. kicsit úgy érzem magam, mintha nem is magyar lennék, hanem valami idegen nyelven irogatnék..

    Az Asrock egyébként Asus leányvállalat, low profile cuccok gyártására kiélezve, thát árban ennél nem jobb szinte semmi. Amolyan value széria féle.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz #35685120 #24678 üzenetére

    Ja értem én amit mondasz, hogy olcsón vetted, de annyira olcsón nem vehetted, mint amennyire olcsón vettél volna egy 5200-ast. Mondjuk legyen 25k a hsználtan 8400, és használtan 17k az 5200-as. Ez elég kis különbség, kb ez a max ami lehetett, de ebből már kijön bőven egy 80as vinyó használtan garival, teszel mellé még 1-et aztán ott a raid, rendszervinyó. 25cm-s venti...milyen hűtésed van? Csak azért kérdem, mert ha nem passzív akkor felesleges, meg talán sok is még passzívhoz is. Passzívhoz elég talán még egy 12-es is bár a 14-es az igazi, mert kicsit nagyobb a légszállítása. Egyet az 5,25ös helyek elé be a házba előre, ez a beszívó, egy meg a procihűtő mögé kifújónak. A légáram útjába meg mehet egy tt passzív hőcsöves ramborda meg egy ninja a procira. Ventiket leveszed 5V-ra, ház elejábea beszívú venti elé egy méhsejt perforált, vagy egy lyukacsos lemez porszűrővel, aztán mehet a móka, csendes és hűvös lesz. Még fainabb kialakítani egy alsó légáramot is, ahol a vinyóknál van szintén egy beszívó 14-es, a VGA-ra egy S1,a ház oldalába meg egy egy kifúvó az S1 elé. Ez full halk, és ezt megoldani 25 cm-s ventikel elég problémás lenne. Egyrészt ha be is tudnál szerelni ennyit( mert ugye az 5,25ös szélessége csak 14 cm ) akkor is rohadt drága lenne( 1db 14-es venti olyan 1500-2000, 25-ös 4000 ), nem érné meg, ezzel kialakítani 2 légáramot. 1 meg kevés a full paszívhoz, a legnagyobb zajt sejtésem szerint a 4850-ed csinálhatja, amennyiben refűtéses, az igazi rakéta porszívó fíling, ráadásul még vörös is, úgyhgoy már cska a csillag hiányizk róla:D

    (#24682) Jazzos : Azt is mondtam korábban, hogy jó ára van a P5K-knak, de ha jövedelmem lenne belőle, akkor sem változna róla a véleményem. Hiába árulnék nagy haszonnal K9-es procikat, maximum annyit tudnék elmondani, hogy olcsók, de attól még ugyanolyan fos maradna, persze amint írtam ez függ attól is, hgoy mire használjuk. mert mondjuk ha valaki egy 1950 prot vesz mellé, akkor elég lesz neki, mert kihajtja, az más kérdés, hogy ez a konfig a mai játéok mellé harmatgyenge. Ha már kellne egy erősebb vga, akár 9600GSO szintű is, annak a kihatására ezek a procik már nem képesek. Aztán a 9600GSo ha ki is van hajtava, akkor is kevés a modern játékokhoz. Oda kell min egy 8800GT, és ehhez még a legolcsóbb c2d-ket is meg kell húzni, hogy ki legyen hajtva. C2D meg K9 meg nem hasolnítható össze, sőt még a K10 is gyenge a C2D-hez, a most kijövő K10.5 az ami fel tudja veni a versenyt velük, de mára az intel annyira levitte ezeknek az árát, hogy most meg már árban nem tud vele versenyre kelni az AMD. Ezen kívül ha valakinek mondjuk csak irodai alkalmazások futtatására kell a gép, akkor elég lenne mondjuk a k8 is, na de ekkor meg ott vana core solo, ami teljesítményre nem sokkal marad el, viszont fogyasztásban sokkal jobb. Szóval ilyen a P5K is, hogy vannak alternatívái felhasználsától függően, amik versenyeznek vele, és össze lehet mérni, hogy melyik felhasználásra melyik a jobb. Amikor tanácsot adok, akkor nem azt nézem, hogy mennyit keresek rajta, ugyanis én nekem ehhez nem fűződik anyagi érdekem, de ha fűződne is, akkor sem tenném, mert nem árulnék olyat, amiről tudom, hogy kula(hisz azt magamnak sem veszem meg, és csak azt adom el, amit én is használok), vagy csak olyan áron, hogy megérje megvenni. Egyik spanomnak is kb egy éve vettünk gépet, és nem tudtam neki jobb deszkát választani akkor, csak P5K-t mert az érte meg. Aztán belekerül a proci meg a ram, és 430nál kakukkol a 6550-es benne, meg a ramok is olyan szarul mennek vele, hogy azon filóztam utána, hogy jobb lett vona +pár k-t rászánni a ds3-ra, vagy venni olcsóbban egy P5B-t, amivel minimum ugyanott lett volna, ha nem jobban járt volna vele. Ha meg nem kéne tuningolni a prociját, akkor elég lett volna neki egy teljesen alap 945ös deszke mert alapbeállíátsokkal ugyanúgy elmegy benne mindegyik C2D, és az ára fele lett volna a P5K-nak. De még 1x mondom amúgy a P5K 13kért megéri, főleg Győrben, amikor kb ugyanennyiért max egy 945ös deszkát kapsz újonan. Hihetetlen milyen árak vannak egyébként itt, múltkor elém kerül egy Euro Pc-s árlista, és azt hittem nem jól látok, egy 9600GT 86kba került rajta, de a legolcsóbb is valami 40k körül áron volt, komolyan mondom teljesen nevetséges...

  • VinoRosso

    veterán

    válasz cortez25 #24721 üzenetére

    honnét veszed hogy van hasznuk belőle? Tudsz erről mutatni valamit?
    A konstruktőröknek egy forint haszna nincs ebből, mivel a konstruktőr nem egyenlő a gyártóval...Másrészt senki sem vesz azért mercedest vagy toyotát, mert x.-ek lettek a forma 1-ben. Sokkal több a bevétel a jegyekből, a televiziós jogdíjskból, a szporzoroktól, reklámokból ( gondolj bele, hgoy milyen logok szoktak díszelegni a kocsikon )
    Valaki azért vesz testarossát, mert az tetszik neki, vagy mert annyi pénze van, hogy nem tudja mire költeni, vagy azért vesz bmw-t mert az összes maffer haverjának olyan van, nem azért mert hűde jó a foma1ben.
    Arról nem is beszélve, hogy a fele konstruktőr mögött nincs is igazi gyártó, hanem más konstruktőr fejlesztését használja(Spyker, Super Aguri, Torro Rosso, Red Bull, Williams).

    Azt meg nem tudom, hogy mennyire voltál benne a tuningos világban, és nem tudom, tudod e, hogy vannak, akik ebből élnek, méghozzá nem is rosszul.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz #35685120 #24728 üzenetére

    menniyért? modd már el! Ja és kitől? Nekem is jöhetne egy akár annyiért is mint egy 5200-as! :R

  • VinoRosso

    veterán

    válasz #35685120 #24733 üzenetére

    mit értesz azon hogy 8400 áráért? Használt vagy új? Mikori árhoz kell viszonytani? Mer nyáron 34 volt újonnan, most meg használtan annyi.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz cellpeti #24734 üzenetére

    nyilván a win7 béta verziója a ludas a 100fps alatti eredményért. Egyébként igen, ennyit tud kb egy 8800GT.

    mod.: ha nagyobb FPS-t akarsz, vedd le 800x600ba, tilts le minden képjavítót, és húzd fel a procid olyan 4-4.5Ghz-re :D

    [ Szerkesztve ]

  • VinoRosso

    veterán

    válasz #35685120 #24743 üzenetére

    Nem az, csak nem értettem, azért mondtam, mert van egy kis különbség a mostani és az akkori árak közt, és ha most veszel akkori áron az megéri fordítva viszont abszolút reális ár lett volna akkor érte. De így már értem, nem hsizem, hogy nekem valaha lesz ilyen szerncsém, h ilyet kifogjak :(

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Dryman #24747 üzenetére

    Konfilktus? Én nem tekintettem ezt konfliktusnak, nekem nincs problémám senkivel. Nyilván ha valaki leírja a véleményét, arról nekem is lehet véleményem nem? No hát én si leírtam a sajátomat.
    Megpróbáltam elmagyarázni, hogy ki miért és hogyan gondolkodik. Az már más kérdés, hogy ez esetleg nem tetszik neki, nem kiváncsi rá, valamiért nem szimpatikus, vagy egyszerűen nem érdekli a véleményem.

  • VinoRosso

    veterán

    válasz cortez25 #24755 üzenetére

    Igen dolgoztam/dolgozom, ha a hasznot anyagi értelemben érted.
    Jogos az az érvelés, hogy van marketing értéke a forma1nek, ezzel nem is vitatkoztam, de nem mindent a pénz irányít. Tudod írtam, hogy kostrukrtőr az nem egyenéő a gyártóval. Én annyit mondtam ezel, hogy a konstruktőrök és a csapat elsősorban versenyzők. Nyilván nekik is meg kell élniük valamiből és ez a foglalkozásuk, de amikor úgy indítanak el egy csapatot, hogy teljesen veszteséges, mert a bevételek nem fedezik a kiadásokat, vagy egy pilóta úgy ül be egy autóba, hogy súlyos milliókat fizet érte dollárban, akkor ezt üzletnek nevezni elég nagy balfogás lenne. Legalábbis ilyen rossz üzletről én még nem hallottam. Ha arról lenne szó, hogy a fomra1-et reklámcélokra használja valamelyik csapat, akkor nem csapatot indítanának, hanem egyszerűen fognák a logot, és vennének maguknak egy felületet az egyik auto kasztnián, a lelátókon, transzparenseken és hirdetnének. Így teszi pl a vodafone, az amd, intel, stb...ezek kifejezetten marketing célokra használják a forma 1-et, ezért nem is indítanak csapatot. Aki csapatot indít, az azért teszi azt, mert vesenyezni szeretne. A sport tipikusan az a területe a gazdaságnak, ahol nem érvényesül a racionális közgazdsági modell. A legtöbb befektető, aki a sportba invesztál, azért teszi, mert versenyezni szeretne. Miért? mert megtheti. Megvannak az anyagi forrásai erre, hogy finanszírozza, és úri huncutságként megvesz mondjuk magának egy futballcsapatot. Lásd mondjuk Geogre F Hamingway, aki a Kispest tulaja. Gondolod, hogy azért vesz meg egy full deficites szar magyar focicsapatot, mert úgy gondolja annyi pénzt fog vele keresni? Hát nem, sőt az én helyébe már rég otthagytam volna a klubot, mert csak a gond van vele. Feljújítatta a stadiont a saját pénzéből nem tudni pontosan mennyiért, de 100 milla felett volt tuti, aztán a Graz elleni meccsen jól szétverték a szurkolók. Vett egy csomó játékost, eddzőt, hozatott egy komoly szakmai stábot, aztán nézd meg hanyadik a Kispest a bajnokságban. Mikor kitiltotta a randalirozó szurkolókat a stadionból, a szurkolók is jól elküldték a rákba. Ennek ellenére még mindig ölia pénzt a csapatba, se eredménye, se haszna se becsülete nincsen ennek ellenére. Miért teszi? Mert kispest szurkoló. Ennyi. Minél előrébb szeretné látni a csapatát és kész. Az összes sport ilyen. Vannak a támogatók, mint pl Audi, Bwin, Vodafone stb...akik azért lesznek részesei a sportnak, mert valamilyen anyagi érdekük fűződik hozzá. Pl megveszik a csapat stadion nevének a jogát, vagy kötnek egy reklámszerződést a klubbal, játékosokkal, és nekik pénzük van ebből, mert ha Gera Zoli issza a kólát a reklámban, akkor meglátja a kis klambó a tévében, hogy hú a Zoli bácsi is kólát iszik de jó énis kérek. Vagy lenyomnak egy borsodi reklámot a meccs szünetében, és akkor a sok szorkoló megy és issza a borsodit.
    De láttál már mondjuk Aguri vagy Williams reklámot? Vagy bármilyen terméket tőlük, amit az F1-el akarnak reklámozni? :U Nyilván nem mert ők veresenyezni jöttek a forma1be nem pénzt keresni. Ott van pl Jeckie Stewart, aki versenyző volt, hiányzott neki az F1. de már túl öreg volt a versenyekhez, ezért konstruktőrként jött vissza. De mondhatnám pl-nak Bruce McLaren-t is, akik konkrétan azért alapította a McLaren istállót, hogy saját maga is részt vehessen versenyzőként a forma1ben. Vagy a Hondá...az tudtad, hogy előbb voltak F1-es konstruktőrök, minthogy egyetalán elkezdtek volna személyautókat gyártani? Az összes csapat a versenyzés miatt jött létre, ugyanúgy mint bármilyen más sportágban, a focitól elkezdve a sakkig. Az, hogy vannak reklámok, egyedül és kizárólagosan annak a motivációnak köszönhető hogy jobbak akarnak lenni a versenyben. Nem a pénz az ami motiválja őket, hanem az, hogy ők nyerjenek. A pénz arra kell, hogy jobb mérnököket vegyenek, jobb autókat tudjanak fejleszteni, jobb pilótákat tudjanak szerződtetni stb stb stb.
    Egybként érdekes lenne gazdasági szempontból is megvizsgálni a sportot, mint piacot. Gondolj bele abba, hogy ha valaki egy akármilyen sportág beli csapattal szeretne pénzt termelni, akkor ahoz mi kell. Rohadt sok lóvé...gondolj bele abba, hogy mennyi pénzt keres egy elit futballista, vagy egy jó f1-es pilóta, mekkora költsége van az infrastruktúra kiépítésének és fenntartásának, a személyzet, a szellemi tőke, stb mind hatalmas költségvonzattal jár. És akkor még nem beszéltem a kockázatról, mert ugye mondjuk mi van akkor, ha valamiért elvesznek az eredmények( lásd olasz bundabotrány, Mclaren istálló 2007-es kizárása ), meg ugye van hitel is, mert ennyi pénzt még a kőgazdagok sem tudnak csak úgy zsebből előkapni(a WestHam tulajának az izladni Bjorgolfur Gudmundsson bankmágnásnak cirka 360 millió fontos hitel van a a klub miatt nyakában, amit nem nagyon tud fizetni, mert tönkrementek a bankjai), nem esett szó a piacra lépés nehézségeiről, sok száz millós hiteleket sem adnak minden jöttmentnek, a megtérülési rátáról, és olyan gazdasági mutatókról és viszonyszámokról, amiről egy hétköznapi embernek foglama sincs.
    Na egy szó mint száz, a nagyon hosszúranyúlt mondadnóm végére pontot tennék azzal, h aki nem érti, hogy egyesek miért tuningolnak a végletekig, az gondoljon arra, hogy aki tuningol, az sportot űz ebből. Bármilyen furcsa is ez, vannak akik ezt nézik, akik befizetnek egy versenyre, hogy ott lehessenek akár nézőként is csak stb...Akinek ez fura, az gondoljon valami olyan sportra, ami nem érdekli, és foglama sincs, hogy miként lehet évezni. Vagy leginkább a CS-re gondoljanak. Erről talán mindenki tudja, hogy rendeznek versenyeket, és vannak, akik nézőként kísérik figyelemmel az eseményeket, és élvezik.

    [ Szerkesztve ]

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Flow #24789 üzenetére

    Nézd, ezek amiket felhozol, nem az én kitalációim, hanem tények. Másrészt meg Te is kevered a konstruktőr és a gyártó fogalmát. Vannak autógyártók, akik a kezdetektől fogva azon feszülnek, hogy miél több autót adjanak e. Aztán vannak a konstruktőrök(bár amikor ez az egész kialakult akkor még csak simán csapatoknak hívták őket), akik versenyeznek, és nem az a céljuk, hogy gyárat alapítsanak, és tömegtermelésbe kezdjenek, hogy minél gazdagabbak legyenek, hanem hogy minél jobb autót építsenek, minél több versenyt nyerjenek meg. Nekik tökmind1, hogy hány autójuk fogy el, mert nem szériaautókat gyártanak, hanem versenyautókat.Kevered a versenyautó és a szériaautó foglamát, és ez a lényeg, mert ezen megy a vita. A kezdet kezdetén versenyautók voltak többségben, sőt jóformán egyetlen személyautó sem készült. Ez kb a 19.sz végére datálható, ekkor jóformán még autók sem voltak, nem hogy autógyárak. Az első autók ekkor készültek el, és nem hétköznapi használatra tervezték őket, hanem versenyzésre, mivel jóformán még autóutak sem voltak, csak olyan pályák, ahol lehetett száguldani a kocsikkal. Ez sokaknak megtetszett, és elkezdtek gyártani versenyautókat és versenyezni. Ez kb olyan lehetett akkor, mint most a gokart. Konrétan a Renault céget két francia testvér alapította, vajon miért? Hát persze hogy azért, mert versenyezni szerettek volna. Eszükbe sem juthatott, hogy profitot termeljenek vele, hiszen ez az 1800-as évek vége, és mint említettem nem voltak autóutak, versenypályákon lehetett száguldozni egyedül. Ők is száguldozni akartak, az egyik tesó bele is halt a szágudlozásba az egyik versenyen. Mindez a századfordulón volt. Az első autógyárnak mondható kezdeményezések ekkor alakultak ki. Ford gyár is valamikor ekkörül jött létre, és az első igazi szériaautó a Ford T modell volt, de ez is csak az USA-ban terjedt el. Európában ekkor még mindig nem volt igazi autóipar, bár autók és autóversenyek voltak. Gondolj bele abbba, hogy az első világháborút lovakkal indították. Nem volt semmilyen jármű, se csapatszállító se harci se egyéb. Az első tank 1916-ban jelent meg( és azt hiszem pont Renault-ék csinálták ), az első harci repüőgép 1917-ben. A háború után aztán egy csomó hariipari gyár visszamaradt, és ezekben kezdett megindulni az autó termelés. Ez kb az első autóversenyek után olyan 30-40 évvel. Még forma 1 sehol se volt, de csapatok és versenyeknek már hagyománya volt. A froma1 talán leghíresebb istálója is ekkor alakult..na melyik ez ? A ferrari. Volt ugyanis egy Enzo Ferrari nevű csóka, aki imádta bütykölni az autókat. Kb olyan lehetett, mint a mostani tuningosok, megszállot versenyző volt. Nem nem akart semmiféle gyárat alapítani, versenyezni akart és versenyzett is. A versenyzés után megmaradt az autók iránti szenvedélye és konstruktőr lett az Alfa Romeo-nál. Később megalapította a saját csapatát Scuderia Ferrari, vagyis Ferrari csapat(v versenyistálló) néven, ez még mindig Alfa motorokkal működött. Ez olyan 30-as évek környéke lehetett. Idővel aztán valami összebalhéztak az Alfával, és akkor kezdett el teljes egészében saját autót építeni. Egy probléma volt csak, nem volt meg rá a della, valamből elő kellett teremteni vagy különben finito a versenynek? Na és egy konstruktőr, aki csak az autókhoz ért, vajon miből csinál magának pénzt? Nyilván autó gyártásból. Tehát kifejezetten azért kezdetek el személyautót gyártani, hogy legyen pénzük versenyautó fejlesztésre, nem pedig fordítva, ahogy mondod, hogy azért fognak bele a versenyzésbe, mert nem megy a gyár, és így ledíthetnek az üzleten.Ha úgy lenne, ahogy Te mondod, akkor előbb kezdtek volna el személyautót gyártani, és aztán mikor ott jelentkeznek az anyagi problémák, belefognak a versenyzésbe. De pont fordítva volt, ha nem hiszed olvass utána. Ez valamikor a 2. VH után volt, azt tudom, hogy az F1 51től indult, és ekkor már megvolt a Ferrari gyár.Megjegyzem ugyez a sablon sztori az összes patinás olasz autónál, mint pl a Lancia, vagy a Maseratti, hogy volt egy arc, aki szerette bütykölni a kocsikat, meg száguldozni velük, aztán mikor kellett volna több lóvé a versenyhez, elkezdtek autókat gyártani. Nem véletlen az sem, hogy nem tucatkocsikat, hanem felsőkategóriás sport autókat gyártanak, amiből igen kis szériaszámmal, ha egyetalán ezeket lehet szériának nevezni.
    Ami a forma 1 -t jelenti, a fomra1 éppen olyan versenynek idnult, mint a többi, és az ott megalakult, illetve a belépő csapatok célja kizárólagosan a versenyen való részvétel volt. pl Williams, McLaren, Lotus, Sauber, Benetton de említettem már a Hondát, stb...Az egyetlen változás ami a régi és a modern( 90-es évektől leginkább) F1-et illeti pedig az, hogy az itt létrejött istállók már nem tudnak autógyárat alapítani ahhoz, hogy belépjenek az F1-be, ezért bizonyos erőforrásokat autógyáraktól kölcsönöznek, cserébe az autógyárak nevét odabiggyesztik a csapat mellé. De maga az istálló ettől még lesz nem profit orientált. Az egyes autókat pedig nem az autógyárak készítik, hanem a konstruktőrők. Az autógyár max ad mérnököket vagy gyártórészleget hozzá, de még az is előfordul hogy csupán a zsebükbe tesznek némi lóvét, és marad az autó teljes egészében saját fejlesztés.

Aktív témák