- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
ph A cég újdonsága azokat célozza, akik egy nagyobb fajta, hüvelykujjtámasszal ellátott, ugyanakkor pehelysúlyú eszközt vásárolnának.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
PROHARDVER!
nVidia GeForce GTX 670 / 680 / 760 / 770 (GK104) téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz fatallerror #298 üzenetére
miért kellene lassabnak lennie papíron?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz fatallerror #308 üzenetére
sejtettem, de a játékokban a mai napig nem az a szűk keresztmetszet.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
mernék rá fogadni, hogy az 1.9GB-os VRAM-zabáláshoz használt beállításokkal a 480/580 úgy szaladna, mint a szél. de ha megmondod a pontos beállításokat a Skyrimben, akkor megnézem az 1GB-os kártyámmal, hogy vajon kifut-e a VRAM-ból, mert abban sem vagyok biztos. tök jó, hogy felpakol a VRAM-ba 2GB cuccot, ha van hely, csak azt nem tudod, mennyit lehetne nyugodtan kidobni, ha kellene a hely másra.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
-
nagyúr
-
nagyúr
ennél egyszerűbb a dolog. a GK104 backendben a leggyengébb (ROP-ok és memória sávszél), és ott darabra ugyanannyi a 680 és a 670, sőt, a memória esetén még az órajel is. az is kiderült, hogy a 670 relatívan magasabbra boostol, mint a 680, ezért a core órajel között sincs túl nagy differencia. akkor mitől lenne sokkal lassabb?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz ScomComputer #2538 üzenetére
hardocp-n nézegesd a teszteket, ott előszeretettel szórakoznak 3 monitorral. nekik rendre az jön ki, hogy elég a 2GB.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz kockaharcos #2618 üzenetére
Arma II motor nem szeretni sok mag...
@Tirexi: mondanám, hogy CPU-limit, de az esetedben az sem valószínű. ez valami operatív problémának tűnik - vagy driver, vagy a program nem szeret valamit a gépedben.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
te hol tanultál olvasni? azt írtam, hogy CPU limit az esetedben nem valószínű, és vagy drivernek tűnik, vagy vmi összeakadásnak. ebben hol a user error?
az állításom alapja pedig annyi, hogy az fps hihetetlen alacsonynak tűnik a gépeddel, és a felbontás jelentős csökkentésétől sem nagyon nőtt. ettől még lehet, hogy ennyire optimalizálatlan a játék, csak nem valószínű. de nyugodtan megcáfolhatsz.
szerk. ja, és ha nem gond, nem veszek meg egy teszt kedvéért egy olyan játékot, amivel egy percet sem játszanék.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
no, akkor röviden:
- nem fogok tőled engedélyt kérni, hogy valahová írjak
- CPU limit azelőtt jutott eszembe, mielőtt a CPU-dat megnéztem
- rengeteg VGA-t, drivert és játékot láttam már, úgyhogy a tünetekből elég jól tudok következtetni az okokra (ettől még tévedhetetlennek nem tartom magam)de ha ez neked ennyire fáj, akkor üdvözöllek az ignore listámon.
elnézést az off-ért. részemről befejezve.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz szasanyi #3292 üzenetére
az első felvetés by default igaz, igencsak panaszkodós nép vagyunk.
120k jó magyar forint egy átlagkeresettel rendelkezőnek nem aprópénz, de:
- ha %-osan nem is, de "darabra" sok ember van ebben az országban is, akinek nem probléma ennyi pénzt kiadni egy HW-ért. ezek alapján az, hogy ebben a topikban van pár tucat tulaj, szerintem a legkisebb mértékben sem meglepő.
- ha valakinek hónapokig tart rá összegyűjteni a lét, az miért baj? ha egyszer ez a hobbija, és a kemény munkával megkeresett pénzét erre akarja elkölteni, akkor tegye - ezért nem kellene elítélni...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bugfix1984 #5816 üzenetére
én referenciahűtős 670-et nem javasolnék (zajos), érdemes inkább valami egyedi hűtésűt megnézni, a tulajok majd ajánlanak konkrétat.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
aki a jövő miatt aggódik, az inkább most ne vegyen VGA-t - itt van egymás után 3 hónappal két nagy játékdömping periódus, érdemes megvárni, mennyire lesz trend az, ami az újabb pH! tesztek mutatnak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz kockaharcos #7093 üzenetére
hibás download?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz kockaharcos #7097 üzenetére
igazából nem értem, hogy egy eleve letöltésre tervezett driver-csomag miért nem integrity checkkel indít...
mindegy, lényeg, hogy megy
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz kockaharcos #7159 üzenetére
tegyél egy minimális méretűt az egyik hdd partícióra, és meg van oldva a dolog.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Fail3D! #7316 üzenetére
3 dolog:
a) nem gyengébb, bár nem is nagyon erősebb
b) physx
c) jobb szoftveres támogatásegyik sem olyan óriási érték önmagában, de ha 100k felett vennék kártyát, akkor a b) és a c) igencsak számítana.
(na jó, nem 680-at vennék, hanem 670-et...)Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz kockaharcos #7347 üzenetére
a 3 screenes felbontásoknál visszaköszön a CPU-kérdés, erősebb SLI / CF mellett bizony lehet kevés egy gyorsabb CPU is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Pubszon #7350 üzenetére
MÁS: Több monitoros kiépítéshez miért kellene még erősebb proci?
azért, mert amíg 2560x1440-ben ugyanazt látod, mint 1920x1080-ban, csak több pixellel, 5760x1080-ban háromszor akkor a látótered is, nem csak a pixelszámod. azaz nagyon leegyszerűsítve, kevesebb fps mellett hasonló pozícióban lesz a CPU/VGA egyensúly, mint 1920x1080-ban, míg a 2560-as felbontás sokkal VGA-intenzívebb.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Pubszon #7357 üzenetére
használjuk akkor példaként a Crysis 2-es tesztképet. tegyünk be elméletben még egy GTX580-at, feltételezve 90%-os skálázódást - akkor az 99fps. ezt a tempót az intel processzorok többé-kevésbé bírnák, viszont az AMD-k messze nem. ha ezek után megnéznéd a dolgot 5760x1080-ban, akkor azt tapasztalnád, hogy az intel CPU-k 50fps környékén mennének (nem 1:1-ben pixelszám-arányos a teljesítményesés), az AMD-k viszont csak valahol 35 és 40 között.
és az igaz, hogy a VGA terhelése valamelyest jobban nő, mint a CPU-é (ezért írtam, hogy hasonló marad az arány, nem pedig azt, hogy egyforma), a fizika meg az AI kalkulációja sokat nem változik eltérő AR esetén, viszont a látványhoz kapcsolódó feladatok kb. ugyanúgy nőnek.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
"Érdekes amióta kijött a 3GB AMD RADEON azóta jönnek a mesterséges gépigényes memória zabáló sz@rok "
Mikre gondolsz itt? Én egy játékot sem tudok, aminek nem elég a 2GB, legalábbis ha 5760x1080 8xMSAA-nal kisebb igénnyel nézed.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hát hmmm... kiugró tüskékkel eleve sokkal gyakrabban találkozom radeonos grafikonokon - nem akartok lemérni egy 2GB-os 680-at egy 4GB-ossal szemben?
BF3 pedig nekem FXAA mellett az 1GB-os kártyán is elég normálisan megy. sokat kér a 8-szorozott framebuffer, de azért nem annyit...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
hát, én pl. a hardocp tesztjeiben nagyon is azt látom, hogy a gcn-es kártyák jóval tüskésebbek, mint a keplerek. a techreport advanced minimumszámítási módszertana is nvidia előnyt jelez. nem hiszem, hogy ezek véletlen tévedések lennének...
tudom, mit művel egy deferred MSAA algoritmus, kész horror. azt persze nem tudom, hogy a bf3 hány render targetet használ, de egynek a mérete fullHD esetén kb. 8M, ezért még 4 különálló RT esetén is csak 220M extra memóriát igényel a 8xAA.
@7658: hát ez az, hogy nem sorolja egyet mondott, azt alkalomadtán kipróbálom.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz ricshard444 #7719 üzenetére
igen, bár azt sem árt hozzátenni, hogy most megy úgy a 7000-es szérián, ahogy már fél éve mennie illene egy gaming evolved játéknak.
ha a driver WHQL-lé változik, akkor csinálok vele pár mérést
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
hát ja, ha be van építve a játékba a post-process AA támogatása, akkor megkapja az algoritmus (akár FX, akár ML) azokat az információkat, amitől nem lesz mosottfos a kép. MSAA meg sok render target mellett halál.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ránéztem én is, mit is okoznak ezek. 56 fps a kiindulópont ultra beállítással, SSAO-val és 0xMSAA-val:
- ambient lighting high -> medium: +0 fps
- post fx ultra -> very high: +2 fps
- water very high -> high: +2 fps
- SSAO -> HDAO: -10 fpsazaz holt felesleges volt a 3 felső opciót buzerálni. a HDAO az tényleg sokat pusztít (esetleg nézd meg a 7850-en, hogy Nálad mennyi - gondolom, kevesebb lesz valamivel a delta), viszont az egész játékban irdatlanul zavaró shimmeringet még jobban kihangsúlyozza
amúgy is furcsa ez a játék, mert a low és az ultra beállítás között alig van képminőségbeli különbség...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
annyira jó, hogy Abu bedob valami félinformációt a köztudatba, és utána tucatjával szajkózzátok tovább, néha még jól ki is színezve... csak két kérdés:
- mit tartalmaz az 1.01 patch, ami érinti a driver-optimalizációt?
- miért vagy ilyen biztos benne, hogy a 310.64-hez nem állt rendelkezésre az 1.01-es patch?én nem tudom ezekre a választ, és erős a gyanúm, hogy te sem - de cáfolj meg
az SLI-probléma elég egyszerűen megoldható - ugyanez elmondható a CF-gondokról is?
rendben, nem mondom, hogy jobbak az nVidia driverek. még akkor sem, ha én konkrétan az "optimalizálatlan" 306.97-tel néztem a FC3-at, és azon kívül, hogy a 310.64 biztos gyorsabb, semmi gondom nincs vele (ill. az akadás - ld. lejjebb). viszont nézd meg az utolsó pár nap bejegyzéseit a 7950/7970-es, ill. a 670/680-as topicban, és számold össze, hogy mennyi és milyen panasz van a játékra. nem rakétatudomány kiszámolni, hogy hol kevesebb a gond...
az akadásról (ez mást is érdekelhet): próbálkoztam egy kicsit, hogy milyen fps mellett milyen sima a játék.
- 45-50 fps mellett horror módon akadozik (alatta meg pláne)
- 55-58 fps mellett kisebb-nagyobb akadások vannak, nem szép, de legalább a fejem nem fájdul meg
- 60 fps felett sima, de eléggé észrevehető a tearing
- 60 fps és vsync mellett teljesen jó, semmi gond nincs velea fórumban olvasottak alapján a jelenség mind AMD, mind nVidia oldalon fennáll - nem tudom, egyáltalán lehet-e orvosolni driveresen, vagy egy az egyben a motor hibája. később nézek fraps logokat is, hogy nincs-e valami sunyi microstutter a háttérben.
ja, és az AA-ról. megnéztem pár jellemzően darabos felületet (vezetékek, ládák széle, etc.), és 0xMSAA mellett is relatíve simák, úgyhogy biztos, hogy valamilyen post process AA van a motorban.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz DigitXT #8330 üzenetére
"Ez szvsz triviális, nem nagyon igényel különös tesztelést."
ez elméletben így van, gyakorlatban nem mindig.
a többivel kapcsolatban - jó az, amit írsz, de a FC3-ban nem erről van szó. itt komoly rángatás van 50 fps alatt.
@Firestormhun: nocsak... mi a neve az opciónak? vagy alapból nincs is benne, és külön be kell hegeszteni valamit?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz gainwardgs #8414 üzenetére
sanszos, hogy valamelyik file hibás. ha steam, akkor nyomj neki egy game cache integrity ellenőrzést.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...