Hirdetés
-
The First Descendant - A legújabb fejlesztői videó a végjátékra összpontosít
gp Hosszú várakozás után jövő hónap elején végre megkapjuk az akciójáték teljes változatát.
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
evo87
őstag
Lassan eljutok a vásárlás fázisába.... már sokmindent leszűkítettem és kiszűrtem. A gyári méret 195/50 R16 és a jelenlegi 205/50 R16 után a keskeny gyári felnihez jobban illő, átmérőben picit nagyobb 195/55 R16 mellett fogok dönteni, ez már szinte biztos. Nyilván kinézetre nem lesz olyan peres, de legalább ballonos sem (a 205 már eléggé az a 6 colos felnin). A Lancer sportosabb mivolta miatt inkább nyár-orientált 4évszakosra voksolnék a kiegyensúlyozott Quatrac5 után.
A két legesélyesebb jelölt:
- Continental AllSeasonContact: páromnak ez van, télen a 4évszakosságához képest durván jó, nyáron még nem volt alkalmunk próbálni, de a tesztek szerint szárazon nem kiemelkedő... ez olyan 32 körül volna.
- Bridgestone WeatherControl A005: a tesztek szerint szárazon és vízen ez a bajnok 4evszakos (emiatt preferálom), télen pedig elégséges a közlekedéshez... ez olyan 34 körül volna.... jelenleg a szívem legjobban ehhez húzA harmadik esélyes volna a Michelin CrossClimate+ XL....ami szintén valamivel 30 felett kapható.
Melyiket vegyem? A005 száraz tapasztalat van már valakinek?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
-
Qru
MODERÁTOR
-
evo87
őstag
Alapvetően városban autózok, illetve Tatabánya-BP között M1 és M0.... emiatt, illetve az utóbbi telek tapasztalata alapján, hozzávéve hogy azért szokott nálam tesztautó is lenni átlagosan havi 2 hetet, nem igazán van szükségem penge téli képességekre. Ellenben a nyári tapadásra és a jó száraz teljesítményre inkább... ezért is gondoltam hogy az A005 lehet számomra a tuti.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Ellenben az Auto Bild 2018-as 4évszakos és nyári gumi (mindkettő 15") tesztjeit átnyálazva érdekes tények:
Nyilván azzal tisztában vagyok, hogy nem lehet azonos körülményeket kihozni, már csak a hőmérsékletre és egyebekre gondolva, de ha jól sejtem ugyanott és ugyanolyan tempóról fékezve nézik a féktávokat, ugyanazokkal az autókkal.A 4évszakos teszten még a referencia nyári és a legjobb, legnyáriasabb 4 évszakosok is elmaradnak a nyári teszt legrosszabb szereplőitől, a tökutolsó Cooper meg Giti hulladékoktól. Ez lehetséges? Már a referencia nyáriból kiindulva... gondolom ha kiválasztanak referenciának egy normál középmárka gumit akkor az kb pariban kellene hogy legyen a nyári teszt középmezőnyével...ehhez képest itt messze elmarad még az utolsótól is.
Ezek a gumitesztek.... mindig lesznek bennük szürke foltok, még a legkonzekvensebben tesztelő szakértői magazinok esetében is.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
dond
csendes tag
válasz angelside77 #31528 üzenetére
Az adott Fabia/Polo/Ibiza generációt igen sokféle mérettel szerelték 13"-16"(17")-ig, egy ilyet találtam a VW AG-tól. Vittem már vizsgázni (Polo 9N) téli 185/60R14-el, de legutóbb téli 185/55R15-el voltam, nem szóltak, nyáron eddig 195/50R15-et használtam, az autó gyári eredeti (pót)kereke a csomagtartóban pedig 165/70R14-es
-
evo87
őstag
válasz Kornel #31562 üzenetére
Pl:
Dry braking:
4évszakos tesztben a referencia nyári 39 m, a legjobb 4evszakos 39.4 m.
Nyári tesztben a legrosszabb 39.2 m.Dry handling:
4évszakos tesztben a referencia nyári 110.6 km/h, a legjobb 4evszakos 108.6 km/h.
Nyári tesztben a legrosszabb 111 km/h.Wet braking:
4évszakos tesztben a referencia nyári 41.1 m, a legjobb 4evszakos 45.2 m.
Nyári tesztben a legrosszabb eredmény 39.6 m.Wet handling:
4évszakos tesztben a referencia nyári 73.1 km/h, legjobb 4evszakos 72.9
Nyári tesztben a legrosszabb 73.3 km/h.Tehát számomra az a furcsa, hogy a referencia nyári nem tudja a nyári középmezőnyt, de kb a legrosszabb nyári gumi szintjét sem.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Doki16
addikt
Lehet, hogy referencia nyári gumit is akkor mérték amikor a négy évszakosokat.
Szerintem kár ezeken fennakadni. Mindig gyengébb lesz egy négy évszakos gumi mint az adott évszakra dedikált abroncs. Én ennek tudatában használom a CC+-t. De cserébe spórolok 2-300e ft-ot.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
evo87
őstag
válasz Doki16 #31567 üzenetére
Nem azon akadtam fel, hogy a 4évszakos nem tudja a nyári gumit felülmúlni, hanem hogy a referencia nyári mennyire rossz a nyári teszt szereplőkhöz képest. Valóban lehet a hőmérséklet és a páratartalom, plusz egyéb körülmények, de ezeket sajnos sosem írják bele a tesztekbe.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
athomi
veterán
válasz BigBlackDog #31568 üzenetére
Ő a legjobb négyévszakos eredményeket másolta ki ide összehasonlítva a legrosszabb nyári eredményeivel (40. helyezettekkel!). Ha a legjobbak eredményeit másolta volna ki, akkor 5-10 m különbségeket látnál a legjobb nyári és legjobb négyévszakos között.
Nyilván a hasonlítgatásnak akkor van értelme, ha minden körülmény ugyanaz (autó, levegő-és aszfalthőmérséklet, aszfalt anyaga, stb.), így nincs értelme hogy más körülmények között készültek a nyári és négyévszakos tesztek.
[ Szerkesztve ]
-
evo87
őstag
válasz athomi #31571 üzenetére
Ez a baj, hogy a körülményekről nem tudni semmit. Akinek esetleg megvannak ezek a magazinok vagy PDF.... az megnézhetné, hogy a nyomtatott, komplett tesztben írnak-e hőmérséklet és egyéb adatokat.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
miroon
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék a mazda hármasomra új nyári gumi garnitúrát venni. Gyári 16-os mazda felni, hirtelen nem tudom mekkora gumik vannak rajta, a kézikönyv szerint 205/55 R16 az ajánlott méret. Van ebből valami ajánlott márka és típus? Esetleg valami webshop ahonnan belehet szerezni? Kb. évi 8-10ezer km-ert megyek, szóval nem túl sokat.
Köszi
iPhone 13 Midnight Black
-
sutszi
veterán
válasz miroon #31574 üzenetére
Nekem is Mazda 3 van(2005) 205/55 R16 amit keresel ha maradnál ennél az átmérőnél. Én is idén veszek nyári gumit. Egyelőre még nem léptem meg kicsit várok az ADAC tesztig. De elsősorban az a kérdés, hogy milyen árban keresel, mert ajánlhatunk itt prémium gumit, ha inkább a középkategóriában keresgélsz. Én eddig Michelin Primacy 4-ben gondolkodom... Télen volt egy rossz élményem a jelenlegi téli gumival és eldöntöttem, hogy nem fogok a gumin spórolni.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
miroon
aktív tag
válasz sutszi #31577 üzenetére
Szintén 2005 az enyém is Olyan 20e/db nagyon max 25e/db korul szeretnek raszanni, de persze nem bannam ha ennel olcsobban is talalnek.
Sajnos en is megjartam a telivel, ezert is akarok mar nyarra is ujat venni, meg majd telre is masikat.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Midnight Black
-
sutszi
veterán
válasz miroon #31578 üzenetére
Ha fontos az ár akkor a Semperit Speed Life 2 szerepelt még jól a tavalyi tesztben...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
TheProb
veterán
Mi a baj ADAC-al? Pont meg akartam jegyezni, hogy mekkora diffi van az ADAC-os és autobild-es teszteredmények közt. Pár hónappal ezelőtt téli szettet kellett újítanom, most kezdhetem megint nézni a nyáriakat...
Ventus Prime 3-mal pl. van tapasztalat?"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
TFSi
őstag
válasz TheProb #31586 üzenetére
Volt már velük megvesztegetési történet. A tesztmetódusaik is furák, ahogyan Kornel is említi. Nem tudod, miért nincs tényszerű adatközlés. Olykor noname termékek is TOP 5-ben végzik, melyet sehol máshol nem erősítenek meg. Az ADAC véleményem szerint fenntartásokkal kezelendő, persze azért örülünk, hogy ők is tesztelnek. Azért nem egy Autonavigátor vagy Bp-i Autósok Közössége..😁
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
veterán
válasz olasz61 #31589 üzenetére
Függ az autó gyártmányától és hogy gyári-e a lemezfelni. Pl. VW és Opel felnik esetén ugyanaz a csavar passzol a gyári aluhoz és a gyári lemezhez is; míg pl. Ford esetén általában másik csavar kell a lemezhez és másik az aluhoz.
A képen szereplő felni gyártmányát nem ismerem fel.
Szerk: Ha gyári az 5 küllős lemez, akkor 99%, hogy passzol hozzá a gyári hagyományos kialakítású lemezfelni csavarja.
[ Szerkesztve ]
-
bbubby00
őstag
Nemhiszem, h lesz potenza
Igy S1 evo2 lesz sztem a befuto.
Gondolom jobb valasztas mint a V12evo2 vagy Prime 3Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
bbubby00
őstag
válasz speedernet #31593 üzenetére
Jo gumi. Mindenkepp jo valasztas
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
TheProb
veterán
és (#31587) Kornel: Áh, így már értem.
(#31593) speedernet:Én is pár órája, nem akartam sokat pöcsölni. Jónak tűnt és jó ár/érték arányúnak. 225/45 R17-es méretben <92e lett a vége.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
CHIPman
nagyúr
Üdv.
225/45 R18 nyárigumikat nézek (4db-ot). Apollo (2 év sérülésgarancia) ~28k, Sava/Debica (1 év kátyúgarancia a 4-ből 1 gumira) ~24k között vacillálok. Középkategória mind, de A nedvestapadás és C üzemanyagtakarékosságot tudnak, ennél bármiben jobb már 40k+.
A kérdéseim:
1: Árukereső mérvadó lehet ár szempontjából, vagy van olyan hely, ahol olcsóbb is lehet?2: Apollo felé hajlok, viszont random rákerestem, és azonos típus /40 méretben 28k helyett 20k, ami azért nem kevés. Más nézőpontból, /40-nél ilyen áron már szinte prémium gumit lehet kapni. Ez több, mint 25% árkülönbség, gondolom mert népszerűbb méret. Mi hátrányom származna belőle, ha /45 helyett /40-es gumit vennék?
[ Szerkesztve ]
hardverapro.hu/tag/chipman
-
Kornel
veterán
válasz CHIPman #31596 üzenetére
Ami még megfontolásra érdemes lehet:
Matador, ami Continental C brand: [link]
Az általad említett Sava: [link]
Illetve a koreaiak, Kumho, Nexen:
Illetve egy nagy ugrással a Falken elég jól szerepelt teszteken, ha jók az emlékeim, közvetlenül az élmezőnyben volt, az ára pedig még nem prémium: [link]
Ez alapján a Falken és a Kumho is megéri a felárat: [link]
[ Szerkesztve ]
-
CHIPman
nagyúr
válasz Kornel #31598 üzenetére
Ezt úgy érted, hogy az Apollo helyett esetleg jobb lenne akár Sava is?
A Kumho még talán beleférne, viszont annak a nedves tapadása csak B (és az üzemanyag paramétere is ugyanolyan vagy rosszabb), az Apollo/Sava A-jával szemben (ahogy a Matadoré is). Vagy nem érdemes ennyire ragaszkodni a papíron leírt adatokhoz?hardverapro.hu/tag/chipman