Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tisvol

    aktív tag

    válasz cadmester #1921 üzenetére

    ...lehet csak én látom rosszul, de vigyázz, hogy az erdeti rajzon a hajtómű háza 3 részből van öntve, a te modelleden ezt nem látom. Egyrészt segítheti szerelehetőséget, másrészt öntészetileg indolkolt a többrészes öntőforma. Bár vannak megoldások az ilyen üreges öntvények elkészítésére, de azok jóval költségesebbek, és ennél a háznál ez nem is indolkolt. De mondom, lehet csak rosszul láttam valamit :-)
    Egyébként ezt az egyébként nem túl nehéz feladatot lehetne szépen bonyolítani. Adott lenne egy hajtómotor, adott fordulatszámmal, teljesítménnyel. A megvalósítandó áttételtől függően (ami persze megint sok minden függvénye) meg lehetne tervezni az áttételt, majd abból lehetne méretezni a tengelyeket, a működési feltételekből (fordulatszám, terhelés milyensége, stb.) szépen lehetne a csapágyakat kiválasztani élettertamra, terhelésre stb. De akár a fogaskerekek kiválasztása is feladat lehetne, stb :-)
    Az öntőforma megtervezésével kapcsolatban megvannak a jegyzeteim valahol a szekrény mélyén....ha nem kapsz választ, esetleg előkereshetem őket.

    Üdv:T.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz cadmester #1921 üzenetére

    A kérdés a kérdésre: a túloldal látható felület lesz? amennyiben igen, akkor nem lekerekítést tennék, hanem egy félköraves kikönnyítést, beszívódás elkerülésére. Egyébként meg egy tízes lekerekítésben ogndolkodnék, bár kérdés lenne, hogy milyen magas a perem, és a vastagságát hol méred. Esetleg osztósík lenne? milyen anyagot hazsnálnál hozzá? Az is befolyásolja a dolgot. A rajzokat holnap este megsasolom, addig nem fogok ráérni. Remélem még nem lesz későn.

Új hozzászólás Aktív témák